Werk & Studie alle pijlers

Afstuderen, hoe effectief zijn jullie?

01-04-2009 14:29 606 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Momenteel ben ik aan het afstuderen en er zijn van die dagen dat ik echt bijna niets gedaan krijg! En op andere dagen ben ik ook niet constant productief...

Nu vraag ik me af, gewoon uit nieuwsgierigheid, hoeveel uur per dag jullie (voor degenen die bezig zijn met hun afstuderen natuurlijk) effectief bezig zijn!
Hi!

Heb de feedback van mijn docent terug :-) veel dingen die ik wel herken. Moet net iets dieper gaan bij bepaalde onderwerpen en meer 'tegenspraak' vinden op de huidige literatuur van mijn opdrachtgever.

Wel moeilijk, het gaat om een onderwerp dat nog helemaal niet bekend is. Heel erg nieuw in onderwijsland.

Ik las iets over interviews afnemen in de trein en collegezalen.. GRAAG! Maar ik heb docenten nodig die de training over mijn onderwerp gevolgd moeten hebben. En de enige persoon die de trainingen geeft is mijn opdrachtgever. Dus is mijn enige portal naar respondenten.. helaas.

Heb nu wel 3 interviews gedaan en de enquete is goedgekeurd door zowel opdrachtgever als begeleidster. Zijn vandaag via de mail rondgestuurd.

Ik ben benieuwd!

@Ranewen, wat jammer dat het een anti-climax was.. ik verwacht ook al zoveel van dat moment. Toch maar niet doen..

Heel veel succes met je presentatie! En slaap lekker

@Lasagne: ik lees dat het lekker gaat? Nog steeds in de positieve flow?

@Boomkat: Fijn dat het goed gegaan is in de bieb! Komt helemaal goed.

Lees verder ook positieve dingen, hoop dat het zo blijft.

Aankomend weekend is mijn vriend naar Pinkpop dus heb het huis voor mij alleen. Heb me voorgenomen dat het een scriptie-weekend wordt. Wil mijn interviews verwerken & mijn methode goed omschrijven.. moet lukken in 3 dagen.

Morgen en vrijdag nog wat tijd besteden aan mijn literatuur (bovenstaande punten)

Heel veel succes en een fijne avond!
@Ranewen: heeel veel succes morgen!

@Nietjuh: je krijgt dus voor allebei een zwaarwegend cijfer. Misschien ook wel fijn, dan telt het dus allebei goed mee. Mog een paar dagen en dan ben jij er ook vanaf!

@Boomkat: ik hoor van meer mensen dat ze beter kunnen werken op de uni. Daar heb je toch minder afleiding. 't Is dat ik laat thuis ben en dan niet meer de puf heb om erheen te gaan (en om twaalf uur snachts is ie echt dicht ), maar anders had ik er waarschijnlijk ook gestudeerd. Fijn dat je de kritiek als een trigger kunt zien. Net wat je zegt: als het nu niet goed komt, kun je jezelf niks meer verwijten. Dan heb je alles geprobeerd.

@Lampone: wat fijn dat je enquete is goedgekeurd. Dat wordt zwaar aan de bak dit weekend voor jou dus (voor mij ook hoor). Jammer dat je niet van het pinksterweekend kunt genieten, maar misschien wel goed dat je er even ongestoord de tijd voor kunt nemen.

Ik ben best laat vanavond. Heb toch mijn 300 woorden weer gehaald (dat wordt nu mijn 'elke avond-doelstelling' in dit deel van mijn scriptie). Ik heb zelfs meer getypt. Was ook laat begonnen want ik heb eerst een dutje gedaan en wilde toen niet meer met de scriptie bezig. En toen voelde ik me toch schuldig en ben ik veel te laat begonnen. Nu snel slapen. Morgen heb ik een iets langere werkdag, heb aan het eind van de dag nog een vergadering elders. Nu dus een kort nachtje, morgen laat thuis. Ik vraag me af of ik morgenavond mijn 300 woorden ga redden...

Slaap lekker allemaal!
Zwaartekracht is niet verantwoordelijk voor het feit dat mensen op elkaar vallen (Albert Einstein)
@ lampone: het was een anticlimax omdat ik op een fout werd gewezen zodra ik het haf ingeleverd. Bovendien had ik door tijdgebrek te weinig aandacht kunnen besteden aan de laatste puntjes op de i, heb me gericht op de inhoud want die was natuurlijk belangrijker. Hierdoor was het verslag niet echt naar mijn zin.

Ik ben een enorme perfectionist dus dat kwam bij mij hard aan. Tel daar een nacht niet slapen bij op en je kunt me opvegen.. De dag erna kwam de opluchting en ik kan niet wachten tot ik straks mijn diploma in ontvangst kan nemen! ik heb 1 troost: de handtekening is gezet dus ik heb hoe dan ook een 6 :P

@ lasagne: goed zeg dat je die drive hebt gevonden! Zo'n haalbare doelstelling elke avond maakt dat je je ook echt voelt of niet?

IK ben om 7.15 opgestaan, heb presentatie aangepast en 5x geoefend (hardop) Nu bezig met algemene optut- en vertroeteldingen, even mijn nagels laten drogen en dan zo in de make-up. Weet je hoe zalig :D

Wil jullie niet frustreren trouwens! Maar het is zo heerlijk en dat wens ik jullie ook toe!

Wanneer zijn jullie deadlines trouwens? Misschen is het leuk om daar een lijstje van te maken?

Die van Nietjuuh is 2 juni, maar de rest weet ik niet
@Ranewen: Heel veel suc6 met de presentatie (die je nu waarschijnlijk wel achter de rug hebt)!!! En hoger dan een 6 zal het zeker wel worden, je hebt er hard genoeg je best voor gedaan!! Mijn deadline is idd de 2e en ik kan zeggen dat het AF is!!!!! Vandaag met mijn maatje alle puntjes op de i gezet en morgen gaan we het uitprinten en inbinden! Dus ik ga lekker genieten dit weekend!! Maar wel raar zo hoor, ff niets om handen hebben! Snap je gevoel nu van stress want denk nu ook steeds van als we maar niets vergeten zijn of spelfouten in het stuk zitten!

@Lasagne: super dat je steeds je eigen gestelde deadline van de dag haalt!! Erg goed bezig...en ach gister heb je meer woorden gehaald dan mag het vandaag (door het werken en de vergadering) wel iets minder worden hoor.

@lampone: fijn dat de enquetes zijn goedgekeurd. En heerlijk dat je het weekend lekker aan de slag kan. Je moet maar denken: des te sneller het af is, hoe meer ik kan genieten!!

@Boomkat: lekker dat je een plek hebt gevonden waar je heerlijk kan werken! Altijd fijn een prettige werksfeer te hebben! En hoe is het vandaag gegaan??

Oh ja mijn USB flipte vandaag ineens, zei dat ik hem moest formatteren!!! Ikke helemaal in de stress! Maar gelukkig hadden we nog veel op de mail staan en had mijn maatje ook haast alles op haar PC opgeslagen! Nu hebben we de documenten naar een stuk of 9 e-mailadressen gestuurd!! Dan komen we morgen tenminste niet voor verassingen te staan!! Kijken of mijn vriendje nog wat met mijn USB stick kan (gelukkig staat er wel een back-up hier op mijn eigen laptop). Maar niet alle defninitieve verslagen!
@ Ranewen: mijn definitieve niks-meer-aan-te-doen-deadline is 26 juni. De eerste-versie deadline is vermoedelijk rond 10 juni, maar moet nog even precies worden afgesproken (leve mijn duidelijk communicerende begeleider ). Wel heel snel al dus, maar goed, het is niet voor niks een eerste versie natuurlijk, het hoeft dan nog niet perfect te zijn.

@ Lampone: fijn dat je de feedback iig herkende, dan kun je er ook echt iets mee. Spannend, die enquête!

@ lasagne: handig, zo'n 300-woorden-steven! Moet ik ook maar proberen de komende dagen, nu ik minder tijd heb om fulltime in de bieb te zitten...

Ik werkte vandaag en de komende 2 dagen als bewaker voor een festival in hier in de stad. 's Avonds zijn de voorstellingen en overdag zit ik daar om de boel in de gaten te houden, dat er geen dure apparatuur gestolen wordt zeg maar... Ik had gedacht dat ik daar gewoon kon studeren, maar dat viel tegen! Ik zat de hele dag buiten en het was best wel koud en winderig, dus dat schoot niet op. Ik heb wel wat mooie analyseschema's zitten tekenen, dus toch iets gedaan gelukkig Boomkater gaat zometeen pannenkoeken voor me bakken en daarna ga ik weer een paar uurtjes aan de slag...
even heel snel: ik heb al 11 ingevulde enquetes van de 60 die ik gisteravond (23.00 uur) verstuurd heb!

Happy Lampone..
@Ranewen: En? Hoe ging het? Heb je je cijfer ook direct gekregen?

Ik heb geen officiële deadline. Uiteraard 31 augustus omdat dat de laatste dag van het studiejaar is. Wel heb ik voor mezelf 14 juni als deadline bedacht voor de concept-versie. Dat heeft te maken met de schoolreünie die ik eerder al noemde. Ik wil niet op de reünie komen en nog studerende zijn. En ach, als de concept-versie ingeleverd is, dan vind ik dat ik mag zeggen dat ik dan klaar ben, toch?

@Lampone, dat gaat de goede kant op! Ik hoop dat je ondertussen al meer reacties hebt!

@Boomkat: dat 300-woorden-streven is echt een stok achter de deur voor mij. Ik maak lange werkdagen en dan is het moeilijk om jezelf 's avonds nog te dwingen om te studeren. 300 woorden is op dit moment een haalbare deadline. Ik heb ook dagen gehad dat ik in een moeilijk te schrijven stuk zat. Dan had ik echt minder woorden als grens moeten stellen. Zorg dat je een makkelijk haalbare grens hebt, dan doe je het ook. Anders wordt het te zwaar na een lange dag. Succes ermee!

Om kwart voor acht was ik pas thuis. Heb toen gegeten, even op de bank gezeten en moet dus nu beginnen. Dit gaat vast niet zo'n productief avondje worden als gister, maar gelukkig valt mijn fitheid me enorm mee. Ik ga mijn 300 woorden proberen te halen! Ik meld me straks weer!
Zwaartekracht is niet verantwoordelijk voor het feit dat mensen op elkaar vallen (Albert Einstein)
Zoals verwacht ben ik niet meer zo productief geweest vanavond. Mijn hoofd zat vol met andere dingen. Ik kon me niet meer goed concentreren op scriptie. Ik heb ongeveer 200 woorden getypt. Minder dan de planning, maar ik ben het met Nietjuuh eens , ik vind dat ik gister heel veel heb getypt, dat compenseert alles voor vandaag na deze drukke werkdag.

Nietjuuh, ik ben ooit een groot deel van een paper kwijtgeraakt doordat ik mijn usb-stick was verloren (eerlijk gezegd heb ik vaker dit soort dingen gehad, gecrashte computers waardoor bestanden weg waren). Nu met de scriptie mail ik elke avond mijn stuk naar de email. Het staat op de harde schijf én op een usb-stick. Okee, beetje overdreven, maar ik wil het écht niet kwijt. Hopelijk kan je vriend nog wat redden.

Veel succes morgen!

Nog even het laatste stukje Knevel en v.d. Brink kijken. Peter R. de Vries over de sleeptheorie. Altijd weer interessant.
Hoi allemaal!

Zo jullie zijn zo te zien allemaal goed bezig geweest de afgelopen week. Ik heb vorig weekend echt veel aan mn scriptie gedaan, dus ik kon zondag avond mijn eerste gedeelte inleveren voor controle. (ik had gepland donderdag) Rest van de week weinig gedaan, omdat het ook op mijn werk erg druk is.

Maar aankomend weekend natuurlijk weer 3 dagen de tijd! (al heb ik wel al allemaal verjaardagen en feestjes staan....)

Hoop wel voor het weekend nog van mijn begeleider te horen hoe het eerste gedeelte van mijn scriptie was. Dan kan ik daar eventueel al wat dingen in gaan verbeteren.

Maar eerst nog een dagje werken....
Heb net een mailtje gehad van mijn begeleider met opmerkingen over mijn scriptie. Erg fijn dat ik het nog net voor het weekend heb ontvangen. Hij had nog wel wat opmerkingen. Moet een aantal dingen toch wat beter onderzoeken en onderbouwen. Daarnaast moet mijn scriptie hier en daar wat zakelijker geschreven worden. Heb wel het idee dat ik dat allemaal nog moet gaan redden, dus maak me gelukkig niet al te druk. Ben al lang blij dat ik zoveel op papier heb staan! Nu alleen dit gedeelte gaan aanpassen en verder met mijn strategische analyse!
Goedemiddaaaaag! :D

Wow, wat een hoop berichten sinds gisteren :D

@ Nietjuuh: wat lekker dat je het vandaag kunt laten binden! Scheelt je zoveel stress Heel veel succes toegewenst!

Spannend zeg van die USB-stick.. Heel eng dat soort dingen.

@ Boomkat: zo te horen heb je toch wel een goede flow gevonden, zet dat door Ik hoop dat je een mooi eindproduct kunt neerzetten!

@ Lampone: oooh wat gaaf als je al zo snel zoveel respons hebt! Met dit tempo zou je nu al op de helft moeten zijn, toch?

@ Lasagne: veel succes met je concept-deadline Dat is nog ruim twee weken dus dat moet wel lukken toch?

@ Izzyz, tof dat je nog voor het weekend feedback hebt gehad, dan kun je weer vooruit Hopelijk ben je het ook met die feedback eens, dat werkt wel lekkerder natuurlijk

Ok en dan nu mijn verslagje... ;)

Ik zag natuurlijk groen van de zenuwen, maar toen ik eenmaal begon met presenteren was dat helemaal weg. Heb maar snel gepraat want was 20 minuten bezig... :O Gelukkig moesten ze lachen om mijn grappen, dat breekt de spanning ook een beetje Er waren best veel mensen, ook collega's van de uni enzo, heel tof.

Toen de verdediging. Oei, die was zwaar! Ben behoorlijk aan de tand gevoeld over mijn definitie die ik had ontwikkeld. Maar nu ik erop terug kijk besef ik me dat ze zelf ook niet weten hoe ze die definitie beter hadden kunnen maken. Het was een behoorlijk stevige verdediging iig, maar mijn familie vond dat ik me er goed uit had gered :P

Dan krijg je dus een praatje, eerst van de voorzitter (tweede lezer), die maar gelijk even publiekelijk bekend maakte dat er echt een paper gaat komen van mijn scriptie, en dat we die samen gaan schrijven :D

Toen de lofrede van mijn begeleider / werkgever, en dan merk je toch dat zo'n man je in een jaar goed leert kennen! Hij vertelde dat hij het zo verwonderlijk vond dat ik heel verlegen en onzeker ben, maar dat ik dat verberg door juist heel outgoing te zijn. En hij prees mijn werklust, mijn ambitie (de ambitie om te onderzoeken, het waarom van dingen te weten) en de verwondering waarmee ik naar de wereld kijk. Goede raad die hij meegaf: neem een dag vrij af en toe hihi

Enfin, de uitreiking. Klamme handen! Hahaha! Voorzitter vertelde dat je bij een 8 of hoger cum laude bent, maar ik heb 1 7 gehaald, dus dat werd moeilijk. Ok, dacht, dan slaag ik met genoegen, ook mooi. Op dat moment kon het me ook echt niet meer schelen.

Voorzitter gaat verder: '..en met plezier mag ik u meedelen dat deze student met lof is geslaagd...'

HOERAAAAA! Cum laude! Zo fijn, het is me gelukt!!

Daarna mocht ik nog wat zeggen, dus ik zei: ik heb deze speech een half jaar geleden al voorbereid. Gisteren heb ik alles gewist. Ik kan wel wat zeggen, maar dan hou ik het niet droog.

Toen moest iedereen dus huilen ... Gemis van mijn vader was heel sterk aanwezig, maar ergens was het ook wel heel mooi. Daarna ons vermand en een mooi feestje gemaakt!

Het was werkelijk fantastisch, ontzettend gave cadeaus gehad, waaronder witgouden oorringen van mijn moeder (voor bij de auto of zo ) en van mijn zus zo'n hondje met wiebelkop voor op mijn hoedenplank :D Naja, het was gewoon geweldig

Nu lekker de stad in, ov inleveren enzo. Voelt niet eens vervelend!
@Lasagne: nou de usb stick is leeg. Kon niet meer gered worden helaas. Maar gelukkig had ik al wel een back-up op de laptop staan!! Wij hebben ook alle eindstukken naar 10 verschillende mailadressen gestuurd...je weet nooit!!

@izzyx: En alle lekker op dreef dit weekend?

@Ranewen: super cum laude!!! GEFELICITEERD!! Nu kun je eindelijk lekker gaan genieten na al dat harde werken!! Je hebt het verdient! En de afgelopen dagen lekker van het weer genoten of veel bijgeslapen?

@yukari: zal ook duimen voor je dat er geen hers meer voor je zijn!! En wanneer heb je je eindgesprek?

Hier alles helemaal goed! Vrijdag alles in laten binden en nu ff lekker luieren!! Dinsdag alle stukken inleveren en dan krijg ik 15 juni de uitslag!! 23 juni nog onze presentatie en individuele eindgesprekken en dan kan ik mijn diploma ook in ontvangst gaan nemen!! Heerlijk gevoel zal dat zijn!!
Ranewen, nietjuhh, yukari: super dat jullie klaar zijn! Gewoon lekker chillen en (even) niets meer hoeven klinkt heerlijk... nou mag ik ook niet klagen want ik heb het dit weekend behoorlijk rustig aan gedaan en straks ga ik ook nog even met vriendinnetjes in de zon liggen (als ik nog even goed mijn best doe hier tenminste), maar toch is daar steeds die scriptie als een dreigende wolk over alles heen hangt ]

Trouwens mooi verslag Ranewen... klinkt als een goede en welverdiende feestdag!

Nu ga ik maar weer verder met mijn analyse, ik heb er niet meer aan gewerkt sinds dat dramatische gesprek vorige week waarin mijn methode met de grond gelijk werd gemaakt door mijn lieftallige begeleider. Ik ga nu wat nieuwe schema's opstellen en hopen dat dat beter is. Maar mijn theoretisch kader is sinds vanmorgen officieel af (voorlopig althans) en daar ben ik superblij mee, want dat ik vind ik altijd het moeilijkst. Ik vind 'm nog best goed geworden ook
Ranewen, van harte gefeliciteerd met je cum laude afstuderen! Nu kun je zonder druk van studie op je schouder lekker van het mooie weer genieten!

Nietjuh, jij morgen nog even ervoor, en dan ben jij ook klaar!

Yukari, voor jou is het nu spannend. Het komt vast goed! Ik ben benieuwd!

Boomkat, izzys, lampone en de anderen, wij moeten nog even. Ik moet toegeven dat ik dit weekend luier dan ooit ben geweest. Ik heb niks anders gedaan dan uitslapen en van terrasje naar terrasje gehopt. Nu zit ik met een schuldgevoel omdat ik vandaag dus nog heeeel veel moet doen. Ik had voor vanmiddag nog een terrasje afgesproken, maar dat heb ik zojuist toch maar afgezegd. Ik denk dat ik tot vanavond laat bezig moet, maar dat is mijn eigen domme stomme schuld.

En ooh daar komt nog bij dat ik een jongen toch wel erg leuk vindt. Hij stelde gister voor om vanavond nog even iets bij mij langs te brengen.... Geen enkel probleem natuurlijk, maar dat betekent wel dat ik nog moet opruimen want als ik aan het studeren ben, dan heb ik overal en nergens studieboeken liggen.
Help! Alles leidt me af: vivaforum, muziek van de straat en andere pinksterfestiviteiten buiten en ken je dat stomme kaartspelletje Spider Solitaire op de computer? Grrrrr! Oh ja, ik moet nu natuurlijk eerst ook nog thee zetten...
Ten eerste: Renewen GEFELICITEERD! Wat super gaaf dat je cum laude afgestudeerd bent!

Yukari.. heerlijk gevoel zeg, dat even niets moeten. Ik hoop dat je ervan kan blijven genieten en er geen (onverwachte) zaken zijn blijven liggen.

Nietjuuh: geniet! Het mag eindelijk

Boomkat: Grappig dat jij moeite hebt met het theoretisch kader.. ik zit juist tegen mijn methode aan te hikken. Echt heel vervelend!

Lasagne: afspraak maken? Ik wil vanmiddag mijn theoretisch kader af hebben. Maar dan ook echt helemaal!

Om 18.00 uur hier terugkomen en de vorderingen opschrijven? Misschien werkt het als een stok achter de deur.

Voor Boomkat misschien ook?

@Renewen: Ik heb nu (nog maar) 17 respondenten. Valt me toch een beetje tegen. Op dag 1 waren het er al 11..

Heb zaterdag een reminder gestuurd (toen waren het er nog maar 13).. ik ga in ieder geval voor de 20. Dat is 1/3, best netjes.

Ik ga weer door! Kom zo nog wel even poolshoogte nemen

By the way: ik heb nu nog precies een week om mijn scriptie helemaal AF te hebben. Anders moet ik hem ergens eind augustus pas 'verdedigen' en dat kan niet ivm vakantie en Lowlands Dat is pas een mooie stok achter de deur..
anoniem_79386 wijzigde dit bericht op 01-06-2009 15:20
Reden: toevoeging
% gewijzigd
quote:Lampone schreef op 01 juni 2009 @ 15:18:

Lasagne: afspraak maken? Ik wil vanmiddag mijn theoretisch kader af hebben. Maar dan ook echt helemaal!

Om 18.00 uur hier terugkomen en de vorderingen opschrijven? Misschien werkt het als een stok achter de deur.

Heel goed! Ik zit nu al met oordopjes in (tegen het geluid van de straat) en ben net begonnen te lezen in een vreselijk moeilijk Engelstalig boek met Europese wetgeving waarvan ik delen nodig heb voor mn stuk wat ik aan het typen ben. Theepot ernaast, dus ik heb geen enkel excuus meer. Om 18 uur hier melden? Dan moet ik 200 woorden getypt hebben.

Boomkat, doe je mee?
Lasagne, lampone en boomkat: het gaat jullie lukken!! Zorg voor genoeg stokken achter de deur en gaan met die banaan! Dan kun je net als ranewen, yukari en mij genieten van het niets hoeven doen!! Nog 1 uur...en nee niet stiekem hier op het forum spieken of er al reacties zijn!! Snel weer aan het werk!!!
Hoi!

Ik ben iets te vroeg.. maar weet al dat het me niet helemaal gaat lukken. Heb mezelf verloren in de literatuur (en maar doorklikken naar andere artikelen..)

Maar heb er wel veel aan gehad. Moet nog een paragraaf aanvullen met pro's & con's en dan is het af. Nog een uurtje denk ik.

Nu ga ik koken, want ik heb honger
Ik meld me nu alvast. Heb het niet gered. Kreeg zojuist een superleuk telefoontje van een vriendin die aan de andere kant van de wereld woont. We hebben een uur lang gebeld. Ik word daar zo blij van! En ja, die deadline van 18 uur haal ik dan echt niet meer. Ik ben nu aan het eten koken. Ondertussen opruimen voor die leuke jongen. En dan vanavond nog maar het een en ander doen om alsnog dat te doen wat ik zojuist had moeten doen.
Oh, drama... Moet nog steeds de laatste dingen doen, maar heb geen zin meer.

Met mezelf afgesproken dat ik om 22.30 weer verder ga, schiet niet op zo.

Lasagne veel plezier vanavond
Lampone, zo toevallig dat we tegelijk hadden gepost dat we het niet zouden reden.

De leuke jongen is weer weg. Hij heeft bij mij nog even wat gedronken en is net weer weggegaan. Ik had hem net nog een smsje gestuurd waarin ik hem bedankte voor het langsbrengen. Hij smste nog 'slaap lekker'.

Natuurlijk ga ik nog niet slapen, ik moet nog heel veel doen. Maar dat weet hij niet. Ik wilde hem ook niet wegjagen.

Ben nog niet begonnen. Het wordt dus weer een kort nachtje.

Hoe gaat het met jou nu Lampone? Alweer begonnen?
He!

Zit er wel wat potentie in? Verder ben ik totaal niet nieuwsgierig hoor..

Ik ben alweer eerder begonnen (good for me) om 22u ongeveer..

maar moet zeggen dat ik nu aardig moe ben.

Natuurlijk loop ik de hele tijd tegen pietluttige dingen aan waardoor ik dus nog niet klaar ben.. wordt er zo moedeloos van.

Zie trouwens heel veel commentaar (een vraagteken) van mijn begeleider staan bij bepaalde begrippen die ik echt de zin erna uitleg. Zou ze het niet duidelijk vinden, of zou dit bij het zien van het woord automatisch denken: Dat ken ik nog niet, vraagteken erbij..?

Vind het een beetje verwarrend aangezien het hele verhaal daarna uitgebreid aan bod komt..

Ik duik zo mijn bed in denk ik. Nog een glaasje fris, een paar zinnen en dan gaat mijn lampje uit..

Succes nog Lasagne!
Ik had gisteren een dagje vrij, dus heb het niet gelezen! Anders had ik wel willen meedoen Alleen ben ik op het moment vooral tabellen aan het invullen, dus als hoeveel woorden telt dat dan...

Ik heb straks die afspraak met mijn begeleider, maar ik ben gek genoeg helemaal niet zenuwachtig. Ik ben er juist heel rustig onder: ik heb gedaan wat ik kon, als dit niet goed genoeg is, weet ik het ook niet meer. Maar aangezien ik hem een theoretisch kader van 10 pagina's gestuurd heb, neem ik aan dat hij toch wel íets positiefs zal zeggen

Lampone: die vraagtekens vind ik ook altijd zwaar irritant. Volgens mij zetten ze die er in de haast bij tijdens het nakijken, als ze iets een beetje vreemd vinden o.i.d. Maar heel vaak wordt het niet toegelicht en dan weet je echt niet wat je ermee moet. Ik zou het maar gewoon vragen...

lasagne: ik ben ook wel benieuwd, wat is dat voor leuke jongen? In de periode dat ik mijn bachelorscriptie schreef kreeg ik ook net een vriendje (met wie ik nu nog steeds iets heb trouwens), dat was niet bevorderlijk kan ik je vertellen Maar zo te horen weet jij het wel gedisciplineerd aan te pakken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven