2 weken in je eentje binnen Europa, inspiratie?

16-08-2021 08:54 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha medeforummers,

In september heb ik twee weken vrij en heb geen idee wat ik ermee wil doen, behalve dat ik dan graag even minimaal 1,5 week eruit wil. Ik ben alleen en zal ook alleen reizen. Spanje en Italië heb ik de afgelopen jaren al bezocht en ik wil graag eens een andere kant op, maar waarheen? En wat is leuk om in je eentje te bezoeken? Inspiratie, tips en ervaringen zijn meer dan welkom!

Liefs Via
Ik volg!
Heb in september ook vakantie in mijn eentje geboekt maar kan nog steeds inspiratie gebruiken.
Maar.... Spanje en Italië zijn groot en de verschillende regio’s heel divers. Ik blijf altijd terug gaan, ook naar Fr, en de vakanties zijn telkens anders.
attraverso wijzigde dit bericht op 16-08-2021 09:00
43.48% gewijzigd
Niet echt andere kant maar Lissabon combineren met Porto heb ik eens gedaan en was heerlijk.
Attraverso schreef:
16-08-2021 08:58
Ik volg!
Heb in september ook vakantie in mijn eentje geboekt maar kan nog steeds inspiratie gebruiken.
Ah leuk! Waarheen heb je geboekt?
eefje677 schreef:
16-08-2021 08:59
Niet echt andere kant maar Lissabon combineren met Porto heb ik eens gedaan en was heerlijk.
Hm die zet ik op m'n lijstje :) dankjewel
Island Hoppen in Griekenland.
VLiegen op bijvoorbeeld Kos. Dan naar Symi, Tilos. Terug vliegen vanaf Rhodos.
Misschien beetje veel 1,5 week..... Dan Kos, Symi, Rhodos.
Of Santorini en Mykonos (beide aardig aan de prijs)
SKiathos, Alonisos, Skopolos.

Goed ferry systeem in Griekenland en zoveel leuke eilanden te ontdekken
Ik ga in m'n eentje naar de Azoren. Ik kan je pas eind september vertellen of dat bevallen is. Maar ik denk van wel :). Ik eindig ook in Lissabon.

Het is iig bijzonder, niet iedereen is er geweest. En het is heel afwisselend. Je kunt één of twee eilanden bezoeken. Wandelen, lekker eten, rondrijden in een huurauto. En ik ga duiken.

Lauterbrunnen in Zwitserland is ook een leuke uitvalsbasis. Al zou ik zelf 2 weken wel een beetje lang vinden, maar dan kan je alsnog doorrijden naar een andere plek in Zwitserland. Of je gaat met de trein. Is niet duur. De rest in Zwitserland (inclusief de treinen daar) zijn natuurlijk wel duur.

Rond Napels en de Amalfi kust kan ik me ook wel twee weken vermaken.
Hamburg en Berlijn, leuke steden, goed te bereizen
Engeland (nu nog oranje) heeft altijd als voordeel, dat je veel aanspraak hebt, en het land is zo mooi, in september/oktober
Dan moet je er wel op gokken dat Engeland op geel gaat. Of je moet je graag blauw betalen aan testen.

Ik heb Engeland geboekt staan voor later in het najaar, en ik houd er stevig rekening mee dat het a) niet door kan gaan of b) ik drie keer moet testen op eigen kosten.
Wenen voor aantal dagen en erna wandelen id bergen. Kom ik altijd zo fit van terug.
Bosnië-Herzegovina & Kroatië (Dalmatie)

Kroatië/ eiland Cres en Mali Losinj
Of eilandhoppen.

Amalfi-kust Italië

Puglia - Italië

Veel plezier. Wat een heerlijk vooruitzicht!
Zweden. Mooie natuur en ze hebben daar heel weinig belemmeringen vanwege Corona.
Heb je eigen vervoer? Wat vind je leuk om te doen?

Afgezien van eventuele coronaregels:

De nazomer in de Alpen kan heel mooi zijn. Dan bijvoorbeeld Zuid-Duitsland (Berchtesgaden) combineren met Salzburg en omgeving.
Of Tirol en Zuid-Tirol. Of Slovenië, Kroatië en Bosnië (is echt een schitterend land).

Scandinavië, maar in Noorwegen is alles met entree door de week al dicht.
Ja Griekenland natuurlijk. Vlieg bijv. naar Athene en van daaruit kun je alle kanten uit reizen. Verschillende eilanden bezoeken of langer op een eiland verblijven. Talloze mogelijkheden. Reizen met OV en ferry is goedkoop evenals een huurauto warmee je kunt gaan en staan waar je wilt.
Zoek je een stad of natuur, of een combinatie van beide? En voorkeur qua klimaat? Heb je eigen vervoer?

Als je iets heel anders wil, zou je twee weken naar Oost Europa kunnen. De baltische landen kun je per stuk prima in twee weken bereizen (niet drie landen in twee weken proppen!).

Of een deel van Polen bijvoorbeeld, prachtige natuur en veel verrassend kleurrijke oude stadscentra.

Of een Duitse stad combineren met een natuurgebied. Leipzig/Hannover met de Harz bijvoorbeeld.

Zoveel opties!
Budapest! Echt zo leuk.
Zou het combineren met Wenen, is 2.5 uur met de trein.
lux- wijzigde dit bericht op 16-08-2021 09:44
9.09% gewijzigd
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
DS1971 schreef:
16-08-2021 09:22
Zweden. Mooie natuur en ze hebben daar heel weinig belemmeringen vanwege Corona.
Ik weet niet hoe het in Zweden is, maar Finland was eind augustus al in soort herfststand, dus alles was voor de helft open, inclusief openbaar vervoer.
Hmm, ik reis bijna altijd alleen. Eens zien; IJsland is heel vet voor 1.5 weken. Past ook mooi in die tijd. Kroatië (eilanden en/of Dubrovnik) is altijd super, Schotland of Engeland, Noorwegen of Zweden, maar die laatste 2 zou ik zelf niet in het najaar doen. Dat was denk ik wel wat ik binnen Europa heb gedaan buiten Italië (Sardinië vond ik echt heel chill ook) en Spanje dus en buiten stedentrips.

Ik zou naar Ijsland gaan als je graag actief wilt zijn in wat meer koelte. Dagje Reykjavik en Blue Lagoon, auto huren en dan rondrit eiland. Of naar Kroatië als je even helemaal wilt chillen in de zon en een beetje hiken langs de coastal trails.

Ik zou persoonlijk (wat ik hier vaak zie langskomen) juist weer niet helemaal alleen de bergen/Alpen in gaan. Gewoon omdat je geen enkele vorm van backup hebt, zelfs als je je enkel maar goed zou verstuiken ergens midden in de bergen. Tenzij je gewoon op grote heel populaire paden/wegen blijft, dan kan het wel.
zazu_ wijzigde dit bericht op 16-08-2021 09:49
5.91% gewijzigd
Oostenrijk.. prachtig. Beginnen in Wenen en eventueel nog wat dagen in de natuur pakken. Je kunt echt van alles doen, mountainbiken, wandelen, naar thermen om te relaxen, oudheden bezoeken ( kloosters, kastelen, musea). Het is goed geregeld in Oostenrijk. Over een ggg ( getest, gevaccineerd of genezen) laten zien en alles is toegankelijk.
Wij hebben er net weer 2 weken doorgebracht. Zo heerlijk!
Ik wilde ook Lissabon aanraden. Daar ben ik 2 jaar geleden 10 dagen geweest en ik heb me uitstekend vermaakt.
Wil je echt de andere kant op (en heb je eigen vervoer) dan is Scandinavië ook een goede optie.
Als je alles wel leuk vindt zou ik er nu gebruik van maken dat het op veel plaatsen nu niet stampvol is. Musea waar je anders voor in de rij moet, straten waar je je anders in de cultuur der lichaamsgeuren van uw medemens moet wringen…
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Ik heb veel alleen gereisd, ,aar ben nog nooit met de internationale trein gegaan. Dat lijkt me echt heel leuk!
Rome en Florence. Voor als je van mooie oude gebouwen en lekker eten houdt.
Mooie musea. Ik ben toen naar Rome gevlogen en met de trein naar Florence, je ziet Toscane aan je voorbijtrekken. In Rome heb je een verrekijker nodig omdat alle gebouwen zo hoog zijn. Als je de mooie plafonds van de kerken ed goed wil zien. (Zoals de Sixtijnse Kapel).
IJsland lijkt me persoonlijk erg bijzonder, maar niet geweest. Ik zou niet in Scandinavië in je eentje gaan hiken, ik ben er vaak geweest maar het is gewoon niet handig als er iets gebeurt. Berlijn is ook leuk om te bezoeken. Persoonlijk ben ik ook fan van Freiburg. Lanzarote vond ik heel leuk om te surfen.
Misschien is een interrail ticket nog leuk:).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven