Werk & Studie alle pijlers

Overdressed?

23-09-2021 09:36 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hou erg van mode en vind het leuk me mooi en trendy te kleden. Op m’n werk draag ik helaas een uniform, maar binnenkort hebben we een cursus. Het liefst zou ik dan bijvoorbeeld een leuk zwart leren rokje aantrekken met een stipjes panty en een coltruitje, maar op de 1 of andere manier voel ik me altijd zo snel overdressed. Hier in Nederland loopt bijna iedereen in een spijkerbroek oid en ben dan al snel ‘bang’ dat mensen er raar tegen aan kijken. Wat dat betreft zou ik liever in Italië wonen 😉
Alle reacties Link kopieren
Zolang het geen reanimatie cursus is, kun je toch prima komen zoals je wilt? Ik trek naar een cursus, zeker omdat het vaak met onbekende mensen is, toch wel iets moois aan. En ja, dat is een spijkerbroek, maar wel een nette. En daar komt wel een blouse of jasje op met een mooie top. En schoenen, haar en make up zijn dan ook wel echt een aandachtspunt op zulke dagen.

Gewoon doen dus!
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Joh, gewoon doen. Als het niet onbetamelijk is en het je niet belemmerd in het doen van de cursus.
Ik gok dat je nog erg jong bent en nog niet eerder bedrijfscursussen hebt gevolgd? Juist leuk dat je wat meer ziet van je collega’s.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Wat voor cursus en wat voor werk?

Ik werkte ooit voor een HK van een groot bedrijf en kleedde mij altijd netjes. Tot een cursus had in het land met mensen vanuit kleine kantoren. Zegt mijn collega, zo een cursus is wel wat anders mbt kleding. Ik dacht dus, oh ik ben niet representatief genoeg, dus ik in 3 delig grijs mantelpak er heen, zittten er allemaal houthakers blousen en spijkerbroeken.... :-o
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Beter overdressed dan underdressed zei mijn moeder altijd.

Inderdaad moet de kleding bij de activiteit passen, dus een sportieve cursus is een ander verhaal, maar anders lekker doen!!
Alle reacties Link kopieren
Ligt misschien ook aan je branche, maar ik vind een rokje met een coltrui niet overdressed.
Volledig in mantelpak zou ik een ander verhaal vinden.
Alle reacties Link kopieren
Loekie12345 schreef:
23-09-2021 09:41
Beter overdressed dan underdressed zei mijn moeder altijd.

Inderdaad moet de kleding bij de activiteit passen, dus een sportieve cursus is een ander verhaal, maar anders lekker doen!!
Inderdaad beter overdressed dan underdressed, maar trek vooral iets aan waar jij je prettig in voelt.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Mijn homozwager zegt altijd:

"always stay overdressed, girl"
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Hangt er vanaf welke schoenen je eronder aan doet. Ik zou niet op naaldhakken aankomen, dat lijkt me echt to much. Maar anders, gewoon doen
Doe waar jij je het gelukkigste in voelt.

Het maakt niet uit wat anderen daar van vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bijna altijd ‘overdressed’ op het werk. Heerlijk, ik heb losgelaten wat ‘zou moeten’ en draag altijd uitbundige jurken waar ik me fijn in voel….. mijn ervaring is dat mensen dat over het algemeen juist leuk vinden overigens.

Hoe kun je overdressed zijn als je als jezelf gaat?
Ik ben ook altijd overdressed op het werk, I don't care. Ik ben dol op kleding, schoenen, make up en sieraden.
Isabella98765 schreef:
23-09-2021 09:46
Hangt er vanaf welke schoenen je eronder aan doet. Ik zou niet op naaldhakken aankomen, dat lijkt me echt to much. Maar anders, gewoon doen
?

Volgens mij staan die naaldhakken er ook prima bij
Hier nog zo’n kledingfetisjist. And I’m proud of it!

:hihi:


Niets mooiers dan kleding, gaan voor die outfit dus!
Alle reacties Link kopieren
Ik loop ook iedere dag in een jurk met hakken.
Alle reacties Link kopieren
Er lopen toch zoveel mensen niet in een spijkerbroek?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Het leuke van dit soort dagen, is dat je collega's eens als "zichzelf" ziet, dus doen!
Tijdens een heisessie zag ik mijn strakintpak-directeur voor het eerst in jeans&trui, alsof het een andere man was.
Leuk effect

Ik heb zelf op dat soort dagen juist geen hakken aan, collega's verbazen zich erover, dat ik kleiner ben, dan ze denken (ben gewoon 1.75, geen ukkie) :)
Alle reacties Link kopieren
Lekker overdressed zijn. Ik ben het altijd.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doen! Ik vind die outfit helemaal niet overdressed hoor. *kijkt naar beneden naar haar leren cognac kleurig rokje, zwart colletje en stippenpanty*. En dat op een reguliere kantoordag :rofl:

En ik denk altijd maar: er bestaat niet zoiets als being overdressed. Zolang jij je er goed in voelt :P
Ttroeteltje schreef:
23-09-2021 10:05
?

Volgens mij staan die naaldhakken er ook prima bij
Dat hangt af van de roklengte en hoogte van de hakken. Met een leren minirok en stilettohakken van 12cm maak je misschien een indruk die je niet wil maken. :D
Alle reacties Link kopieren
Het leven is te kort voor saaie kleding ;-)
Alle reacties Link kopieren
Zeker doen! Ik ben ook vaak helemaal ‘opgetipt’ om het op z’n Vlaams te zeggen en zal dat nooit ‘overdressed’ noemen want dat vind ik negatief klinken terwijl er niets negatief aan is! Vind het gewoon erg leuk! Ik draag gewoon waar ik zin in heb.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
23-09-2021 09:46
Mijn homozwager zegt altijd:

"always stay overdressed, girl"
Heerlijk :-)
safrat schreef:
23-09-2021 10:38
Dat hangt af van de roklengte en hoogte van de hakken. Met een leren minirok en stilettohakken van 12cm maak je misschien een indruk die je niet wil maken. :D
Klopt ook wel weer ja. Een rokje tot onder je bilspleet met een koltrui in pantermotief en daarbij de 12 cm felrode plateau stiletto’s zou ik inderdaad niet snel combineren.

Hoewel ik dat korte rokje gerust combineer met een effen zwarte koltrui en legerboots.

En dat vind ik onderandere zo leuk aan kleding. Dat je er zo heerlijk mee kunt experimenteren.
Alle reacties Link kopieren
iig niet naar BHV, EHBO enz in een rok, of enorme inkijk kleding. Kleed je op de cursus.

Verder gewoon aantrekken waar jij je goed in voelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven