Kraamcadeau eerste meisje

22-09-2021 08:54 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie weet er een leuk kraamcadeau voor een meisje? Ik dacht zelf aan een boek of houten speelgoed. Omdat het niet het eerste kind is hebben ze daar natuurlijk al e.e.a. van, dus ik probeer een beetje origineel te zijn. Iemand suggesties voor iets speciaals? Misschien een nieuw leuk peuterboek ? Budget ongeveer 25 euro.
Maaltijd is ook een goede tip, ik zal vanmiddag wel vragen of ze het handig vindt als ik morgen een ovenschotel langs breng ofzo.
Zelf ben ik echt niet blij als ik maaltijden krijg.. ik maak het liever zelf en bepaal zelf wat ik eet. Dus dat zou ik zeker even vooraf vragen.

Maar ik ben ook iemand die voor de bevalling hele diepvries vol gooit met ovenschalen, pasta en andere maaltijden.. zodat als ik geen tijd heb altijd wat achter de hand heb.
Ik heb wel eens regenlaarsjes gegeven of een badpakje en zonnebril, een rompertje met mijn eerste kerst of de favoriete voetbalclub, speentje met naam er op, een nachtlampje in stijl van de babykamer, bon voor babyzwemmen enz. Niet altijd perse iets voor het eerste jaar. Meestal ook een cadeautje voor de broers/zussen.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Maaltijden is hier echt nooit nodig geweest. Man is de kok in huis én die doet het liever zelf ;-D

Gepersonaliseerde cadeaus hou ik ook niet zo van, al heeft mijn jongste zoon deze gekregen en die vind ik wel leuk:

https://musthavesbykell.nl/product/bijtring-beau/

Mijn eigen last minute go to kraamcadeautje is meestal van de Hema. Ik zoek altijd naar een rammelaartje, bijtring of knuffeldoekje voor heel kleine handjes die net léren pakken. Omdat ze vaak die grotere dingen nog niet zo goed kunnen pakken als ze net hun handjes ontdekken.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Iets voor de baby en iets voor de kraamvrouw, doe ik meestal. Voor de baby bijvoorbeeld een shirtje/truitje in maat 68 (passend bij het seizoen van over 3 maanden) en een bon van een babyzaak (want smaken verschillen) - en voor de moeder iets dat opgemaakt kan worden. (al die blijvende dingen - je gooit ze ook zo moeilijk weg en op een gegeven moment staat je huis er vol mee)
Ik vond alles leuk eigenlijk. Wat ik wel zou zeggen is dat als je bijvoorbeeld kleren geeft in een wat groter maatje dat je iets koopt wat bij het seizoen past. Dus geen skipak dat ze passen als het zomer is. Omdat dit vrij lastig kan zijn zou ik zelf eerder iets kopen wat niet echt seizoens gebonden is.
Ik vind dat Little Dutch hele leuke dingen heeft. Of iets van Sofie de giraf. Of een mooi voorleesboek van bijv Jip & Janneke, Nijntje, Dikkie Dik of voor als ze wat groter is: Pippi Langkous. :heart:
Zelf stel ik overigens altijd een Hema pakketje samen: boxpakje, een bijtring/rammelaar/knuffel doekje/trek diertje, een Jip & Janneke tandenborstel en een rietjes beker.
Zilveren armbandje met daarin naam gegraveerd.

Bestek set zilver

Groeimeter van goedgemerkt. Te personaliseren.

Geboorteposter. Die van printcandy vind ik erg leuk..
Ik ga meestal naar zo’n speelgoedwinkel waar ze nog het ouderwetse mooie speelgoed hebben en mooie prentenboeken. Daar kan ik eigenlijk altijd wel slagen.
En ik neem altijd een stuk gerookte zalm mee :)
Knisperboekje, dochter vond dat erg fijn om mee te knisperen.

Voor vrienden die 3e kind kregen, heb ik kruidvat cadeaukaart gegeven, want ze hadden natuurlijk al bijna alles in huis.
Little Dutch inderdaad
Of De Gele Ballon van Charlotte Dematons

Eiland van Mark Janssen
Een baksteen is nooit alleen
mabelle schreef:
22-09-2021 11:55

Bestek set zilver
Dit was ook mijn eerste ingeving, maar het hangt een beetje af van de band die je met deze mensen hebt. Anders een mooi prentenboek of Grimms' babyspeelgoed. Of een nieuwe set mooie hydrofiele doeken. Hebben ze ongetwijfeld al veel van in huis, maar iets moois en nieuws in een leuk, fris motief kan welkom zijn. Emaille of porseleinen mok met de naam erin gegraveerd. Wedgwood servies van Peter Rabbit, niet gepersonaliseerd, wel héél mooi.
Moeder mag natuurlijk ook niet vergeten worden..
Biefstuk, chocolade of wijn ( indien geen bv) zijn dingen die ik wel eens gegeven heb.
mabelle schreef:
22-09-2021 11:55

Bestek set zilver
Zoveel mensen zoveel smaken. Voor mij zijn dat de ultieme 'slikken, netjes lachten en bedanken' cadeautjes, om na afloop me schuldig te voelen dat ik zo'n (niet al te goedkoop) cadeautje ergens in een la donder. Het gegraveerde armbandje van mijn dochter heeft ze exact 0 keer gedragen. Als je me nu met het mes op de keel vraagt waar het is zou ik het je niet kunnen vertellen. (en terwijl ik dit schrijf hoop ik maar dat het zilver is en niet stiekem witgoud, want daar zie ik de schenker ook nog voor aan).

Het cadeautje dat bij mij indruk heeft gemaakt is een geboortekaartje op glas geschilderd. Maar daar heb je even tijd voor nodig. Maar verder was ik vooral blij met kleertjes, en (leren) slofjes.
Ik heb een lush pakketje gehaald voor de moeder en kleertjes voor de baby! Viel goed in de smaak. Bedankt voor de tips!
Kleertjes is leuk, maar koop geen seizoensgebonden! Onze zoon kon zijn maat 74 trui pas in juli aan en in dat jaar hadden we ongeveer 3 maanden hittegolf ;)
En zijn kersttrui maat 62 (die ook nog groot uitviel) paste goed in maart. Hij heeft bijna 3 maanden maat 50 gepast, terwijl onze dochter al bijna in maat 62 zit (9 weken)

Dus koop dan een leuke longsleeve met broekje. Dat is altijd goed
Knuffeldoekjes hadden wij op een gegeven moment zoveel.
Ik vind boeken erg leuk. En, als je het cadeau later wil geven, een tuimelaar of houten trein met de geboortegegevens. Of gewoon een pop :)
Leuk TO!
Flamingo schreef:
22-09-2021 16:26
Ik heb een lush pakketje gehaald voor de moeder en kleertjes voor de baby! Viel goed in de smaak. Bedankt voor de tips!
Leuk, fijn dat het goed in de smaak viel!
Bellini armbandje..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven