Niet-gevaccineerden topic
zaterdag 4 september 2021 om 15:14
Hierbij een topic om als niet-gevaccineerden te kunnen kletsen.
Wel:
- praten over waarom je niet gevaccineerd bent en hoe er in je omgeving mee om wordt gegaan.
Niet:
- veroordelen en commentaar over waarom je wel gevaccineerd zou moeten worden.
Laten we het respectvol houden!!!
Hier in mijn omgeving is het nogal wisselend. De meeste 60+ ers die ik ken zijn gevaccineerd maar de meeste van mijn jongere vrienden van in de 20 en 30 niet.
Wij laten ons voorlopig nog niet vaccineren en mijn kinderen zeker niet. Waarom niet? Gewoonweg omdat ik er nog geen goed gevoel bij heb om me te laten vaccineren met een pas ontwikkeld vaccin.
Het RVP krijgen ze wel
Wel:
- praten over waarom je niet gevaccineerd bent en hoe er in je omgeving mee om wordt gegaan.
Niet:
- veroordelen en commentaar over waarom je wel gevaccineerd zou moeten worden.
Laten we het respectvol houden!!!
Hier in mijn omgeving is het nogal wisselend. De meeste 60+ ers die ik ken zijn gevaccineerd maar de meeste van mijn jongere vrienden van in de 20 en 30 niet.
Wij laten ons voorlopig nog niet vaccineren en mijn kinderen zeker niet. Waarom niet? Gewoonweg omdat ik er nog geen goed gevoel bij heb om me te laten vaccineren met een pas ontwikkeld vaccin.
Het RVP krijgen ze wel
diamantje123 wijzigde dit bericht op 04-09-2021 15:21
13.38% gewijzigd
♡
maandag 6 september 2021 om 17:47
Ik wil ook niet naar grote evenementen maar ik heb volgende maand éindelijk vakantie en ik zie het gebeuren dat ze in restaurants en bars vragen om die qr code. Ook is er sprake van dat het straks in bioscopen en theater gevraagd wordt.Sjaantje37 schreef: ↑06-09-2021 17:43.
Voor mij is die vaccinatiefuik nog ver weg omdat ik thuiswerk, niet naar grote evenementen wil (heb het er niet voor over), en dadelijk als de nieuwe regel ingaat ik vaak alleen naar dingen ga waar max 30 mensen aanwezig zijn.
Grote evenementen heb ik nooit be-hobbiet maar ik wil straks wél graag ergens uit eten!
rooss4.0 wijzigde dit bericht op 06-09-2021 17:50
0.48% gewijzigd
.

maandag 6 september 2021 om 17:47
Ja.Pindakaasjes schreef: ↑06-09-2021 17:42Ik gooi em er toch weer eens in,, ik heb er namelijk nog geen reacties op gekregen.
Mijn man en ik zijn gevaccineerd. Onze kinderen willen we niet laten vaccineren. Horen wij nu ook officieel bij de 'wappies?'
maandag 6 september 2021 om 17:49
Ik wel. Waarom wil je mensen uitdagen jou een (halve) wappie te noemen? En als ze je al zo noemen, wat dan?
Als je echt nieuwsgierig bent naar je titel omdat je je kinderen niet laat prikken dan kun je een open vraag stellen zonder het antwoord alvast in te vullen, toch?
Ik zou je een covidkindervaccinatieweigeraar noemen ofzo. Ik denk niet dat er (al) een officiële term voor is.
.

maandag 6 september 2021 om 17:49
Rooss4.0 schreef: ↑06-09-2021 17:47Ik wil ook niet naar grote evenementen maar ik volgende maand éindelijk vakantie en ik zie het gebeuren dat ze in restaurants en bars vragen om die qr code. Ook is er sprake van dat het straks in bioscopen en theater gevraagd wordt.
Grote evenementen heb ik nooit be-hobbiet maar ik wil straks wél graag ergens uit eten!
En dat kan dan dus ook.
maandag 6 september 2021 om 17:50
Verschrikkelijk zeg, een anoniem vinkje laten zien om je medemens te beschermen. Te erg voor woorden. Draa-maa.Rooss4.0 schreef: ↑06-09-2021 17:38Volgens mij werd er vnl gedemonstreerd vanwege het vaccinatiepaspoort. Dat als je een potje bier op de hoek van de straat wil halen je een qr code moet laten zien die Piet-van-achter-de-bar even verteld of jij wel keurig je prikjes hebt gehaald of recent bent gepenetreerd met een wattenstaaf.
Prima systeem, gelijk invoeren. Als je vrijelijk in de bios/kroeg/parenclub wilt rondrollen mag de rest van de wereld verwachten dat je een klein beetje moeite doet om geen besmettelijke ziektes over te brengen.
maandag 6 september 2021 om 17:50
Begrijp ik maar ik zie dat dan maar als de consequentie van mijn beslissing. Het enige positieve hier aan vind ik dat ik geld uitspaar.Rooss4.0 schreef: ↑06-09-2021 17:47Ik wil ook niet naar grote evenementen maar ik volgende maand éindelijk vakantie en ik zie het gebeuren dat ze in restaurants en bars vragen om die qr code. Ook is er sprake van dat het straks in bioscopen en theater gevraagd wordt.
maandag 6 september 2021 om 17:51
maandag 6 september 2021 om 17:53
dank u, dat was idd mijn idee er bijRooss4.0 schreef: ↑06-09-2021 17:49Ik wel. Waarom wil je mensen uitdagen jou een (halve) wappie te noemen? En als ze je al zo noemen, wat dan?
Als je echt nieuwsgierig bent naar je titel omdat je je kinderen niet laat prikken dan kun je een open vraag stellen zonder het antwoord alvast in te vullen, toch?
Ik zou je een covidkindervaccinatieweigeraar noemen ofzo. Ik denk niet dat er (al) een officiële term voor is.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

maandag 6 september 2021 om 17:56
't Is me wat!Rooss4.0 schreef: ↑06-09-2021 17:36Ik heb mezelf in de vaccinatiefuik laten vangen, de afspraken staan. Met veel tegenzin en een enorme weerstand, dat wel. Het net wordt steeds strakker aangehaald, "vaccinatieweigeraars" krijgen het steeds lastiger. Als ik me wil laten testen voordat ik naar een evenement ga moet ik een stad verderop, mijn "dorp"(60.000 inwoners) heeft geen eigen testlocatie. Ook geen vaccinatielocatie overigens, dat terzijde.
Onze hele medische privacy toestand ligt op zn gat, elke boerenlul mag tegenwoordig effe tsjekken of ik mn prikjes wel gehaald heb immers.
Ik vind het absurd, werkelijk absurd.
Maar ik heb geen zin om me voor elk wissewasje te laten testen dus toe maar dan, ik heb een krachtig lijf, ik ben heel gezond dus die paar prikken kan ik er ook wel bij hebben.
Ik vraag me af wat het volgende gebeuren gaat worden waar we met zn allen toe gedwongen worden. Ik heb 0 vertrouwen in de regering, in het rivm en de who.

maandag 6 september 2021 om 17:57
Gelukkig kijkt Piet wél naar het grotere geheel en het algemeen belang.Rooss4.0 schreef: ↑06-09-2021 17:38Volgens mij werd er vnl gedemonstreerd vanwege het vaccinatiepaspoort. Dat als je een potje bier op de hoek van de straat wil halen je een qr code moet laten zien die Piet-van-achter-de-bar even verteld of jij wel keurig je prikjes hebt gehaald of recent bent gepenetreerd met een wattenstaaf.

maandag 6 september 2021 om 17:59
Ik vind van wel.Pindakaasjes schreef: ↑06-09-2021 17:42Ik gooi em er toch weer eens in,, ik heb er namelijk nog geen reacties op gekregen.
Mijn man en ik zijn gevaccineerd. Onze kinderen willen we niet laten vaccineren. Horen wij nu ook officieel bij de 'wappies?'

maandag 6 september 2021 om 18:01
Snarky* schreef: ↑06-09-2021 17:50Verschrikkelijk zeg, een anoniem vinkje laten zien om je medemens te beschermen. Te erg voor woorden. Draa-maa.
Prima systeem, gelijk invoeren. Als je vrijelijk in de bios/kroeg/parenclub wilt rondrollen mag de rest van de wereld verwachten dat je een klein beetje moeite doet om geen besmettelijke ziektes over te brengen.

maandag 6 september 2021 om 18:02
Ik vraag me gewoon af wat die mensen wel als oplossing zien.
Iedereen wil natuurlijk vriiheid, masr het is nu even niet anders.
Alsof ik voor mn plezier een spuit heb gezet en thuis heb gezeten.
Niemand niet.
maandag 6 september 2021 om 18:03
Ik vind het ook heel erg. En heel verbazingwekkend dat zoveel mensen er ok mee zijn..
In het begin werd dit plaatje geschetst door “wappies” en toen werden die nog uitgelachen, want dat zou nóóit gebeuren..
Hopelijk is het allemaal maar voor korte duur. Ik vind het ook helemaal niet leuk om mijn vinkje te laten zien. Voel me er niet trots bij of zo.
maandag 6 september 2021 om 18:10
Vaccinatie is geen oplossing, het is een doekje voor het bloeden. We zullen moeten leren leven met corona, met houdt daar nu ook al rekening mee, zoveel IC bedden zullen altijd bezet blijven voor corona patiënten. Dat zijn de zwakken, de zieken, de onderliggend lijdenen en ongetwijfeld ook sterke mensen die gewoon geprikt zijn maar waar het toch tot desastreuze gevolgen heeft geleid.juliadenders schreef: ↑06-09-2021 18:02Ik vraag me gewoon af wat die mensen wel als oplossing zien.
Mensen worden ziek en gaan dood. Dat vinden we lastig maar het gebeurt. En ja, ook mijn moeder. Of ik, kan ook.
Wetenschappers waarschuwen voor verdere opwarming van de aarde, de kans is zeer groot aanwezig dat in smeltende poolkappen en oerbossen hele nare virusjes slapen, die komen dan vrij. Dat is géén complottheorie, dat is gewoon op het journaal.
Ik ben heel benieuwd hoe idioot we allemaal gaan doen als er écht een hele lelijke ziekte uitbreekt.
.
maandag 6 september 2021 om 18:12
Ja...
Mijn hele inbox zit vol met bedrijven die me geruststellen omdat ze hun privacy toestanden hebben aangescherpt vanwege eoa wet. Maar dat ik een onomkeerbare medische ingreep heb ondergaan (want dat is het officieel) dat mag gewoon op straat liggen. Dat vind ik een zeer kwalijke zaak.
.

maandag 6 september 2021 om 18:14
Vaccinatie is op dit de enige, relatief simpele, oplossing om het normale leven weer te kunnen oppakken en om heel veel ernstig zieken en corona-doden te voorkomen.
Kleine moeite om even een app te laten scannen. Geen enkel probleem. Fijn! En als je er wel grote problemen mee hebt dan ga je maar niet!
Kleine moeite om even een app te laten scannen. Geen enkel probleem. Fijn! En als je er wel grote problemen mee hebt dan ga je maar niet!

maandag 6 september 2021 om 18:15
Nee hoor, je hoéft nergens naar toe waar om controle gevraagd wordt.Rooss4.0 schreef: ↑06-09-2021 18:12Ja...
Mijn hele inbox zit vol met bedrijven die me geruststellen omdat ze hun privacy toestanden hebben aangescherpt vanwege eoa wet. Maar dat ik een onomkeerbare medische ingreep heb ondergaan (want dat is het officieel) dat mag gewoon op straat liggen. Dat vind ik een zeer kwalijke zaak.
maandag 6 september 2021 om 18:16
Mogen ze niet zelf kiezen?Pindakaasjes schreef: ↑06-09-2021 17:42Ik gooi em er toch weer eens in,, ik heb er namelijk nog geen reacties op gekregen.
Of bedoel je BMR etc?
maandag 6 september 2021 om 18:19
Van mij mag ook alles open, zodra er genoeg mensen zijn gevaccineerd.Rooss4.0 schreef: ↑06-09-2021 18:10Vaccinatie is geen oplossing, het is een doekje voor het bloeden. We zullen moeten leren leven met corona, met houdt daar nu ook al rekening mee, zoveel IC bedden zullen altijd bezet blijven voor corona patiënten. Dat zijn de zwakken, de zieken, de onderliggend lijdenen en ongetwijfeld ook sterke mensen die gewoon geprikt zijn maar waar het toch tot desastreuze gevolgen heeft geleid.
Mensen worden ziek en gaan dood. Dat vinden we lastig maar het gebeurt. En ja, ook mijn moeder. Of ik, kan ook.
Wetenschappers waarschuwen voor verdere opwarming van de aarde, de kans is zeer groot aanwezig dat in smeltende poolkappen en oerbossen hele nare virusjes slapen, die komen dan vrij. Dat is géén complottheorie, dat is gewoon op het journaal.
Ik ben heel benieuwd hoe idioot we allemaal gaan doen als er écht een hele lelijke ziekte uitbreekt.
Idd, er zullen dan altiid nog mensen in het zh terecht komen met corona, net als met griep altijd is geweest. Behapbaar dus.
Volgens mij is dit toch waar ze naartoe willen?
Maar als we nu alles open gooien krijgen we een groot probleem.
Dus vroeg ik me af welke oplossing deze demonstranten hiervoor hebben.
Kom dan met een oplossing.
maandag 6 september 2021 om 18:29
Rooss4.0 schreef: ↑06-09-2021 18:12Ja...
Nee hoor, niemand weet van jou of je gevaccineerd bent als je dat zelf niet vertelt. Wat een vinkje zegt is dat je ofwel corona hebt gehad, ofwel gevaccineerd ofwel getest bent.
nounou
maandag 6 september 2021 om 18:32
Maar het wordt wel ergens geregistreerd, denk ik. Ik zie als ik hier naar de testlocatie ga dat ik wel mijn paspoort mee moet nemen.Zazamaenade schreef: ↑06-09-2021 18:29Nee hoor, niemand weet van jou of je gevaccineerd bent als je dat zelf niet vertelt. Wat een vinkje zegt is dat je ofwel corona hebt gehad, ofwel gevaccineerd ofwel getest bent.