Zonvakantie week na kerst
zaterdag 18 september 2021 om 11:04
We denken erover om de week na kerst op zonvakantie te gaan. Wie heeft goede ideeën? Het mag een hotel of appartement zijn, alleen logies en ontbijt is voldoende. Heb al even naar de Canarische eilanden gekeken, maar ben daar nog nooit geweest. Weet dus niet wat de leuke plekken zijn. Curaçao of Bonaire vinden we te lang vliegen voor een week. Het mag zo rond de 1500 euro op zijn.
Find people who will make you better (M. Obama)

zaterdag 18 september 2021 om 11:36
Ja, dat vrees ik ook….

zaterdag 18 september 2021 om 11:40
Canarische eilanden is in januari niet zonzeker genoeg voor een echte zonvakantie en het koelt ‘s avonds flink af. Prima als je wilt wandelen, lekker uit de wind op terras zitten, en ‘s avonds een lange broek en warme trui aantrekken buiten, maar verwacht niet dat je uren op het strand kunt liggen en ‘s avonds buiten eten in je zomerkleding. Als je dat zoekt dan kun je beter verder weg gaan.

zaterdag 18 september 2021 om 12:15
Misschien heb je hier nog iets aan: https://www.27vakantiedagen.nl/zonvakan ... temmingen/

zaterdag 18 september 2021 om 14:01
sneeuwvrouw schreef: ↑18-09-2021 13:59Ik bleef lekker 4 uurtjes langer in het vliegtuig zitten voor Bonaire![]()
Ik ook

Maar dan plakte ik er ook nog een paar dagen vakantie bij.
zaterdag 18 september 2021 om 14:46
Ik ben een paar jaar in de kerstvakantie naar Canarische Eilanden geweest.
Ik vond het heerlijk, korte broek overdag en kort zwemmen in de zee.
Al het zwemwater was wel koud.
In de avond en ochtend had ik een vest aan.
Maar heerlijk veel zon gehad drie keer. Het is ook als het bewolkt is daar lichter dan het dan hier is.
Bakken op het strand kan ik niet.
Ik vind Tenerife mooier en in het zuiden is het echt een heel ander klimaat dan in het goedkopere noorden met minder klimaat.
Auto huren vond ik ook heel fijn daar.
Dagje zwemmen in een glijbaan paradijs was eigenlijk te koud.
Omdat er weinig drinkwater is zijn de meeste zwembaden gevuld met zeewater.
Ik vond het heerlijk, korte broek overdag en kort zwemmen in de zee.
Al het zwemwater was wel koud.
In de avond en ochtend had ik een vest aan.
Maar heerlijk veel zon gehad drie keer. Het is ook als het bewolkt is daar lichter dan het dan hier is.
Bakken op het strand kan ik niet.
Ik vind Tenerife mooier en in het zuiden is het echt een heel ander klimaat dan in het goedkopere noorden met minder klimaat.
Auto huren vond ik ook heel fijn daar.
Dagje zwemmen in een glijbaan paradijs was eigenlijk te koud.
Omdat er weinig drinkwater is zijn de meeste zwembaden gevuld met zeewater.
zaterdag 18 september 2021 om 23:07
Dank jullie wel voor de suggesties! Ik ga er eens naar kijken. We hoeven echt geen strandweer, lenteweer is ook prima.
We wilden in eerste instantie gaan skiën, maar we hebben 6 dagen. Als daar al 2 hele reiswagen afgaan (want met de auto er heen), blijft er niet veel skitijd over. En de prijzen zijn wel hoog. Of heeft iemand nog een goed idee voor een accommodatie in een gebied (Frankrijk of Oostenrijk) niet te ver van een vliegveld. (Waar je dan niet 10.00 euro kwijt bent
) ?
We vliegen aardig heen en weer in de wensen, maakt het ook niet makkelijker….
We wilden in eerste instantie gaan skiën, maar we hebben 6 dagen. Als daar al 2 hele reiswagen afgaan (want met de auto er heen), blijft er niet veel skitijd over. En de prijzen zijn wel hoog. Of heeft iemand nog een goed idee voor een accommodatie in een gebied (Frankrijk of Oostenrijk) niet te ver van een vliegveld. (Waar je dan niet 10.00 euro kwijt bent

We vliegen aardig heen en weer in de wensen, maakt het ook niet makkelijker….