Voeden in het openbaar
dinsdag 2 juni 2009 om 10:25
Naar aanleiding van het topic kolven in het openbaar waar ik veel reacties zag van vrouwen die wel in het openbaar voeden, vroeg ik mij af hoe dat gaat. Ik geef mijn kindje wel bv maar op de een of andere manier 'durf' ik niet in het openbaar te voeden. Het zou tienduizend keer makkelijker zijn, maar ik weet niet hoe zeg maar. Vragen jullie om een andere ruimte? Hebben jullie speciale technieken Ik ben benieuwd. En hoop dat ik het dan toch een keertje ga doen, want eigenlijk wil ik het wel.

dinsdag 2 juni 2009 om 17:39
tja, ik voed overal. in het begin was het wat onwennig en was ik bang dat andere mensen zich eraan zouden storen. maar ja. dan valt het alleen maar meer op omdat je zo raar doet zelf.
als ik thuis ben alleen of met mijn moeder, zus, partner of kinderen dan komt idd die borst goed uit de trui zeg maar. maar in het openbaar echt niet. dan doe ik heel discreet mijn hempje omlaag en truitje omhoog. kind ervoor en niemand die iets van bloot ziet.
ook zoek ik indien mogelijk een rustig hoekje op.
kan me op zich wel voorstellen dat iemand zich ongemakkelijk voelt als hij het ziet en doorheeft maar ja, wat moet je dan. altijd apart gaan zitten, nergens meer naar toe en alleen een flinke tijd in een pashokje gaan zitten? lijkt me niet. jammer dan dat mijn kind moet eten.
en daarbij heerlijk toch op een grasveldje in de dierentuin tegelijk met iets lekkers en de kinderen die lekker rondrennen verder. of op het strand met de wind in je haren.
als ik thuis ben alleen of met mijn moeder, zus, partner of kinderen dan komt idd die borst goed uit de trui zeg maar. maar in het openbaar echt niet. dan doe ik heel discreet mijn hempje omlaag en truitje omhoog. kind ervoor en niemand die iets van bloot ziet.
ook zoek ik indien mogelijk een rustig hoekje op.
kan me op zich wel voorstellen dat iemand zich ongemakkelijk voelt als hij het ziet en doorheeft maar ja, wat moet je dan. altijd apart gaan zitten, nergens meer naar toe en alleen een flinke tijd in een pashokje gaan zitten? lijkt me niet. jammer dan dat mijn kind moet eten.
en daarbij heerlijk toch op een grasveldje in de dierentuin tegelijk met iets lekkers en de kinderen die lekker rondrennen verder. of op het strand met de wind in je haren.
dinsdag 2 juni 2009 om 18:15
quote:TheNurse schreef op 02 juni 2009 @ 14:14:
[...]
En waar haal je die?! (behalve op t net) Ben druk op zoek!
(Hunkemuller, HoutBrox en Livera hier in de buurt hebben alleen simpele)
Op 't net
Bij figleaves.co.uk hebben ze mooie, vind ik, en fijne terugstuurservice.
Mararoulette, volgens mij heeft de tanktop een bh ingebouwd, maar als ik hem heb laat ik het wel even weten (op bv-vragentopic?)
Oh en BGB, die foto van biggetje met vrouw
[...]
En waar haal je die?! (behalve op t net) Ben druk op zoek!
(Hunkemuller, HoutBrox en Livera hier in de buurt hebben alleen simpele)
Op 't net
Bij figleaves.co.uk hebben ze mooie, vind ik, en fijne terugstuurservice.
Mararoulette, volgens mij heeft de tanktop een bh ingebouwd, maar als ik hem heb laat ik het wel even weten (op bv-vragentopic?)
Oh en BGB, die foto van biggetje met vrouw
dinsdag 2 juni 2009 om 18:51
ik heb in principe niets tegen borstvoeding in het openbaar, vind het zelfs mooi. Maar ik zag iemand op straat lopen die al lopend kind in de armen pakt, hup borst frontaal eruit (ze waren ook van zeer opvallend formaat) terwijl ze gezellig doorpraat met een vriendin ernaast en kind al lopend aanlegt. Prachtig dat het voeden je zo goed afgaat, maar dit ging mij toch echt te ver. Je kon gewoon niet om die borst heen, opeens was het daar recht voor me. (ik liep precies langs het moment van borst eruit en kind eraan) Wat vinden jullie hier van?
Wat ik intiem aan voeden vind is omdat het zo erg met sex wordt geassocieerd, op het moment dat iemand in het openbaar aan iemands borsten zit vind ik dit zeer ongepast. In het geval van een kind hoeft het van mij ook niet zo open en bloot, maar zodra je kind drinkt zie je niets en is het puur voeden wat weer heel mooi is. Conlusie: aanleggen kan naar mijn idee het best afgeschermd gebeuren, eenmaal aangelegd hoeft er wat mij betreft niets voor.
Wat ik intiem aan voeden vind is omdat het zo erg met sex wordt geassocieerd, op het moment dat iemand in het openbaar aan iemands borsten zit vind ik dit zeer ongepast. In het geval van een kind hoeft het van mij ook niet zo open en bloot, maar zodra je kind drinkt zie je niets en is het puur voeden wat weer heel mooi is. Conlusie: aanleggen kan naar mijn idee het best afgeschermd gebeuren, eenmaal aangelegd hoeft er wat mij betreft niets voor.
dinsdag 2 juni 2009 om 18:55
Tove ; ik denk eigenlijk dat het natuurlijker is om je kind tussen de bedrijven door te voeden , hoe welvarender een volk , hoe meer het als een intiem moeder-kind moment wordt gezien , ipv noodzakelijk iets , denk ik .
Maar dat het híer enigszins vreemd overkomt , dat snap ik best .
( al kon ik ook voeden en stofzuigen /ramen lappen / aardappelen schillen tegelijk )
Maar dat het híer enigszins vreemd overkomt , dat snap ik best .
( al kon ik ook voeden en stofzuigen /ramen lappen / aardappelen schillen tegelijk )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

dinsdag 2 juni 2009 om 19:10
dinsdag 2 juni 2009 om 19:14
dinsdag 2 juni 2009 om 19:17
quote:Annie Ooi schreef op 02 juni 2009 @ 14:41:
[...]
Hoezo intiem? in de zin van opwinding???
Ik snap dat nooit zo goed, van die mensen die borstvoeding intiem vinden. Vind je het wasen van je kind dan ook intiem?
In vond borstvoeding noodzakelijk en ik genoot van het voldane gezicht wat mijn kinderen naderhand hadden, lijkt me bij flesvoeding niet anders.
Opwinding??
Nee natuurlijk niet!
Intiem in de zin van de band tussen jou en je kind.
Zat er vanmiddag nog even over na te denken, maar omdat ik nu zelf moeder ben zal ik me nu wat minder opgelaten voelen als een vrouw bv geeft, denk ik, want ik heb het al een poos niet meer gezien.
[...]
Hoezo intiem? in de zin van opwinding???
Ik snap dat nooit zo goed, van die mensen die borstvoeding intiem vinden. Vind je het wasen van je kind dan ook intiem?
In vond borstvoeding noodzakelijk en ik genoot van het voldane gezicht wat mijn kinderen naderhand hadden, lijkt me bij flesvoeding niet anders.
Opwinding??
Nee natuurlijk niet!
Intiem in de zin van de band tussen jou en je kind.
Zat er vanmiddag nog even over na te denken, maar omdat ik nu zelf moeder ben zal ik me nu wat minder opgelaten voelen als een vrouw bv geeft, denk ik, want ik heb het al een poos niet meer gezien.
Frankly my dear, I don"t give a damn
dinsdag 2 juni 2009 om 19:20
dinsdag 2 juni 2009 om 19:23
quote:arwen173 schreef op 02 juni 2009 @ 19:19:
en knuffelen dan calvijn? mag dat ook niet in het openbaar? als je definitie van intiem is band tussen ouder en kind.
Zit wat in
Ik knuffel mijn zoon ook graag overal en altijd
Dit topic heeft mij wel aan het denken gezet hoor.
Wat ik wel weet dat ik absoluut niet met seks associeer, maar daar ben ik als 'tegenstander' dan blijkbaar weer een uitzondering in?
en knuffelen dan calvijn? mag dat ook niet in het openbaar? als je definitie van intiem is band tussen ouder en kind.
Zit wat in
Ik knuffel mijn zoon ook graag overal en altijd
Dit topic heeft mij wel aan het denken gezet hoor.
Wat ik wel weet dat ik absoluut niet met seks associeer, maar daar ben ik als 'tegenstander' dan blijkbaar weer een uitzondering in?
Frankly my dear, I don"t give a damn
dinsdag 2 juni 2009 om 19:26
ik bedoel dat borsten in onze maatschappij al jaren met sex wordt geassocieerd. Hierdoor is de eerste gedachte als ik aan borsten denk automatisch sex gerelateerd. Daarna komt pas de gedachte, maar het is eigenlijk voor de borstvoeding. Terwijl het andersom zou moeten zijn.
Maar omdat mijn hersens zo zijn gebrainwashed vind ik aanraking van borsten in het openbaar sexueel. Als het om een baby gaat vind ik het niet sexueel maar nog steeds intiem omdat het om die aanraking gaat.
snapt u? (ik ben niet heel goed in uitleggen)
Maar omdat mijn hersens zo zijn gebrainwashed vind ik aanraking van borsten in het openbaar sexueel. Als het om een baby gaat vind ik het niet sexueel maar nog steeds intiem omdat het om die aanraking gaat.
snapt u? (ik ben niet heel goed in uitleggen)
dinsdag 2 juni 2009 om 19:33
http://www.videojug.com/i ... of-public-breastfeeding-2
voor Elninjoo enzo ; kijk maar niet
voor Elninjoo enzo ; kijk maar niet
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 2 juni 2009 om 19:44