Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Je suis wappie aussi

04-06-2021 17:33 4832 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het topic van bloesem een tijdje gevolgd en nu dat gesloten is, besloten een eigen topic aan te maken.

Net als haar geloof ik dat Corona bestaat en dat mensen er erg ziek van kunnen worden, maar geloof ik op dit moment niet in de maatregelen en de vaccinaties voor de gezonde bevolkingsgroep. Ik heb vandaag de oproep voor vaccinatie op de mat ontvangen maar zal hem (voorlopig?) aan mij voorbij laten gaan.

Ik merk dat ik nu best wel tegen sterke meningen aanloop en dat ik vaak mijn mond maar hou, omdat de discussie gelijk zo heftig wordt. Daarom zou ik graag met gelijkgestemden bespreken waar jullie tegenaan lopen en hoe jullie er mee omgaan.

Ik ben NIET op zoek naar mensen die mij een andere mening willen aanpraten. Die mening kan ik lezen op zo'n beetje alle andere corona topics die er op dit forum zijn. En net zo goed als ik daar mijn mening niet loop te verkondigen, hoop ik dat die mensen dat ook niet hier komen doen.
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
19-07-2021 09:58
Hoeveel doden zijn acceptabel door Corona?
Maakt niet uit, als het maar niet jezelf of een dierbare treft. Of iets dergelijks, denk ik...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Nepalese33 schreef:
19-07-2021 14:44
😂😂 echt grappig en leuk geprobeerd. Maar ik denk dat je er behoorlijk naast zit.
Je voelt je aangesproken, omdat je reageert? :there:
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
tanteslankie schreef:
19-07-2021 14:51
Je voelt je aangesproken, omdat je reageert? :there:
Nee hoor. Maar ik hou niet van onzin invullers😉
Alle reacties Link kopieren
Nepalese33 schreef:
19-07-2021 14:44
😂😂 echt grappig en leuk geprobeerd. Maar ik denk dat je er behoorlijk naast zit.
Ik dacht ook dat het angst was.
Hoe zit het dan, Nepalese?
Wat eten we vanavond?
makreel schreef:
19-07-2021 14:59
Ik dacht ook dat het angst was.
Hoe zit het dan, Nepalese?
Het is vrij simpel hoor, gewoon wachten tot het vaccin door de testfase heen is.
Nepalese33 schreef:
19-07-2021 17:49
Het is vrij simpel hoor, gewoon wachten tot het vaccin door de testfase heen is.
Je weet hoe de testfases voor nieuwe medicijnen vormgegeven zijn? Anders zou je weten dat je onzin uitkraamt
Alle reacties Link kopieren
Nepalese33 schreef:
19-07-2021 17:49
Het is vrij simpel hoor, gewoon wachten tot het vaccin door de testfase heen is.
Wat heerlijk dan dat wij domme schapen ons allemaal voor jullie opofferen. Want anders komt een nieuw medicijn natuurlijk nooit door de testfase.

Wat heb ik inmiddels toch een hekel aan wappies en anti-vaxxers. Lafjes achterover leunen, geen snars bijdragen aan de oplossing van de pandemie, volop non-informatie rondspuien en vol dedain neerkijken op mensen die zich wel laten vaccineren.

Waarbij ze voor het gemak even vergeten dat ze zich die minachtende houding alleen maar kunnen permitteren door al die schapen die zich wel laten vaccineren en zich wel aan de maatregelen houden.
Alle reacties Link kopieren
Nepalese33 schreef:
19-07-2021 17:49
Het is vrij simpel hoor, gewoon wachten tot het vaccin door de testfase heen is.
Dus toch angst...bang voor een "nieuw" vaccin wat volgens jou nog niet voldoende getest is.

Lees trouwens net op het AD dat de beveiliging bij de vaccinaties is aangescherpt. Blijkbaar zijn er wappies die zich aanmelden en dus het registratieformulier krijgen. Om vervolgens voordat ze de prik daadwerkelijk hebben gekregen uit de rij gaan en naar buiten lopen. Dus wel het vaccinatiebewijs (en alle daarbijkomende voordelen) maar geen prik. Echt knettergek die lui!
sjansje schreef:
19-07-2021 18:34
Dus toch angst...bang voor een "nieuw" vaccin wat volgens jou nog niet voldoende getest is.

Lees trouwens net op het AD dat de beveiliging bij de vaccinaties is aangescherpt. Blijkbaar zijn er wappies die zich aanmelden en dus het registratieformulier krijgen. Om vervolgens voordat ze de prik daadwerkelijk hebben gekregen uit de rij gaan en naar buiten lopen. Dus wel het vaccinatiebewijs (en alle daarbijkomende voordelen) maar geen prik. Echt knettergek die lui!
Geen angst hoor gewoon even afwachten.
Dat zijn idioten, zal nu wel niet meer mogelijk zijn. Hoop ik.
Alle reacties Link kopieren
sjansje schreef:
19-07-2021 18:34
Dus toch angst...bang voor een "nieuw" vaccin wat volgens jou nog niet voldoende getest is.

Lees trouwens net op het AD dat de beveiliging bij de vaccinaties is aangescherpt. Blijkbaar zijn er wappies die zich aanmelden en dus het registratieformulier krijgen. Om vervolgens voordat ze de prik daadwerkelijk hebben gekregen uit de rij gaan en naar buiten lopen. Dus wel het vaccinatiebewijs (en alle daarbijkomende voordelen) maar geen prik. Echt knettergek die lui!
Dat zijn geen mensen meer maar beesten.
Alle reacties Link kopieren
Sun.lover schreef:
19-07-2021 18:46
Dat zijn geen mensen meer maar beesten.
Beetje beledigend voor beesten.
Alle reacties Link kopieren
sjansje schreef:
19-07-2021 18:34
Dus toch angst...bang voor een "nieuw" vaccin wat volgens jou nog niet voldoende getest is.

Lees trouwens net op het AD dat de beveiliging bij de vaccinaties is aangescherpt. Blijkbaar zijn er wappies die zich aanmelden en dus het registratieformulier krijgen. Om vervolgens voordat ze de prik daadwerkelijk hebben gekregen uit de rij gaan en naar buiten lopen. Dus wel het vaccinatiebewijs (en alle daarbijkomende voordelen) maar geen prik. Echt knettergek die lui!
Oppakken en opsluiten.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Griebus67 schreef:
19-07-2021 18:16
Wat heerlijk dan dat wij domme schapen ons allemaal voor jullie opofferen. Want anders komt een nieuw medicijn natuurlijk nooit door de testfase.

Wat heb ik inmiddels toch een hekel aan wappies en anti-vaxxers. Lafjes achterover leunen, geen snars bijdragen aan de oplossing van de pandemie, volop non-informatie rondspuien en vol dedain neerkijken op mensen die zich wel laten vaccineren.

Waarbij ze voor het gemak even vergeten dat ze zich die minachtende houding alleen maar kunnen permitteren door al die schapen die zich wel laten vaccineren en zich wel aan de maatregelen houden.
Je had zelf ook die keuze toch, geheel vrijwillig heb je het vaccin genomen.

En vwb die maatregelen daar heb ik me ook gewoon aan gehouden hoor, maak je maar geen zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Nepalese33 schreef:
19-07-2021 17:49
Het is vrij simpel hoor, gewoon wachten tot het vaccin door de testfase heen is.
Ja, dus angst voor onbekende gevolgen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
19-07-2021 20:18
Ja, dus angst voor onbekende gevolgen.
klopt, jij niet of toch wel een heel klein beetje ✋
Alle reacties Link kopieren
tanteslankie schreef:
18-07-2021 19:36

Vreselijk!! Deze randdebielen kunnen dit soort uitingen alleen doen, juist omdát ze in een land wonen waar je alle vrijheid hebt. Dat ze dat niet eens zien heeft mij alle vertrouwen in de mensheid doen verliezen.

Ik snap helemaal wat je bedoelt.
Zo.
Alle reacties Link kopieren
Sadie007 schreef:
18-07-2021 21:06

op neergekeken worden door de übermensch die wél geprikt is


Begrijp ik nu goed dat jij mij een übermensch noemt, omdat ik mijn vaccinaties heb gehaald?
Wat maakt dat jou dan, een untermensch? Hoe ver wil je eigenlijk gaan met het vergelijk met nazi-Duitsland?
*hestia* wijzigde dit bericht op 19-07-2021 21:15
0.44% gewijzigd
Zo.
Alle reacties Link kopieren
Nepalese33 schreef:
19-07-2021 20:34
klopt, jij niet of toch wel een heel klein beetje ✋
Je vroeg het niet aan mij, maar ik kan oprecht zeggen dat ik me totaal geen zorgen maak over de gevolgen van deze vaccinatie. Ik heb Astra Zeneca gehad, en was alleen maar vreselijk blij toen ik de prikken had gehad. Ook mijn verstandelijk beperkte dochter van 20 heb ik zonder enig moment van twijfel laten vaccineren. Ze heeft Pfizer gehad, maar elk ander vaccin wat nu op de Nederlandse markt is had ik ook prima gevonden.

Ik maak me meer zorgen over de gevolgen van corona, zeker nadat ik mijn 66-jarige vader nog even mocht zien voordat na 3 weken ic de beademing werd stopgezet. Voor dat kut-virus, dáár ben ik wel bang voor.

En ik ben dan ook ontzettend blij dat iedereen die me lief is nu (bijna) volledig gevaccineerd is.
Alle reacties Link kopieren
sjansje schreef:
19-07-2021 21:03
Je vroeg het niet aan mij, maar ik kan oprecht zeggen dat ik me totaal geen zorgen maak over de gevolgen van deze vaccinatie. Ik heb Astra Zeneca gehad, en was alleen maar vreselijk blij toen ik de prikken had gehad. Ook mijn verstandelijk beperkte dochter van 20 heb ik zonder enig moment van twijfel laten vaccineren. Ze heeft Pfizer gehad, maar elk ander vaccin wat nu op de Nederlandse markt is had ik ook prima gevonden.

Ik maak me meer zorgen over de gevolgen van corona, zeker nadat ik mijn 66-jarige vader nog even mocht zien voordat na 3 weken ic de beademing werd stopgezet. Voor dat kut-virus, dáár ben ik wel bang voor.

En ik ben dan ook ontzettend blij dat iedereen die me lief is nu (bijna) volledig gevaccineerd is.
:hug: Wat erg van je vader. Sterkte zeg!!!

Ik ben het volledig met je eens.
Be the kind of woman that when your feet hit the floor each morning the devil says "Oh crap, she's up".
Alle reacties Link kopieren
eekoo schreef:
18-07-2021 22:39
Je ziet de cijfers inderdaad weer wat stijgen in de ziekenhuizen, goede voorspelling. Voornamelijk niet-gevaccineerde mensen komen er te liggen en hun familieleden (check: VK).

De doden op iedere straathoek zijn er alleen maar in landen waarbij ook de machthebbers geloven in jouw denkbeelden "corona als griepje" en "iedereen mag zijn eigen waarheid hebben".

Wetenschap afdoen als ook maar een mening heeft consequenties.
Voornamelijk niet gevaccineerden? :yawnee:

https://www.reuters.com/business/health ... 021-07-19/
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-07-2021 07:10
Reden: Vergelijking nazi Duitsland
99.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sadie007 schreef:
19-07-2021 21:25


De discussie over nazi dld ga ik niet aan, daar denken wij waarschijnlijk toch anders over.

Je haalt zelf het woord übermensch aan. Affreus.
Zo.
Alle reacties Link kopieren
Griebus67 schreef:
19-07-2021 18:16
Wat heerlijk dan dat wij domme schapen ons allemaal voor jullie opofferen. Want anders komt een nieuw medicijn natuurlijk nooit door de testfase.

Wat heb ik inmiddels toch een hekel aan wappies en anti-vaxxers. Lafjes achterover leunen, geen snars bijdragen aan de oplossing van de pandemie, volop non-informatie rondspuien en vol dedain neerkijken op mensen die zich wel laten vaccineren.

Waarbij ze voor het gemak even vergeten dat ze zich die minachtende houding alleen maar kunnen permitteren door al die schapen die zich wel laten vaccineren en zich wel aan de maatregelen houden.
Je hóeft je niet te laten vaccineren hè.....dat jij je dan een dom schaap voelt kan ik mij voorstellen, dat zou ik misschien ook hebben.
Maar je zal wel een goede reden hebben toch, om je te laten vaccineren. Bijvoorbeeld het beschermen van de wappies, zodat zij lekker achterover kunnen leunen, bedankt!
Ik heb mij vrijwillig opgeofferd om deel te nemen aan de controlegroep, tja dat moet ook iemand doen bij een nieuw medicijn. :bye:
Alle reacties Link kopieren
*Hestia* schreef:
19-07-2021 21:30
Je haalt zelf het woord übermensch aan. Affreus.
Ja, dat leg ik net toch uit, tjonge.......gompie.
Alle reacties Link kopieren
Sadie007 schreef:
19-07-2021 21:15
Voornamelijk niet gevaccineerden? :yawnee:

https://www.reuters.com/business/health ... 021-07-19/
Hij heeft zichzelf al gecorrigeerd:

https://www.google.com/amp/s/news.sky.c ... e-12359317

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven