Zonvakantie week na kerst

18-09-2021 11:04 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
We denken erover om de week na kerst op zonvakantie te gaan. Wie heeft goede ideeën? Het mag een hotel of appartement zijn, alleen logies en ontbijt is voldoende. Heb al even naar de Canarische eilanden gekeken, maar ben daar nog nooit geweest. Weet dus niet wat de leuke plekken zijn. Curaçao of Bonaire vinden we te lang vliegen voor een week. Het mag zo rond de 1500 euro op zijn.
Find people who will make you better (M. Obama)
Gambia!
Kaapverdië is lekker. Mijn favoriet is Zanzibar maar ik vermoed dat dat voor Corona nog rood is.
Net even gekeken, beide zijn oranje. Ik denk dat alle warme wintervakantielanden buiten Europa of de Antillen, nog niet veilig zijn.
jo12345 schreef:
18-09-2021 11:17
Gambia!

Want dat is dichterbij dan Curacao of Bonaire?
Birdie schreef:
18-09-2021 11:34
20 minuten :-D
KamilleT schreef:
18-09-2021 11:23
Kaapverdië is lekker. Mijn favoriet is Zanzibar maar ik vermoed dat dat voor Corona nog rood is.
Net even gekeken, beide zijn oranje. Ik denk dat alle warme wintervakantielanden buiten Europa of de Antillen, nog niet veilig zijn.
Ja, dat vrees ik ook….
Canarische eilanden zijn geel. Iemand hier leuke ideeen?
Ik zou voor een week inderdaad lekker naar de Canarische eilanden gaan. Ook als het geen strandweer is is daar genoeg te doen en te zien.

Tenerife is lekker (Santa Cruz of Los Cristianos)
of Cran Canaria (Las Palmas)
Canarische eilanden is in januari niet zonzeker genoeg voor een echte zonvakantie en het koelt ‘s avonds flink af. Prima als je wilt wandelen, lekker uit de wind op terras zitten, en ‘s avonds een lange broek en warme trui aantrekken buiten, maar verwacht niet dat je uren op het strand kunt liggen en ‘s avonds buiten eten in je zomerkleding. Als je dat zoekt dan kun je beter verder weg gaan.
Kaapverdië was voor mijn gevoel echt niet lang vliegen, zes uur of zo. Wij hadden er in januari lekker weer, prima bikiniweer, maar het zwemwater was ijskoud.
Birdie schreef:
18-09-2021 11:34
Ja, zeker!

Curacao is 8000 km
Gambia is 4300 km
Misschien heb je hier nog iets aan: https://www.27vakantiedagen.nl/zonvakan ... temmingen/
Muscat!
Vrienden van mij gaan ieder jaar naar Madeira in de winter en hebben altijd heerlijk weer. Ik zou het zelf niet aandurven als ik echt voor de zon zou gaan, maar bij hen gaat het dus altijd goed.
Kaapverdië. Verenigde Arabische Emiraten.
Mocht je gaan voor een hotel met zwembad, check dan even of het een verwarmd zwembad is... Ik spreek uit ervaring :facepalm:
Ik bleef lekker 4 uurtjes langer in het vliegtuig zitten voor Bonaire :flirting:
sneeuwvrouw schreef:
18-09-2021 13:59
Ik bleef lekker 4 uurtjes langer in het vliegtuig zitten voor Bonaire :flirting:

Ik ook :lol:
Maar dan plakte ik er ook nog een paar dagen vakantie bij.
In Dubai en Abu Dhabi is het rond de 25 graden in die periode. En het is 6 uur vliegen ongeveer.
Am Yisrael Chai!
Ik ben een paar jaar in de kerstvakantie naar Canarische Eilanden geweest.
Ik vond het heerlijk, korte broek overdag en kort zwemmen in de zee.
Al het zwemwater was wel koud.
In de avond en ochtend had ik een vest aan.
Maar heerlijk veel zon gehad drie keer. Het is ook als het bewolkt is daar lichter dan het dan hier is.
Bakken op het strand kan ik niet.

Ik vind Tenerife mooier en in het zuiden is het echt een heel ander klimaat dan in het goedkopere noorden met minder klimaat.

Auto huren vond ik ook heel fijn daar.
Dagje zwemmen in een glijbaan paradijs was eigenlijk te koud.
Omdat er weinig drinkwater is zijn de meeste zwembaden gevuld met zeewater.
Jordanie is geel
Azoren is misschien ook wel lekker nog
Dank jullie wel voor de suggesties! Ik ga er eens naar kijken. We hoeven echt geen strandweer, lenteweer is ook prima.
We wilden in eerste instantie gaan skiën, maar we hebben 6 dagen. Als daar al 2 hele reiswagen afgaan (want met de auto er heen), blijft er niet veel skitijd over. En de prijzen zijn wel hoog. Of heeft iemand nog een goed idee voor een accommodatie in een gebied (Frankrijk of Oostenrijk) niet te ver van een vliegveld. (Waar je dan niet 10.00 euro kwijt bent :-) ) ?
We vliegen aardig heen en weer in de wensen, maakt het ook niet makkelijker….

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven