Vakantiebestemming eind september

25-08-2021 15:13 15 berichten
We willen graag eind september voor een weekje op vliegvakantie (21 of 22 september) in Europa. Normaal gesproken gaan we altijd in het hoogseizoen maar dat gaat helaas niet lukken dit jaar. Maar: wat is nou een bestemming waar het en nog een beetje levendig is en waar het goed weer is (droog en rond de 25 graden). Ik kom niet verder dan Cyprus of Sardinië. Mallorca, Ibiza, Fuerteventura etc. valt af omdat ik de weerberichten daar niet fantastisch vind voor die periode van het jaar.

We houden van zon, zee, strand en levendigheid. Kamers met zeezicht en aan een boulevard/vlakbij restaurants doen het altijd heel goed hier. :heart:

Budget: bij voorkeur onder 650 euro pp (logies + ontbijt).

En liever geen Kreta of Rhodos want daar zijn we al vaker geweest. :D
Alle reacties Link kopieren
Mallorca juist heerlijk weer hoor. En nog net gezellig druk.
Dan ga je toch naar Cyprus of Sardinië.
Samos, Karpathos, Lesbos, zoveel mooie Griekse eilanden waar het in september nog prima weer is.
SEM72 schreef:
25-08-2021 15:15
Mallorca juist heerlijk weer hoor. En nog net gezellig druk.
Ja? Ik heb het nogal snel koud dus onder de 25 graden lig ik wel met kippenvel op het strand. ;-D En aangezien ik las dat het iets van 8 dagen per maand regent in september, had ik Mallorca al enigszins afgeschreven. :$

Maar goed, wel aanrader dus? Misschien toch maar even verder naar kijken dan.
Harderwijk2021 schreef:
25-08-2021 15:15
Samos, Karpathos, Lesbos, zoveel mooie Griekse eilanden waar het in september nog prima weer is.
Klinkt goed! En ook enigszins levendig nog in september (voor zover dat uiteraard kan in corona tijden)?
Wij vertrekken 24 september voor 3 weken naar Portugal
Heerlijk, de ergste hitte is eraf dan en het massa toerisme is weg

Wel nog gezellig druk
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Dopperfles schreef:
25-08-2021 15:18
Ja? Ik heb het nogal snel koud dus onder de 25 graden lig ik wel met kippenvel op het strand. ;-D En aangezien ik las dat het iets van 8 dagen per maand regent in september, had ik Mallorca al enigszins afgeschreven. :$

Maar goed, wel aanrader dus? Misschien toch maar even verder naar kijken dan.
Garantie heb je nooit natuurlijk maar wij een week 30 gr gehad hoor.
3 jaar geleden waren wij op karphatos eind september/begin oktober. Weer was prima maar echt heeeeeeel veel wind. Ook was er al veel dicht qua restaurants.
2 jaar geleden waren we in Parga (Griekse vasteland). 1 dag vreselijk noodweer gehad maar de verdere vakantie was t prima strandweer. En alles was nog open.
Dopperfles schreef:
25-08-2021 15:18
Klinkt goed! En ook enigszins levendig nog in september (voor zover dat uiteraard kan in corona tijden)?
Dat durf ik je niet te vertellen. Ben er wel eens zo laat geweest, maar toen was er geen corona natuurlijk. Denk dat dat wel wat invloed heeft....óf mensen wachten de maatregelen af na de zomervakantie en gaan juist na de zonder nog weg...
Ik ga samen met mijn moeder ook eind September op vakantie. Omdat zij het meestal ook snel koud heb kijken wij ook naar wat warmers. Zelf zitten we te kijken naar Gran Canaria, Tenerife en Griekse eilanden.
Ik kan Sicilië aanraden! Ben er vaak zat in september/oktober nog geweest. Heerlijke temperaturen juist (ik zit wel altijd op het zuiden). Taormina of cefalu zijn aanraders.
Jammer dat je niet naar Kreta wilt, daar is het dan zeker nog mooi weer. Anders misschien Corfu, ook een erg mooi eiland en er is superveel te doen.
KamilleT schreef:
25-08-2021 16:30
Jammer dat je niet naar Kreta wilt, daar is het dan zeker nog mooi weer. Anders misschien Corfu, ook een erg mooi eiland en er is superveel te doen.
Ik ga zelf eind september ook naar Kreta.... voor de 8ste keer. En het eiland is zo groot dat ik nog steeds niet alles gezien heb.
Dat kan Algarve zijn of Andalusië, de prijzen gaan normaal omlaag na 15 september. Noord-Spanje raad ik niet aan want het weer aan de Atlantische kust verschilt nauwelijks van dat in Benelux.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven