Bewust kindvrij sinds 2010. Deel 27
maandag 2 augustus 2021 om 20:41
Dát inderdaad. Ik krijg dan ook het gevoel dat vriendin wil dat ik iets leuks over de kids zeg. Vind het een beetje opdringerig zo van "je móét mijn kinderen leuk vinden anders ben je een slechte vriendin!"MissPiglet schreef: ↑02-08-2021 20:25Ja je ontkomt er niet aan. En ik voel me dan ook nog altijd verplicht om iets aardigs te zeggen. Terwijl ik eigenlijk denk “Rot op met die blaagfoto’s.” Man en ik zitten samen in een algemene appgroep van vrienden. En daar lijkt het dan ook nog tegen elkaar opbieden. Als het ene stel met de kinderen cupcakes versiert bakken anderen een cars-taart, gaat het ene stel met kids naar de speeltuin, zit een ander stel opeens in de dierentuin.
Wij zeggen weleens; ze zouden ook eens een foto of filmpje moeten plaatsen van een kind dat van een klimrek valt ofzo. Hebben wij ook nog wat te lachen.![]()
Ik denk ook wel dat die mensen er helemaal niet zoveel over nadenken zoals bewust kinderloze mensen dat doen. Ik heb de foto's van vriendin maar genegeerd en gevraagd naar hoe de vakantie was en of ze een goeie reis hadden gehad (waren met de auto 1100 km gaan rijden dus in totaal 2200 km met 2 jonge kids op de achterbank).
En vallende kids zijn denk ik niet populair onder ouders in een groepsapp gok ik
maandag 2 augustus 2021 om 21:06
Hahaha dit is zó herkenbaar!MissPiglet schreef: ↑02-08-2021 20:25Ja je ontkomt er niet aan. En ik voel me dan ook nog altijd verplicht om iets aardigs te zeggen. Terwijl ik eigenlijk denk “Rot op met die blaagfoto’s.” Man en ik zitten samen in een algemene appgroep van vrienden. En daar lijkt het dan ook nog tegen elkaar opbieden. Als het ene stel met de kinderen cupcakes versiert bakken anderen een cars-taart, gaat het ene stel met kids naar de speeltuin, zit een ander stel opeens in de dierentuin.
Wij zeggen weleens; ze zouden ook eens een foto of filmpje moeten plaatsen van een kind dat van een klimrek valt ofzo. Hebben wij ook nog wat te lachen.![]()
Alsof het ook allemaal zo competitief is.. we moeten allemaal overal de beste in zijn, vermoeiend! Een dagje op de bank hangen is er allemaal niet meer bij hoor!
Ook wat betreft die vakanties op social media, hier ook iemand die dagelijks plaatst en ik bekijk het sinds een paar dagen niet meer, bevalt echt prima
maandag 2 augustus 2021 om 21:42
Ik denk dat mensen met kinderen zo denken. Dat je leven in z'n algemeenheid weinig inhoud heeft als je geen kinderen wil. Je leven kan alleen speciaal zijn als je kinderen hebt en zeker als het om vrijetijdsinvulling zoals vakantie gaat. Anders is het een lege huls (sarcasmeyesss schreef: ↑02-08-2021 21:06Hahaha dit is zó herkenbaar!
Alsof het ook allemaal zo competitief is.. we moeten allemaal overal de beste in zijn, vermoeiend! Een dagje op de bank hangen is er allemaal niet meer bij hoor!
Ook wat betreft die vakanties op social media, hier ook iemand die dagelijks plaatst en ik bekijk het sinds een paar dagen niet meer, bevalt echt primaHoezo moet ik elke dag gaan kijken wat iemand allemaal doet op vakantie? Ook zoiets.. alsof het met kinderen dan toch allemaal net even wat specialer is.
maandag 2 augustus 2021 om 21:49
maandag 2 augustus 2021 om 22:31
Ik denk dat dat laatste vooral niet begrepen wordt door mensen die kinderen willen of hebben. Waardoor ze zich ook niet voor kunnen stellen dat bewust kinderlozen bijv. niet graag op de verjaardag van je kind worden uitgenodigd en dus ook niet op 7 vakantiefoto's van je kinderen zitten te wachten. Een enkele foto prima en even een appje sturen naar vriendin als een van de kinderen jarig is ook prima maar daar stopt het voor mij. En dat wordt denk ik in de maatschappij nog steeds niet echt geaccepteerd.
woensdag 4 augustus 2021 om 12:19
Ik vraag mij af hoe inhoudloos het leven was voordat zij kinderen hadden om die mening te hebbenyesss schreef: ↑02-08-2021 21:49Ja ik denk inderdaad dat sommige mensen zich nog maar moeilijk in kunnen leven en zich niet kunnen voorstellen dat je ook gewoon een leven hebt zonder kinderen en je focus ook anders ligt. Maar ook dat je het dus niet mist.. want ja je wil het ook niethoezo zou ik iets missen wat ik niet wil.
Zelf heb ik een heel fijn leven. Lekker rustig, leuke baan. Ik heb best wat stappen die ik wil maken en daarnaast ben ik nu verliefd
Emboldened by the flame of ambition
woensdag 4 augustus 2021 om 13:17
In een tak van mijn familie worden wij als veertigers zonder kinderen nog steeds bij ‘de jeugd’ ingedeeld. Jonge twintigers met kinderen (oeps, foutje) zitten bij de volwassenen. Die worden voor voller aangezien.yesss schreef: ↑02-08-2021 21:49Ja ik denk inderdaad dat sommige mensen zich nog maar moeilijk in kunnen leven en zich niet kunnen voorstellen dat je ook gewoon een leven hebt zonder kinderen en je focus ook anders ligt. Maar ook dat je het dus niet mist.. want ja je wil het ook niethoezo zou ik iets missen wat ik niet wil.
Daar kom ik dus niet meer.
woensdag 4 augustus 2021 om 14:02
Kaascracker schreef: ↑04-08-2021 13:17In een tak van mijn familie worden wij als veertigers zonder kinderen nog steeds bij ‘de jeugd’ ingedeeld. Jonge twintigers met kinderen (oeps, foutje) zitten bij de volwassenen. Die worden voor voller aangezien.
woensdag 4 augustus 2021 om 14:08
Komt op mij een beetje over alsof je zonder kinderen (zonder zo'n enorme verantwoordelijkheid) niet voor volwassen wordt aangezien en ook niet serieus wordt genomen. Erg treurig...Kaascracker schreef: ↑04-08-2021 13:17In een tak van mijn familie worden wij als veertigers zonder kinderen nog steeds bij ‘de jeugd’ ingedeeld. Jonge twintigers met kinderen (oeps, foutje) zitten bij de volwassenen. Die worden voor voller aangezien.
woensdag 4 augustus 2021 om 15:15
Daar zou ik inderdaad ook voor passen.Kaascracker schreef: ↑04-08-2021 13:17In een tak van mijn familie worden wij als veertigers zonder kinderen nog steeds bij ‘de jeugd’ ingedeeld. Jonge twintigers met kinderen (oeps, foutje) zitten bij de volwassenen. Die worden voor voller aangezien.
woensdag 4 augustus 2021 om 16:01
Echt??Kaascracker schreef: ↑04-08-2021 13:17In een tak van mijn familie worden wij als veertigers zonder kinderen nog steeds bij ‘de jeugd’ ingedeeld. Jonge twintigers met kinderen (oeps, foutje) zitten bij de volwassenen. Die worden voor voller aangezien.
(ja, niet dat je er niet meer komt he
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
woensdag 4 augustus 2021 om 16:08
Ik had gisteren een vreselijk leuk gesprek met één van mijn kinderrijke vriendinnen. (uiteraard zijn zij leuk voor mij en vice versa anders zouden we geen vriendschap hebben).
Zij diende haar 13 jarige discussiezoekende (maar het is echt een leuk mannetje verder) doerakzoon van repliek met een: "waarom, daarom, omdat IK dat zeg en doe het maar gewoon dan kun je daarna weer voetballen en verder BASTA!!!"
Zwaar mopperend en eyeballrolling deed hij het uiteindelijk.
We proostte uiteindelijk - uit zijn gezichtsveld uiteraard - met haar toekomstige investering naar de werkgever die hij over een jaar of 14 zou krijgen.
Zij diende haar 13 jarige discussiezoekende (maar het is echt een leuk mannetje verder) doerakzoon van repliek met een: "waarom, daarom, omdat IK dat zeg en doe het maar gewoon dan kun je daarna weer voetballen en verder BASTA!!!"
Zwaar mopperend en eyeballrolling deed hij het uiteindelijk.
We proostte uiteindelijk - uit zijn gezichtsveld uiteraard - met haar toekomstige investering naar de werkgever die hij over een jaar of 14 zou krijgen.
donderdag 5 augustus 2021 om 15:25
Ik weet ook nooit zo goed wat ik met foto's van kinderen moet doen die ik toe gestuurd krijg. Maar dat heb ik ook wel met een te veel aan hondenfoto's die ik soms krijg.
Ik sta nu bij het ziekenhuis op iemand te wachten. Een vrouw met mega buik komt met haar koffertje aangewaggeld. Haar partner met maxicosi in haar kielzog. Ze kijken beiden super chagrijnig. Duidelijk zin in de bevalling.
Ik sta nu bij het ziekenhuis op iemand te wachten. Een vrouw met mega buik komt met haar koffertje aangewaggeld. Haar partner met maxicosi in haar kielzog. Ze kijken beiden super chagrijnig. Duidelijk zin in de bevalling.
donderdag 5 augustus 2021 om 22:03
Vuurenvlam26 schreef: ↑05-08-2021 15:25Ik weet ook nooit zo goed wat ik met foto's van kinderen moet doen die ik toe gestuurd krijg. Maar dat heb ik ook wel met een te veel aan hondenfoto's die ik soms krijg.
Zij liever dan jij en wij
vrijdag 6 augustus 2021 om 11:41
Ik vind het heerlijk om zulke topics te lezen. Soort leed vermaak
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
zondag 8 augustus 2021 om 09:36
zondag 8 augustus 2021 om 09:45
Dank je forumster, ik heb er ook zeker geen spijt van dat ik het heb gecanceld. Gisteren wat gerommeld in huis, en een wandeling van een uur gemaakt.
Vandaag ook niet veel op de planning, vanmiddag misschien even naar mijn oma (mits er niemand anders komt, ze woont nogal klein, heb ze sinds corona niet meer gezien).
Vandaag ook niet veel op de planning, vanmiddag misschien even naar mijn oma (mits er niemand anders komt, ze woont nogal klein, heb ze sinds corona niet meer gezien).
zondag 8 augustus 2021 om 18:58
Jullie ook genoten van een weekend waarin er niets hoeft en moet?
Ik zie nu een topic voorbij komen waar het over sporten gaat, en het is echt ongelooflijk om te zien dat sommigen hele dagen geleefd worden door de sporten van hun kinderen. Halen en brengen, op andere tijden eten, op het veld kijken etc.
Een aantal schijnen het oprecht heel leuk te vinden, dat zijn de mensen die zelf van sporten houden, en een aantal vind het verschrikkelijk.
Je moet wel heel erg veel van kinderen houden dat je dat er voor over hebt. Ik denk niet dat ze dat beseffen als ze er aan beginnen. Zouden ze het allemaal waard vinden?
Ik zie nu een topic voorbij komen waar het over sporten gaat, en het is echt ongelooflijk om te zien dat sommigen hele dagen geleefd worden door de sporten van hun kinderen. Halen en brengen, op andere tijden eten, op het veld kijken etc.
Een aantal schijnen het oprecht heel leuk te vinden, dat zijn de mensen die zelf van sporten houden, en een aantal vind het verschrikkelijk.
Je moet wel heel erg veel van kinderen houden dat je dat er voor over hebt. Ik denk niet dat ze dat beseffen als ze er aan beginnen. Zouden ze het allemaal waard vinden?
zondag 8 augustus 2021 om 20:42
Ik heb dat topic ook gezien! Lijkt mij afschuwelijk... ik denk dat veel mensen zich er inderdaad op verkijken wat er allemaal nog bijkomt. Je hebt ook sporten waarbij verwacht wordt dat je achter de bar staat etc. Ik krijg al een brrrrr gevoel als ik erover lees.
Ik geniet van lekker doen waar ik zelf zin in heb
Sowieso gewoon van elke avond lekker rustig aan doen of ergens heengaan waar ik zelf voor heb gekozen.
Ik geniet van lekker doen waar ik zelf zin in heb
zondag 8 augustus 2021 om 20:52
Maar ik vraag me wel eens af, als ouder heb je er toch invloed op wat je kind gaat doen qua sporten? Ik mocht als kind alleen maar op sporten in mijn dorp. Zodat ik in elk geval zelfstandig naar de trainingen kon. Toen ik wat ouder was ben ik in een naburig dorp gaan sporten, want daar kon ik toen zelf heen.
Nou ben ik totaal niet sportief, dus ik kan me sowieso minder verplaatsen in teamsporters, alleen als ouder kun je toch opties aanbieden? Als je kind op hockey wil en de dichtstbijzijnde hockeyclub is 30 km verderop gaat ie maar wat anders doen.
Nou ben ik totaal niet sportief, dus ik kan me sowieso minder verplaatsen in teamsporters, alleen als ouder kun je toch opties aanbieden? Als je kind op hockey wil en de dichtstbijzijnde hockeyclub is 30 km verderop gaat ie maar wat anders doen.
maandag 9 augustus 2021 om 12:43
Tuurlijk kun je dat zeggen, maar door dat topic heb ik de indruk dat maar een klein deel van de ouders dat wil of durft te zeggen.
De tendens lijkt heel erg te zijn dat kinderen moeten doen wat ze willen, dat je ze niet in hun ontwikkeling mag storen.
Ik weet dat ouders elkaar echt de maat kunnen nemen, en roddelen over ouders die niet vaak of niet op het speelveld staan. Dan wordt dan geïnterpreteerd als geen interesse voor hun kind hebben. Terwijl die ouders ook een leven hebben en misschien snakken naar momenten voor hunzelf.
De tendens lijkt heel erg te zijn dat kinderen moeten doen wat ze willen, dat je ze niet in hun ontwikkeling mag storen.
Ik weet dat ouders elkaar echt de maat kunnen nemen, en roddelen over ouders die niet vaak of niet op het speelveld staan. Dan wordt dan geïnterpreteerd als geen interesse voor hun kind hebben. Terwijl die ouders ook een leven hebben en misschien snakken naar momenten voor hunzelf.
maandag 9 augustus 2021 om 13:03
En je wilt natuurlijk dat je kind gelukkig is. Stel je vriendjes zitten allemaal op een sport en je kind mag niet meedoen want jij vindt het te ver weg.. ik kan mij voorstellen dat je dat als ouder niet wil en dan zelf maar de prijs gaat betalen van erheen rijden. Ik kan mij talloze redenen bedenken hoe je als ouder toch in een dergelijke situatie terechtkomt.
Ik zag ook een topic voorbijkomen over schermtijd in de vakantie. Wat een gedoe zeg pff ben zo blij dat ik nooit na hoef te denken over zulke dingen.
Ik zag ook een topic voorbijkomen over schermtijd in de vakantie. Wat een gedoe zeg pff ben zo blij dat ik nooit na hoef te denken over zulke dingen.