Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Niet-gevaccineerden topic

04-09-2021 15:14 3160 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij een topic om als niet-gevaccineerden te kunnen kletsen.

Wel:
- praten over waarom je niet gevaccineerd bent en hoe er in je omgeving mee om wordt gegaan.

Niet:
- veroordelen en commentaar over waarom je wel gevaccineerd zou moeten worden.

Laten we het respectvol houden!!!

Hier in mijn omgeving is het nogal wisselend. De meeste 60+ ers die ik ken zijn gevaccineerd maar de meeste van mijn jongere vrienden van in de 20 en 30 niet.
Wij laten ons voorlopig nog niet vaccineren en mijn kinderen zeker niet. Waarom niet? Gewoonweg omdat ik er nog geen goed gevoel bij heb om me te laten vaccineren met een pas ontwikkeld vaccin.
Het RVP krijgen ze wel
diamantje123 wijzigde dit bericht op 04-09-2021 15:21
13.38% gewijzigd
Best interessant

https://pzz.to/click?uid=13240&referrer ... eiders.htm
jerilla schreef:
06-09-2021 18:32
Maar het wordt wel ergens geregistreerd, denk ik. Ik zie als ik hier naar de testlocatie ga dat ik wel mijn paspoort mee moet nemen.
Dat kunnen bedrijven toch niet zien!
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
06-09-2021 18:35
Dat kunnen bedrijven toch niet zien!
Zazamaenade schreef dat niemand kan zien of je gevaccineerd bent, maar volgens mij is dat niet waar. Het staat wel ergens geregistreerd, dus als er een keer een datalek komt…
redhead70 schreef:
Best interessant

Zeker!
jerilla schreef:
06-09-2021 18:40
Zazamaenade schreef dat niemand kan zien of je gevaccineerd bent, maar volgens mij is dat niet waar. Het staat wel ergens geregistreerd, dus als er een keer een datalek komt…
Oei! Ja, dan maar niet vaccineren en de IC's voller laten stromen!! En misschien nog langer wat maatregelen en en en... :facepalm:
Voor degene die niet gevaccineerd zijn……hebben jullie al Corona gehad?
En corona is met een kleine letter.
Lacuba schreef:
06-09-2021 18:45
;-)
roosje1976 schreef:
06-09-2021 18:44
Ik niet.
roosje1976 schreef:
Nee, ik ook niet.
Rooss4.0 schreef:
06-09-2021 17:47
Ik wil ook niet naar grote evenementen maar ik heb volgende maand éindelijk vakantie en ik zie het gebeuren dat ze in restaurants en bars vragen om die qr code. Ook is er sprake van dat het straks in bioscopen en theater gevraagd wordt.
Grote evenementen heb ik nooit be-hobbiet maar ik wil straks wél graag ergens uit eten!

Dat kan ook, niet overal maar er zijn genoeg horeca ondernemers die hier niet aan mee gaan doen.
En nee, dat verzin ik niet.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
redhead70 schreef:
Best interessant

Goede column, ja!
nounou
Ik denk dat we er vroeg of laat toch echt naar toe gaan dat je alleen binnenkomt als je gevaccineerd bent.
roosje1976 schreef:
Ik vermoed dat ik het heb gehad. Steek uit principe geen staaf in mijn neus.
Overigens ben ik toen thuis gebleven en uit de buurt van anderen. Gewoon, omdat mijn moeder me zo opgevoed heeft.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
felice71 schreef:
06-09-2021 18:55
Ik vermoed dat ik het heb gehad. Steek uit principe geen staaf in mijn neus.
Overigens ben ik toen thuis gebleven en uit de buurt van anderen. Gewoon, omdat mijn moeder me zo opgevoed heeft.
Waarom niet testen???
roosje1976 schreef:
06-09-2021 18:57
Waarom niet testen???
Waarom wel? Als je ziek bent, blijf je thuis.
En ik heb 0 vertrouwen in de pcr test.
felice71 schreef:
06-09-2021 18:59
Waarom wel? Als je ziek bent, blijf je thuis.
En ik heb 0 vertrouwen in de pcr test.
Hhhmmm……ik vind je wel heel tegendraads eigenlijk ;-)
roosje1976 schreef:
06-09-2021 19:01
Hhhmmm……ik vind je wel heel tegendraads eigenlijk ;-)
Ja hè.
Maar leg mij eens uit: als je antistoffen in je bloed hebt, geldt dat niet voor je groene vinkje. Je pcr test geldt wel. Ik vind dat nogal vreemd
Solomio schreef:
06-09-2021 15:50
Maar wat nicole al zei: heb je enig idee hoeveel ic-bedden we hadden moeten hebben om deze pandemie aan te kunnen?
Duizenden en nog eens duizenden.

Daarbij: tis ook niet zo dat alleen in Nederland maatregelen nodig waren vanwege te weinig ic-bedden. In werkelijk elk land ter wereld waren maatregelen nodig, ongeacht hoeveel of hoe weinig ic-capaciteit ze hadden.
Ja maar jij geeft toch ook aan dat mensen zich moeten vaccineren om de ic en de zorg te ontzien. Dan zeg ik op mijn beurt dat dat niet nodig is omdat corona maar in zeer weinig gevallen iemand op de ic doet belanden. Toen er nog geen vaccin was hebben we het met hangen en wurgen ook weten te redden. Ergens in februari 2020 waren er 1400 ic bedden bezet door mensen met corona. Dat was dus de situatie zonder vaccin en maatregelen.

Op 8 augustus 2020 waren dat 28 bedden. Ruim voor dat het vaccin beschikbaar was. Daarna is dat aantal weer gestegen tot 700 in januari 2021. Vandaag zitten wij op 220 bedden bezet door corona patienten.

De kans dat de ongevaccineerden de ic nu nog op instorten zetten is gewoon science fiction.
Let’s Go Brandon!
Lacuba schreef:
06-09-2021 18:45

Nou, geef het maar gerust een grote letter hoor!
Het is nogal een hoofdzaak de laatste tijd.
roosje1976 schreef:
Dat weet ik niet.
Let’s Go Brandon!
roosje1976 schreef:
06-09-2021 18:54
Ik denk dat we er vroeg of laat toch echt naar toe gaan dat je alleen binnenkomt als je gevaccineerd bent.
Denk ik ook hoor.
En er zal veel protest op komen, vooral van horecaondernemers...
Maar hebben zij ooit iets in de pap te brokken gehad??.
roosje1976 schreef:
Geen corona maar misschien wel besmet geweest ik weet het niet want ik heb mij nog nooit laten testen.
Pindakaasjes schreef:
06-09-2021 19:09
Denk ik ook hoor.
En er zal veel protest op komen, vooral van horecaondernemers...
Maar hebben zij ooit iets in de pap te brokken gehad??.
Dat weet ik wel zeker, in Duitsland zijn ze hier al mee aan het experimenteren. Ze gaan nu van tvt, herstelbewijs of vaccinatie bewijs naar alleen de laatste twee.
Lacuba schreef:
06-09-2021 18:43
Oei! Ja, dan maar niet vaccineren en de IC's voller laten stromen!! En misschien nog langer wat maatregelen en en en... :facepalm:
Dat zeg ik toch helemaal niet!! Waarom trek je mijn opmerking zo uit verband? Ik reageerde op een post over anonimiteit. Het had niets te maken met de reden om niet te prikken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven