Vakantie met dreumes
woensdag 1 september 2021 om 21:11
Hoi dames en heren,
Wat is volgens jullie het leukste vakantieadres met een dreumes? Ik heb al veel websites gezien maar we zijn er nog niet uit of we naar de camping willen, een resort of toch een boetiekhotel. Dus, brand los! Waar moeten we zijn de volgende zomer? Voor een echte mooie en fijne plek hebben we wat meer geld over dus er hoeft geen rekening gehouden te worden met budget.
Alvast bedankt!
Wat is volgens jullie het leukste vakantieadres met een dreumes? Ik heb al veel websites gezien maar we zijn er nog niet uit of we naar de camping willen, een resort of toch een boetiekhotel. Dus, brand los! Waar moeten we zijn de volgende zomer? Voor een echte mooie en fijne plek hebben we wat meer geld over dus er hoeft geen rekening gehouden te worden met budget.
Alvast bedankt!
woensdag 1 september 2021 om 21:17
Wij zijn toen dochter 2,5 en 3,5 was naar een resort geweest. Eerste keer naar Turkije all in. Was echt heerlijk! Man ging in de middag met dochter op de kamer een dutje doen en ik lag bij het zwembad met mijn boek. Beetje zwemmen, spelen op het strand, geen gedoe met eten want dat is gewoon geregeld, shoppen in het stadje, heerlijk relaxen! Turkije zou ik nu zelf niet heen gaan, maar zoiets kan ook in Griekenland of Spanje ofzo.
Tweede keer zijn we naar Spanje geweest, Cambrils. Daar zaten we in een huisje op een park. Huisje had een binnenplaats met buitendouche, half overkapt met tuinstoelen en ligbedjes. De poort kon op slot, dus dochter kon heerlijk spelen zonder dat ze weg kon. We hadden een badje mee, vullen met water en dat was prima. Zat geen eten bij, heb een paar avonden zelf gekookt en ook uit eten geweest. Je kon over de boulevard zo naar Cambrils centrum wandelen en we zijn naar een pretpark geweest, Barcelona een dagje. We hadden daar een huurauto dus op pad geweest en ook dagen aan het strand. Beetje afgewisseld en iets meer op pad geweest dan toen ze 2,5 was
Ik vond die vakanties wel echt lekker toen met die leeftijd.
Tweede keer zijn we naar Spanje geweest, Cambrils. Daar zaten we in een huisje op een park. Huisje had een binnenplaats met buitendouche, half overkapt met tuinstoelen en ligbedjes. De poort kon op slot, dus dochter kon heerlijk spelen zonder dat ze weg kon. We hadden een badje mee, vullen met water en dat was prima. Zat geen eten bij, heb een paar avonden zelf gekookt en ook uit eten geweest. Je kon over de boulevard zo naar Cambrils centrum wandelen en we zijn naar een pretpark geweest, Barcelona een dagje. We hadden daar een huurauto dus op pad geweest en ook dagen aan het strand. Beetje afgewisseld en iets meer op pad geweest dan toen ze 2,5 was

Ik vond die vakanties wel echt lekker toen met die leeftijd.
woensdag 1 september 2021 om 21:32
Dit is echt heel afhankelijk van wat je zelf fijn vindt. Ik vind met hele jonge kinderen kamperen echt fantastisch omdat ze zich met heel weinig kunnen vermaken, heel de dag lekker buiten zijn en als het lekker weer is je met een klein zwembadje bij de tent al weer een hele middag vertier hebt. Als je een camping kiest met een zwembad is het helemaal makkelijk afkoelen als je daar zin in hebt.
Maar zat mensen die er niet aan moeten denken in een tent, echt heel persoonlijk. Deze zomer is het ons met twee kids onder de 3 weer heel goed bevallen in Frankrijk in elk geval!
Maar zat mensen die er niet aan moeten denken in een tent, echt heel persoonlijk. Deze zomer is het ons met twee kids onder de 3 weer heel goed bevallen in Frankrijk in elk geval!
woensdag 1 september 2021 om 21:39
Ik vond Eleni Village in Ammoudara op Kreta een heel ontspannen plekje om destijds met onze dreumes heen te gaan.
Vraag naar een gelijkvloers appartement aan t zwembad dan kan je zelf bij t zwembad liggen terwijl je dreumes een middagdutje doet.
ik weet niet hoe t nu is maar het eten op het parkje was ook prima verzorgd en via sunweb was het makkelijk om een auto met kinderzitje te regelen voor 1 of meer dagen over het eiland touren.
Vraag naar een gelijkvloers appartement aan t zwembad dan kan je zelf bij t zwembad liggen terwijl je dreumes een middagdutje doet.
ik weet niet hoe t nu is maar het eten op het parkje was ook prima verzorgd en via sunweb was het makkelijk om een auto met kinderzitje te regelen voor 1 of meer dagen over het eiland touren.
Been there, done that, got the T-shirt.

woensdag 1 september 2021 om 21:40
Leukst vond ik de camping...kleine camping met speelveld in het midden of een plek vlakbij een speelveld.
Rcn is heel erg gericht op kleine kinderen. Knutselen, soms afgesloten speeltuintjes, waarbij je kleintje niet zo weg kan. Zwembad geschikt voor kleintjes. En dan liefst in warm land. Gewoon lekker in badkleding, luier rondhobbelen zodat je bij het zwemmen niet iedere keer lagen uit moet of jassen aan en uit.
Rcn is heel erg gericht op kleine kinderen. Knutselen, soms afgesloten speeltuintjes, waarbij je kleintje niet zo weg kan. Zwembad geschikt voor kleintjes. En dan liefst in warm land. Gewoon lekker in badkleding, luier rondhobbelen zodat je bij het zwemmen niet iedere keer lagen uit moet of jassen aan en uit.
woensdag 1 september 2021 om 21:53
Dat vind ik voor mezelf gewoon vreselijk, die herrie voor mijn caravan

woensdag 1 september 2021 om 21:57
Ik ben zelf gek op Griekenland en zou daar ook met dreumes heen gaan. Kleinschalig appartementen complex en auto huren zodat je goed mobiel bent voor dagjes uit. Maar ook een zwembad voor de deur voor de dagen dat je niet weg wilt en het liefst op loopafstand (Max 20 minuten) van een klein centrum of dorpsplein met eetgelegenheid.

woensdag 1 september 2021 om 22:19
Kaplankaya, Turkije
https://www.sixsenses.com/en/resorts/kaplankaya

als geld toch niet uitmaakt
Of 1 van de andere sixsenses resorts
https://www.sixsenses.com/en/resorts/kaplankaya
Of 1 van de andere sixsenses resorts

woensdag 1 september 2021 om 23:15
Man ging destijds met zoon van 2 jaar naar de Sprookjescamping terwijl ik bijtankte op Mallorca.
https://sprookjescamping.nl/
Ik zie dat het nu eigendom is geworden van Capfun. Hopelijk is het dan nog steeds leuk.
https://sprookjescamping.nl/
Ik zie dat het nu eigendom is geworden van Capfun. Hopelijk is het dan nog steeds leuk.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
woensdag 1 september 2021 om 23:21
donderdag 2 september 2021 om 07:02
Eens! Wij hadden in Turkije toen een hotelkamer met een zitje en dan een aparte slaapkamer. Dochter lag daar te slapen en wij konden dan nog gewoon de kamer in lopen en naar de badkamer. We hadden een terrasje voor de deur waar we elke avond zaten met een cocktail en een goed boek

donderdag 2 september 2021 om 07:32
Klopt...wij staan nu ook mijlenver van een speelveld, maar toen ze nog heel klein waren, was dat ideaal. Lekker in de gaten houden vanaf je plekje. Vonden wij relaxed.Irregular_Choice schreef: ↑01-09-2021 21:53Dat vind ik voor mezelf gewoon vreselijk, die herrie voor mijn caravanik boek juist bewust een campingplek zonder speeltuintje op het veld en sta het liefst zo ver mogelijk van het speelveld af. Gelukkig is dochter inmiddels 9 en kan ze zelf de camping over als ze naar de speeltuin wil
![]()

donderdag 2 september 2021 om 07:41
Gewoon uit nieuwsgierigheid, degene die all inclusieve oorden en campings aanbevelen, doen jullie dat ook zonder kids?
Met 1 dreumes op vakantie is toch juist nog heel flexibel, dan zou ik dus echt kijken naar wat je zelf fijn vind. Een speeltuin is echt geen noodzaak; neem wat (strand)speelgoed mee en een kind vermaakt zich over het algemeen prima aan een terrasje, balkon of zwembad.
Met 1 dreumes op vakantie is toch juist nog heel flexibel, dan zou ik dus echt kijken naar wat je zelf fijn vind. Een speeltuin is echt geen noodzaak; neem wat (strand)speelgoed mee en een kind vermaakt zich over het algemeen prima aan een terrasje, balkon of zwembad.
donderdag 2 september 2021 om 07:44
Wij gingen ook zonder dochter all inclusive op vakantie en ook naar de camping ja. Helemaal in het begin met de tent, maar sinds mijn 25e heb ik al een caravanBaileyslife schreef: ↑02-09-2021 07:41Gewoon uit nieuwsgierigheid, degene die all inclusieve oorden en campings aanbevelen, doen jullie dat ook zonder kids?

donderdag 2 september 2021 om 08:40
Ik zou niet gaan camperen met dreumes. Mijn zoontje zou echt niet bij een speeltuintje op het veldje blijven, maar loopt gewoon overal heen. Ik zou echt bang zijn om hem 1 minuut uit het oog te verliezen en dat hij dan kwijt is.
Ik vond zelf de hele vakantie met dreumes eigenlijk niks. Hij slaapt overdag nog wel zo'n 2 uur en alleen in een bedje. We konden dus alleen 's ochtends even iets doen, en dan 's middags nog een keer. De rest van de tijd zaten wij maar bij de stacaravan en konden we niet zo veel. Zoon was ook nog helemaal uit zijn ritme. Ik denk dat wij vakanties even laten totdat hij geen middagslaapje meer nodig heeft.
Ik vond zelf de hele vakantie met dreumes eigenlijk niks. Hij slaapt overdag nog wel zo'n 2 uur en alleen in een bedje. We konden dus alleen 's ochtends even iets doen, en dan 's middags nog een keer. De rest van de tijd zaten wij maar bij de stacaravan en konden we niet zo veel. Zoon was ook nog helemaal uit zijn ritme. Ik denk dat wij vakanties even laten totdat hij geen middagslaapje meer nodig heeft.
donderdag 2 september 2021 om 11:15
Wij losten dat dus anders op. Man deed ook een dutje samen met dochter op de kamer en ik lag bij het zwembadasimov schreef: ↑02-09-2021 08:40Ik zou niet gaan camperen met dreumes. Mijn zoontje zou echt niet bij een speeltuintje op het veldje blijven, maar loopt gewoon overal heen. Ik zou echt bang zijn om hem 1 minuut uit het oog te verliezen en dat hij dan kwijt is.

Ik moet wel zeggen dat wij geen wegloper hebben. Ze luisterde ook op die leeftijd al heel goed en vond de buggy ook prima, geen gepiep dat ze er niet in wilde ofzo. En liep dus ook nooit weg. Dat scheelt al een heleboel qua in de gaten houden. Tuurlijk doe je dat wel, maar het geeft wel wat rust als je weet dat ze toch niet weg zal lopen

donderdag 2 september 2021 om 11:21
Dit. Met een dreumes kun je echt heel makkelijk kijken naar wat je zelf leuk en fijn vindt. Hou je van kamperen, dan ga je naar een camping (ik zou alleen met een tent wel uitkijken in Nederland omdat het 's nachts erg koud kan zijn en dat lastig is met zo'n kleintje). Hou je van een appartementje of klein hotel in een warm land, doe je dat en hou je van een all inclusive resort, dan heeft je dreumes het daar vast ook heel erg naar zijn zin. Wij hebben in de loop der jaren van alles gedaan met kinderen van alle leeftijden en alles was goed en leuk. Dus doe vooral waar je zelf zin in hebt nu ze zelf nog geen inspraak hebbenBaileyslife schreef: ↑02-09-2021 07:41Gewoon uit nieuwsgierigheid, degene die all inclusieve oorden en campings aanbevelen, doen jullie dat ook zonder kids?

donderdag 2 september 2021 om 11:25
Wat je zelf leuk vindt! Nu kan het nog makkelijk!
We zijn met dreumes naar Athene geweest en daarna met de ferry naar aantal eilanden & Peloponnesos. Ze vond achterop de fiets toen weg leuk, maar rugdrager ook nog wel.
Met 1 kind gingen we ook nog graag wandelen id bergen (Oostenrijk).
Met dreumes en twee peuters hebben we een keer een camper gehuurd. Dat was knetterhard werken met al die slaapjes.
Sinds ze iets groter zijn gaan we wel kamperen, maar dan trekken we er liefst op uit, voor de caravan zitten op een speelveld is niet mijn ding (nou ik kan het nog wel maar man gaat dan door plafond van verveling).
We zijn met dreumes naar Athene geweest en daarna met de ferry naar aantal eilanden & Peloponnesos. Ze vond achterop de fiets toen weg leuk, maar rugdrager ook nog wel.
Met 1 kind gingen we ook nog graag wandelen id bergen (Oostenrijk).
Met dreumes en twee peuters hebben we een keer een camper gehuurd. Dat was knetterhard werken met al die slaapjes.
Sinds ze iets groter zijn gaan we wel kamperen, maar dan trekken we er liefst op uit, voor de caravan zitten op een speelveld is niet mijn ding (nou ik kan het nog wel maar man gaat dan door plafond van verveling).