Zwanger worden vanaf februari 2009 Versie II

11-03-2009 14:42 3078 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zal me eerst even kort voorstellen. Ik ben "Poffertjes" en het is afgeleid van een troetelnaam! Ben 30 jaar en ben begin februari gestopt met de pil omdat mijn vriend en ik graag een kleintje willen! Ik vind het moeilijk om het niet te zeggen dus wil graag gezellig kletsen met meiden die in hetzelfde schuitje zitten :-)

Groet en ik hoop dat jullie ook gezellig mee gaan doen!

Poffertjes

naamleeftijdGestopt perNODUitgerekendPoffertjes313 februari ZWANGER!!! 4 maart 2010

31 augustus vlk

10 augustus echo Tatlitatli31half februari ZWANGER!!! 1 januari 2010

4 augustus vlk Bowie792914 februari ZWANGER!!! 10 januari 2010

25 augustus 20 weken echo Peach8227januari ZWANGER!!! 18 december 2009

28 juli echo Meiske198128oktober 2008 ZWANGER!!! 20 januari 2010

1 september 20 weken echo Liedjepiedje2214 februari ZWANGER!!! Giorra3614 februari ZWANGER!!! 13 februari 2010

21 juli echo Miss8325augustus 2008 ZWANGER!!! 13 november

26 juni echo Meis198029december 2008 ZWANGER!!! 18 december 2009 Korrel2514 februari2 juni Skullcandy28december 20082 juli Muppet31349 februari13 augustus Toadette341 februari16 juli Paulita35februari ZWANGER!!! 19 november 2009

Hierbij een nieuwe poging!
Poffer, je weet het nooit meis. Ik dacht ook dat wij er wel half jaar tot een jaar mee bezig zouden zijn. You never know...

Ik had trouwens ook niet ingeschat dat jij 1.76 bent, grappig hoe foto's vertekenen als je iemand niet echt kent.

Bowie, wij zijn ook naar het strand geweest (strandtent en even krantje gelezen op een handdoekje). Wij hadden precies hetzelfde: toen we aankwamen was de zon min of meer weg. Wel even lekker een dagje buiten geweest

Meiske, fijn dat het grootste probleem nu is opgelost. Wij hadden vandaag een wasmachinecrisis. Bij thuiskomst bleek dat het water erin bleef staan en dat dat stomme ding niet meer centrifugeerde. Gelijk mijn vader gebeld en die wist te vertellen dat het waarschijnlijk het filter was. En hij had nog gelijk ook. De wasmachine staat nu weer extra veel te draaien omdat bij het openen van het filter de hele waterzooi eruit kwam. Al mijn handdoeken zeiknat, maar goed...zucht. Beter dan een nieuwe wasmachine kopen na 1 jaar...

Peach, wat heerlijk dat jullie nu snel weggaan. Fijne vakantie alvast!

@ allen: ik ga nu lekker op de bank liggen. Ben moe van een dag niksen
if we all light up, we can scare away the dark...
@tatli, wel grappig inderdaad dat jullie zo'n ander beeld krijgen!

Ik had trouwens vandaag stofzuigerpech. Opeens had hij bedacht dat hij ging stoppen.... misschien is het bij ons ook het filter... morgen maar eens even schoon maken.

@de zwangeren.... zijn jullie in deze weken al veel aangekomen? Of ben je er niet mee bezig?
@Bowie. Balen he. Bij ons ruim een uur zon gehad daarna ook veel wolken. Daarna in een strandtent gegeten, maar werd erg koud op een gegeven moment.

@Poffer. Wat goed dat je man daaraan denkt! Spannend! Ik gun het je! Je bent dit topic geopend, tzou leuk zijn als jij nu zwanger zou zijn!

@We liggen al heerlijk op bed. Mn man me de DS, ik met laptop en ondertussen tv aan het kijken. Heerlijk.

Gisteren nog nieuwe schoenen gekocht en vandaag hebben we na 2 maanden onze auto weer terug! Ideaal.
@poffertjes, je weet het echt nooit hoor! ik had het dit keer juist niet verwacht en toen was het raak! Ik hoop veel nieuwe poppetjes te zien als ik terug kom van vakantie: )

Ik ben trouwens nog niet aangekomen, op de weegschaal bij de vk was ik opeens wel 2,5 kilo zwaarder dan die van thuis! wat een domper!

@bowie, haha dat is balen als je net lekker ligt en dan opeens de zon weg!

Hier was het gisteren erg warm, we gingen winkelen, jaaaa naar de prenatal, niet uit te houden!! ook binnen niet! heb nog wel wat kleertjes gekocht en toen snel weggegaan, was er helemaal duizellig van!

@liedje, eindelijk de auto terug!!!! heerlijk zeg! toch kan je dan niet meer zonder die luxe he?

@tatli, na 1 jaar al de filter stuk? dat is ook snel! Maar idd beter dan een nieuwe kopen...had je geen garantie meer?

@zwangeren, wanneer hebben jullie kraamzorg geregeld?Ik ga me denk ik vandaag inschrijven. Hoor ook alleen maar dat alles vol zit....

En hebben jullie al overal die gratis dozen aangevraagd?
Peach, er zat een stukje stof van een oude rok van mij in de filter. Daardoor blokkeerde de hele boel. Ik had die rok net tevoorschijn getoverd omdat het me wel een handige zwangerschapsrok leek. Lekker elastiek van boven

Helaas, die is dus kapot nu...

Ik heb nog niks aangevraagd, daar wacht ik toch liever mee tot 13 weken. Kraamzorg is ook een goeie, had ik nog niet eens aan gedacht

Ik ben al wel wat aangekomen Poffer, omdat als ik niet eet ik kotsmisselijk word. Dan maar eten he? De huisarts vond ook dat ik gewoon moest eten, liever een paar kg erbij dan je zoooooo beroerd voelen.

Liedje, wat fijn om de auto weer terug te hebben, ik zou me ook bijna geen raad meer weten zonder!

Over eten gesproken, ik moet snel weer wat in mijn mond gaan stoppen anders gaat het niet goed!

Fijne zondag! Ik moet hard aan de studie, er liggen weer twee opdrachten te wachten. Bah, heb ik nu echt geen zin in!
@Poffer: ik dacht ook dat het niet raak was deze keer. Omdat we maar 2x hebben geklust. Maar je ziet het resultaat. Ik ben nog niets aangekomen, maar ik ben ook nog maar net 6 wkn zwanger.

@Tatli en Poffer: vervelend van de wasmachine. Ik hoop voor jullie dat het allebei snel is verholpen. Onze droger kapt er alleen af en toe mee midden in een programma. Ik moet dan de stekker eruit trekken en hem er dan weer opnieuw in doen en dan doet die het weer. Dus daar komt a.s. vrijdag een monteur voor.

@liedje: fijn dat je de auto weer terug hebt!

@Peach: Ik ga de kraamzorg pas met de 12 wkn regelen. Ik heb alleen de VK en echo al geregeld. En ik ben bezig met de KDV omdat die al best wel vol zitten. Ik heb verder nog geen gratis dozen aangevraagd. Jij wel?
@tatli, dat is wel een goede reden inderdaad om aan te komen!

@liedje, peach en meiske, ik hoop zo dat jullie gelijk hebben!! Ik wil ook een poppetje... Ik sta zo zielig alleen bovenaan die lijst zonder poppetje..
@allen pffff ben aan het bakken op het strand, het is hier warm! Maar een duik in het water durf ik nog niet brrrr!

Gister een gezellige avond gehad met vriendinnentjes en ja hoor er is er weer een zwanger!!! Onverwacht maar wel heel welkom Erg leuk de hele avond alleen maar over kinders, zwanger, buik, borsten, namen en bevallen gehad. Beetje dubbel gevoel aan over gehouden.

@skull is de griep eindelijk vertrokken? Plaats gemaakt voor gezonde en blije Skull?

@poffer Dat vind ik ook! Huppekee a.s. Weekend poppetje voor poffer!! Ik help het je hopen en een goede baan erbij

Ik reageer later meer, ga toch maar even het water in, tis hier niet meer uit te houden!
Sooo relax korrel! Wast koud in het water? Ik heb heerlijk in de zon op het balkon gezeten vandaag.

Zit nu biig momma's house te kijken met mn man. Straks nog even strijken. Daar heb ik de grootste hekel aan!

Groetjes, werkse allemaal deze week!
@korrel, wat een luxe ons even in het gezicht wrijven dat je lekker op het strand ligt.... Ik krijg waarschijnlijk eind deze week een nieuwe telefoon waarmee ik ook kan internetten. Eindelijk word ik ook hip! Wat voor 1 heb jij er?

Maar dat dubbele gevoel begrijp ik helemaal! Ik zou er het liefst de hele dag over willen praten, maar ja... dan maak je jezelf helemaal gek... Maar ik hoop dat ik volgend weekend inderdaad een poppetje heb. Maar ik voel helemaal niets anders dan anders...daarom twijfel ik heel sterk! Maar die baan mag in ieder geval! Ik hoop zo dat ik morgen goed nieuws krijg!
@liedje, ik ben zo niet jaloers! HIer ligt ook nog wat strijkwerk... bleeeh.... Ik ben nu Echte Gooische meiden aan het kijken. Zo herkenbaar die dozen... ik woon zelf tegen het gooi aan en zo zijn ze dus echt. Alleen jammer dat 1 van de meiden niet uit het Gooi komt, maar gewoon bij mij uit het dorp!
Hallo allemaal,

Even achter de computer na een aantal dagen flink klussen in de tuin! Tis een plaatje geworden!

Hier blijf ik klooien met ongi! Ik ben eerder ongesteld geworden, maar het blijft alleen maar bruine meuk of er komt niets! Lijkt alsof het niet doorzet! Heb ook geen klachten zoals buikpijn! Vanaaf met ma Muppet over gehad en die dacht dat het weleens met uitstrijkje te maken kon hebben! Dat lijkt mij erg sterk, hebben jullie ervaring?

@ Poffertjes: Thanx voor aanpassen! Ik denk dat jij het volgende poppetje wel bent!
@muppet, geen idee of het met je uitstrijkje te maken heeft. Ik heb mijn uitstrijkje gehad toen ik aan de pil was. Bij mij heeft het geen invloed gehad toendertijd.
Zo iedereen heeft genoten van het weer toen ik 4dagen heb moeten werken, gelukkig hebben de kinderen buiten in badjes kunnen spelen en heb ik dus nog iets van het mooie weer kunnen genieten. Maar gezellig is anders, manlief was deze 4dagen vrij.

Wat fijn dat de echo's mooi waren peach en tatli!

In een lijstje zetten en veel naar kijken he?!

Poffer, heerlijk een bootje..... Wij wonen 5min bij een groot meer vandaag en het lijkt me heerlijk zo'n bootje.

En inderdaad voor jou het volgende poppetje...........

Skull, goed bericht dat je je weer wat beter voelt! Dat mag ook wel na zo'n lange tijd.

Toa, ben je weer begonnen met hardlopen? Ik wil proberen om het weer op te pakken (hoop dat het lukt) ga donderdag weer naar de club.

Muppet, ik weet ook niet of een uitstrijkje invloed heeft op je menstruatie.

Miss, heerlijk om te shoppen. Ik heb nog geen prenatal of wat van binnen gezien.

Heb vorige week wel bij loods 5 gekeken maar ineens kreeg ik een beetje een zenuwachtig gevoel en wist ik niet wat ik wilde kopen. Het voeld heel raar om iets voor mijn eigen baby te kopen.

Raar he al die tegenstrijdige gevoelens.............

Terwijl ik het wel geweldig vind dat iedereen met cadeautjes aankomt voor ons. Manlief heeft ook het boek van Kluun gekregen, zoveel dingen zijn zo herkenbaar. Echt een grappig boekje.

Ik ga er een rustig dagje van maken.

Iemand had nog gevraagd of we aangekomen waren, nou ik niet zozeer op de weegschaal maar mijn buik is toch wel al behoorlijk ronder. Het is gewoon een beetje een spekrolletje

En mijn borsten

Och, 2 dagen geleden heb ik 3x op een dag moeten huilen. Ik was echt onrealistisch en voelde mezelf zo zielig! Daarna moest ik alleen maar lachen om mijn buien.
@meis, dat is inderdaad wel een beetje ongezellig als jij vier dagen moet werken en je vent is vrij...

Ik was degene die vroeg of de zwangere dames al aangekomen waren. Toch nieuwsgierig naar...
@korrel, zo dat is lekker dat je op het strand lag!! weer iemand zwanger uit je vriendenkring? ik vond dat altijd zo moeilijk om te horen...niet dat je het een ander niet gunt ofzo maar het is moeilijk. Ben je nog verder gegaan met je ovu testjes?

@poffertjes, succes vandaag!!!!!!!! we duimen op goed nieuws voor je! spannend!!!!

@meis, saai is dat he als jij moet werken dat je vent dan vrij is. Hier is dat ook altijd, wij moeten echt plannen om samen een dag vrij te zijn. hoe is het met je misselijkheid?

@muppet, lijkt me apart als dat met het uitstrijkje te maken heeft....is het nog niet doorgezet?

hier gisteren via internet kraamzorg aangevraagd, het is overal zo druk dat je dat beter op tijd kan doen. In de grote steden raden ze het al aan met 8 weken.

Ben nu aan het bellen met een kinderdagverblijf....En dan strakjes weer avonddienst....helemaal geen zin, kan wel lekker slapen!
Hoi meiden,

Allemaal een lekker weekend gehad?

Ik wel hoor, enorm genoten van het lekkere weer

Met mij gaat het wel. Heb lichamelijk vrijwel geen nasleep van de curretage.

Heb gewoon kunnen werken, maar geestelijk gaat het nog wel een beetje op en neer (hormonen)

Ik was bijv. serieus hartstikke zenuwachtig voor de echo van Peach en Tatli.

Ik was gewoon zo lekker naief zonder erbij stil te staan dat 1 op de 5 zwangerschappen in de eerste 12 weken misgaan. Heel dom, maar ik had dat echt niet verwacht

@Korrel: Wat heerlijk dat je nu pijn-vrij bent. En brrr...nu al een duik nemen in de zee? Was het niet verschrikkelijk koud?

Wat een luxe hè, om zo lekker te kunnen internetten op het strand.

@Skull: Goed te horen dat je je weer wat beter voelt. Enne.. Nu maar afwachten tot begin juni hè? Ik duim voor je!

@Poffer: Nou, ik ben de foto even gaan bekijken of hyves hoor, haha. Had je ook kleiner geschat dan 1.76 mtr.

Ik ben ook geen ukkie: 1.75 mtr, ben zelfs iets groter dan mijn liefje. Spannend zeg, aankomend weekend. Denk je dat je kunt wachten tot zaterdag?

Ik heb trouwens sinds kort een Nokia 5800 XpressMusic met internet. Vind het helemaal geweldig. Welke heb jij genomen?

@Peach: O wat heerlijk, Fuerteventura. Toen ik zwanger was van mijn dochter heb ik me op vakantie heerlijk zitten vergapen aan al dat kleine grut op het strand. Heerlijk. Ik heb nog een opmerking bij die gratis dozen. Zodra je deze hebt aangevraagd word je adres doorverkocht aan tig bedrijven en word je de komende maanden platgebeld en gemaild door mensen die van alles aan je willen verkopen. Spaarplannen, verzekeringen, knetterdure abonnementen op kinderboeken enz enz. In de dozen zelf zit niet zoveel bijzonders, voornamelijk folders en een klein hebbedingetje. Persoonlijk vond ik dat heel irritant.

@Liedje: Wat heerlijk dat jullie de auto weer hebben. Wat mis je zo'n ding dan hè?

@Muppet: Balen zeg, dat je menstruatie zo vaag doet. M.i. kan het niets met het uitstrijkje te maken hebben, daar nemen ze alleen maar wat slijm weg uit de baarmoedermond toch?

@Meis: Ahh.. Wat balen dat jij moest werken afgelopen dagen. Ben je nu wel vrij?

Ben benieuwd hoe het hardlopen je afgaat donderdag. Bij mij gaat het nog niet lekker, loop nu 3x pw 20 min, en ga van daaruit weer rustig opbouwen.

Om toch mijn conditie op peil te houden pak ik na het lopen nog even de racefiets en ga ik nog een half uurtje fietsen in dezelfde hartslagzone. Voor nu gaat dat goed, maar ik vind fietsen gewoon niet zo leuk.

XT
Stay with me, let\'s just breathe.
@toa, dat is toch niet dom joh! Als je zwanger bent hoop je alleen maar dat het goed gaat en wil je eigenlijk niet weten dat het ook verkeerd kan gaan. Hartstikke logisch! Volgens sluit het grote deel zich hiervoor af.

Ik denk wel dat het gaat lukken met wachten tot zaterdag! De andere dagen ben ik gewoon aan het werk en 's avonds ook vaak weg. En zaterdagochtend zijn mijn mannetje en ik samen. Misschien als ik echt niet kan wachten dan vrijdagavond! Dat zou ook nog kunnen. Maar ik denk nog steeds dat ik niet zwanger ben hoor. Alhoewel ik wel een opgeblazen gevoel heb...

Ik heb de Blackberry Bold besteld... en ik hoop zo dat hij voor de vakantie binnen komt.
Ben gisteren in de tuin verbrand. Doet wel zeer! Dus ben daarna de hele middag uit de zon gebleven. Maar nu is de zon weg

@poffer: wanneer hoor je wat van de baan?

@Peach: is het gelukt met het KDV?
@ poffer hahaha sorry nee je bent idd geen ukkie met 1.76...en en en heb je al nieuws???? hopen op sicilie!!! spannend zaterdag testen iiiieeeehhh!!!! ik hoop op een

@ meiske sorry hoor waarschijnlijk een hele stomme vraag dit maar dat jij erachter kwam dat je zwanger was , was je al 5 weken toch? was je dan 1 week overtijd en dus dan in doktersrtermen 5 weken zwanger?...want die dure zwangerschapstesten geven toch "1 -2 weken zwanger" bij net overtijd aan ?

@ bowie & tatli hoe gaat het met de hormonen en misselijkheid?

@ giorra ik heb ook dat soort klachten met eisprong...meer slijm ,een soort vreemde zeurderige steekjes niet echt buikpijn maar wel iets dat aanwezig is, beetje opgezwollen buik, en iets gekleurde afscheiding (1 dag )....maar van die gekleurde afscheiding heb ik nu NOG STEEDS last en nu ook veel meer dan normaal rond de eisprong beetje oud roze (4/5 dagen nu).......sorry dames voor deze details....je gaat dan toch een beetje hopen op een innesteling!!????!!!

@ peach heerlijk canarische eilanden!!! heb je nog een plekje vrij in die koffer ....kan je kraamzorg via internet regelen dat wist ik niet!! wel lekker makkelijk!

@ muppet hoe staat het met het bruin verlies ? is het nou al doorgezet????

@ tatli ik ben wel blij met mijn wasmachine....die begint dan te piepen en dan staat er een code in het scherm (kan je opzoeken in het boekje) filter verstopt , deurtje niet goed dicht enz. maar gelukkig is het probleem opgelost bij je

@ korrel lekker bruin geworden op t strand?

@ liedje samen met man lekker tv kijken? dat gebeurt bij ons niet veel ....hahaha ik kijk altijd goeie tijden slechte tijden en s'avonds ook nog as the world turns ....(i know het is erg maarja als je er eenmaal in zit.....) en vriendje zit vaak s'avonds achter de playstation/ x box.....het blijven jongens he dat zal er waarschijnlijk nooit helemaal uit gaan ...tenminste bij die van mij niet denk ik

@ meis vervelend dat je zo'n last heb van die huilbuien...hopelijk alleen thuis of ook op je werk?

@ toa dat is ook heel logisch dat je daar niet bij stil staat ..1 op 5... daar willen we allemaal niet aan denken!!!

@ allen iets wat helemaal niks met ons topic te maken heeft hoor..ben gewoon nieuwsgierig..maar wat voor sterrenbeelden zijn jullie? ik ben een schorpioentje ( ben wel heel lief hoor )
IK BEN EEN NIEUWE BAAN!!!! YES!!!

Ik ben net gebeld met het goede nieuws... ben zo gelukkig!

22 juni ga ik starten met mijn nieuwe job! En deze week mijn laatste week bij mijn huidige werkgever en dan drie weekjes naar Sicilie. Heerlijk....

@skull, ik ben een tweeling en dat klopt ook behoorlijk! Ik kan echt twee gezichten hebben.
@Poffer: gefeliciteerd met je nieuwe baan!quote:skullcandy schreef op 25 mei 2009 @ 14:36:

@ meiske sorry hoor waarschijnlijk een hele stomme vraag dit maar dat jij erachter kwam dat je zwanger was , was je al 5 weken toch? was je dan 1 week overtijd en dus dan in doktersrtermen 5 weken zwanger?...want die dure zwangerschapstesten geven toch "1 -2 weken zwanger" bij net overtijd aan ?

Toen ik een zwangerschapstest deed was ik bijna een week overtijd. Maar je rekent altijd vanaf de 1e dag van je laatste ongesteldheid. Die dure testen heb ik niet gebruikt, dus ik weet niet wat die aan hadden gegeven. Waarom wilde je het eigenlijk weten? (ben nieuwsgierig)

Ik ben een Waterman.
@ poffer gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!

op naar sicilie!!!!!!!! nu alleen zaterdag nog

tweeling ooo dan kan ik met jou wel door 1 deur een van mn beste vriendinnen is ook tweeling....al schijnt dat normaal gesproken niet echt een goeie combie te zijn
WOW POFFER GEFELICITEERD

Wanneer krijgen we de evil kant van je te zien

Je moet inderdaad tellen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie, maar later kan dat gecorrigeerd worden als je eisprong later was. Op mijne echo bleek ook wel dat ik iets korter zwanger ben. Dat klopt ook omdat mijn eisprong bijna een week later was dan normaal met een cyclus van 28 dagen...

Ik ben dus nu iets van 8 weken en 2 dagen zwanger (ipv precies 9 weken officieel)
Oja ik ben een Stier

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven