Niet-gevaccineerden topic
zaterdag 4 september 2021 om 15:14
Hierbij een topic om als niet-gevaccineerden te kunnen kletsen.
Wel:
- praten over waarom je niet gevaccineerd bent en hoe er in je omgeving mee om wordt gegaan.
Niet:
- veroordelen en commentaar over waarom je wel gevaccineerd zou moeten worden.
Laten we het respectvol houden!!!
Hier in mijn omgeving is het nogal wisselend. De meeste 60+ ers die ik ken zijn gevaccineerd maar de meeste van mijn jongere vrienden van in de 20 en 30 niet.
Wij laten ons voorlopig nog niet vaccineren en mijn kinderen zeker niet. Waarom niet? Gewoonweg omdat ik er nog geen goed gevoel bij heb om me te laten vaccineren met een pas ontwikkeld vaccin.
Het RVP krijgen ze wel
Wel:
- praten over waarom je niet gevaccineerd bent en hoe er in je omgeving mee om wordt gegaan.
Niet:
- veroordelen en commentaar over waarom je wel gevaccineerd zou moeten worden.
Laten we het respectvol houden!!!
Hier in mijn omgeving is het nogal wisselend. De meeste 60+ ers die ik ken zijn gevaccineerd maar de meeste van mijn jongere vrienden van in de 20 en 30 niet.
Wij laten ons voorlopig nog niet vaccineren en mijn kinderen zeker niet. Waarom niet? Gewoonweg omdat ik er nog geen goed gevoel bij heb om me te laten vaccineren met een pas ontwikkeld vaccin.
Het RVP krijgen ze wel
diamantje123 wijzigde dit bericht op 04-09-2021 15:21
13.38% gewijzigd
♡
maandag 13 september 2021 om 18:46
Al weer een tijd niet.
Maar goed er is iemand met gestrekt been dit topic binnen gekomen denk dat jij en Agen je daar maar mee moet gaan vermaken want er valt naar mij toe niet meer zoveel toe te voegen.
maandag 13 september 2021 om 18:47
Ja dit dus.doornroosje9 schreef: ↑13-09-2021 18:42Maar maakt de klimaatramp de coronacrisis opeens minder heftig? Dus omdat één ramp nog erger is, moeten we de andere maar negeren? Dat is toch raar?
En je er tegen af gaan zetten klinkt nogal puberaal.
maandag 13 september 2021 om 18:49
eekoo schreef: ↑13-09-2021 16:00Als je dit even zelf zou factchecken met de daadwerkelijk wetenschappelijke informatie van de Rijksoverheid zie je toch zelf ook discrepanties? Bijvoorbeeld de tendentieuze stelling dat het tot 2023
In de onderzoeksfase bevindt en dat het erg opmerkelijk is dat pfizer haar eigen onderzoek heeft gedaan (dat is gewoon standaard).
Het is toch gewoon algemeen bekende informatie dat de vaccins zich tot 2023 nog in de onderzoeksfase bevinden? Dat staat ook gewoon in de EMA-rapporten. Beetje onzin om dat nu een tendentieuze stelling te noemen, alsof het niet zou kloppen. Ieder vaccin of medicijn dat nieuw op de markt gebracht wordt, moet eerst een aantal jaren getest worden voordat het officieel wordt goedgekeurd.
maandag 13 september 2021 om 18:49
Als je al vanaf het begin volgt en op pagina 83 pas met een reactie komt, dan heb je toch tijd genoeg gehad om de taalfouten er uit te halen lijkt melaborantje schreef: ↑13-09-2021 18:39Ik zit dit topic van het begin al met kromme tenenen te volgen. To heeft dit topic gestart zodat NIET gevaccineerden. En vanaf de eerste seconden duiken de pro vaccers hier gelijk naar binnen en gaan lopen commentaar te leveren. Dit topic is niet voor jullie, dit topic is voor mensen die niet gevaccineerd zijn.
Echt ik kots van jullie, elke fanatieke reactie en commentaar zorgt ervoor dat ik mijn poot steeds stijver ga houden en nog minder zin heb om aan deze waanzin mee te doen, het lijkt verdomme wel een sekte.
En als jullie echt zo begaan waren met de mensheid zou je wat drukker moeten maken om de enorme ecologische en klimaatramp waar we op af rennen. Covid is niks vergeleken met de ellende die ons nog te wachten staat als we zo door gaan. Maar o zich zelf maar op de borst kloppen van zie mij eens netjes goed gevaccineerd zijn voor de medemens. Maar onder tussen wel door gaan met dagelijks vlees eten, kinderen fokken en verre vliegvakanties.
maandag 13 september 2021 om 18:52
Zodat NIET gevaccineerden wat?laborantje schreef: ↑13-09-2021 18:39Ik zit dit topic van het begin al met kromme tenenen te volgen. To heeft dit topic gestart zodat NIET gevaccineerden.
Ik doe zoveel mogelijk op de fiets en met het OV, vlieg zo min mogelijk en eet zeker niet dagelijks vlees. De laatste keer dat ik een kind gefokt heb is al ruim 19 jaar geleden.laborantje schreef: ↑13-09-2021 18:39En als jullie echt zo begaan waren met de mensheid zou je wat drukker moeten maken om de enorme ecologische en klimaatramp waar we op af rennen. Covid is niks vergeleken met de ellende die ons nog te wachten staat als we zo door gaan. Maar o zich zelf maar op de borst kloppen van zie mij eens netjes goed gevaccineerd zijn voor de medemens. Maar onder tussen wel door gaan met dagelijks vlees eten, kinderen fokken en verre vliegvakanties.
maandag 13 september 2021 om 18:53
? Wat een hoop aannames in je laatste zin!laborantje schreef: ↑13-09-2021 18:39Ik zit dit topic van het begin al met kromme tenenen te volgen. To heeft dit topic gestart zodat NIET gevaccineerden. En vanaf de eerste seconden duiken de pro vaccers hier gelijk naar binnen en gaan lopen commentaar te leveren. Dit topic is niet voor jullie, dit topic is voor mensen die niet gevaccineerd zijn.
Echt ik kots van jullie, elke fanatieke reactie en commentaar zorgt ervoor dat ik mijn poot steeds stijver ga houden en nog minder zin heb om aan deze waanzin mee te doen, het lijkt verdomme wel een sekte.
En als jullie echt zo begaan waren met de mensheid zou je wat drukker moeten maken om de enorme ecologische en klimaatramp waar we op af rennen. Covid is niks vergeleken met de ellende die ons nog te wachten staat als we zo door gaan. Maar o zich zelf maar op de borst kloppen van zie mij eens netjes goed gevaccineerd zijn voor de medemens. Maar onder tussen wel door gaan met dagelijks vlees eten, kinderen fokken en verre vliegvakanties.
maandag 13 september 2021 om 19:00
Wat een onzin. Ik zie er op het eerste gezicht niets in staan wat pertinent niet klopt. Ik verbaas me erover dat er nog mensen zijn die niet weten dat er ook nog dingen onzeker zijn en nog niet getest bijvoorbeeld. Dat is toch logisch met een nieuw middel dat overhaast in gebruik genomen moest worden! Iedereen maakt een afweging op basis van de al dan niet beschikbare informatie of de voordelen van vaccinatie opwegen tegen de nadelen. Bij de meesten van ons is de weegschaal de kant op gevallen van wel vaccineren. Maar ik kan ook begrijpen dat er nog mensen zijn die dat nog niet aandurven. Helemaal iemand die zwanger is.
maandag 13 september 2021 om 19:02
En daar veel moeite voor heeft moeten doen.yadayada schreef: ↑13-09-2021 19:00Wat een onzin. Ik zie er op het eerste gezicht niets in staan wat pertinent niet klopt. Ik verbaas me erover dat er nog mensen zijn die niet weten dat er ook nog dingen onzeker zijn en nog niet getest bijvoorbeeld. Dat is toch logisch met een nieuw middel dat overhaast in gebruik genomen moest worden! Iedereen maakt een afweging op basis van de al dan niet beschikbare informatie of de voordelen van vaccinatie opwegen tegen de nadelen. Bij de meesten van ons is de weegschaal de kant op gevallen van wel vaccineren. Maar ik kan ook begrijpen dat er nog mensen zijn die dat nog niet aandurven. Helemaal iemand die zwanger is.
maandag 13 september 2021 om 19:22
Wie ík? Of het AD?zusjevanLady_Day schreef: ↑13-09-2021 16:18Zucht, niet waar. Stop met het verspreiden van desinformatie alsjeblieft.
Want ik heb het uit het AD van vandaag.
Pieremachochel
maandag 13 september 2021 om 19:25
Klopt. Er is inmiddels ook een topic speciaal voor gevaccineerden maar ze blijven hier liever plakkenlaborantje schreef: ↑13-09-2021 18:39Ik zit dit topic van het begin al met kromme tenenen te volgen. To heeft dit topic gestart zodat NIET gevaccineerden. En vanaf de eerste seconden duiken de pro vaccers hier gelijk naar binnen en gaan lopen commentaar te leveren. Dit topic is niet voor jullie, dit topic is voor mensen die niet gevaccineerd zijn.
♡
maandag 13 september 2021 om 19:29
En daar is het nog hartstikke rustig ook. Alle ruimte dus om gezellig met elkaar te kletsen zonder je op te hoeven winden over de meningen van anderen die er anders over denken en velen van jullie toch niet willen horen. Maar onder ons gezegd, Diamantje, ik denk dat ze het gewoon lekker vinden om zichzelf hier te komen ergeren.diamantje123 schreef: ↑13-09-2021 19:25Klopt. Er is inmiddels ook een topic speciaal voor gevaccineerden maar ze blijven hier liever plakken
jerilla wijzigde dit bericht op 13-09-2021 19:33
0.10% gewijzigd

maandag 13 september 2021 om 19:32
Wat een aannames. Ik ben al sinds mijn 10e vegetarisch en eet tegenwoordig grotendeels veganistisch. Ik heb geen rijbewijs en vliegen doe ik alleen als het niet anders kan. Kinderen fokken doe ik ook niet aan gelukkiglaborantje schreef: ↑13-09-2021 18:39Ik zit dit topic van het begin al met kromme tenenen te volgen. To heeft dit topic gestart zodat NIET gevaccineerden. En vanaf de eerste seconden duiken de pro vaccers hier gelijk naar binnen en gaan lopen commentaar te leveren. Dit topic is niet voor jullie, dit topic is voor mensen die niet gevaccineerd zijn.

maandag 13 september 2021 om 19:38
Dan is het zeker belangrijk om je te beschermen. Zwangeren zijn kwetsbaar in dit geval. Gisteren schreef hier (of was het in een ander topic) iemand dat het pasgeboren kindje van haar vriendin een maand op de IC had gelegen omdat de moeder besmet was geraakt.
Life is short. Eat dessert first.
maandag 13 september 2021 om 19:42
Dit is ook wel een goede ja.jazekerenof schreef: ↑13-09-2021 15:49Wat ik heel grappig vind (sarcastisch bedoeld), is dat mensen die tegen vaccineren zijn vaak roepen dat ze zich niet laten vaccineren omdat de kans dat ze het krijgen zoooooo klein is. Dat is dan wel een goed argument. Maar als er gezegd wordt dat je als gevaccineerde een veel kleinere kans hebt om het virus te krijgen en door te geven, dan zeggen ze "ja, maar er is dus wel een kans".

maandag 13 september 2021 om 19:47
Dat is mijn vriendin. De baby doet het nu na een jaar goed, dus hopelijk is er geen blijvende schade. Maar zo’n start gun je niemand. Het rare is dus dat mijn vriendin alleen een snotneus had toen ze Corona had, de baby werd een week later geboren en daar ging het dus niet goed mee ivm placentaprobplemen. Een week later werd mijn vriendin wel goed ziek en sindsdien heeft ze long covid.doornroosje9 schreef: ↑13-09-2021 19:38Dan is het zeker belangrijk om je te beschermen. Zwangeren zijn kwetsbaar in dit geval. Gisteren schreef hier (of was het in een ander topic) iemand dat het pasgeboren kindje van haar vriendin een maand op de IC had gelegen omdat de moeder besmet was geraakt.
maandag 13 september 2021 om 19:49
Laborantje (leuk verzonnen maar duidelijk niet je beroep)
Poot stijver houden en minder zin om aan deze waanzin mee te doen?
Mens je zit in een pandemie, of je nou zin hebt of niet doet er niet toe.
Je doet er hoe dan ook aan mee, want je zit er middenin.
Maar jij doet dus niet mee aan het oplossen ervan. Prima, maar zeur dan verder niet dat anderen dat niet zo waarderen. En blijf lekker thuis ofzo.
Begaan met de mensheid, heus wel hoor dus ook met klimaat en ja das een groot probleem, al tientallen jaren volgens mij.
Kon ik daar een prik tegen nemen stond ik ook vooraan. Was dat maar zo simpel he. En dit IS zo simpel.... Maar jij houdt lekker je poot stijf en dat is de schuld van de gevaccineerden
Wat doe jij dan voor het klimaat? Want dat je daar wel iets voor doet geloof ik dan gewoon geen biet van.
Poot stijver houden en minder zin om aan deze waanzin mee te doen?
Mens je zit in een pandemie, of je nou zin hebt of niet doet er niet toe.
Je doet er hoe dan ook aan mee, want je zit er middenin.
Maar jij doet dus niet mee aan het oplossen ervan. Prima, maar zeur dan verder niet dat anderen dat niet zo waarderen. En blijf lekker thuis ofzo.
Begaan met de mensheid, heus wel hoor dus ook met klimaat en ja das een groot probleem, al tientallen jaren volgens mij.
Kon ik daar een prik tegen nemen stond ik ook vooraan. Was dat maar zo simpel he. En dit IS zo simpel.... Maar jij houdt lekker je poot stijf en dat is de schuld van de gevaccineerden

Wat doe jij dan voor het klimaat? Want dat je daar wel iets voor doet geloof ik dan gewoon geen biet van.
maandag 13 september 2021 om 19:51
Ik wist niet meer precies wie het was, maar jeetje, wat ongelooflijk rot zeg.Arena89 schreef: ↑13-09-2021 19:47Dat is mijn vriendin. De baby doet het nu na een jaar goed, dus hopelijk is er geen blijvende schade. Maar zo’n start gun je niemand. Het rare is dus dat mijn vriendin alleen een snotneus had toen ze Corona had, de baby werd een week later geboren en daar ging het dus niet goed mee ivm placentaprobplemen. Een week later werd mijn vriendin wel goed ziek en sindsdien heeft ze long covid.
Life is short. Eat dessert first.

maandag 13 september 2021 om 19:54
Ja! Het was echt schrikken. De baby is gewoon met 40 weken geboren, maar had steeds ademstops en zijn hartritme was niet goed. Het ziekenhuis gaf al aan dat het door de placenta was gekomen, die niet meer goed functioneerde ( geen pre eclamsie oid) Nu komen er steeds meer verhalen naar buiten dat het dus de placenta aantast.doornroosje9 schreef: ↑13-09-2021 19:51Ik wist niet meer precies wie het was, maar jeetje, wat ongelooflijk rot zeg.
maandag 13 september 2021 om 19:54
doornroosje9 schreef: ↑13-09-2021 19:38Dan is het zeker belangrijk om je te beschermen. Zwangeren zijn kwetsbaar in dit geval. Gisteren schreef hier (of was het in een ander topic) iemand dat het pasgeboren kindje van haar vriendin een maand op de IC had gelegen omdat de moeder besmet was geraakt.
Ik sprak deze week een jonge moeder van 25 jaar. Zij kreeg dus ook Corona tijdens de zwangerschap en heeft 3 weken aan de beademing gelegen op de IC, in slaap gehouden.
Kindje is bij 27 weken zwangerschap gehaald via keizersnede.
Moeder heeft het gelukkig overleefd maar moet uiteraard nog herstellen. Baby gaat het waarschijnlijk ook wel redden (

Ik had wel eerder dit soort verhalen gehoord maar om dit nu uit eerste hand te horen van de moeder zelf vond ik toch wel heftig.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.

maandag 13 september 2021 om 20:04
Jawel hoor, want mijn vriendin was niet gevaccineerd. Dit had waarschijnlijk voorkomen kunnen worden door een vaccinatie.
Maar goed zij had die keus niet een jaar geleden.
maandag 13 september 2021 om 20:10
En juist daarom vind het extra kwalijk. Als het nou duidelijk 'hier spreekt een wappie' uit zou stralen met allerlei feitelijke onjuistheden dan zouden de zwangeren er snel doorheen prikken. Er staat niets in wat pertinent onwaar is en het lijkt allemaal enorm wetenschappelijk gefundeerd, met al die referenties. Maar ondertussen is het vreselijk eenzijdige informatie, wordt er gefocust op risico's van de vaccins die enorm onwaarschijnlijk zijn en staan er suggestieve vragen en opmerkingen in, die niet letterlijk zeggen dat het vaccin niet in de haak is maar dat wel tussen de regels door impliceren. Bijv over dat het opvallend is dat het onderzoek gefinancierd is door Pfizer. Daarmee suggereren ze van alles negatiefs, maar het is gewoon de gangbare procedure en ze vermelden niet hoe goed de externe controle erop is.yadayada schreef: ↑13-09-2021 19:00Wat een onzin. Ik zie er op het eerste gezicht niets in staan wat pertinent niet klopt. Ik verbaas me erover dat er nog mensen zijn die niet weten dat er ook nog dingen onzeker zijn en nog niet getest bijvoorbeeld. Dat is toch logisch met een nieuw middel dat overhaast in gebruik genomen moest worden! Iedereen maakt een afweging op basis van de al dan niet beschikbare informatie of de voordelen van vaccinatie opwegen tegen de nadelen. Bij de meesten van ons is de weegschaal de kant op gevallen van wel vaccineren. Maar ik kan ook begrijpen dat er nog mensen zijn die dat nog niet aandurven. Helemaal iemand die zwanger is.
Dat een zwangere het nog niet aandurft en al helemaal met deze misleidende informatie dat begrijp ik ook helemaal. Als zwangere ben je hierin extra kwetsbaar, want je bent enorm gefocust op het beste willen voor je baby en heel gevoelig voor mogelijke gevaren. Fabrikanten en winkels voor babyspullen spelen daar ook altijd handig op in, met een nóg duurder veiliger autostoeltje, bedje, babyfoon, etc. want ze kunnen lekker verdienen aan die hormonale zwangeren je wilt toch het beste voor je kindje? Ik twijfel niet aan de goede bedoelingen van zwangeren als ze het vaccin nog niet aandurven.
Ik twijfel ook niet aan de goede bedoelingen van de verloskundigen trouwens. Ik denk dat ze wat er in die informatie staat misschien gewoon voor waar aannemen en denken hun cliënten op deze manier goed voor te lichten. Ik twijfel wel aan de kennis van verloskundigen op het gebied van vaccins. Het zijn geen virologen, epidemiologen of artsen. Ik zie dit bij meer types paramedici (bijv diëtisten, fysiotherapeuten, sommige verpleegkundigen). Ze worden door hun cliënten/patiënten beschouwd als een kenner en autoriteit, maar hebben tijdens hun opleiding eigenlijk nauwelijks iets geleerd op dit vlak. En dat is iets wat ik wel kwalijk vind, als dit soort paramedici zelf dergelijke documenten gaan knutselen of die van hun collega's verspreiden, terwijl ze eigenlijk niet goed weten wat ze zeggen en wat eraan schort.
Ik ben het eens met degenen hier zie zeggen dat de overheid/GGD/RIVM hierin tekort geschoten zijn en nog schieten. Dat het advies eerst was aan zwangeren om even af te wachten en daarna om zich juist wel te laten vaccineren dat kun je ze niet kwalijk nemen. Met zo'n nieuw virus en vaccin is het logisch dat in het begin nog niet alles bekend is, je hebt te maken met voortschrijdend inzicht. Maar de communicatie en informatie zou echt heel veel beter moeten. Het is kwalijk dat die zo summier is dat verloskundigen en zwangeren zelf bij gebrek aan goed informatie maar zelf gaan shoppen en knutselen, zonder goede achtergrondkennis.