Horeca in Griekenland?!
woensdag 14 juli 2021 om 22:47
Even een vraagje uit nieuwsgierigheid want ik ga voorlopig nergens heen maar ik las dat je in Griekenland alleen nog maar naar binnen mag in publieke ruimten (restaurants, musea etc.) als je kunt aantonen dat je gevaccineerd bent maar hoe zit dat dan met kinderen onder de 12?
Want die hoeven niet getest te worden als ze Griekenland binnen komen volgens mij, maar er staat wel dat alleen gevaccineerden nog naar binnen mogen en kinderen onder de 12 zijn over het algemeen niet ingeënt.
En hoe gaat dat dan als je in zo’n resort zit? Moeten mensen met kinderen dan de hele week buiten eten ofzo?
Het laat me niet los...
Want die hoeven niet getest te worden als ze Griekenland binnen komen volgens mij, maar er staat wel dat alleen gevaccineerden nog naar binnen mogen en kinderen onder de 12 zijn over het algemeen niet ingeënt.
En hoe gaat dat dan als je in zo’n resort zit? Moeten mensen met kinderen dan de hele week buiten eten ofzo?
Het laat me niet los...

Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
woensdag 14 juli 2021 om 23:40
En je mag gewoon naar de wc binnen als niet gevaccineerde . Binnen eten doe je sowieso niet.
woensdag 14 juli 2021 om 23:40
Eet je ooit binnen dan? Ik kom jaarlijks meestal 2 x in Griekenland maar eet alleen maar op terrassen. En het geldt dus alleen voor restaurants waar je binnen zit.
woensdag 14 juli 2021 om 23:44
Klopt maar ik neem aan dat het buffet wel binnen is en het zou toch erg jammer zijn als één van ons daar geen gebruik van kan maken. Ik eet sowieso veel liever lekker buiten dus dat is verder geen probleem.vivapimpelmees schreef: ↑14-07-2021 23:40Eet je ooit binnen dan? Ik kom jaarlijks meestal 2 x in Griekenland maar eet alleen maar op terrassen. En het geldt dus alleen voor restaurants waar je binnen zit.

woensdag 14 juli 2021 om 23:51
Met mondkapje je eten halen en daarna op het terras eten?
Zo gaat het op veel plekken in Spanje.

donderdag 15 juli 2021 om 00:24
Er is echt paniek om niks. Wij gaan binnenkort ook naar Griekenland en voordat dit nieuwsbericht kwam stond er al op de website van de overheid dat je in Griekenland bij de horeca alleen buiten mag eten. Sinds kort is het dus zo dat als je gevaccineerd bent je ook binnen kan eten. Het is een soort 'extraatje' om de Grieken aan te sporen te gaan vaccineren, want iets van 40% is nog maar volledig gevaccineerd. Dat is het. Maar allerlei nieuwssites zien weer een manier om extra lezers te krijgen en net te doen alsof mensen ineens buitengesloten worden. Dat is dus niet zo.
Hotel durf ik verder niet te zeggen, maar ik neem aan dat ze daar ook wel een manier hebben gevonden om niet-gevaccineerden te laten eten. Die mensen daar staan natuurlijk ook te springen om toeristen dus die doen echt wel hun best om zoveel mogelijk mensen het naar de zin te maken
Hotel durf ik verder niet te zeggen, maar ik neem aan dat ze daar ook wel een manier hebben gevonden om niet-gevaccineerden te laten eten. Die mensen daar staan natuurlijk ook te springen om toeristen dus die doen echt wel hun best om zoveel mogelijk mensen het naar de zin te maken

donderdag 15 juli 2021 om 08:15
Dit klopt niet. De horeca incl. Nachtclubs zijn gewoon open geweest. Door het oplopende aantal besmettingen was het daarna alleen zittend toegestaan en nu dus alleen nog maar voor gevaccineerde.TostiMetKaas schreef: ↑15-07-2021 00:24Er is echt paniek om niks. Wij gaan binnenkort ook naar Griekenland en voordat dit nieuwsbericht kwam stond er al op de website van de overheid dat je in Griekenland bij de horeca alleen buiten mag eten. Sinds kort is het dus zo dat als je gevaccineerd bent je ook binnen kan eten. Het is een soort 'extraatje' om de Grieken aan te sporen te gaan vaccineren, want iets van 40% is nog maar volledig gevaccineerd. Dat is het. Maar allerlei nieuwssites zien weer een manier om extra lezers te krijgen en net te doen alsof mensen ineens buitengesloten worden. Dat is dus niet zo.
Hotel durf ik verder niet te zeggen, maar ik neem aan dat ze daar ook wel een manier hebben gevonden om niet-gevaccineerden te laten eten. Die mensen daar staan natuurlijk ook te springen om toeristen dus die doen echt wel hun best om zoveel mogelijk mensen het naar de zin te maken![]()
donderdag 15 juli 2021 om 22:42
Nou ja, dat was dus ook mijn conclusie, maar dat lijkt me best wel gek.
Maar inderdaad een academisch probleem want buiten eten is toch veel leuker!
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
vrijdag 16 juli 2021 om 18:09
Heb net deze op het andere topic geplaatst:
Griekse media: volledige vaccinatie nu ook verplicht op terras.
AMSTERDAM - Griekenland haalt de coronateugels aan en dat is slecht nieuws voor Nederlandse vakantiegangers die nog niet volledig zijn gevaccineerd. Zij zijn vanaf vrijdag niet meer welkom op terrasjes zonder een vaccinatie- of herstelbewijs.
Dat melden meerdere Griekse media. De Grieken hadden eerder deze week al bepaald dat niet-gevaccineerden niet meer plaats mochten nemen in restaurants, cafés, theaters, stadions en bedrijven in de entertainmentsector. Klanten moeten met een app laten zien dat ze zijn ingeënt tegen het coronavirus, klonk het vanuit de regering. Terrasjes bleven echter wél open voor niet-gevaccineerden.
Daar wordt nu korte metten mee gemaakt. Tot in ieder geval maandag 26 juli moet je gevaccineerd zijn of de laatste zes maanden hersteld zijn van corona om plaats te mogen nemen. Bovendien mogen uitgaansgelegenheden op slechts 85 procent van hun capaciteit draaien. Ook moet je zitten en afstand houden. Kinderen mogen alleen mee het terras op of naar binnen, als ze getest zijn.
Artikel gaat nog verder maar ik weet eigenlijk niet of ik dit wel mag kopiëren.
Griekse media: volledige vaccinatie nu ook verplicht op terras.
AMSTERDAM - Griekenland haalt de coronateugels aan en dat is slecht nieuws voor Nederlandse vakantiegangers die nog niet volledig zijn gevaccineerd. Zij zijn vanaf vrijdag niet meer welkom op terrasjes zonder een vaccinatie- of herstelbewijs.
Dat melden meerdere Griekse media. De Grieken hadden eerder deze week al bepaald dat niet-gevaccineerden niet meer plaats mochten nemen in restaurants, cafés, theaters, stadions en bedrijven in de entertainmentsector. Klanten moeten met een app laten zien dat ze zijn ingeënt tegen het coronavirus, klonk het vanuit de regering. Terrasjes bleven echter wél open voor niet-gevaccineerden.
Daar wordt nu korte metten mee gemaakt. Tot in ieder geval maandag 26 juli moet je gevaccineerd zijn of de laatste zes maanden hersteld zijn van corona om plaats te mogen nemen. Bovendien mogen uitgaansgelegenheden op slechts 85 procent van hun capaciteit draaien. Ook moet je zitten en afstand houden. Kinderen mogen alleen mee het terras op of naar binnen, als ze getest zijn.
Artikel gaat nog verder maar ik weet eigenlijk niet of ik dit wel mag kopiëren.

vrijdag 16 juli 2021 om 19:24
Het bericht is niet zo duidelijk. In de Telegraaf lees ik dat het gaat om buitenruimtes van bars en nachtclubs. En: "Anderzijds kan je wel gewoon gaan eten en drinken op terrassen bij tavernes en kleine cafeetjes, aldus media uit het land".
Maar tegelijkertijd staat er dat kinderen mogen alleen mee het terras op of naar binnen, als ze getest zijn. Maar die gaan toch niet naar bars en nachtclubs?
Even afwachten dus.
Maar tegelijkertijd staat er dat kinderen mogen alleen mee het terras op of naar binnen, als ze getest zijn. Maar die gaan toch niet naar bars en nachtclubs?
Even afwachten dus.

zaterdag 28 augustus 2021 om 10:24
Ik ben net terug uit Kreta en daar heb ik niets gemerkt van maatregelen. Wel de mondkapjes in binnenruimten, maar er is nergens gevraagd naar een vaccinatiebewijs. In het hotel hebben we binnen gegeten (ontbijt), maar lunch en diner altijd buiten. We mochten ook binnen trouwens, maar dat deed niemand.