Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Je suis wappie aussi

04-06-2021 17:33 4832 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het topic van bloesem een tijdje gevolgd en nu dat gesloten is, besloten een eigen topic aan te maken.

Net als haar geloof ik dat Corona bestaat en dat mensen er erg ziek van kunnen worden, maar geloof ik op dit moment niet in de maatregelen en de vaccinaties voor de gezonde bevolkingsgroep. Ik heb vandaag de oproep voor vaccinatie op de mat ontvangen maar zal hem (voorlopig?) aan mij voorbij laten gaan.

Ik merk dat ik nu best wel tegen sterke meningen aanloop en dat ik vaak mijn mond maar hou, omdat de discussie gelijk zo heftig wordt. Daarom zou ik graag met gelijkgestemden bespreken waar jullie tegenaan lopen en hoe jullie er mee omgaan.

Ik ben NIET op zoek naar mensen die mij een andere mening willen aanpraten. Die mening kan ik lezen op zo'n beetje alle andere corona topics die er op dit forum zijn. En net zo goed als ik daar mijn mening niet loop te verkondigen, hoop ik dat die mensen dat ook niet hier komen doen.
Alle reacties Link kopieren
MacTrees schreef:
19-07-2021 21:10
:hug: Wat erg van je vader. Sterkte zeg!!!

Ik ben het volledig met je eens.
Dank je wel!
Sanne_A schreef:
19-07-2021 21:45
Hij heeft zichzelf al gecorrigeerd:

https://www.google.com/amp/s/news.sky.c ... e-12359317
haha ik dacht al! Hoe dan?
sjansje schreef:
19-07-2021 21:03
Je vroeg het niet aan mij, maar ik kan oprecht zeggen dat ik me totaal geen zorgen maak over de gevolgen van deze vaccinatie. Ik heb Astra Zeneca gehad, en was alleen maar vreselijk blij toen ik de prikken had gehad. Ook mijn verstandelijk beperkte dochter van 20 heb ik zonder enig moment van twijfel laten vaccineren. Ze heeft Pfizer gehad, maar elk ander vaccin wat nu op de Nederlandse markt is had ik ook prima gevonden.

Ik maak me meer zorgen over de gevolgen van corona, zeker nadat ik mijn 66-jarige vader nog even mocht zien voordat na 3 weken ic de beademing werd stopgezet. Voor dat kut-virus, dáár ben ik wel bang voor.

En ik ben dan ook ontzettend blij dat iedereen die me lief is nu (bijna) volledig gevaccineerd is.
Wat naar zeg van je vader! Ik kan me heel goed voorstellen dat je blij bent dat je wel bent gevaccineerd.
Alle reacties Link kopieren
Sanne_A schreef:
19-07-2021 21:45
Hij heeft zichzelf al gecorrigeerd:

https://www.google.com/amp/s/news.sky.c ... e-12359317
Dat doet'ie snel haha. :-D
Alle reacties Link kopieren
Sadie007 schreef:
19-07-2021 21:35
Ja, dat leg ik net toch uit, tjonge.......gompie.
Je legt helemaal niks uit, je gebruikt dat woord en verwijt een ander dan dat diegene over Nazi-Duitsland begint.
Alle reacties Link kopieren
Griebus67 schreef:
19-07-2021 21:54
Je legt helemaal niks uit, je gebruikt dat woord en verwijt een ander dan dat diegene over Nazi-Duitsland begint.
Mijn hemel, lezen is ook een vak hoor.....pfff daag :bye:
Alle reacties Link kopieren
Nepalese33 schreef:
19-07-2021 20:34
klopt, jij niet of toch wel een heel klein beetje ✋
Ik ben vooral bezorgd over de gevolgen van corona, niet voor de gevolgen van een vaccin.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Sadie007 schreef:
19-07-2021 21:25
Nee ik noem jou geen übermensch, tenzij je je aangesproken voelt. En ik ben zéker geen üntermensch. Het is meer in mijn stuk om lading te geven aan het geschrevene, maar dat moet je begrijpen. Het naar mijn idee dat sommige gevaccineerden zich verheven voelen boven ongevaccineerden (let op: ik zeg sommige, dus niet elke gevaccineerde, anders gaan we dat weer krijgen).
De discussie over nazi dld ga ik niet aan, daar denken wij waarschijnlijk toch anders over.
Ja, ik voel me idd verheven boven de non-vaxxers die er achterlijke ideeën op nahouden.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Sadie007 schreef:
19-07-2021 21:58
Mijn hemel, lezen is ook een vak hoor.....pfff daag :bye:
Ja, ga es een cursus volgen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
*Hestia* schreef:
19-07-2021 20:52
Begrijp ik nu goed dat jij mij een übermensch noemt, omdat ik mijn vaccinaties heb gehaald?
Wat maakt dat jou dan, een untermensch? Hoe ver wil je eigenlijk gaan met het vergelijk met nazi-Duitsland?

