Omgangsregeling wijzigen

02-06-2009 14:38 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag jullie eerlijke reacties....
Is een vorm van co-ouderen niet iets voor jullie? Dat je zoontje bijvoorbeeld op woensdagavond naar vader gaat en de ene week op vrijdagavond en de andere week op zondagavond terugkomt? Dan is hij er niet de dagen dat jij werkt en kan je zoon zijn vader elke week zien. Dan hebben jullie ieder om het weekend vrije tijd met zoon. Misschien dat je dat voor kan stellen?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Pfff, ja, wat is redelijk..

Hier ook gescheiden, met een weekendregeling, en ik vind het jammer dat ex zijn dochter maar zo weinig ziet.

Als jij het 'door zou zetten' ziet je ex zijn zoontje dus ook minder vaak..

Nouja, aan mn antwoord heb je dus niks, ik weet niet wat eerlijk zou zijn in deze..
Je bent uiteraard helemaal vrij om je voorstel aan je ex voor te leggen. Maar ga niet zitten piepen als hij het een niet goed plan vindt. Als je zoontje zich prettig voelt bij de omgangsregeling zoals die nu is, moet je daar niet voor je iegen belang iets aan willen veranderen.

Maar dat vind ik, die niet gescheiden is en derhalve geen enkele ervaring met omgangsregelingen heeft.
Vragen staat vrij, nee zeggen ook. Als hij niet wil houdt het op. Wees blij dat hij betrokken wil zijn bij hun kinderen en dat het soepel verloopt. Je kunt niet alles hebben zoals jij het wil, je moet rekening houden met je zoon, zijn vader en hun relatie met elkaar. Maar nogmaals, vragen kan altijd, als je dat op normale redelijke wijze doet en niets probeert af te dwingen waardoor alles op scherp komt te staan.

Vraagje, speelt het mee dat hij gaat samenwonen? Zo ja, ben ik ff hard, maar dan zal je daar aan moeten wennen en geloven.
ik ben het met Maroon eens. Jouw voorstel betekent dat je ex je kind nog minder ziet, en dat vind ik eigenlijk niet helemaal eerlijk. Ik zou inderdaad eens kijken naar co ouderschap, waarbij zoon bij elke ouder evenveel is. Het belangrijkste is dat jouw zoon zn ouders ziet en zich prettig voelt. Dat jij vind dat je je zoon te weinig ziet is slechts bijzaak.
Ik kan wel begrijpen dat je het niet leuk vindt dat je bijna geen vrije dagen met je zoon hebt maar juist alle doordeweekse dagen. Toch alsof je ex de uitjes en de lol heeft en jijde normale dingen die ook moeten.

Kan je niet voorstellen dat je zoontje soms ook op doordeweekse dagen bij je ex is, en dat jullie de weekenden om en om doen zodat jij ook eens een heel weekend met je zoon hebt?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
ik probeer echt het beste te doen voor mijn kind....
Kun je je werkdagen niet wijzigen, zodat je op vrijdag en woensdag thuis bent? Dan zou je je zoon meer zien, en hoeven zijn vader en hij elkaar niet minder te gaan zien. Met jouw voorstel maak je van jouw probleem dat van je ex.
En nog een vraag,
bij hem misschien dan ook wel.
Ik zou er een keer rustig met je ex over praten. Mogelijk niet alleen om de reden die jij noemt, dat jij het idee hebt dat je te weinig vrije dagen met hem hebt.

Maar ook om andere reden die nog aan komen. Wat gaan jullie doen als zoontje op zaterdag voor feestjes uitgenodigd gaat worden, als zoontje inderdaad wil gaan voetballen en zaterdagochtend een wedstrijd heeft en meer dingen die met het sociale leven te maken hebben. Zodra dat begint zie je hem ook minder.....
Ik denk dat je niet vanuit jou en je ex moet denken, maar vanuit wat goed is voor je zoon. Is het voor je zoon een positieve verandering als hij nu minder naar zijn papa gaat?

Ik begrijp je standpunt wel, het is in de meeste regelingen zo dat de vrije dagen gedeeld worden. Maar jullie hebben het nu eenmaal zo geregeld en dat draai je natuurlijk niet zomaar meer even terug.

Wat je kan doen, is aangeven bij je ex dat jij geen vrije dagen met je zoon hebt en dat je daar graag iets aan wil doen. Laat hem eerst eens met een voorstel komen. Wellicht nu hij gaar samenwonen, zijn er wel mogelijkheden voor co-ouderschap. Uiteindelijk moet jij voor de dagen dat je werkt ook opvang regelen, dus maakt het niet uit of hij nu bij jou of bij vader is; naar opvang moet hij toch.

Andere optie: Het zo laten en wel de woensdag en vrijdag vrij gaan maken.

Als je moeder niet flexibeler is, is het wellicht zinnig om te kijken of je zoon op ma di en do naar de naschoolse kan en jij op woe en vrij vrij bent. Dan heeft je zoon ook een veel rustiger rooster.
Ik
Als ik jou was zou ik het volgende doen: bel je ex op en vertel hem dat je graag wilt afspreken om te praten over de omgangsregeling. Dat je graag meer vrije tijd met zoon wilt maar niet wil dat zoon tijd met vader inlevert. Dat je graag een keer een avondje samen om te tafel wilt zitten om te bedenken of jullie tot een andere verdeling kunnen komen.

Doe nog geen voorstellen over de telefoon van een nieuwe verdeling, maar geef alleen aan waarover je wil praten en waarom. Spreek af zonder je zoontje erbij. Zo geef je je ex ook de kans om er even over na te denken en kan hij misschien met een voorstel komen waar jij nog niet op was gekomen.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Mama85, ik heb niet de indruk dat het er aan ligt dat jij moeilijk bent, maar aan dat je moeilijk doet. Je weet al hoe je het wilt en je staat niet erg open voor andere opties, want je wilt die kant op. Ik krijg de indruk dat jij niet wilt co-ouderen want je vult aan alle kanten in dat het niet kan, terwijl je dat helemaal nog niet weet.

Je hébt een goede optie van meer tijd met zoon doorbrengen zonder dat het van de tijd met zijn vader afgaat, en dat is de woensdag en de vrijdag. Als je daar nu eerst eens naar gaat kijken, voor je direct voor de optie kiest dat zoon zijn vader minder ziet. Als je echt het belang van je zoon voorop hebt, dan zet je alles op alles om dat te voorkomen. Door bijvoorbeeld andere oppas te zoeken; hij vindt het dagverblijf toch al niks dus zoek een gastouder. Misschien wil een moeder op school hem wel 3 middagen opvangen tegen vergoeding. Roep niet meteen nee als je het nog niet eens geprobeerd hebt.

Ga om tafel met de vader van je zoon en overleg, in plaats van dat jij jouw oplossing al klaar hebt en van niets anders wil horen. Daar jaag je hem ws direct de gordijnen mee in. Ook dat is niet in belang van je zoon, een verstoorde relatie met je ex.

Het mag dan goed zijn voor je zoon om ook tijd met jou door te brengen, maar het is niet in zijn belang als dat ten koste van de tijd met zijn vader gaat. Jij zegt dat je denkt van wel, maar dat is het belang van je zoon naar je toe praten.

Er is meer dan genoeg ruimte om allebei iedere week vrije dagen te hebben met zoon. Maak daar gebruik van. En dat geldt ook voor zijn vader, wellicht kan hij ook wat schuiven oid. Maar dat zal hij zelf voor moeten stellen en dat lukt alleen als er ook iets voor te stellen is.
Bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven