Reis en overbelaste voet
vrijdag 27 augustus 2021 om 06:45
Ik ben in Bacelona, een week into een backpacktour door Spanje. Door corona twee jaar lang niet meer gedaan dan elke dag een rondje lopen, dit is de eerste keer dat ik weer op reis ben. En nu doet mijn voet pijn. Afgelopen dagen veel gedaan, te veel waarschijnlijk. Nu heb ik niet gewoon voeten die moe zijn, maar een voet die bij elke stap pijn doet. Overbelast waarschijnlijk. Een nacht rust brengt geen beterschap en ik heb het gevoel dat dit nog wel even gaat duren. Wat zouden jullie doen, Barcelona overslaan en rust houden, hopen dat het beter wordt, dat je daarna de tour weer kunt oppakken, of is dit iets wat zo lang gaat duren dat ik net zo goed naar huis kan gaan? Ik word over 2 weken bij familie in Parijs verwacht, kan niet eerder langs gaan. Heb een deel boekingen die te annuleren zijn, een deel niet.. dus ik twijfel. Wat zouden jullie doen? Vlucht terug en thuis uitrusten? Dagenlang in een hostel uitrusten is het ook niet helemaal.

vrijdag 27 augustus 2021 om 07:00
Ik heb een week OV, maar op dit moment is zelfs de bushalte ver. Strand is leuk voor een uurtje, daarna heb ik het wel gezien. Ik zou eigenlijk naar de bergen gaan hierna om actieve dingen te doen, maar dat kan ik denk ik wel vergeten..
Ben alleen bang dat als ik nu naar huis ga, ik spijt krijg als het over een week weer prima is.. maar thuis is echt zoveel fijner dan een hostel. Alternatief is een paar dagen kuuroord oid, al is dat natuurlijk wel een stuk prijziger dan dat hostel
vrijdag 27 augustus 2021 om 07:11
Dit. Misschien krijg je wel een paardemiddel of helpt intapen al.
Don't cry, buy a bag and move on.
vrijdag 27 augustus 2021 om 07:43
Waar doet het precies pijn op je voet? En komt die pijn op zodra je gaat belasten en verdwijnt ie zodra je stopt met belasten? Of houdt de pijn een tijdje aan na het belasten?
Er kan iets aan de hand zijn waardoor je op medische indicatie direct zou moeten stoppen met belasten. Zou in dat geval je reisverzekering iets kunnen betekenen? Dan zou je inderdaad wel even langs een arts moeten.
Er kan iets aan de hand zijn waardoor je op medische indicatie direct zou moeten stoppen met belasten. Zou in dat geval je reisverzekering iets kunnen betekenen? Dan zou je inderdaad wel even langs een arts moeten.
vrijdag 27 augustus 2021 om 08:02
zoek een goede fysio in Barcelona
overbelasting is een heel algemene term, zegt niets over welke structuren zijn aangedaab
www.healthcarebarcelona.com/services/nl
http://www.physiotherapybarcelona.com/n ... %20afsloot.
overbelasting is een heel algemene term, zegt niets over welke structuren zijn aangedaab
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
vrijdag 27 augustus 2021 om 08:08
Dit.hamerhaai schreef: ↑27-08-2021 08:02zoek een goede fysio in Barcelona
vrijdag 27 augustus 2021 om 08:13

vrijdag 27 augustus 2021 om 08:33
Hahaha, ja dat zou ik ook doen. Maarja, misschien niet het verstandigste advies…ClumsyNinja schreef: ↑27-08-2021 08:32Ik zou intapen, pijnstiller nemen en doorgaan. Hallo je bent er nu!
Maar goed dat ben ik…
Don't cry, buy a bag and move on.

vrijdag 27 augustus 2021 om 08:35
Beter dan op de bank thuis toch?vilya schreef: ↑27-08-2021 07:00Ik heb een week OV, maar op dit moment is zelfs de bushalte ver. Strand is leuk voor een uurtje, daarna heb ik het wel gezien. Ik zou eigenlijk naar de bergen gaan hierna om actieve dingen te doen, maar dat kan ik denk ik wel vergeten..Ben alleen bang dat als ik nu naar huis ga, ik spijt krijg als het over een week weer prima is.. maar thuis is echt zoveel fijner dan een hostel. Alternatief is een paar dagen kuuroord oid, al is dat natuurlijk wel een stuk prijziger dan dat hostel
![]()
vrijdag 27 augustus 2021 om 08:47
Dit - hopelijk. Een arts kan je vertellen of je dit wel kunt proberen of helemaal moet vergeten.ClumsyNinja schreef: ↑27-08-2021 08:32Ik zou intapen, pijnstiller nemen en doorgaan. Hallo je bent er nu!
Maar goed dat ben ik…
vrijdag 27 augustus 2021 om 08:57
Dat gaat daar snel. Succes.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
vrijdag 27 augustus 2021 om 08:57
Ik weet niet hoe verstandig het is om met pijnstillers de bergen in te gaan, of om dingen in te gaan tapen zonder dat je daar verstand van hebt..
denk dat ik dit deel van de reis maar gewoon moet vergeten, dat de dokter zal zeggen dat ik of een paar dagen rust moet nemen en dan nog wat van de musea zien waarvoor ik kwam voordat ik naar parijs ga, of dat ik beter naar huis kan gaan en dan over twee weken vanuit parijs weer naar beneden gaan.
vrijdag 27 augustus 2021 om 09:05
Pure overbelasting zal met een paar dagen wel over gaan als je rust houdt. Denk alleen dat het in de bergen zo weer terug komt, dan belast je het natuurlijk ook weer behoorlijk. Het lijkt mij verstandiger om in Barcelona te blijven, meer zorg voorhanden indien nodig dan in de bergen..
Goed dat je er even naar laat kijken (voordat je straks misschien langdurige klachten hebt)
Goed dat je er even naar laat kijken (voordat je straks misschien langdurige klachten hebt)
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
vrijdag 27 augustus 2021 om 09:13
De bergen in lijkt me wat veel van het goede, tenzij je een echt goed plan hebt voor als je voet ineens echt onbruikbaar is. En dan bedoel ik op het slechtste punt, niet dat je plant dat dat toevallig net naast een bushalte gebeurt.
Maar teruggaan? Why??? Geniet lekker van Barcelona, laat die voet intapen, huur een kruk, doe wat je in NL ook zou doen met een defecte voet, maar dan in Barcelona.
Maar teruggaan? Why??? Geniet lekker van Barcelona, laat die voet intapen, huur een kruk, doe wat je in NL ook zou doen met een defecte voet, maar dan in Barcelona.
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.

vrijdag 27 augustus 2021 om 09:23

vrijdag 27 augustus 2021 om 09:26
Kun je niet voor een paar dagen een privékamer boeken?
Je zegt dat een nacht rust niet helpt, maar misschien een dag, of twee wel?
Ik kreeg pas op vakantie (veel gelopen) flinke pijn aan mijn knie. Eerst een dag volledige rust genomen en daarna 2x per dag een icepack en anti-ontstekingscreme erop. Ik heb misschien minder gelopen dan ik wilde, maar kon op deze manier wel dingen doen.
Je zegt dat een nacht rust niet helpt, maar misschien een dag, of twee wel?
Ik kreeg pas op vakantie (veel gelopen) flinke pijn aan mijn knie. Eerst een dag volledige rust genomen en daarna 2x per dag een icepack en anti-ontstekingscreme erop. Ik heb misschien minder gelopen dan ik wilde, maar kon op deze manier wel dingen doen.