De slachtofferrol nemen de wappies maar al te graag aan. Ze moeten ergens tegen vechten tenslotte en heel feitelijk is er gewoon geen reet om tegen te vechten. Geen van de maatregelen is ooit verplicht of actief gehandhaafd in Nederland. De vrijheid is zo groot, zelfs tijdens lockdown, dat ze van gekkigheid niet meer weten wat ze moeten verzinnen om hun strijdlust te verantwoorden.

Dus dan maar wat onsmakelijke retoriek over de jodenvervolging en the great reset (waarvan ze geen idee hebben wat het betekent), slaat nergens op maar het staat lekker zielig.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
19-07-2021 22:24
Ja, ik voel me idd verheven boven de non-vaxxers die er achterlijke ideeën op nahouden.
Goh, je kan duidelijk zien dat hier het ego nog regeert, i.p.v. compassie te hebben voor de medemens. Triest. Compassie hebben is oa mensen niet gelijk veroordelen, maarja ego zit in de weg he.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
19-07-2021 22:25
Ja, ga es een cursus volgen.
Nou, doe jij ook eens iets nuttigs met je tijd haha.
Alle reacties Link kopieren
Sadie007 schreef:
20-07-2021 07:52
Goh, je kan duidelijk zien dat hier het ego nog regeert, i.p.v. compassie te hebben voor de medemens. Triest. Compassie hebben is oa mensen niet gelijk veroordelen, maarja ego zit in de weg he.
Zegt de non-vaxxer die werkelijk alleen maar aan zichzelf denkt.

:rofl:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Sadie007 schreef:
20-07-2021 07:53
Nou, doe jij ook eens iets nuttigs met je tijd haha.
Als het niet zo triest was, was het bijna grappig.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
20-07-2021 08:01
Zegt de non-vaxxer die werkelijk alleen maar aan zichzelf denkt.

:rofl:

Denk vooral wat jij denkt, doe ik ook zoals je ziet.
Alle reacties Link kopieren
Verwijderd. Plaatje plakken mislukt
amarna wijzigde dit bericht op 20-07-2021 08:18
96.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
20-07-2021 08:03
Als het niet zo triest was, was het bijna grappig.
Ja, het is inderdaad triest, grappig vind ik je niet :rolling: ...ook niet bijna.
sjansje schreef:
19-07-2021 21:03
Je vroeg het niet aan mij, maar ik kan oprecht zeggen dat ik me totaal geen zorgen maak over de gevolgen van deze vaccinatie. Ik heb Astra Zeneca gehad, en was alleen maar vreselijk blij toen ik de prikken had gehad. Ook mijn verstandelijk beperkte dochter van 20 heb ik zonder enig moment van twijfel laten vaccineren. Ze heeft Pfizer gehad, maar elk ander vaccin wat nu op de Nederlandse markt is had ik ook prima gevonden.

Ik maak me meer zorgen over de gevolgen van corona, zeker nadat ik mijn 66-jarige vader nog even mocht zien voordat na 3 weken ic de beademing werd stopgezet. Voor dat kut-virus, dáár ben ik wel bang voor.

En ik ben dan ook ontzettend blij dat iedereen die me lief is nu (bijna) volledig gevaccineerd is.
Sjansje, jij bent er blij mee en dat is waar het om gaat.

Wat heftig van jouw vader, heel veel sterkte met het verlies.
Alle reacties Link kopieren
Sadie007 schreef:
20-07-2021 08:17
Ja, het is inderdaad triest, grappig vind ik je niet :rolling: ...ook niet bijna.
Echt alleen maar sneren en hatelijkheden, ook wappiegedrag, want geen argumenten voor een inhoudelijke discussie.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Sadie007 schreef:
20-07-2021 07:53
Nou, doe jij ook eens iets nuttigs met je tijd haha.
Dat doet ze ook. Meelezers waarschuwen voor al die gevaarlijke wappies hier die eventueel twijfelende vaccinnemers over de grens trekken om het niet te doen. Al die complottheorieën hier zijn levensgevaarlijk!
Alle reacties Link kopieren
Parella schreef:
20-07-2021 00:52
De slachtofferrol nemen de wappies maar al te graag aan. Ze moeten ergens tegen vechten tenslotte en heel feitelijk is er gewoon geen reet om tegen te vechten. Geen van de maatregelen is ooit verplicht of actief gehandhaafd in Nederland. De vrijheid is zo groot, zelfs tijdens lockdown, dat ze van gekkigheid niet meer weten wat ze moeten verzinnen om hun strijdlust te verantwoorden.

Dus dan maar wat onsmakelijke retoriek over de jodenvervolging en the great reset (waarvan ze geen idee hebben wat het betekent), slaat nergens op maar het staat lekker zielig.
Heb je het boek ook gelezen van The Great Reset van Klaus Schwab?
Alle reacties Link kopieren
Sadie007 schreef:
18-07-2021 21:11
Het is jammer dat je andere mensen wilt overtuigen van jou waarheid. Bij mij en zeker op topics zoals deze gaat je dat niet lukken vrees ik. Net zoals jij heb ik ook mijn eigen waarheid en visie op de zaken die nu in de wereld gebeuren. Deze verschilt echter van de jouwe, accepteer dat.
Ik accepteer ook dat mensen een andere mening hebben dan ik en het laatste waar ik mee bezig ben is andere mensen overtuigen van mijn mening. Dat heeft namelijk helemaal geen zin.
En omdat ik mij niet vaccineer ben ik geen gevaar hoor. Mensen die gevaccineerd zijn, zijn toch beschermd? Verder houd ik mij aan de maatregelen en blijf ik thuis als ik ziek ben. Wat is het probleem?
In deze discussie draait het om de vraag “Is een zo hoog mogelijke vaccinatie-graad de beste manier om de wereld uit de Covid-crisis te krijgen?” Welk antwoord op deze vraag is ‘de waarheid’? Sadie007, jij schrijft hier over ‘jouw waarheid’ en ‘mijn eigen waarheid’. Maar er kunnen niet twee tegenstrijdige waarheden naast elkaar bestaan, als het ene ‘waar’ is dan is het andere per definitie ‘onwaar’.

Ik ben zelf werkzaam in een vakgebied waarover ook regelmatig berichten in de media verschijnen. Ik wil niet herkenbaar zijn, dus ik ga niet zeggen welk vakgebied dat is. Maar de reden waarom ik hierover begin is, dat ik op dit gebied dus wél kan beoordelen wat waar is, en wat niet waar is. En dan zie je – op social media - hoe vaak mensen de kleine stukjes informatie die ze ergens hebben gelezen volledig verkeerd interpreteren, er zelf vanalles bij bedenken, negeren wat hun mening niet ondersteunt. Hoe vaak ze denken dat ze met 1% informatie voor 100% kunnen beoordelen wat ‘de waarheid’ is. Diezelfde dynamiek zie ik hier ook. Je dénkt dat je weet wat ‘de waarheid’ is. Maar de kans dat ‘jouw waarheid’ ook écht ‘de waarheid’ is, is minimaal.

Eén ding weet ik zeker. Namelijk, dat de waarheid enorm complex is. Er zijn ontzettend veel factoren die invloed hebben op alles wat met Covid te maken heeft. Zomaar, vrij willekeurig, enkele vragen die bij me opkomen: In hoeverre kunnen mensen die niet, niet volledig of wel volledig zijn gevaccineerd het virus nog overdragen? Hoe groot is de kans dat het virus muteert binnen een groep niet, niet volledig of wel volledig gevaccineerde mensen? Hoe groot is de kans op bijwerkingen van elk vaccin? Bij tieners? Bij gezonde volwassenen? Bij zwangere vrouwen? En wordt de kans op bijwerkingen kleiner naarmate er meer tijd is verstreken ná de vaccinatie. Hoe lang blijft een vaccinatie werken? Hoe groot is de kans dat je minder ziek wordt van Covid als je gevaccineerd bent?

Het is voor mij absoluut onmogelijk om zélf het antwoord op de bovenstaande vragen te vinden. Ik denk zelfs dat helemaal niemand alle antwoorden heeft. Zelfs niet de mensen die al jarenlang onderzoek hebben gedaan naar alles wat er op het gebied van virussen speelt. Ook wetenschappers weten niet alles, ik zie hun onderzoeken naar dit virus en naar de bestrijding ervan als een on-going-proces, waar steeds nieuwe bevindigen uit naar voren zullen blijven komen. En, helaas, ook wetenschappers maken fouten. Misschien voeren zij een onderzoek verkeerd uit, misschien trekken ze verkeerde conclusies. Of ze staan onder druk van de politiek, het bedrijfsleven of misschien zelfs wel hun eigen ego om onderzoeksresultaten te publiceren die vooral in iemands straatje passen. Vandaar dus dat ik denk dat wat door de wetenschap wordt gepubliceerd ook niet ‘de waarheid’ is.

Maar toch, ondanks dat ik geen 100% vertrouwen heb in de wetenschap, ga ik er nog steeds van uit dat het overgrote deel van de wetenschappers maar één doel voor ogen heeft. Namelijk: wél de antwoorden op alle bovenstaande vragen vinden. Zodat het virus zo effectief mogelijk bestreden kan worden. Ik zie dus dat wat ‘de wetenschap’ publiceert niet als ‘de waarheid’, maar wel als iets dat daar een heel eind bij in de buurt komt.

Sadie007, jij vraagt nog ‘wat is het probleem?’ Het antwoord op die vraag is in dit topic al vaak gegeven. En mijn tekst hier is al erg lang, dus ik volsta hier even met de opmerking: “Lees nog eens terug.”
...
Alle reacties Link kopieren
Miriam1981 schreef:
20-07-2021 08:51
Heb je het boek ook gelezen van The Great Reset van Klaus Schwab?
Bewijsstuk B. Jij bent niet die redelijke, gematigde persoon die alleen maar tegen het coronavaccin gekant is, zoals je ons wilt voorspiegelen. Jij houdt er een hele enge agenda op na, en bij stukjes en beetjes geef je die bloot. Een rechts-radicale complotdenker van het zuiverste water.
Alle reacties Link kopieren
Sadie007 schreef:
19-07-2021 13:42
Nou, dat gebeurd nu toch met 85%? Ik moet het eerst maar eens zien...
Ik las op de NOS dat de vaccinatiebereidheid onder de Nederlanders maar liefst 94% is. (of ik het geloof is iets anders)
Dus wat maken we hier ons nou druk met z'n allen om die 6% gevaarlijke niet gevaccineerde wappies?
Alle reacties Link kopieren
Griebus67 schreef:
20-07-2021 08:58
Bewijsstuk B. Jij bent niet die redelijke, gematigde persoon die alleen maar tegen het coronavaccin gekant is, zoals je ons wilt voorspiegelen. Jij houdt er een hele enge agenda op na, en bij stukjes en beetjes geef je die bloot. Een rechts-radicale complotdenker van het zuiverste water.
:facepalm: omdat ik aan iemand vraagt of hij het boek van Klaus Schwab kent ben ik een rechts-radicale complotdenker van het zuiverste water nog wel en ik hou er een enge agenda op na :rofl:
Bedankt voor je post, was een beetje chagrijnig vandaag maar je hebt me net keihard moeten laten lachen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven