2 weken in je eentje binnen Europa, inspiratie?
maandag 16 augustus 2021 om 08:54
Ha medeforummers,
In september heb ik twee weken vrij en heb geen idee wat ik ermee wil doen, behalve dat ik dan graag even minimaal 1,5 week eruit wil. Ik ben alleen en zal ook alleen reizen. Spanje en Italië heb ik de afgelopen jaren al bezocht en ik wil graag eens een andere kant op, maar waarheen? En wat is leuk om in je eentje te bezoeken? Inspiratie, tips en ervaringen zijn meer dan welkom!
Liefs Via
In september heb ik twee weken vrij en heb geen idee wat ik ermee wil doen, behalve dat ik dan graag even minimaal 1,5 week eruit wil. Ik ben alleen en zal ook alleen reizen. Spanje en Italië heb ik de afgelopen jaren al bezocht en ik wil graag eens een andere kant op, maar waarheen? En wat is leuk om in je eentje te bezoeken? Inspiratie, tips en ervaringen zijn meer dan welkom!
Liefs Via
maandag 16 augustus 2021 om 08:58
Ik volg!
Heb in september ook vakantie in mijn eentje geboekt maar kan nog steeds inspiratie gebruiken.
Maar.... Spanje en Italië zijn groot en de verschillende regio’s heel divers. Ik blijf altijd terug gaan, ook naar Fr, en de vakanties zijn telkens anders.
Heb in september ook vakantie in mijn eentje geboekt maar kan nog steeds inspiratie gebruiken.
Maar.... Spanje en Italië zijn groot en de verschillende regio’s heel divers. Ik blijf altijd terug gaan, ook naar Fr, en de vakanties zijn telkens anders.
attraverso wijzigde dit bericht op 16-08-2021 09:00
43.48% gewijzigd

maandag 16 augustus 2021 om 09:00
Ah leuk! Waarheen heb je geboekt?Attraverso schreef: ↑16-08-2021 08:58Ik volg!
maandag 16 augustus 2021 om 09:04
Island Hoppen in Griekenland.
VLiegen op bijvoorbeeld Kos. Dan naar Symi, Tilos. Terug vliegen vanaf Rhodos.
Misschien beetje veel 1,5 week..... Dan Kos, Symi, Rhodos.
Of Santorini en Mykonos (beide aardig aan de prijs)
SKiathos, Alonisos, Skopolos.
Goed ferry systeem in Griekenland en zoveel leuke eilanden te ontdekken
VLiegen op bijvoorbeeld Kos. Dan naar Symi, Tilos. Terug vliegen vanaf Rhodos.
Misschien beetje veel 1,5 week..... Dan Kos, Symi, Rhodos.
Of Santorini en Mykonos (beide aardig aan de prijs)
SKiathos, Alonisos, Skopolos.
Goed ferry systeem in Griekenland en zoveel leuke eilanden te ontdekken

maandag 16 augustus 2021 om 09:04
Ik ga in m'n eentje naar de Azoren. Ik kan je pas eind september vertellen of dat bevallen is. Maar ik denk van wel
. Ik eindig ook in Lissabon.
Het is iig bijzonder, niet iedereen is er geweest. En het is heel afwisselend. Je kunt één of twee eilanden bezoeken. Wandelen, lekker eten, rondrijden in een huurauto. En ik ga duiken.
Lauterbrunnen in Zwitserland is ook een leuke uitvalsbasis. Al zou ik zelf 2 weken wel een beetje lang vinden, maar dan kan je alsnog doorrijden naar een andere plek in Zwitserland. Of je gaat met de trein. Is niet duur. De rest in Zwitserland (inclusief de treinen daar) zijn natuurlijk wel duur.
Rond Napels en de Amalfi kust kan ik me ook wel twee weken vermaken.

Het is iig bijzonder, niet iedereen is er geweest. En het is heel afwisselend. Je kunt één of twee eilanden bezoeken. Wandelen, lekker eten, rondrijden in een huurauto. En ik ga duiken.
Lauterbrunnen in Zwitserland is ook een leuke uitvalsbasis. Al zou ik zelf 2 weken wel een beetje lang vinden, maar dan kan je alsnog doorrijden naar een andere plek in Zwitserland. Of je gaat met de trein. Is niet duur. De rest in Zwitserland (inclusief de treinen daar) zijn natuurlijk wel duur.
Rond Napels en de Amalfi kust kan ik me ook wel twee weken vermaken.

maandag 16 augustus 2021 om 09:08

maandag 16 augustus 2021 om 09:30
Heb je eigen vervoer? Wat vind je leuk om te doen?
Afgezien van eventuele coronaregels:
De nazomer in de Alpen kan heel mooi zijn. Dan bijvoorbeeld Zuid-Duitsland (Berchtesgaden) combineren met Salzburg en omgeving.
Of Tirol en Zuid-Tirol. Of Slovenië, Kroatië en Bosnië (is echt een schitterend land).
Scandinavië, maar in Noorwegen is alles met entree door de week al dicht.
Afgezien van eventuele coronaregels:
De nazomer in de Alpen kan heel mooi zijn. Dan bijvoorbeeld Zuid-Duitsland (Berchtesgaden) combineren met Salzburg en omgeving.
Of Tirol en Zuid-Tirol. Of Slovenië, Kroatië en Bosnië (is echt een schitterend land).
Scandinavië, maar in Noorwegen is alles met entree door de week al dicht.

maandag 16 augustus 2021 om 09:33
maandag 16 augustus 2021 om 09:34
Zoek je een stad of natuur, of een combinatie van beide? En voorkeur qua klimaat? Heb je eigen vervoer?
Als je iets heel anders wil, zou je twee weken naar Oost Europa kunnen. De baltische landen kun je per stuk prima in twee weken bereizen (niet drie landen in twee weken proppen!).
Of een deel van Polen bijvoorbeeld, prachtige natuur en veel verrassend kleurrijke oude stadscentra.
Of een Duitse stad combineren met een natuurgebied. Leipzig/Hannover met de Harz bijvoorbeeld.
Zoveel opties!
Als je iets heel anders wil, zou je twee weken naar Oost Europa kunnen. De baltische landen kun je per stuk prima in twee weken bereizen (niet drie landen in twee weken proppen!).
Of een deel van Polen bijvoorbeeld, prachtige natuur en veel verrassend kleurrijke oude stadscentra.
Of een Duitse stad combineren met een natuurgebied. Leipzig/Hannover met de Harz bijvoorbeeld.
Zoveel opties!
maandag 16 augustus 2021 om 09:42
maandag 16 augustus 2021 om 09:44
Hmm, ik reis bijna altijd alleen. Eens zien; IJsland is heel vet voor 1.5 weken. Past ook mooi in die tijd. Kroatië (eilanden en/of Dubrovnik) is altijd super, Schotland of Engeland, Noorwegen of Zweden, maar die laatste 2 zou ik zelf niet in het najaar doen. Dat was denk ik wel wat ik binnen Europa heb gedaan buiten Italië (Sardinië vond ik echt heel chill ook) en Spanje dus en buiten stedentrips.
Ik zou naar Ijsland gaan als je graag actief wilt zijn in wat meer koelte. Dagje Reykjavik en Blue Lagoon, auto huren en dan rondrit eiland. Of naar Kroatië als je even helemaal wilt chillen in de zon en een beetje hiken langs de coastal trails.
Ik zou persoonlijk (wat ik hier vaak zie langskomen) juist weer niet helemaal alleen de bergen/Alpen in gaan. Gewoon omdat je geen enkele vorm van backup hebt, zelfs als je je enkel maar goed zou verstuiken ergens midden in de bergen. Tenzij je gewoon op grote heel populaire paden/wegen blijft, dan kan het wel.
Ik zou naar Ijsland gaan als je graag actief wilt zijn in wat meer koelte. Dagje Reykjavik en Blue Lagoon, auto huren en dan rondrit eiland. Of naar Kroatië als je even helemaal wilt chillen in de zon en een beetje hiken langs de coastal trails.
Ik zou persoonlijk (wat ik hier vaak zie langskomen) juist weer niet helemaal alleen de bergen/Alpen in gaan. Gewoon omdat je geen enkele vorm van backup hebt, zelfs als je je enkel maar goed zou verstuiken ergens midden in de bergen. Tenzij je gewoon op grote heel populaire paden/wegen blijft, dan kan het wel.
zazu_ wijzigde dit bericht op 16-08-2021 09:49
5.91% gewijzigd

maandag 16 augustus 2021 om 09:45
Oostenrijk.. prachtig. Beginnen in Wenen en eventueel nog wat dagen in de natuur pakken. Je kunt echt van alles doen, mountainbiken, wandelen, naar thermen om te relaxen, oudheden bezoeken ( kloosters, kastelen, musea). Het is goed geregeld in Oostenrijk. Over een ggg ( getest, gevaccineerd of genezen) laten zien en alles is toegankelijk.
Wij hebben er net weer 2 weken doorgebracht. Zo heerlijk!
Wij hebben er net weer 2 weken doorgebracht. Zo heerlijk!
maandag 16 augustus 2021 om 09:58
Als je alles wel leuk vindt zou ik er nu gebruik van maken dat het op veel plaatsen nu niet stampvol is. Musea waar je anders voor in de rij moet, straten waar je je anders in de cultuur der lichaamsgeuren van uw medemens moet wringen…
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
maandag 16 augustus 2021 om 09:58
Rome en Florence. Voor als je van mooie oude gebouwen en lekker eten houdt.
Mooie musea. Ik ben toen naar Rome gevlogen en met de trein naar Florence, je ziet Toscane aan je voorbijtrekken. In Rome heb je een verrekijker nodig omdat alle gebouwen zo hoog zijn. Als je de mooie plafonds van de kerken ed goed wil zien. (Zoals de Sixtijnse Kapel).
Mooie musea. Ik ben toen naar Rome gevlogen en met de trein naar Florence, je ziet Toscane aan je voorbijtrekken. In Rome heb je een verrekijker nodig omdat alle gebouwen zo hoog zijn. Als je de mooie plafonds van de kerken ed goed wil zien. (Zoals de Sixtijnse Kapel).

maandag 16 augustus 2021 om 10:42
IJsland lijkt me persoonlijk erg bijzonder, maar niet geweest. Ik zou niet in Scandinavië in je eentje gaan hiken, ik ben er vaak geweest maar het is gewoon niet handig als er iets gebeurt. Berlijn is ook leuk om te bezoeken. Persoonlijk ben ik ook fan van Freiburg. Lanzarote vond ik heel leuk om te surfen.