Vaderdag!!

29-05-2009 11:18 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jaja, binnenkort komt de eerste vaderdag van mijn man er aan!! Ik zat zo eens te bedenken wat ik (of onze kleine man) hem kan geven. Ik zat zelf te denken aan een foto op canvas, of een shirtje voor ons ventje met een leuke tekst. Ik hou alleen niet zo van de standaard "papa's kanjer" of "papa is the best", dus nog even een leuke tekst hiervoor verzinnen. (ideeen zijn welkom!!!)

Geven jullie de papa's ook iets voor vaderdag, en zo ja wat? Ben daar gewoon eens benieuwd naar...
Je kan ook een foto op een t-shirt laten drukken. Of wat ik ook erg leuk vind is hand/voet afdruk maken. Hetzij in gips of gewoon met vingerverf. Weet niet hoe oud jullie kleintje is maar heb toen caro-mini nog heel klein was een geweldige foto laten afdrukken op canvas met een gezichtsuitdrukking waar we altijd zo om moesten lachen. Foto hangt nog altijd prominent in de kamer. Die gezichtsuitdrukking maakt ze helaas nooit meer.. Maar gelukkig hebben we de foto nog!!
Ons kleintje is nu 12 dagen, dus hand en voet afdrukjes lijken me nog erg lastig! ;) We hebben wel een geweldige foto dat hij op de hand van mijn man ligt, dus dat zou wel een mooie foto zijn voor aan de muur. Een van de eerste foto's, en dat komt inderdaad nooit meer terug...

Maar meer ideeen zijn welkom!
Heeft mijn zusje wel gedaan, hoewel mijn nichtje toen anderhalve maand was. 12 dagen is natuurlijk nog wel wat jonger, maar een wil is, is een weg . Zij heeft toen een soort vlindertje gemaakt van haar handafdruk, heel leuk.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Vorig jaar was mijn zoontje 1 en toen heb ik zijn handafdruk met vingerverf gemaakt en daar een muismat van laten maken. Maargoed, dat is bij een kindje van 12 dagen misschien iets lastiger

Ik lees in elk geval even mee, want ik heb nog geen idee voor dit jaar.
Ik heb 2 prachtige foto's van ons meisje digitaal gescrapt, samen met een stukje tekst van Marco borsato's "zij" die ik op canvas laat afdrukken.

Hoopt vurig dat vent niet in ene op VF gaat rondsnuffen
De kinderen geven een zelfgeknutseld dingetje van school en buiten een lekker ontbijtje laten we het daarbij. Ik ga zeker niks kopen, want hij is mijn partner, niet mijn vader.
Sunrise,

Toen mijn zoon zo'n 3 weken was heb ik voetafdrukjes gemaakt met vingerverf. Dat ging toen prima. Ik wil het nu weer doen, hij is inmiddels bijna 4 maanden,maar denk dat het nu een stuk lastiger wordt met die continue bewegende beentjes.

Ik ga het voetafdrukje inscannen, en samen met een mooie foto op van dat strijkpapier (Hema) afdrukken. Omdat ik een t-shirt met zoiets erop niet echt leuk vind, strijk ik het op een kussensloop.

Groet Vonni
Mijn man en ik geven niks aan elkaar, want wij zijn niet elkaars vader en moeder. Het is tegenwoordig ook nog eens zo commerciëel en bijna verplicht, dat staat ons ook tegen.

Dat onze kinderen gedurende hun basisschooljaren knutsels voor ons maken, vinden we hartstikke leuk. Meer hoeft vader/moederdag van ons niet te worden.
Ik zou met een dreumes of baby ook niets doen.

Mijn kinderen zijn inmiddels oud genoeg om iets voor ons te kopen/knutselen op vaderdag en moederdag, hartstikke leuk, maar daarvoor hadden ze er natuurlijk geen besef van.

Dan vind ik het een beetje gekunsteld om als partner iets 'zogenaamd van de baby' te geven.

Bewaar je geld en ga lekker samen uit eten zonder je baby, is mijn tip :-) Dat vindt ie vast leuker!
ik ga voor yamman een handafdrukje en een voetafdrukje maken van yammini dat in een lijstje ... voor zn eerste vaderdag.

hoeft helemaal geen peperdure kado's maar een kleine attentie is wel zo leuk!
Ik heb voor de eerste vaderdag van mn man het knuistje van onze zoon laten verbronzen. Zoon werd paar weekjes voor vaderdag geboren dus kwam goed uit , had het anders ook gedaan hoor..haha. De verloskundige deed dat er naast als hobby. Dus toen ze op dag 8 toch kwam voor de laatste controles heeft ze het handje van ons toen nog minimannetje gelijk in een emmertje met gips gestoken, zoonlief sliep er gewoon doorheen. Een kleine week later was het klaar. Echt super om te hebben, staat nu op de kinderkamer..nog steeds mooi om te zien hoe ieniemini klein dat handje toen was. Ze heeft het trouwens toen op zo'n blokstandaardje gezet met datum erin. Uiteraard een prachtig gedichtje erbij gedaan :-)
Wij hebben al een wat groter kind. Papa krijgt van ons zijn oude medaillon terug (waar hij al heel lang niet meer aan gedacht heeft) waar een fotootje inkan van ons twee. Dan heeft hij ons altijd bij zich.

Verder wil ik een kadopas geven van de hema geloof ik. Eentje van een tientje met een foto van hem erop. Gepersonaliseerde pas a la postbank. Da's een beetje het idee.
Ik werk op een kinderdagverblijf, en ik heb met de kindjes een koffiekopje geverfd, en daarop voor de liefste papa gezet. Even in de oven en klaar. Heel leuk geworden!
Een kadobon van een tientje voor vaderdag? Dat is toch niet leuk, van je eigen kind/partner een bon krijgen? Of ben ik nou zo'n zeurpiet?
Duveltje wat voor kopjes gebruik je daarvoor? En gebruik je speciale verf? Ik vind het wel een leuk idee. Dus graag tips.
quote:ossiepossie schreef op 31 mei 2009 @ 21:39:

Een kadobon van een tientje voor vaderdag? Dat is toch niet leuk, van je eigen kind/partner een bon krijgen? Of ben ik nou zo'n zeurpiet?Nee, dat doe ik voor mezelf (kan hij leuke boxershort voor halen haha. Zijn verjaardag duurt nog een half jaar). Ik had het ook gewoon kunnen geven op een niet vaderdag dag, maar als ik dan toch bezig ben mijn best aan het doen, kan het net zo goed dan.
Dochter en ik gaan met zout brooddeeg iets freubelen en daarna nog verven. Weet nog niet wat, dacht eerst een afdruk van haar handje maar aan de andere kant wel zo leuk om haar gewoon iets te laten freubelen en dan zien wat het kan worden.
Ik heb voor mijn vader een hele mooie stropdas gekocht van Hugo boss bij de bijenkorf...ze hebben daar trouwens stippenkorting met hele relaxte prijzen ... en de Brushed Iron...heel mooi voor in de keuken... en voor mezelf heb ik de dvd van Benjamin Button gehaald haha.. kon het niet laten sorry
Ik heb een heel mooi boekje gekocht met allerlei 'vader' gedachten. Daar ga ik samen met zoontje nog iets mooiers van maken.

Kreeg van de week een folder van de Scheer&Foppen met op de voorkant een laptop en 'vaderdag tip' erbij

waar moet dat kind het van betalen dan, van zijn zakgeld? Wat een gekkigheid.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik geef mijn vader oa uitwasbare stiften voor zijn whiteboard en mijn man zal wel een aanmoedigingscadeautje van zijn schoonmoeder krijgen
Vroeger kon je nog gewoon een asbak kleien als kind, dat was altijd goed.
Dochter heeft iets geheims op de creche gemaakt.

Lijkt me genoeg
Bij Heineken kan je een six-pack bier zelf ontwerpen. Leuk, maar vond het niets voor mijn man.

Ben ook nog op zoek naar ideeen.

Dusssss........
Vorig jaar heb ik bij Rainbowbabies een shirt besteld (dit jaar is die actie trouwens weer) met daarop I love My Papa. Dat thsirt heeft dochter een keer mogen dragen, met vaderdag dus. Kwam hem net weer tegen, dus volgende week mag ze hem nog één keer aan.

Denk dat zij wel iets gaat knutselen op de creche, ik knutsel nog iets met haar samen en verder ws nog iets van twee boeken en dan hebben we het weer gehad

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven