Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Schandalig, Anais. Kan me best voorstellen dat de gemiddelde dokter even niet weet wat ze er mee aanmoeten, maar ik neem toch aan dat een organisatie als WHO hiervoor benaderd kan worden? Nou ja, gelukkig dat het nu wel beter in de gaten wordt gehouden.
Alle reacties Link kopieren
Anais, balen dat ze zich nog steeds zo ziek voelt. Ik hoop dat het snel beter gaat met haar en dat je er naar toe kan.

Vreselijk trouwens zoals de NL-se gezondheidszorg hier weer mee om gaat.
Anais, meis, wat een moeilijke situatie als moeder, brrrrrrrrrr, denk aan je!!!!!!!!!!

Ja, ik denk dat dit de kopers worden, vooral om dat ze ook nog met hun ouders komen kijken, ji jzag jonge mensen zonder kinderen en ouders en vragen naar dingen ter overname, klopt allemaal.

volgens mij en dat hoop ik zo , komt het dus goed.

dikke knuf van mij en heel veel sterkte.
Niet voor het eerst dat ik op dit forum vreemde dingen hoor over de NL gezondheidszorg.

Bij Dasminders dochtertje hadden ze zich vergist in de stamcel-donor. Daar kun je aan overlijden he!

Ik heb jaren gedacht dat ik naar NL zou gaan met een ernstige ziekte, maar daar ben ik nu niet meer zo zeker van.

Rubis, volgens een vriendin van me blijft de sex beter met een man waarbij je geen kinderen hebt. Zij heeft ervaring wat dat betreft.
Sara, en de maand juni weet je nog? Ik hoop zo dat het doorgaat maar zeker weten doe je het pas als ze hebben getekend. (duim-duim)

Voelde me hier inderdaad nogal machteloos. Voor het eerst dat ze zo ziek is dat ik niks kon doen. Ze was haar hele jeugd al vaker ziek dan gezond en ik heb wat dokters aan hun haren erbij gesleept als het me niet snel genoeg ging. Nu moet ik dat loslaten, ik heb alleen haar gestimuleerd om zelf actie te ondernemen met haar vriend. Vanmorgen schreef ze na een aantal berichtjes, hou nu maar op met pushen. Toen ben ik braaf gestopt.

Maf hoor, net het bericht gehoord op RTL4 (journaal). Dat gaat dan over je kind... Ze is ook al benaderd voor een interview in een weekblad.

Helemaal waar Rubis, ik vind het schandelijk zoals ze hiermee zijn omgegaan. Soft, niet adequaat en zonder haar vertrouwen te geven dat het wel goed zou komen. Maar nu is het ok, ik voel zelf ook weer vertrouwen dat het goed komt.
Natuurlijk komt het goed, daar hoef je echt niet bang voor te zijn, ze is zelf daadkrachtig en slim genoeg geweest om door te hebben dat deze griep niet zomaar een griepje was.

En moeders, niet zo pushen joh, ze is 25! Haha, nee hoor, ik snap je goed, maar heb het vertrouwen in haar.
sjemig he? daar zakt je broek toch vanaf? wat dat betreft blijft nederland maar een kleuterig klein landje dan volgens mij.. schandalig hoe zoiets groots zo nietig wordt gemaakt, met ga maar naar huis... de griep is wereldwijd uitgebroken en je weet dat het elk moment moet gebeuren (sorry dat het dan net jouw dochter moet zijn) en dan gebeurd het en is het van: we weten er nix vanaf... typisch NL.

ik hoop maar gewoon dat dochterlief snel beter wordt!

@ ainne, owh leeeukkk de zoo! ik vind de zoo geweldig en dan het liefste met zo min mogelijk kinderen in de buurt. vooral van de ondergrondse zeetunnels waar de mantra rayen over je heen vliegen enzo. blijdorp is tot nu toe mijn all time favorite, maar elke zoo is leuk!

@ ine heet dat niet gewoon een kinderboerderij dan?? ;)

@ chica, lang leve de siesta!!!
@Anais, schandalig zeg van het ziekenhuis.

Ik hoor van mijn oude tante ook idiote verhalen over de gezondheidszorg, zij heeft een ziekenhuisbacterie opgelopen, had een zwaar ontstoken, open wond in haar buik door een afstotend/ compleet vergaan matje, en ze hebben haar 8 weken laten tobben, het is dat ze uiteindelijk zelf gedreigd heeft met een klacht in te dienen bij het medisch tuchtcollege. Ja, een ziekenhuisbacterie is lastig- maar die heeft ze wel daar opgelopen.

Ik hoop dat je dochter niet opgenomen hoeft te worden, maar als het moet, nou jammer dan voor het ziekenhuis, maar daar zijn ze voor

@Lapin, ik zie de waterbedscene helemaal voor me Goed dat Man en ik geen waterbed hebben hahaha. Idd lang leve de siesta.

Yalla, ik moet de becijfering afmaken, en dan lekkerrrrr languit. Morgenochtend druk, druk, druk, pffffffffffffff
Anais, slecht hoor hoe ze reageren hier in nederland.Wekt niet echt vertrouwen, maar ja , daar was ik vd week ook al achter toen onze dorpsdokter in almere gewoon mij wegstuurde omdat ik een onderzoek vroeg, : zegt ie: ik kan er niks aan doen dat jij een visum nodig hebt!

Ik kan me herinneren dat je ongeveer 3 maanden zei, is het alweer zo lang geleden jouw eerste mail????!!!!!

tijd vliegt.
Hahaha.. Lapin! Dat zijn wel meteen heel veel details.. Klopt wel dat seks op een waterbed een soort intensieve fitness wordt, maar ergens went het ook wel weer.

Scharrel uit Munchen vond het niks en die wilde ook absoluut NIET in het waterbed. Nu heb ik een gewoon normaal bed en dat is toch ook wel weer comfortabeler. Alleen heb ik nu zo'n gleuf tussen mijn beide matrassen, daar moet nog een stuk schuimrubber tussen. Zit je steeds met je knie in dat gat..

Hahahaha.. Chicha, nee, mijn seksleven staat echt op het nulpunt op dit moment. Maar het is wel even oke, zo'n nonnenbestaan. De laatste keer was eind maart, o wee, dat is idd al veel te lang! Ooit zal het wel weer goedkomen, denk ik maar.

Als het goed is kun je ook via Bluetooth foto's doorsturen van mobiel naar laptop.

NL gezondheidszorg is helemaal niet zo superdepuper hoor. Als ik het vergelijk met hier, is het niet zo geweldig als men altijd voor doet komen. Integendeel. Vooral met zo'n griep, hebben ze geen idee en doen een soort kopinhetzandtherapie. En als het dan voorbij is, zeggen ze, zie je wel: niets aan de hand, wij hebben alles onder controle.

Het is alsof ze alles af willen schuiven. Als het medische probleem duidelijk is en je bij een goede arts bent, is er vaak niets aan de hand. Maar zodra je met een relatief onbekend probleem ergens aanklopt, weten ze het niet goed en schuiven ze het voor zich uit.

Verloskundige zorg is mij ook zo tegen gevallen tijdens mijn zwangerschap. Als alles oke is, is er niets aan de hand. Maar zodra er iets gebeurde wat zij ook niet konden plaatsen, werd het: och, het is niets bijzonders, geen probleem. Ik wilde weten wat het was of in ieder geval gerust gesteld worden.

Mijn moeder is hier geopereerd aan haar oog, haar netvlies liet los. Geweldige zorg, ze moest ruim een week blijven en elke dag werd er twee keer uitgebreid gecontroleerd. Na die ruime week moest ze in Tirol blijven, ze mocht niet reizen, en zijn wel een paar weken lang elke week terg geweest voor controle. Echt petje af, zo goed als dat was. Het geeft alleen al een heel fijn gevoel, een vertrouwen. In NL ga je na zo'n operatie de derde dag naar huis.
Dat stuk schuimrubber voor de gleuf tussen je matrassen heet hier in Frankrijk heel toepasselijk: Pont d'amour.
Ine, ik heb helemaal niet zo veel details gegeven. Die hebben jullie zelf ingevuld

Anais, ik heb het nu ook gelezen in de krant. Waardeloos he dat je dan zo ver weg bent. Komt vast helemaal goed. Hoe lang duurt die griep normaal gesproken eigenlijk?

Sarah, ik ga voor je duimen dat ze het huis kopen.

Ik ga even uitbuiken op de bank, ik heb zo lekker gegeten bij de chinees, canard laque.
Een gleuf tussen je matrassen? Dat is killing natuurlijk. Had ik in mijn vorige huis in Turkije dat gemeubileerd was. Ik ben na een week een matras van 2 x 2 gaan kopen dat ik erop heb gelegd. We lagen toen wel erg hoog, je moest er ook niet uitvallen maar alles beter dan de Pont d'amour - wat een naam zeg.

Lapin, volgens mij is de griep met tien dagen er echt uit. Dus nog een weekje ofzo. Dinsdag mag ze weer onder de mensen in elk geval. Dit zijn de momenten dat je te maken hebt met de lastiger kanten van een emigratie. Dochter zei ook, je mag wel langskomen nu maar dan moet je voor het raam buiten blijven staan en naar me zwaaien, ik laat je echt niet binnen. Gezellig.

Het goeie nieuws is dat haar vriend niet is besmet (die kan dus lekker de boodschappen blijven doen en voor haar zorgen). Onvoorstelbaar, je moet er dus echt wel vatbaar voor zijn want ze hebben constant op elkaars lip gezeten.
Dat is een geruststelling dat haar vriend niet besmet is. Weet je ook al iets over de vader van haar vriend?
@Anais, het is mij wat zeg met de gezondheidszorg en de verkeerde bericht gevingen in de krant. Ik dacht dat het in de NL's qua gezondheidszorg wel goed zat maar dus niet.

En zat ik hier nog zo te zeiken over de overdreven nieuws en bezorgheid.

Wat nieuws betreft ben ik op de hoogte qua berichtgeving, vooral als het hier vandaan komt.

Wens jouw veel sterkte met alles en natuurlijk helemaal voor je dochter en vriend.

@Disco wat betreft mijn aviator, die is inderdaad eerlijk van internet gejat en is het fullhouse rijtje.
beter goed gejat dan slecht bedacht toch?! en tis wel een heel herkenbaar en bekend uitzicht...

pont d'armour.. wel grappig bedacht.. ik heb gewoon 2 antislipmatjes onder mn twee matrassen waardoor ze werkelijk geen kant opkunnen... ik lig gewoon over mn pont (pas de amour) en merk er bijna nix van.
[quote]Ine schreef op 02 juni 2009 @ 21:18:

Hahaha.. Lapin! Dat zijn wel meteen heel veel details.. Klopt wel dat seks op een waterbed een soort intensieve fitness wordt, maar ergens went het ook wel weer.

Scharrel uit Munchen vond het niks en die wilde ook absoluut NIET in het waterbed. Nu heb ik een gewoon normaal bed en dat is toch ook wel weer comfortabeler. Alleen heb ik nu zo'n gleuf tussen mijn beide matrassen, daar moet nog een stuk schuimrubber tussen. Zit je steeds met je knie in dat gat..

ik moet vreselijk doordenken, en dan is deze tekst echt lachen.

wij hebben ook 15 jaar een waterbed gehad, ik moet zeggen manlief is wel blij met onze nieuwe boxspring.
Hé het topic was helemaal naar onderen gezakt. Wat is dat nu? Liggen jullie allemaal in de zon?

Nou, ik zag al dat het gisteren over matrassen en wat je er allemaal op/tussen kan doen. Niet zoveel over mee te praten, heb zelf een boxspring omdat ik ze in hotels altijd zo lekker vond liggen, maar ik ben niet zo veeleisend.... Mijn zus is laaiend enthousiast over haar Tempur-matras, heb het ook geprobeerd en ligt iid héél lekker: vormt zich naar je lichaam maar trager dan een waterbed, mmmm, sex daarop nog niet uitgeprobeerd, op waterbed wel maar geen succes (het klotst zo).

Anais: ik zag het verhaal van je dochter in de krant inderdaad. Wel jammer om nou net dáármee in de krant te komen. Ik hoop dat het wat beter gaat, wel fijn dat haar vriend niet besmet is. Hier in Spanje was vorige week een deel van de militairen in een kazerne besmet, die hebben een paar dagen in quarantaine (?) gezeten maar volgens mij zijn ze nu allemaal weer beter. Wel belachelijk dat ze in Nl niet beter voorbereid zijn. Hier in Spanje zijn volgens mij alle geinfecteerden in het ziekenhuis opgenomen.

Chicha: wij komen niet naar NL in augustus want gaan guiriman gezelschap houden in Mallorca (hij moet werken), op zich geen straf want strand is vlakbij appartement en er is ook een zwembad, maar zal toch mijn zomervakantie in NL missen... Misschien volgend jaar weer. Wanneer ga je precies?
Uiteindelijk toch maar google chrome geïnstalleerd om op het viva-forum te kunnen komen... wat een drama.

Guiri, ik weet nog steeds niet precies wanneer en voor hoelang ik naar Nederland ga deze zomer. Maar het zal de eerste week van augustus wel worden en dan ongeveer 3 weken.

We gaan de eerste 10 dagen van juli richting Cadiz (waarschijnlijk, onderhandelen nog met hotel) en daarna komt mijn zus met haar gezin 2 weken naar Tenerife.

Dan gaan we nog een paar dagen naar Barcelona en misschien vlieg ik daar vandaan dan naar Nederland.

Ik ben de laatste tijd een echte huismus geworden. Het liefst ben ik gewoon thuis, hoef niet zo nodig op vakantie.

Mallorca is heerlijk voor vakantie! Ik zou graag weer eens een keertje gaan kijken maar de rompslomp om er naartoe te reizen is me teveel.

Er zijn geen direkte vluchten vanaf Tenerife naar Palma. Ik HAAT vliegen, dus zie er maar vanaf.

Gut, ben vanmorgen begonnen aan mijn verplichte wandeling. Maar na een kwartier heb ik afgehaakt, ik kón niet meer! Mijn benen zijn als lood.

Gisteren heb ik een uur gewandeld maar ben daarna niet meer van de bank gekomen, dus dat schiet niet op.

Het is toch niet normaal dat je op je 44e niet eens meer een uur kunt wandelen? Mijn conditie is echt pet.
Dát is dus het geheim.. ik heb gewoon iemand nodig die wél van tuinieren houdt en dan kan ik ook ineens aan de slag. Ik zie er inmiddels uit alsof ik drie keer heen en weer door onbegaanbare jungle heb moeten ploegen (hopelijk belt nu niet ineens de liefde van mijn leven aan, want dan rent hij echt heel hard weg en dat zou jammer zijn). Mijn gasten zijn heel aardig en heel behulpzaam. Zij waren al begonnen met gras tussen tegels vandaan halen en hebben de trimmer gemaakt.

De moutainbikes zijn vanmorgen opgehaald, bij enkele zijn ze de reanimatie gestart, wist de buurvrouw te vertellen (hahaha.. tja, het is en blijft een dorp waar iedereen dus echt alles weet), maar ook die zouden er weer bovenop gaan komen.

Ik heb een ondergrondse garage en een soort inpandig hok. In de winter staan de sneeuwruimer en de sleetjes in het hok en de fietsen in de garage en in de zomer andersom. Dus dat heb ik vanmorgen gedaan. Incl. het opruimen en schoonvegen van de garage én het hok . En toen was ik toch bezig, dus heb ik ook meteen mijn carport helemaal leeggehaald, alles geveegd, spinnenwebvrij gemaakt en weer helemaal netjes op orde gemaakt. De spullen die ik ergens anders moet opruimen staan er nog wel, maar als die weg zijn is het helemaal top! Zelfs mijn - en ja, in Tirol hoort ook dat er bij - mijn voorraad haardhout spinnenweb vrij geveegd.

En alsof het niet genoeg activiteit was, heb ik ook nog al mijn gras gemaaid én een cake gebakken. Die zijn we nu met z'n tweetjes aan het opeten. Als avondeten doe ik wel zo'n zak mosterdsoep van Unox.

Wow, ik ben echt helemaal doodop trots op mezelf en morgen kan ik vast niet meer lopen!

Boxspring is toch zo'n matras die los op een soort onderstel ligt. Dat als je aan het seksen bent en met een knie tussen die twee matrassen komt (nu lijkt het net alsof ik wel heel vaak op mijn knieen op bed zit..) je 1 matras wegschuift.

Als het dat bed is, dan ben ik geen fan van een boxspring.

Een iets steviger, dik matras vind ik heerlijk! Tot nu toe heb ik nog niet zo'n pont d'amour kunnen vinden, maar ik ben geneigd om die uit het app boven te halen ;).

Oja, Tempur schijnt ook heerlijk te zijn, maar heb ik nog nooit geprobeerd.

Lapin, meer details hoefde je ook niet te geven. Mijn ziekelijke brein bedenkt er vanalles omheen en blijkbaar heb ik echt teveel fantasie :D. Mijn hoofd heb ik trouwens nog nooit gestoten. Ik ben wel uit een bed gevallen, dat wel.

Anais hoe is het met je dochter? Voelt ze zich al ietsiepietsie beter?

Oh, jammie, ik ben ondertussen Herrie aan de Horizon aan het kijken in de herhaling. Ze zijn mojito's aan het maken, heerlijk! Caipirinhas zijn ook zo lekker, eens kijken of ik nog ijsblokjes heb liggen, want ik heb nog limoenen .
Whaha, een boxspring kan ook gevaarlijk zijn. Heet niet voor niets een box"spring". Ik dook heel galant op onze boxspring, om er weer even hard aan de andere kant vanaf te stuiteren... Was wel heel komisch.

Nu hebben we gewoon een simpel "oud-Hollands" Ikea bed met lattenbodem en 1 grote matras.
@Anais: Wat een rotsituatie zeg, je dochter zo ziek en jij dan zo ver weg. Sterkte!

Ik heb niets bijzonders over matrassen te melden, heb een megamatras helemaal voor mij alleen en (nog) geen actie in de slaapkamer. Hij is wel een beetje hard (het matras dan).

Ik heb opeens een langer weekend. Om kwart voor 4 vanmiddag werd er opeens bekend gemaakt dat de school morgen dicht gaat. Reden: President Obama is dan in het land en vanwege de veiligheid worden alle wegen afgezet. Niemand kan zo bij school komen en dus gaan we een dag dicht. I LOVE OBAMA!!!

Ik zou al een weekendje weg gaan naar de kust en nu gaan we een dagje eerder, dus morgenochtend al. We gaan met een groep meiden waarvan 2 ons aan het einde van het schooljaar gaan verlaten. Een soort afscheidsweekendje dus. Dus dat wordt 3 dagen lang zon, zee, strand en waarschijnlijk een hoop drank... Op kosten van een paar heel tevreden ouders! Hebben die 2 meiden gekregen van ouders van kinderen uit hun klas. Officieel mag je dit soort giften niet aannemen, maar ja, iedereen doet 't. We hoeven alleen onze eigen drankjes mee te nemen. En we moeten goed drinken, het is rond de 40 graden op het moment, pffff.
Af en toe een huppeltje op de plaats is ook ok
@ bloempje13 klinkt leuk!! is het niet al veels te warm bij jullie? of kun je daar wel tegen? en waar ga je dan precies heen? in de buurt van Alexandrie of richting zuiden?

@ ine, wooooww heeeel actief en klinkt toch als zwaar werk al dat gesleep en getrek en gepoets!

je mag mijn pont d'amour wel hebben want ik gebruik em toch niet, of gewoon net als ik twee anti-slipmatjes onder de matrassen leggen en ze kunnen geen kant op. ik heb overigens wel een 2persoons molton en hoesdinges over de 2 matrassen...
@ Rubis, vader van vriend is ook niet besmet gelukkig!

@ SFO, berichtgevingen kloppen echt niet, ik vroeg al aan mijn dochter: wie heeft geconstateerd dat het beter met je ging zoals op het journaal werd gemeld? Niemand.

Met de GGD is puur telefonisch contact, meer niet. Ze trok juist aan de bel gisteren omdat het niet beter maar slechter ging en de indruk had dat als het slechter zou gaan, ze niet serieus zou worden genomen. De gezondheidszorg is de laatste jaren behoorlijk achteruit gegaan. Jaren geleden stond dit nog goed bekend ik heb inmidels ook al zoiets van, als ik ooit weer ziek word, ga ik echt niet naar NL.

Ik heb hier 2 keer in een prive kliniek gelegen, de zorg was fantastisch, de doktoren waren heeeeeeeel aantrekkelijk en het leek wel een vijfsterrenhotel. Daar vangen ze ook veel geld voor van de verzekering.

@ Ainne, hoe was je dagje in de zoo? Lekker genoten?

@ Guiri, de aanleiding dat ze in de kranten staat, is natuurlijk de meest verkeerde.

Potverdorie, ben zo gigantisch duf. Ik heb geen idee wat er in de lucht hangt behalve dat ik hap naar zuurstof dat er amper inzit. Het is al dagen stikbenauwd. Vandaag was de zon gelukkig even weg en het wachten is nu op een vette onweersbui, daarna is de lucht wel weer geklaard.

Mijn internet is overigens net zo duf als ik en niet vooruit te branden. Op het forum word ik er weer telkens afgegooid, volgens mij word je zo ondertussen verplicht om een andere browser te downloaden.

@ Chicha, is dat Google Chroom wat? Geen problemen meer met het forum hierdoor? Lastig om te installeren of valt het mee? Ik ben als de dood dat ik na de installatie problemen krijg.
@ Bloempje, hartstikke veel plezier aan de kust en lekker genieten. Op kosten van tevreden ouders is extra genieten natuurlijk. Laat je nog even weten hoe het is geweest als je weer terug bent?

@ Ine, wat ben jij overijverig geweest zeg, niet tekort. Ik werd al moe toen ik het alleen nog maar las. Heeft zoon je nog geholpen?

Update dochter: koorts begint sinds vanmiddag wat te zakken en ze heeft haar humor weer terug. Zo ken ik haar weer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven