Dilemma

03-06-2009 05:51 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik ben een jonge vrouw van 27 jaar die een relatie heeft met een getrouwde man van 41 jaar. Hij heeft 3 kinderen van 2 vrouwen. Wij houden heel erg veel van elkaar, dat weten we zeker. Hij heeft toegezegd oud met mij te willen worden en heeft al tegen zijn vrouw gezegd dat hij wil scheiden, bij de therapeute. Zijn vrouw weet ook van mijn bestaan en weet dat hij heel erg veel van mij houdt, dat heeft hij tegen haar gezegd. Hij houdt niet eens van haar en is nooit verliefd op haar geweest. Er zou binnenkort een mediator worden ingeschakeld om de scheidingszaken te regelen. Alleen zijn vrouw heeft er moeite mee om het te accepteren, wat ik kan begrijpen. Echter, nu twijfelt mijn vriend heel erg, inzake zijn 2 jongste kinderen. Hij vindt het heel erg moeilijk los van ze te komen. Tegen mij heeft hij gezegd dat hij overweegt om zijn vrouw opnieuw een kans te geven om zich in de communicatie te verbeteren de komende maanden om haar zo te laten inzien dat het echt aan hun relatie ligt waarom hij wil scheiden, zodat zij het dan wel kan accepteren. En ik moet dan maar wachten. Hij heeft letterlijk gezegd tegen mij: ik hou haar alleen maar aan het lijntje voor een paar maanden. Ik kan het gedachte niet verdragen dat hij haar opnieuw een kans wil geven terwijl hij zelf zegt dat het bij voorbaat kansloos is. En ik heb ook tegen hem gezegd dat als ie haar aan het lijntje wil houden en daarmee mij ook aan het lijntje houdt. Hij heeft gezegd dat dit niet waar is. Wat moet en kan ik doen in zo'n geval? Ik ben helemaal radeloos. Het is zo kwetsend allemaal!
Je ben nu wel heel hard voor jezelf. Natuurlijk is het niet goed wat je hebt gedaan. Een gebonden man is een no-go area.

Maar wat nu inderdaad heel belangrijk is om voor jezelf te onderzoeken wat er in jou zelf zit waardoor je bepaalde keuzes maakt.

Dus ik hoop dat je die kracht nu hebt om dat ook te gaan doen nu. Maak nu de keuze om hem te laten gaan. Open je ogen en laat je niet misleiden door woorden van een ander. Volg je gevoel.

Wens je heel veel sterkte!
Ach weet je, zo'n fout maak je meestal maar een keer. Bij de volgende getrouwde vent die voorbij komt, ren je keihard weg. Het is een kwestie van ervaring met mannen opdoen, je bent nog relatief jong. Hier kom je wel overheen en goed dat je aan jezelf gaat werken.
quote:Marahbloem schreef op 03 juni 2009 @ 11:25:

Ach weet je, zo'n fout maak je meestal maar een keer. Bij de volgende getrouwde vent die voorbij komt, ren je keihard weg. Het is een kwestie van ervaring met mannen opdoen, je bent nog relatief jong.. Helemaal mee eens!
Ik start een nieuwe actie:

Handen af van getrouwde meneren!
Overspel is in de jaren 60 uit het wetboek van strafrecht gehaald, dus ik zou denken dat die actie niet meer in de huidige tijd past.

Ik heb wel een voorstel voor een actie: Ga niet voor minder dan je waard bent, waarbij niet alleen getrouwde meneren afvallen, maar alle meneren die niet voor 100% voor je gaan of die je niet zo behandelen als jij in een relatie door je partner behandelt zou willen worden.

Je krijgt wat je accepteert, dus het wordt tijd om alleen te accepteren wat je ook werkelijk wilt. (En ik denk dat maar heel weinig vrouwen uiteindelijk hun vent willen delen, dus die getrouwde meneren vallen dan al heel snel dubbel buiten de boot, want ook als getrouwde mevrouw zou je geen man moeten willen die er een minnares op nahoudt).
Hij zegt dat ie vrienden wil blijven met mij als ie haar een nieuwe kans geeft. Ik heb gelijk gezegd dat ik dat helemaal niet aan kan, het is veel te pijnlijk en gevaarlijk. Ben bang dat wij dan weer in t katzwijm vallen als we elkaar zien. Hij zei dat het dan zo zal zijn als dat gebeurde. Hoe kan ik hem nou wakker maken dat hij met deze onzin moet kappen en een kerel moet zijn?
quote:Selexyz schreef op 03 juni 2009 @ 13:28:

Hij zegt dat ie vrienden wil blijven met mij als ie haar een nieuwe kans geeft. Ik heb gelijk gezegd dat ik dat helemaal niet aan kan, het is veel te pijnlijk en gevaarlijk. Ben bang dat wij dan weer in t katzwijm vallen als we elkaar zien. Hij zei dat het dan zo zal zijn als dat gebeurde. Hoe kan ik hem nou wakker maken dat hij met deze onzin moet kappen en een kerel moet zijn?

Door vol te houden, duidelijk te zijn en de ballen te tonen die hij mist. Jij hebt duidelijk aangegeven wat je wilt, en dat je geen vrienden kunt en wilt zijn als ie bij zijn vrouw blijft. Helder en duidelijk en je hebt 100% gelijk. Bovendien wil hij ook helemaal geen vrienden zijn, hij wil gewoon dat lijntje waar ie je aan heeft intact houden.

Het enige wat jij nu moet doen is de eerstvolgende keer dat je m spreekt vragen of de scheiding al rond is, en ( als het antwoord uiteraard "nee"is) hem vragen of ie jouw boodschap niet begepen heeft of gewoon niet respecteert. Daarna zeg je m nog 1 keer dat je m niet meer wil zien of wil spreken tot ie definitief van zijn vrouw af is, en alle volgende keren dat hij contact zoekt neem je de telefoon niet op of druk je m direct weg. Smsjes ongelezen verwijderen en zeker niet op reageren. Blokkeer en verwijder m van je mail en msn. het kan even duren, maar uiteindelijk valt het kwartje wel.
Waarom doe je jezelf dit aan??Ik begrijp het niet.

Denk je nou werkelijk dat hij eerlijk tegen zijn vrouw is geweest??Denk je echt dat hij alles achterlaat om met jou gelukkig te worden?Mocht hij dat doen dan vertrouw je hem gewoon??Terwijl hij zijn vrouw ook zo voor heeft gelogen??

Hoe naief kun je toch zijn??

Je weet waar je aan begon,een getrouwde man,nu niet komen om t slachtoffer te spelen...want deze man is een geboren leugenaar en ik kan geen medelijden met je hebben,sorry hiervoor.

Voor dit soort mannen moeten ze een eiland hebben,ergens op een zee .. en ze daar allemaal samen dumpen!!!!
quote:return_of_kreng schreef op 03 juni 2009 @ 13:35:

[...]

Door vol te houden, duidelijk te zijn en de ballen te tonen die hij mist. Jij hebt duidelijk aangegeven wat je wilt, en dat je geen vrienden kunt en wilt zijn als ie bij zijn vrouw blijft. Helder en duidelijk en je hebt 100% gelijk. Bovendien wil hij ook helemaal geen vrienden zijn, hij wil gewoon dat lijntje waar ie je aan heeft intact houden.

Het enige wat jij nu moet doen is de eerstvolgende keer dat je m spreekt vragen of de scheiding al rond is, en ( als het antwoord uiteraard "nee"is) hem vragen of ie jouw boodschap niet begepen heeft of gewoon niet respecteert. Daarna zeg je m nog 1 keer dat je m niet meer wil zien of wil spreken tot ie definitief van zijn vrouw af is, en alle volgende keren dat hij contact zoekt neem je de telefoon niet op of druk je m direct weg. Smsjes ongelezen verwijderen en zeker niet op reageren. Blokkeer en verwijder m van je mail en msn. het kan even duren, maar uiteindelijk valt het kwartje wel.Thanks! Ik zal dit moeten volhouden hoe pijnlijk het ook is. Gelukkig heb ik mijn vrienden en familie nog. Het is hem nu wel duidelijk dat ie me kan vergeten totdat ie definitief is gescheiden. Zelfs daarna moet ik het nog bezien, want er is natuurlijk veel beschadigd bij mij.
Maak je geen zorgen, hij gat hoogstwaarschijnlijk toch niet scheiden, tenzij zijn vrouw besluit dat ze geen zin meer heeft in deze schuinsmarcheerder. En dan weet je dat ie op den duur jou net zo zal behandelen als hij nu met haar doet. Dat ie straks tegen een nieuwe scharrel zegt dat ie nooit van jou heeft gehouden, dat ie op de bank slaapt en bladieblabla.
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva is beneden elk peil.
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
quote:return_of_kreng schreef op 03 juni 2009 @ 15:54:

Maak je geen zorgen, hij gat hoogstwaarschijnlijk toch niet scheiden, tenzij zijn vrouw besluit dat ze geen zin meer heeft in deze schuinsmarcheerder. En dan weet je dat ie op den duur jou net zo zal behandelen als hij nu met haar doet. Dat ie straks tegen een nieuwe scharrel zegt dat ie nooit van jou heeft gehouden, dat ie op de bank slaapt en bladieblabla.

Echt Kreng? Zou hij dat echt doen? (stel me even net zo naief op als S)

Meid, zoals hij jou nu al behandeld heeft en zijn vrouw behandelt zou voor jou genoeg moeten zeggen.'
quote:Selexyz schreef op 03 juni 2009 @ 13:28:

Jij hoeft hem alleen maar duidelijk te maken dat hij nooit meer hoeft te bellen/mailen/smsen whatever....

Je hoeft hem niet te zeggen dat het pijnlijk en gevaarlijk is maar dar het een waardeloze zak is, that's all

Deze man is niet leuk hij speelt een spelletje met jou en met zijn vrouw, er is dus helemaal niks leuks aan deze meneer...

smijt de deur voor hem dicht en doe hem niet meer open... en neem dan de tijd te bedenken waarom jij genoegen nam met een zo'n man...
quote:Selexyz schreef op 03 juni 2009 @ 15:43:

[...]

Thanks! Ik zal dit moeten volhouden hoe pijnlijk het ook is. Gelukkig heb ik mijn vrienden en familie nog. Het is hem nu wel duidelijk dat ie me kan vergeten totdat ie definitief is gescheiden. Zelfs daarna moet ik het nog bezien, want er is natuurlijk veel beschadigd bij mij.

Kom op een beetje zelf respect, dat je uberhaupt nog ruimte overlaat...!!!! hallo hij belazert jou hij belazert zijn vrouw, je weet nu wat voor vlees je in de kuip had.... waarom zou je hem in godsnaam wel willen als hij gescheiden is?

Toch niet omdat het zo'n fijne betrouwbare vent is zeker...
Bedankt voor jullie reacties allemaal. Ik hoop dat ik nu verder kan!
Natuurlijk kan je verder, geloof in jezelf en in wat of wie je waard bent
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva is beneden elk peil.
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
quote:Poezewoes schreef op 03 juni 2009 @ 08:23:

If you're not a priority, don't be an option

Een man die echt bij je wil zijn, hoeft daar niet toe overgehaald te worden. Tsjakka die eerste zin, zo is het maar net! Pracht zin!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven