Zindelijkheidsproces: wel en wee!

28-08-2021 21:55 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Sinds vorige week zijn wij echt begonnen met het zindelijk krijgen van onze dame van 2,5. Plassen op het potje lukte al, maar de luier vond ze nog wel erg makkelijk.

Nu zijn we begonnen met binnen de luier uit, waarbij ze nog wel wat ongelukjes heeft af en toe. Buiten durft ze niet op een vreemde wc, daarom dan nog de luier aan. Maar ik heb ook wel het idee dat dat verwarrend is.

Nou ben ik niet zo geduldig en dat heb ik voor dit proces wel nodig. Wie praat er mee over het wel en wee van het zindelijk maken van je peuter. Wie heeft goede tips? Ergenissen? Kom maar op.
Sunny-in-Perth schreef:
01-09-2021 14:16
Wij hadden onze zoon een paar dagen van te voren voorbereid om zijn luier uit te laten.
We gingen naar met de trein naar een kinder concert en de afspraak was dat hij de dag daarna dan groot genoeg zou zijn voor zijn onderbroeken.

Misschien helpt het dus wel een een afspraak te maken, een activiteit, waarde je zoon zich groot voelt. :)
Slim! Ik was blijven hangen bij de paw patrol beloningen etc maar misschien is een activiteit eraan koppelen nog niet eens zo'n slecht idee :idee:
Shelby85 schreef:
01-09-2021 13:22
Mijn zoontje is net 3 en weigert ook maar iets met het potje/wc te doen. Hij voelt wanneer hij moet plassen maar hij wil echt alleen maar plassen in een luier. Erger me altijd een beetje aan goedbedoelde adviezen als; "Joh als het lekker weer is gewoon zonder luier laten lopen!" Nou zie hem maar eens in beweging te krijgen zonder luier, volkomen in paniek, te bang voor een ongelukje. Tuurlijk zeggen wij dat het helemaal niet erg is als het mis gaat, maar hij blijft weigeren, is totaal niet om te kopen met stickers of cadeautjes en zegt: "Ik doe dat wel als ik groot ben".
Lastig en herkenbaar, hoewel dit hier vooral speelde toen mijn peuter wat jonger was. Complete woede-aanvallen als we de luier uitlieten. Wat hier hielp waren vriendjes die zindelijk waren. Mee naar de wc vond ze toen opeens reuze interessant en wilde ze ook wel. Nu nog is het soms wel een strijd, ze kan het wel maar weigert. En als ze dan bij de opvang is, bij grootouders logeert of ziek is, valt ze weer terug omdat die wel gewoon een luier aantrekken.
Shelby, jouw zoontje klinkt als een kopie van mijn zoontje! Ben erg benieuwd hoe het bij jullie verder gaat.
Van zijn zeer geliefde speen was hij heel plotseling af. Ik hoop dat qua zindelijkheid de knop ook ineens omgaat.
Wij modderen nog wat door. Net terug van vakantie en daar eigenlijk te druk en gewoon de luier aan gelaten. Thuis weer lekker bloot of alleen een onderbroekje.

Wel nu voor het eerst dat de eerste 3 druppels in het onderbroekje komen, madame dan zegt: mijn onderbroekje is nat en de rest op het potje gedaan.
Misschien dat dat enige vooruitgang is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven