Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Je suis wappie aussi

04-06-2021 17:33 4832 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het topic van bloesem een tijdje gevolgd en nu dat gesloten is, besloten een eigen topic aan te maken.

Net als haar geloof ik dat Corona bestaat en dat mensen er erg ziek van kunnen worden, maar geloof ik op dit moment niet in de maatregelen en de vaccinaties voor de gezonde bevolkingsgroep. Ik heb vandaag de oproep voor vaccinatie op de mat ontvangen maar zal hem (voorlopig?) aan mij voorbij laten gaan.

Ik merk dat ik nu best wel tegen sterke meningen aanloop en dat ik vaak mijn mond maar hou, omdat de discussie gelijk zo heftig wordt. Daarom zou ik graag met gelijkgestemden bespreken waar jullie tegenaan lopen en hoe jullie er mee omgaan.

Ik ben NIET op zoek naar mensen die mij een andere mening willen aanpraten. Die mening kan ik lezen op zo'n beetje alle andere corona topics die er op dit forum zijn. En net zo goed als ik daar mijn mening niet loop te verkondigen, hoop ik dat die mensen dat ook niet hier komen doen.
Alle reacties Link kopieren
MacTrees schreef:
18-07-2021 20:52
Sadie, het niet vaccineren gaat mij wel aan want als velen die mening gaan delen heeft dat gevolgen voor mij en al die mensen die voor mij belangrijk zijn. In die zin is het al onzin om te verwachten dat ik niet op dit topic reageer en al helemaal niet op dat stukje wat jij post. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit had gedacht iemand anders in zijn mening niet te respecteren maar het gebeurd nu wel. Hoe kan ik iemands mening respecteren wanneer diens zienswijze in mijn ogen funest is voor de gezondheid van zoveel mensen? Weet jij uberhaupt wat er aan de hand is?? Dit zijn geen zaken waar we heel veel tijd hebben om over te discussiëren. Dit is iets waar je nu op moet reageren en dat is vaccineren. Zonder meer en zonder geouwehoer. Dus als ik kan voorkomen dat je mensen op het verkeerde been zet doe ik dat. Daarom zit ik op dit topic.
Het is jammer dat je andere mensen wilt overtuigen van jou waarheid. Bij mij en zeker op topics zoals deze gaat je dat niet lukken vrees ik. Net zoals jij heb ik ook mijn eigen waarheid en visie op de zaken die nu in de wereld gebeuren. Deze verschilt echter van de jouwe, accepteer dat.
Ik accepteer ook dat mensen een andere mening hebben dan ik en het laatste waar ik mee bezig ben is andere mensen overtuigen van mijn mening. Dat heeft namelijk helemaal geen zin.
En omdat ik mij niet vaccineer ben ik geen gevaar hoor. Mensen die gevaccineerd zijn, zijn toch beschermd? Verder houd ik mij aan de maatregelen en blijf ik thuis als ik ziek ben. Wat is het probleem?
sadie007 wijzigde dit bericht op 18-07-2021 21:13
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nepalese33 schreef:
18-07-2021 21:09
Wat een verstandig kind!
Nou hè!
Alle reacties Link kopieren
Florence71 schreef:
18-07-2021 20:41
wat jij zegt snap ik Sadie, ik heb me dan ook al ooit eerder voorgenomen om hier niet meer te reageren, juist om de wappies ruimte te geven in hun eigen topic.
Het enige verschil is dat het wappie gedrag invloed heeft op ons welzijn, andersom hebben jullie er geen last van dat "wij" ons laten vaccineren
Dat is niet helemaal waar. Er ontstaat toch een tweedeling in de maatschappij waar iedereen last van heeft. Ik heb zelf juist wel last van mensen die zich wel laten vaccineren. Misschien niet fysiek (voor zover nu bekend), maar vooral mentaal. Dat is ook de reden dat ik dit topic geopend heb. Dat constant het gevoel hebben om het onderwerp te mijden, of die onuitgesproken afkeur, of het gevoel dat je je steeds moet verdedigen. Dat is wat ik lastig vind en waar ik tips bij zoek. Niet inhoudelijk over het waarom. Dat heb ik wel duidelijk voor mezelf, maar het omgaan ermee. En nee, dit is niet om zielig te doen, want dat vind ik mezelf niet.

Wat dat betreft vind ik de post van Solomio over haar zoon heel herkenbaar. Ook dapper en eerlijk dat je daarover schrijft. Helaas is hierin geen middenweg waarin je elkaar tegemoet kunt komen. Je kunt geen half vaccin nemen ofzo.

En nogmaals: ik wil niemand overhalen zich niet te vaccineren. Daarvoor heb ik dit topic nooit geopend. Ik ben wel blij dat, ondanks de stevige reacties, een aantal anderen die zich niet hebben laten vaccineren hier wel zijn blijven reageren. Ik hoop alleen nog wat meer praktische tips te krijgen over hoe zij er mee omgaan, want het forum is natuurlijk niet representatief voor wat je irl. Tegen komt.
Alle reacties Link kopieren
Sadie007 schreef:
18-07-2021 21:06
Jullie hebben er toch ook geen last van als mensen zich niet laten vaccineren, je bent immers beschermd en komt niet meer op de IC toch?...Ik ga mij niet met iets laten prikken omdat iemand anders dat graag wil en dat is mijn goed recht. We doen het samen, we doen het voor elkaar,...laat mij niet lachen..elke zwerver loopt men ook op straat voorbij zonder iets te geven, er gaan duizenden mensen per dag dood van de hoger, hoe hypocriet, of is dat ook een eigen keuze.......Ik doe alles, maar dan ook alles voor mijn gezin en de mensen om wie ik geef, net zoals iedereen.
En andersom hebben wij er geen last van op ons welzijn? Weggezet of vermeden worden als een of andere melaatse, lepralijer egoïst en weet ik het wat. Toegang ontzegd worden tot faciliteiten (niet dat ik daar last van heb) en op neergekeken worden door de übermensch die wél geprikt is, omdat zij deugen en jij in hun ogen niet, want je gehoorzaamd niet en denkt anders enz.....En nee, niet iedere gevaccineerde is zo, gelukkig niet! Onder mijn vrienden ook gevaccineerden en alles is gewoon nog steeds zoals voorheen, doordat we elkaars standpunt respecteren en naar elkaar luisteren en elkaar geen verwijten maken.
Maar zeggen dat ongevaccineerden nergens last van ondervinden is niet waar ren zeggen dat dat een eigen keuze is, is ook erg kort door de bocht.
Er is geen goed of fout.
En laten we het hierbij dan houden, aangezien jij je niet in dit topic wil mengen om andersdenkenden de ruimte te geven, wat heel fair is, dat zouden er meer moeten doen ;-) .
ik heb het 2 keer moeten lezen maar echt begrijpen doe ik de tekst niet. Ja, ik heb er last van wanneer mensen zich niet laten vaccineren. Niet van jou als persoon zelf maar wel van een hele groep mensen die zich niet laten vaccineren. Daarmee is de kans groter dat er nieuwe mutaties ontstaan en dus ook een mutatie waarbij uiteindelijk het vaccin niet meer werkt. Jouw gedrag heeft dus wel degelijk invloed op het virus en dus op de samenleving, uiteindelijk. Dat is iets wat mensen niet in de gaten hebben. Wat jij doet kan zonder meer van invloed zijn op je omgeving. Wanneer mensen eens uit hun bubbel komen en eens verder gaan kijken zou dat duidelijk worden. Ons recht is een groot goed maar vergeet niet dat daar ook een grote verantwoordelijkheid aan vast zit. Recht hebben op iets betekent niet vrijheid blijheid. Wanneer je beroep doet op jouw recht verplicht je je ook meteen omdat andere mensen ook rechten hebben.
En daarom vind ik dit niet een topic wat op zichzelf staat. Dit raakt iedereen.
Be the kind of woman that when your feet hit the floor each morning the devil says "Oh crap, she's up".
Alle reacties Link kopieren
MacTrees schreef:
18-07-2021 21:19
ik heb het 2 keer moeten lezen maar echt begrijpen doe ik de tekst niet. Ja, ik heb er last van wanneer mensen zich niet laten vaccineren. Niet van jou als persoon zelf maar wel van een hele groep mensen die zich niet laten vaccineren. Daarmee is de kans groter dat er nieuwe mutaties ontstaan en dus ook een mutatie waarbij uiteindelijk het vaccin niet meer werkt. Jouw gedrag heeft dus wel degelijk invloed op het virus en dus op de samenleving, uiteindelijk. Dat is iets wat mensen niet in de gaten hebben. Wat jij doet kan zonder meer van invloed zijn op je omgeving. Wanneer mensen eens uit hun bubbel komen en eens verder gaan kijken zou dat duidelijk worden. Ons recht is een groot goed maar vergeet niet dat daar ook een grote verantwoordelijkheid aan vast zit. Recht hebben op iets betekent niet vrijheid blijheid. Wanneer je beroep doet op jouw recht verplicht je je ook meteen omdat andere mensen ook rechten hebben.
En daarom vind ik dit niet een topic wat op zichzelf staat. Dit raakt iedereen.
Maar de vaccinatiegraad is toch iets van 85%?
Maar goed, ik vind juist dat andere mensen in een bubbel zitten. En het is jammer voor jou dat jij er last van hebt. Maar ik voel mij niet verantwoordelijk voor een ander in dit geval. Zij maken zich ook niet druk om mij toch?
Ik heb verantwoordelijkheid voor mijzelf en mij gezin en baseer mijn keuzes daarop.
Wanneer mensen inderdaad eens uit hun bubbel komen en verbanden gaan leggen open misschien hun ogen.
Maar nogmaals, wij denken er anders over en dat is okay.
Ik laat me ook niet vaccineren en stuit idd, net als jij, tegen de meerderheid die dat wel doet.
Prima, moet ieder voor zich weten.
Als ik een heftige reactie krijg, dan is dat vaak, waarom niet?? Maar doe het dan voor een ander, of, dat kun je niet maken met jou beroep.

Waarop ik antwoord met dat ik het liever afwacht aangezien dit nog een nieuwe techniek is en dit nog in een testfase zit, bovendien bescherm ik er geen ander mee, want als je gevaccineerd bent kun je nog steeds een ander besmetten.
Je beschermt jezelf door het te nemen.
Ik heb 1,5 jaar inmiddels gewerkt tijdens corona en er is geen besmetting in mijn praktijk geweest noch dat ik zelf ben besmet.
De enige die 'gevaar' loopt dat ben ik en daar kies ik zelf voor.
Bovendien valt dat reuze mee als ik de staatjes zie in mijn leeftijdsgroep.

En dan is het vaak: ja ja, dat is wel zo ja.
Alle reacties Link kopieren
Überhaupt snap ik, niet gevaccineerde, echt niet dat mensen geloven in dat we ‘samen Corona onder controle krijgen’. Er komen nieuwe varianten, Corona is net als eerder de spontaan verdwenen griep nu gewoon standaard jaarlijkse kost. In dat opzicht, al laat iedereen zich vaccineren, kom je er niet meer vanaf dat is onmogelijk. Ik heb er geen last van dat jij je laat vaccineren. Maakt mij helemaal niks uit.jouw keuze. Als dat andersom ook eens zo zou zijn, ipv dat wijzende vingertje ‘ja maar jij niet gevaccineerde bent dan mede schuldig als’. Ik ben nergens schuldig aan. Dat er mensen stierven aan de griep niet dat er mensen sterven aan de Corona griep niet.
Ik ga niet in discussie met anderen. Geef ze wel eerlijk antwoord uiteraard als ze me vragen of ik gevaccineerd ben. Mensen met een mondkapje, ongeacht wat ik daarover denk, houd ik rekening mee en loop ik in een ruime bocht om heen. Maar ik zie geen enkele reden te moeten verdedigen of mezelf te moeten laten aanwijzen als mede schuldige dat er een lock down/ volle ziekenhuizen whatever is.
Alle reacties Link kopieren
Sadie007 schreef:
18-07-2021 21:32
Maar de vaccinatiegraad is toch iets van 85%?
Maar goed, ik vind juist dat andere mensen in een bubbel zitten. En het is jammer voor jou dat jij er last van hebt. Maar ik voel mij niet verantwoordelijk voor een ander in dit geval. Zij maken zich ook niet druk om mij toch?
Ik heb verantwoordelijkheid voor mijzelf en mij gezin en baseer mijn keuzes daarop.
Wanneer mensen inderdaad eens uit hun bubbel komen en verbanden gaan leggen open misschien hun ogen.
Maar nogmaals, wij denken er anders over en dat is okay.
Is dat niet het probleem? Jij voelt je niet verantwoordelijk voor anderen en zegt dat niemand zich druk maakt om jou. Mijn vraag is dan, kan het niet zijn dat omdat jij je niet druk maakt om anderen dat anderen zich ook niet druk maken om jou? Is dat niet het probleem?
En nogmaals, ik kan er nu niet mee okay zijn omdat ik de gedachte achter niet vaccineren gevaarlijk vind. Met name als die gedachte zich verspreid. Dat wil niet zeggen dat ik de angst niet begrijp, ik wil gewoon niet dat die gedachte zich verspreid.
Be the kind of woman that when your feet hit the floor each morning the devil says "Oh crap, she's up".
Alle reacties Link kopieren
jerilla schreef:
18-07-2021 21:15
Dat is niet helemaal waar. Er ontstaat toch een tweedeling in de maatschappij waar iedereen last van heeft. Ik heb zelf juist wel last van mensen die zich wel laten vaccineren. Misschien niet fysiek (voor zover nu bekend), maar vooral mentaal. Dat is ook de reden dat ik dit topic geopend heb. Dat constant het gevoel hebben om het onderwerp te mijden, of die onuitgesproken afkeur, of het gevoel dat je je steeds moet verdedigen. Dat is wat ik lastig vind en waar ik tips bij zoek. Niet inhoudelijk over het waarom. Dat heb ik wel duidelijk voor mezelf, maar het omgaan ermee. En nee, dit is niet om zielig te doen, want dat vind ik mezelf niet.

Wat dat betreft vind ik de post van Solomio over haar zoon heel herkenbaar. Ook dapper en eerlijk dat je daarover schrijft. Helaas is hierin geen middenweg waarin je elkaar tegemoet kunt komen. Je kunt geen half vaccin nemen ofzo.

En nogmaals: ik wil niemand overhalen zich niet te vaccineren. Daarvoor heb ik dit topic nooit geopend. Ik ben wel blij dat, ondanks de stevige reacties, een aantal anderen die zich niet hebben laten vaccineren hier wel zijn blijven reageren. Ik hoop alleen nog wat meer praktische tips te krijgen over hoe zij er mee omgaan, want het forum is natuurlijk niet representatief voor wat je irl. Tegen komt.
Hoe ik ermee omga?

Ik heb vrienden die wél gevaccineerd zijn. Gelukkig respecteren wij elkaar en is er aan de vriendschap niets veranderd.
In real life ben ik ook heel open over het feit dat ik mij niet laat vaccineren. Het is niet zo dat ik ermee te koop loop, maar als het ter sprake komt zeg ik het gewoon. Ik ben wie ik ben en ik sta volledig achter mijn standpunt, als anderen daar moeite mee hebben is dat niet mijn probleem, maar hun maken daar een probleem van.
Tot nu toe reageert er niemand geschokt ofzo. Buren weten het, op het werk, vrienden enz. Velen daarvan zijn trouwens wel gevaccineerd, maar het heeft niets veranderd in onze omgang.
Eén iemand heeft wel eens verontwaardigd gereageerd, maar jammer dan, ik laat dat gevoel lekker bij diegene, niet mijn probleem.

Alleen familie van een van mijn ouders, mijn ooms en tantes, reageren onvolwassen en kinderachtig (net zoals hier wel eens op dit forum ;-) )op het feit dat mijn ouders, ik, mijn broer en zus zich niet hebben laten vaccineren. Zelfs zo, dat mijn moeder met drie van hun het contact (terecht) heeft verbroken. Dat is echt supertriest en eigenlijk geheel onnodig...maarja.....
Alle reacties Link kopieren
Van mijn vriendinnen, ik heb vijf goede vriendinnen. Een daarvan is gevaccineerd, werkt in de zorg, de andere niet.is geen vrienden club maar allemaal op zichzelf staande vriendschappen. Mijn ouders en een broer en schoonzus zijn niet gevaccineerd. Op school meerdere ouders niet gevaccineerd uit de klas van kind. Ex schoonouders en kinderen met aanhang zijn ook niet gevaccineerd. Dat betreft ben ik dus niet de enige.
Alle reacties Link kopieren
Mia1981 schreef:
18-07-2021 21:40
Überhaupt snap ik, niet gevaccineerde, echt niet dat mensen geloven in dat we ‘samen Corona onder controle krijgen’. Er komen nieuwe varianten, Corona is net als eerder de spontaan verdwenen griep nu gewoon standaard jaarlijkse kost. In dat opzicht, al laat iedereen zich vaccineren, kom je er niet meer vanaf dat is onmogelijk. Ik heb er geen last van dat jij je laat vaccineren. Maakt mij helemaal niks uit.jouw keuze. Als dat andersom ook eens zo zou zijn, ipv dat wijzende vingertje ‘ja maar jij niet gevaccineerde bent dan mede schuldig als’. Ik ben nergens schuldig aan. Dat er mensen stierven aan de griep niet dat er mensen sterven aan de Corona griep niet.
Ik ga niet in discussie met anderen. Geef ze wel eerlijk antwoord uiteraard als ze me vragen of ik gevaccineerd ben. Mensen met een mondkapje, ongeacht wat ik daarover denk, houd ik rekening mee en loop ik in een ruime bocht om heen. Maar ik zie geen enkele reden te moeten verdedigen of mezelf te moeten laten aanwijzen als mede schuldige dat er een lock down/ volle ziekenhuizen whatever is.
En dat is het nu juist het probleem!
Be the kind of woman that when your feet hit the floor each morning the devil says "Oh crap, she's up".
Alle reacties Link kopieren
Mia1981 schreef:
18-07-2021 21:54
Van mijn vriendinnen, ik heb vijf goede vriendinnen. Een daarvan is gevaccineerd, werkt in de zorg, de andere niet.is geen vrienden club maar allemaal op zichzelf staande vriendschappen. Mijn ouders en een broer en schoonzus zijn niet gevaccineerd. Op school meerdere ouders niet gevaccineerd uit de klas van kind. Ex schoonouders en kinderen met aanhang zijn ook niet gevaccineerd. Dat betreft ben ik dus niet de enige.
En ook dat is een probleem. Clusters van niet gevaccineerden. Kan het virus mooi rondgaan en wanneer die groep groot genoeg is lekker muteren.
Be the kind of woman that when your feet hit the floor each morning the devil says "Oh crap, she's up".
Alle reacties Link kopieren
MacTrees schreef:
18-07-2021 21:41
Is dat niet het probleem? Jij voelt je niet verantwoordelijk voor anderen en zegt dat niemand zich druk maakt om jou. Mijn vraag is dan, kan het niet zijn dat omdat jij je niet druk maakt om anderen dat anderen zich ook niet druk maken om jou? Is dat niet het probleem?
En nogmaals, ik kan er nu niet mee okay zijn omdat ik de gedachte achter niet vaccineren gevaarlijk vind. Met name als die gedachte zich verspreid. Dat wil niet zeggen dat ik de angst niet begrijp, ik wil gewoon niet dat die gedachte zich verspreid.
Jij maakt je toch ook niet druk om mijn gezondheid, laten we eerlijk zijn. Het zal mij een worst wezen of de overbuurman bijvoorbeeld geen fruit en groenten eet, zich vol vreet met troep of weet ik het wat, en de longen uit zijn lijf rookt....moet hij weten. Van mensen waar ik om geef vind ik dat wél belangrijk, dat werkt bij iedereen toch zo. Ik ben toch niet nu ineens verantwoordelijk voor de gezondheid van de overbuurman door een prik te nemen zodat hij geen corona krijgt terwijl hij zijn lijf zo tekort doet....daag. (dit is slechts een voorbeeld hè).
En ik wil dus ook helemaal geen prik en neem hem ook niet.
Mensen noemen andere wel eens een wappie, maar ik denk dat jij ook aan het doorslaan bent met het feit dat je vind dat zo min mogelijk mensen de gedachte om zich niet te laten vaccineren mogen hebben. Dat mensen misschien wel op andere ideeën of visies komen door andere dingen te lezen en zich daardoor misschien ineens niet willen laten vaccineren....wat een angst...dat is ook niet gezond hoor. ik denk dat iedereen die zich wil laten vaccineren dat inmiddels gedaan heeft, of een afspraak heeft staan.
Alle reacties Link kopieren
Sadie007 schreef:
18-07-2021 21:32
Maar de vaccinatiegraad is toch iets van 85%?
Maar goed, ik vind juist dat andere mensen in een bubbel zitten. En het is jammer voor jou dat jij er last van hebt. Maar ik voel mij niet verantwoordelijk voor een ander in dit geval. Zij maken zich ook niet druk om mij toch?
Ik heb verantwoordelijkheid voor mijzelf en mij gezin en baseer mijn keuzes daarop.

Wanneer mensen inderdaad eens uit hun bubbel komen en verbanden gaan leggen open misschien hun ogen.
Maar nogmaals, wij denken er anders over en dat is okay.

Dit is wat mij betreft het probleem. Ben je dan geen onderdeel van een samenleving? Heb je geen maatschappelijke verantwoordelijkheid?
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
MacTrees schreef:
18-07-2021 21:57
En ook dat is een probleem. Clusters van niet gevaccineerden. Kan het virus mooi rondgaan en wanneer die groep groot genoeg is lekker muteren.

Yup. Het enige alternatief van vaccineren is besmet raken, zeggen virologen. Uiteindelijk loopt iedereen die zich niet laat vaccineren een keertje corona op. Dus het excuus 'ik hou me aan de maatregelen' gaat niet op. En hoe meer mensen deze keuze maken, hoe groter de kans dat het virus muteert naar een variant waar de vaccins niet tegen bestand zijn.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
MacTrees schreef:
18-07-2021 21:57
En ook dat is een probleem. Clusters van niet gevaccineerden. Kan het virus mooi rondgaan en wanneer die groep groot genoeg is lekker muteren.
Ach welnee....En trouwens gevaccineerd of niet. De Prikken werken toch ook al niet voldoende tegen de Delta variant? Fijn hoor zo een prik.
Corona gaat nooit helemaal weg.
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
18-07-2021 22:04
Yup. Het enige alternatief van vaccineren is besmet raken, zeggen virologen. Uiteindelijk loopt iedereen die zich niet laat vaccineren een keertje corona op. Dus het excuus 'ik hou me aan de maatregelen' gaat niet op. En hoe meer mensen deze keuze maken, hoe groter de kans dat het virus muteert naar een variant waar de vaccins niet tegen bestand zijn.
Nou, en dan krijg ik corona. Blijf ik een week thuis met misschien wel koorts of misschien alleen een snotneus en koppijn en dan?....
Ik behoor niet tot de risico groep en anders heb ik gewoon maar pech. Dat risico neem ik. Misschien heb ik het al gehad, ik weet het niet, heb mij ook nog nooit laten testen namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Sadie007 schreef:
18-07-2021 22:05
Ach welnee....En trouwens gevaccineerd of niet. De Prikken werken toch ook al niet voldoende tegen de Delta variant? Fijn hoor zo een prik.
Corona gaat nooit helemaal weg.

Die deltavariant is dus zo'n voorbeeld van een mutatie waar de vaccins (iets) minder goed tegen werken. Mogelijk gemaakt door een zeer lage vaccinatiegraad. Desondanks gaat de deltavariant nu vooral als een malle rond onder (nog ongevaccineerde) jongeren. Zonder vaccinaties had Nederland nu een megaprobleem gehad, met de ziekenhuizen vol en veel extra doden.

Dat hele deltavariantverhaal is nou juist een schoolvoorbeeld van waarom vaccineren noodzakelijk is.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Sadie007 schreef:
18-07-2021 22:08
Nou, en dan krijg ik corona. Blijf ik een week thuis met misschien wel koorts of misschien alleen een snotneus en koppijn en dan?....
Ik behoor niet tot de risico groep en anders heb ik gewoon maar pech. Dat risico neem ik. Misschien heb ik het al gehad, ik weet het niet, heb mij ook nog nooit laten testen namelijk.

Ik, ik, ik, ik, ik...
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
18-07-2021 22:01
Dit is wat mij betreft het probleem. Ben je dan geen onderdeel van een samenleving? Heb je geen maatschappelijke verantwoordelijkheid?
Jawel hoor, maar ik heb zo mijn grenzen en lichamelijke integriteit vind ik belangrijk en ik neem geen prikIedereen die wil heeft toch een prik en is beschermd? De vaccinatiebereidheid was toch 85%? Ik hou mij verder aan de maatregelen, wat is nu het probleem dan?
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
18-07-2021 22:11
Ik, ik, ik, ik, ik...
Wat is er met ik ik ik....ben ik nu een egoïst haha. wat triest zeg. Dan vind jij dat toch lekker, niet mijn probleem :-)
Alle reacties Link kopieren
Sadie007 schreef:
18-07-2021 22:12
Jawel hoor, maar ik heb zo mijn grenzen en lichamelijke integriteit vind ik belangrijk en ik neem geen prikIedereen die wil heeft toch een prik en is beschermd? De vaccinatiebereidheid was toch 85%? Ik hou mij verder aan de maatregelen, wat is nu het probleem dan?
De vaccinatiegraad wordt behaald maar niet dankzij jou.
Be the kind of woman that when your feet hit the floor each morning the devil says "Oh crap, she's up".
Alle reacties Link kopieren
Sadie007 schreef:
18-07-2021 22:12
Jawel hoor, maar ik heb zo mijn grenzen en lichamelijke integriteit vind ik belangrijk en ik neem geen prikIedereen die wil heeft toch een prik en is beschermd? De vaccinatiebereidheid was toch 85%? Ik hou mij verder aan de maatregelen, wat is nu het probleem dan?

Moeten we je dat nu opnieuw allemaal weer gaan uitleggen?

Van mij mag jij persoonlijk de afweging maken om je niet te laten vaccineren. Dat recht heb je (gelukkig). Maar het gaat mij om die ik-mentaliteit. Voor mij zou het heel anders zijn als jij voor jezelf die keus maakt (om welke reden dan ook, voor mijn part ben je bang voor spuiten), maar je nog wel enigszins bezwaard voelt dat je daarmee de maatschappij niet helpt. En dat je beseft dat je heel erg blij mag zijn dat de overgrote meerderheid van de Nederlandse bevolking zich wel wil laten vaccineren. Want dat is de reden waarom jij deze egoïstische keuze kunt maken en ondertussen wel fijn door kunt gaan met je leventje.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
18-07-2021 22:17
Moeten we je dat nu opnieuw allemaal weer gaan uitleggen?

Van mij mag jij persoonlijk de afweging maken om je niet te laten vaccineren. Dat recht heb je (gelukkig). Maar het gaat mij om die ik-mentaliteit. Voor mij zou het heel anders zijn als jij voor jezelf die keus maakt (om welke reden dan ook, voor mijn part ben je bang voor spuiten), maar je nog wel enigszins bezwaard voelt dat je daarmee de maatschappij niet helpt. En dat je beseft dat je heel erg blij mag zijn dat de overgrote meerderheid van de Nederlandse bevolking zich wel wil laten vaccineren. Want dat is de reden waarom jij deze egoïstische keuze kunt maken en ondertussen wel fijn door kunt gaan met je leventje.
Amen.
Be the kind of woman that when your feet hit the floor each morning the devil says "Oh crap, she's up".
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
18-07-2021 22:10
Die deltavariant is dus zo'n voorbeeld van een mutatie waar de vaccins (iets) minder goed tegen werken. Mogelijk gemaakt door een zeer lage vaccinatiegraad. Desondanks gaat de deltavariant nu vooral als een malle rond onder (nog ongevaccineerde) jongeren. Zonder vaccinaties had Nederland nu een megaprobleem gehad, met de ziekenhuizen vol en veel extra doden.

Dat hele deltavariantverhaal is nou juist een schoolvoorbeeld van waarom vaccineren noodzakelijk is.
Ach, zo kijk jij er tegen aan, ik zie het heel anders.
Gek he, als meer jongeren zich laten testen voor toegang dat de (vals) positieve testen oplopen....komen er jongeren massaal in het ziekenhuis? nee hè....Denk je echt dat het allemaal aan de vaccins ligt en ben je vergeten dat we verleden jaar zomer ook nauwelijks besmettingen hadden of ziekenhuis opnames zónder vaccin?
Ik vraag mij ook echt af of die vaccinatiegraad nog omhoog gaat...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven