Welk zonnig land “snel” volledig gevaccineerd
donderdag 19 augustus 2021 om 13:32
Na een niet al te warme of ook maar zonnige Scandinavië trip waar mijn man ook nog eens de helft van de tijd heeft gewerkt (alle begrip voor, bijzondere situatie) baal ik enorm van het herfstweer hier in Nederland en bedacht me dat ik nog zat vakantiedagen heb om een paar dagen met mijn zoon ergens naar de zon te gaan.
Dus wensen: zo’n, vliegen zodat we snel ter plekke zijn.
Zoon van 12 heeft afgelopen zaterdag pas de 2e vaccinatie gehad en loopt niet erg warm voor allerlei covid testen. Een keertje testen voor de terugvlucht is prima maar om de 48h gaan we dus niet doen. Weet iemand of er naast Slovenië nog een zonnig land is waar je 7 dagen na je 2e shot of X dagen na je eerste vaccinatie als volledig gevaccineerd te boek staat?
Dus wensen: zo’n, vliegen zodat we snel ter plekke zijn.
Zoon van 12 heeft afgelopen zaterdag pas de 2e vaccinatie gehad en loopt niet erg warm voor allerlei covid testen. Een keertje testen voor de terugvlucht is prima maar om de 48h gaan we dus niet doen. Weet iemand of er naast Slovenië nog een zonnig land is waar je 7 dagen na je 2e shot of X dagen na je eerste vaccinatie als volledig gevaccineerd te boek staat?
donderdag 19 augustus 2021 om 13:35
donderdag 19 augustus 2021 om 13:37
Ik wil graag mijn zoon mee maar hij is dat testen zat. Zelf vind ik het ook niet zo’n probleem maar heb, volledig gevaccineerd, makkelijk pratenKamilleT schreef: ↑19-08-2021 13:35Ik geef het weinig kans. Hier op Kreta is net weer een avondklok ingevoerd, kennelijk is er toch het een en ander binnen gekomen met de toeristen.
Maar zo’n test is toch niet zo erg. Het is wel een extra regeldingetje, maar in de meeste landen zijn zat testlocaties.
Maar Griekenland heeft dus al weer een avondklok…
donderdag 19 augustus 2021 om 13:40
donderdag 19 augustus 2021 om 13:40
donderdag 19 augustus 2021 om 13:44
2 provincies van Kreta hebben een avondklok, van 01.00 tot 06.00. Hoe het op andere Griekse eilanden is weet ik niet.
Ik ga zelf over een maandje naar Kreta dus volg het nieuws op de voet daar.

donderdag 19 augustus 2021 om 14:50
Spanje / Andalusië, welkom na twee weken of met negatieve test. Als je zoon vooraf test en je je terugreis goed plant dat hij net twee weken volledig gevaccineerd is, dus op / na zaterdag 28 augustus, dan zit je goed. Geen tussentijdse tests nodig voor zover ik weet, wel soms temperatuurcheck (maar dat is tegen je voorhoofd, stelt echt niets voor).
donderdag 19 augustus 2021 om 15:07
Volgende week is al de laatste week van zijn zomervakantie dus als we nog iets willen doen gaat het echt om volgende week.puntillita schreef: ↑19-08-2021 14:50Spanje / Andalusië, welkom na twee weken of met negatieve test. Als je zoon vooraf test en je je terugreis goed plant dat hij net twee weken volledig gevaccineerd is, dus op / na zaterdag 28 augustus, dan zit je goed. Geen tussentijdse tests nodig voor zover ik weet, wel soms temperatuurcheck (maar dat is tegen je voorhoofd, stelt echt niets voor).

donderdag 19 augustus 2021 om 15:15
Adelaar, volgende week als in hij moet 30 augustus weer naar school? Dat red je toch precies als je last minute boekt en max een weekje wilt gaan?
Vanaf zaterdag 28 augustus wordt hij als volledig gevaccineerd beschouwd, dus hij hoeft alleen voor de heenreis te testen. Ter plekke géén invasieve tests. Enkel wordt er op sommige plekken je temperatuur gecheckt aan de buitenkant van je voorhoofd of soms je oor maar dat stelt niets voor.
Vanaf zaterdag 28 augustus wordt hij als volledig gevaccineerd beschouwd, dus hij hoeft alleen voor de heenreis te testen. Ter plekke géén invasieve tests. Enkel wordt er op sommige plekken je temperatuur gecheckt aan de buitenkant van je voorhoofd of soms je oor maar dat stelt niets voor.
anoniem_655bb3a5270cd wijzigde dit bericht op 19-08-2021 16:12
2.12% gewijzigd

vrijdag 20 augustus 2021 om 15:17
Travel documents if you are vaccinated:
proof of vaccination. It will only be valid if it proves that you are fully vaccinated, i.e.:
Seven days after the second shot for two-shot vaccines (Pfizer, Moderna, AstraZeneca (Vaxevria and Covishield));
https://www.diplomatie.gouv.fr/en/comin ... sommaire_1
Wel weer die Engelstalige versie die wellicht niet is geupdate

Ah, op de Franse staat het ook:
La preuve de vaccination n’est valable qu’à la condition qu’elle permette d’attester la réalisation d’un schéma vaccinal complet, et du délai nécessaire après l’injection finale, soit :
7 jours après la 2e injection pour les vaccins à double injection (Pfizer, Moderna, AstraZeneca/Vaxzevria/Covishield) ;
vrijdag 20 augustus 2021 om 15:31
https://mesconseilscovid.sante.gouv.fr/ ... yages.htmlStar⁴ schreef: ↑20-08-2021 15:17Travel documents if you are vaccinated:
proof of vaccination. It will only be valid if it proves that you are fully vaccinated, i.e.:
Seven days after the second shot for two-shot vaccines (Pfizer, Moderna, AstraZeneca (Vaxevria and Covishield));
https://www.diplomatie.gouv.fr/en/comin ... sommaire_1
Wel weer die Engelstalige versie die wellicht niet is geupdate
Ah, op de Franse staat het ook:
La preuve de vaccination n’est valable qu’à la condition qu’elle permette d’attester la réalisation d’un schéma vaccinal complet, et du délai nécessaire après l’injection finale, soit :
7 jours après la 2e injection pour les vaccins à double injection (Pfizer, Moderna, AstraZeneca/Vaxzevria/Covishield) ;
Ze hebben 't 2 weken geleden tegen m'n vriend gezegd nogin het vaccinatie centrum. En van de week nog tegen een vriendin
Na 7 dagen is de QR code geldig in Frankrijk en na 14 dagen buiten Frankrijk.
Goed op de hoogte dan