Winkelen omgeving Assen

29-08-2021 15:44 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben met mijn man en kinderen (12-13) op vakantie in omgeving Assen.
We willen van de week een middagje gaan winkelen. Welke stad is het leukst? Assen, Groningen of misschien andere stad.
Persoonlijk vind ik Groningen lekker dan Assen om te winkelen.
Groningen
Je hebt kinderen die van winkelen houden?
viva-amber wijzigde dit bericht op 29-08-2021 16:06
5.13% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
29-08-2021 16:04
Je hebt kinderen van winkelen houden?
Vooral als pa of ma de portemonnee trekken, vinden kinderen het prima
To heeft geen kleuters meer
Groningen is dus het leukst :-)

@viva amber: Ja absoluut. Zeker als ze weten dat ze nieuwe kleding, schoenen en schoolspullen krijgen.
chumlee wijzigde dit bericht op 29-08-2021 16:07
39.90% gewijzigd
Meisjes?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
29-08-2021 16:06
Meisjes?
Meisje en jongen.
Ze hebben zelfs een winkel die Viva! heeft voor kleding met ervaring:
www.funshopgids.nl/groningen
viva-amber schreef:
29-08-2021 16:08
Ze hebben zelfs een winkel die Viva! heeft voor kleding met ervaring:
www.funshopgids.nl/groningen
Ah thanks!
Assen heeft steeds meer lege winkel panden
remedialteacher wijzigde dit bericht op 29-08-2021 17:03
4.65% gewijzigd
Absoluut naar Groningen! Superveel leuke winkels, veel gezellige horeca, leuk om even in het Forum te kijken (ook op t dak).
Assen vind ik persoonlijk meer een groot dorp qua centrum
Groningen
Assen is druk aan het renoveren. Het plein in het centrum is helemaal opgeknapt met fonteinen en beplanting. Maar het is qua winkelaanbod nog natuurlijk veel beperkter dan Groningen. Groningen heeft veel meer leuke boetiekjes en een veel grotere markt. Ga je toch voor de grote ketens (H&M, C&A, Hema, Action, Xenos, Mediamarkt etc.) dan kun je net zo goed naar Assen gaan (goedkoper en makkelijker parkeren).
Hetismogelijk schreef:
29-08-2021 16:42
Assen is druk aan het renoveren. Het plein in het centrum is helemaal opgeknapt met fonteinen en beplanting. Maar het is qua winkelaanbod nog natuurlijk veel beperkter dan Groningen. Groningen heeft veel meer leuke boetiekjes en een veel grotere markt. Ga je toch voor de grote ketens (H&M, C&A, Hema, Action, Xenos, Mediamarkt etc.) dan kun je net zo goed naar Assen gaan (goedkoper en makkelijker parkeren).
De winkels van de grote ketens die jij noemt zijn in Groningen groter dan in Assen, ze hebben in Groningen een groter assortiment. Als je naar Groningen gaat, P+R Haren. Gratis parkeren en voor 6 euro met de bus (maximaal 5 personen), die midden in het centrum stopt. Dat is nog goedkoper dan een hele dag in de parkeergarage in Assen. In Groningen heb je in ieder geval ook Primark, die heb je in Assen dan weer niet.
Dank jullie wel nog! We hebben gekozen voor Groningen (met P en R).
We hebben een fantastische dag gehad en kinderen hebben reuze geshopt!
Ik wil heel graag nog een keer terug maar dan voor een heel weekend!
remedialteacher schreef:
29-08-2021 16:34
Assen heeft steeds meer lege winkel panden
Assen is juist enorm opgeknapt.
Maar natuurlijk niet te vergelijken met Groningen
Fijn dat het zo leuk was!
ldp schreef:
30-08-2021 19:20
Assen is juist enorm opgeknapt.
Maar natuurlijk niet te vergelijken met Groningen
Er staat nog veel leeg en veel dode hoeken in de stad. Echt treurig sommige plekken. Terwijl 25 jaar geleden de mensen uit Groningen juist in Assen kwamen winkelen want gezelliger. Koopmansplein is wel opgeknapt maar met die lege v&d, lege panden en sta in de weg Hema is het nog steeds net niet.

Groningen heeft inderdaad grotere winkels qua ketens maar vind dat zelf soms te veel, dat kan ik niet overzien :) Groningen is wel gezellig en leuker als je van drukte en variatie houdt.
I wanna live my life with the volume full!
Eidde schreef:
30-08-2021 23:03
Er staat nog veel leeg en veel dode hoeken in de stad. Echt treurig sommige plekken. Terwijl 25 jaar geleden de mensen uit Groningen juist in Assen kwamen winkelen want gezelliger. Koopmansplein is wel opgeknapt maar met die lege v&d, lege panden en sta in de weg Hema en forum is het nog steeds net niet.

Groningen heeft inderdaad grotere winkels qua ketens maar vind dat zelf soms te veel, dat kan ik niet overzien :) Groningen is wel gezellig en leuker als je van drukte en variatie houdt.
I wanna live my life with the volume full!
Ik heb juist het idee dat je beter in Assen kan shoppen zeker voor kleding voor volwassenen.
Goedkoper aanbod en minder uitverkocht.
Eidde schreef:
30-08-2021 23:03
Er staat nog veel leeg en veel dode hoeken in de stad. Echt treurig sommige plekken. Terwijl 25 jaar geleden de mensen uit Groningen juist in Assen kwamen winkelen want gezelliger. Koopmansplein is wel opgeknapt maar met die lege v&d, lege panden en sta in de weg Hema is het nog steeds net niet.

Ze hadden het betaald parkeren ook niet moeten invoeren in Assen. sindsdien ben ik er niet meer geweest te shoppen
Dat is ook wat overtrokken. In Assen parkeer je een hele dag voor € 6. In welke andere stad heb je dat nou?
Vl-inder schreef:
01-09-2021 10:01
Dat is ook wat overtrokken. In Assen parkeer je een hele dag voor € 6. In welke andere stad heb je dat nou?
Daar heb je een punt.

Toch ga ik er niet meer zo snel " voor de lol " winkelen.
kerst schreef:
01-09-2021 11:43
Daar heb je een punt.

Toch ga ik er niet meer zo snel " voor de lol " winkelen.
Überhaupt niet dan lijkt me? In geen enkele stad kun je toch parkeren voor zo'n bedrag?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven