Alkmaar, Purmerend, Volendam
donderdag 12 augustus 2021 om 00:23
Komende week ga ik met een vriendin een nachtje naar Volendam. Ik kom daar zelf voor de derde keer, dus niet volledig onbekend.
Nu willen we de heen- of terugreis combineren met een andere leuke stad zoals Alkmaar of Purmerend.
Heeft iemand tips? Wat is leuker om te winkelen? Waar zijn leuke bezienswaardigheden? Wat moeten we gezien hebben?
Nu willen we de heen- of terugreis combineren met een andere leuke stad zoals Alkmaar of Purmerend.
Heeft iemand tips? Wat is leuker om te winkelen? Waar zijn leuke bezienswaardigheden? Wat moeten we gezien hebben?
donderdag 12 augustus 2021 om 01:40
Hoorn? Daar is nu Kermis en normaal is daar aanstaande maandag lappendag! Deze mag door corona niet door gaan maar eigenlijk alle winkels hebben wel de lappendagprijzen! Dus leuke koopjes scoren!
Ik weet niet welke dag jullie terug reizen. Maar op zondag is alleen Alkmaar open. Hoorn en Purmerend zijn de (meeste) winkels dan gesloten!
Ik weet niet welke dag jullie terug reizen. Maar op zondag is alleen Alkmaar open. Hoorn en Purmerend zijn de (meeste) winkels dan gesloten!
donderdag 12 augustus 2021 om 09:27
Alkmaar is leuk!
www.alkmaarprachtstad.nl
Voor leuke tips, dm me gerust.
www.alkmaarprachtstad.nl
Voor leuke tips, dm me gerust.
Kleur ook eens buiten de lijnen
donderdag 12 augustus 2021 om 09:28
Alkmaar, Enkhuizen en Hoorn zijn inderdaad leuk. Als je leuk wil winkelen zou ik dan eerder naar Alkmaar gaan van deze drie, maar qua sfeer zijn ze alledrie de moeite waard. Ook leuk om over de dijk te rijden bij Marken enz.
The flower that blooms in adversity is the most rare and beautiful of all - Mulan
donderdag 12 augustus 2021 om 10:27
Alkmaar en Purmerend, groter kan het verschil bijna niet zijn.
Persoonlijk vind ik Purmerend een plaats zonder ziel. Saai, 13 in een dozijn. Weinig mooie plekken.
Alkmaar heeft historie, pittoreske plekjes en qua winkelen niet alleen de eenheidsworst van Blokker en Hema.
Persoonlijk vind ik Purmerend een plaats zonder ziel. Saai, 13 in een dozijn. Weinig mooie plekken.
Alkmaar heeft historie, pittoreske plekjes en qua winkelen niet alleen de eenheidsworst van Blokker en Hema.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
donderdag 12 augustus 2021 om 10:58
Purmerend is prima om te wonen en je dagelijkse boodschappen te doen, maar verder heb je er niets zoveel te zoeken.
Maar wat wil je doen? Echt naar een stad en wat shoppen en een bezienswaardigheid bezoeken of mag het ook wat anders zijn? Je kunt namelijk ook lekker gaan suppen bij strand4 in Monnickendam en een rondje in dat stadje maken. Of vanuit Theetuin Overleek met een kano of fluisterboot naar Broek in Waterland varen. Of naar het Twiske gaan.
Maar wat wil je doen? Echt naar een stad en wat shoppen en een bezienswaardigheid bezoeken of mag het ook wat anders zijn? Je kunt namelijk ook lekker gaan suppen bij strand4 in Monnickendam en een rondje in dat stadje maken. Of vanuit Theetuin Overleek met een kano of fluisterboot naar Broek in Waterland varen. Of naar het Twiske gaan.
donderdag 12 augustus 2021 om 12:30
Misschien met verschillende mensen?
Ik ben ook al 5x op de Zaanse Schans geweest met mensen (al dan niet uit het buitenland) die daar nog nooit waren geweest.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
donderdag 12 augustus 2021 om 12:55
In Volendam is kort geleden Volendam Beach geopend. Een buitenterras in het zand, ik vind het erg leuk. Je kunt ook een rondvaart nemen zag ik, maar nog niet zelf gedaan.
Purmerend is niet zo bijzonder inderdaad, geen bezienswaardigheden ofzo. Zelfs het winkelaanbod wordt snel minder.
Tegen Purmerend aan ligt de Theetuin de Neckermolen, lekker lunchen in de tuin, onder de fruitbomen en eventueel een high tea.
Purmerend is niet zo bijzonder inderdaad, geen bezienswaardigheden ofzo. Zelfs het winkelaanbod wordt snel minder.
Tegen Purmerend aan ligt de Theetuin de Neckermolen, lekker lunchen in de tuin, onder de fruitbomen en eventueel een high tea.
Ik doe mijn best
donderdag 12 augustus 2021 om 14:24
Het Zuiderzee Museum in Enkhuizen is erg leuk. Medemblik is ook een mooi plaatsje en heeft een stoomtrein. Hoorn is ook mooi.
In Edam ben je vast wel eens geweest want het ligt aan Volendam vast. Zo niet: heen!! Prachtig.
Vanuit Volendam kan je ook met een veerboot naar visserdorp Marken met z'n mooie groene houten huisjes. Neem een fiets mee aan boord en fiets daarna terug naar Volendam.
In Edam ben je vast wel eens geweest want het ligt aan Volendam vast. Zo niet: heen!! Prachtig.
Vanuit Volendam kan je ook met een veerboot naar visserdorp Marken met z'n mooie groene houten huisjes. Neem een fiets mee aan boord en fiets daarna terug naar Volendam.
You can never have too many hats, gloves and shoes
donderdag 12 augustus 2021 om 14:29
donderdag 12 augustus 2021 om 14:38
donderdag 12 augustus 2021 om 14:45
Inderdaad ik woon er ook meer dan prima. Goede OV verbinding naar Amsterdam, veel groen om de stad heen. Pre Corona waren er ook steeds meer leuke dingen te doen in het weekend. Maar als toerist heb je er gewoon niks te zoeken. Grote boog omheen en naar de leukere steden gaan, want die zijn ook allemaal vlakbij. (Wat je trouwens 3x in Volendam moet als buitenstaander is mij ook een raadsel trouwens, tenzij je altijd met kermis komt oid. Maar ieder zijn ding!
donderdag 12 augustus 2021 om 14:56
Ja na 1x heb je het wel gezien toch?sneeuwwitje80 schreef: ↑12-08-2021 14:45(Wat je trouwens 3x in Volendam moet als buitenstaander is mij ook een raadsel trouwens, tenzij je altijd met kermis komt oid. Maar ieder zijn ding!
You can never have too many hats, gloves and shoes