Lijf & Lijn alle pijlers

Vakantiekilo's; wie wil ze ook kwijt en erover meeschrijven?

22-08-2021 22:05 516 berichten
Alle reacties Link kopieren
Terug van vakantie kan ik weer de helft van mijn garderobe niet aan/dicht krijgen en ik ben er nu echt klaar mee en wil het rigoureus anders. Mijn doel is om binnen 6 maanden zo'n 13 kg af te vallen. Wie zit in hetzelfde schuitje en heeft zin om mee te doen met delen van voor- en tegenspoed en natuurlijk het oude vertrouwde tabelletje voor de motivatie. :cheer2:

NaamStartgewichtStreefgewichtHuidig GewichtTotaal afgevallen
Banba786574,6-3,4
Plukkie78746571,2-2,8
Zenga958090,5-4,5
MoaningMyrtle807075,7-4,3
X-Barbabella635658,1-4,9
Phloxx76,56573,5-3
Inktlijn706467,4-2,6
Plekk625559,2-2,8
Klonkje786474,4-3,6
Miepje7780,97076,6-4,3
Oh-happy-day706067-3
lllybilly66,26265-1,2
VirginRiver796478,3-0,7
Minameut68,56268-0,5
Boogschutter70,663
Totaal samen afgevallen:-41,1
Om het overzichtelijk te houden verwijder ik de niet meer actieve schrijfster uit de tabel. Na 3 weken geen reactie maak ik de naam cursief, na 4 weken verwijder ik ze. Mocht je toch willen blijven (of terug in de tabel willen), geef dan even een gil. Je bent natuurlijk altijd welkom om later weer aan te sluiten!
banba wijzigde dit bericht op 31-10-2021 07:56
70.10% gewijzigd
The time is now
Kan ik mij hier nog aansluiten?
Volgens mij loopt dit topic best goed en ik kan wel een stok achter de deur gebruiken. Ik werk veel thuis en blijf een beetje hangen in snaaibuien. Afgelopen jaar paar kg aangekomen, die mogen er nu wel weer af. En nog een paar extra zou mooi zijn.

Startgewicht: 66,2
Streefgewicht: 62
Nou ik weeg precies hetzelfde :bonk:
Maar in ieder geval niet nog meer aangekomen, dus dat is fijn.
Nah, gaat hier wel weer wat beter. Vanmorgen weer meegehobbeld met het hardloopgroepje. Ik heb me opgegeven voor een Urban Trail run van 5 km eind november, dus stok achter de deur om die conditie verder op te bouwen :lol:

Eten gaat ook wel redelijk goed, tevreden over de afgelopen dagen in ieder geval.

Ik heb een aantal namen verwijderd uit de tabel en IllyBilly toegevoegd, welkom!
The time is now
Wat zijn sommige van ons toch streng voor zichzelf .
We willen allemaal graag wat gewicht kwijt en soms gaat het de ene dag wat makkelijker dan de andere .
Weekend is ook een lastige , alsof het toch altijd gelijk staat aan , lekker eten en drinken en extraatjes .
Terwijl we dat op een gewone dinsdag veel minder hebben .
Ik denk dat we niet te streng moeten zijn als we een keer de mist in gaan , menselijk .
En daarintegen als je na een flinke snaai aanval ineens zwaarder bent is het vooral vocht dat je vasthoudt , vooral met chips ed .
Veel drinken en afvoeren , las eens dat als je een kilo vet wil aankomen dat je dan 7000 cal extra moet eten .
Nou dat lukt vast niet met een avondje snaaien ..

Wat fijn Moaningmyrtle dat je die broek weer past !
En ja probleem dat alles dan nu net niet goed zit …
Ik merk nu ook langzaam dat alles wat fijner gaat zitten, riem iets strakker kan .

Ik ga werken, fijne dag allemaal
Ik schrijf momenteel iets minder mee, vanwege stress in mijn privesfeer. Wanneer dit hopelijk beter wordt schrijf ik weer meer.
Ben wel doorgegaan met afvallen en was vanochtend 74kg dus weer 1kg eraf.
-
Phloxx schreef:
22-09-2021 13:26
Ik schrijf momenteel iets minder mee, vanwege stress in mijn privesfeer. Wanneer dit hopelijk beter wordt schrijf ik weer meer.
Ben wel doorgegaan met afvallen en was vanochtend 74kg dus weer 1kg eraf.
Wat rot Phloxx, hoop dat het zich snel ten goede keert. sterkte en supersuperknap dat je dan toch een kilo bent afgevallen!
Sterkte Phloxx! :there:

@droomroodje ik heb het gevoel dat je vrij hard voor jezelf bent en ook een beetje zwart-wit denkt wat eten betreft. Zo van: of ik eet weinig (=goed) of teveel (=slecht). Klopt dat? Ik hoop dat je wat meer balans kunt vinden hierin, een soort gulden middenweg. Uiteindelijk gaat het erom dat je gezond leeft en daarbij hoef je jezelf echt niet alles te ontzeggen. :hug:

@greenladyfern houd vol! Misschien is het vocht of zijn het spieren die erbij gekomen zijn :-D Ik zat laatst ook op een plateau en daarna toch weer ietsje kwijtgeraakt. Komt goed.

@banba wow wat een knap doel, succes met hardlopen!

@miepje mooi geschreven, helemaal mee eens :)
Ik had een goede dag, na m'n werk naar de bieb gewandeld en terug, een dikke 5 km. Leuk zo even door de binnenstad struinen. En het leek alsof echt elke student de AH uitkwam met een diepvriespizza! :proud: Of met zakken chips ed. Ik heb ook wel eens weken op diepvriespizza's geleefd. Het lijkt alsof ik inmiddels toch vooruitgang heb geboekt;) Thuisgekomen lekker courgettesoepje gegeten met een volkoren pita.
Het ging even wat slechter door uit eten en een weekendje weg waardoor ik eerder aangekomen was dan afgevallen. Inmiddels 71,7 dus toch er weer een klein beetje af gelukkig. We gaan rustig aan door ik heb geen haast.
zenga schreef:
22-09-2021 20:11
En het leek alsof echt elke student de AH uitkwam met een diepvriespizza! :proud: Of met zakken chips ed. Ik heb ook wel eens weken op diepvriespizza's geleefd.
Haha dit herken ik wel. En dan de állergoedkoopste chips.

Ik had ook een goede dag, een koekje bij de koffie was enige minnetje. Voor het eerst in de Jamin geweest zonder iets te kopen.
Hoe is het met iedereen?
Morgen weer weegdag hier, al sta ik er meestal dagelijks op. Tot nu toe slechts een klein resultaat, paar ons eraf, en weer gelijk aan mijn gewicht van vorige week.
Had donderdag een teamuitje en heb me toen niet aan het kha eten gehouden maar de rest van de week wel. Ik was natuurlijk de laatste weken ook weer wat meer afgevallen en mijn ervaring is dat het daarna weer even stabiliseren is voor 1 a 2 weken. Omdat ik de 76,8 heb gezien mocht ik van mezelf wat nieuwe kleren kopen. Want ik ben met 86,6 begonnen in juni dus dat was precies 10 kilo. Heb niet veel gekocht want mijn kleren zijn snel te groot. En geen broeken, een leuk jurkje, rokje en shirtje. Als ik wat afval pas ik die ook nog wel. Broeken worden snel te groot, uiteindelijk heb je wel wat nodig maar nu heb ik steeds nog wel iets liggen uit tijden dat ik dunner was dus daar red ik me maar even mee.

Nou, ben benieuwd hoe het weekend jullie vergaan is en morgen wegen natuurlijk de meesten zich ook dus hopen dat we met z’n alleen richting de -40 gaan!
Phlox, vervelend. Sterkte ermee.

Zenga, Haha kan opeens zo opvallen hè dat soort dingen.

MM wat top dat je de - 10 kilo hebt bereikt. Groot gelijk dat je jezelf hebt getrakteerd.

Hier is het van de week ik gegaan.
Gewicht nu 71,3 kilo. 2 ons eraf. Niet geweldig maar het gaat wel naar beneden. Moet ook eerlijk zeggen dat ik weinig heb gelaten. De komende 3 weken wil ik wel wat extra opletten want wil mijn doel van -5 kilo wel behalen half oktober dus wil echt onder de 70 kg komen.

Succes iedereen weer!
@moaningmyrthle knap dat je al zoveel gewicht verloren bent, en fijn dat je al wat nieuwe kleding gekocht hebt.

@plukkie netjes hoor, succes met je komende doel!

Mijn huidige gewicht is 68,1 > nog +- 4 coronakilo’s te gaan ;)
Ik weeg me morgen weer. Ik denk dat er wel wat af is. Deze week goed gelukt met veel water en kruidenthee drinken, elke dag wandelen, veel groentesappen en groenteschotels, en lekkere eigerechten. Ik zit wel beter in mijn vel en heb energie. Zometeen ga ik een heerlijke linzensoep maken.
Ik kom niet op gang... Nu heb ik het boek van de foodsisters besteld, en wil ik kijken of dat iets voor me is.
Goodmorning!

Nou, die weegschaal van mij is helemaal gaar. vanmorgen 77.1 o_o , maar als ik hem 20 cm verderop zet is het 75,9. Niet erg betrouwbaar dus.
Ik heb meteen een nieuwe besteld, dus woensdag opnieuw wegen maar. Hopen dat die van nu niet steeds te weinig heeft geteld en ik ineens weer op de 80 zit ;-D .

Goed dat jullie allemaal blijven afvallen zeg! Heb alles tot nu toe weer bijgewerkt. Ik zal vanavond nog even kijken, aangezien veel van ons volgens mij op de maandag wegen.
The time is now
@Phloxx heel veel sterkte daar!

Wat een goede resultaten allemaal!

Oh nee Banba dat is niet handig haha. Hopelijk is de nieuwe wat betrouwbaarder!
Ik weeg normaal idd vandaag maar lig ziek in bed, dus hopelijk morgen!
Goedemorgen ,

Mijn gewicht is vrijwel gelijk aan vorige week .
Ben net ongesteld geworden en dan ben ik soms wel 2 kilo zwaarder ineens .
Mijn ringen en zelfs horloge zitten strak .
Houd dan zoveel vocht vast lijkt wel .
Meer daar last van ?

Verder heerlijk weekend gehad , uit eten geweest ( cheatday ) , nachtje weg geweest , genoten van het heerlijke weer .
Soms wel lastig kha als je een terrasje pakt merkte ik, ene tentje heeft genoeg op de kaart en de andere is lastig kiezen .
heb geprobeerd het beste ervan te maken .

Snap wel Moaningmyrtle dat je niet teveel aanschaft , zou zo jammer zijn dat je er maar kort wat aan hebt idd .
Maar toch is het fijn als je kleiner maatje kan pakken en wat nieuws kan kopen .

@phloxx sterkte !!

Hopelijk heb je een hele positieve nieuwe weegschaal banba :-D
Die uiteraard minder aangeeft dan nu .
De horror als je een nieuwe koopt en hij ineens een ander gewicht aangeeft dat veel hoger is ….
Hier vanmorgen 92,2 op de weegschaal, dus -0,2. Ik had wel iets meer verwacht. Maar misschien sta ik mezelf toch nog wat teveel toe, vooral de vrijdag laat ik mezelf teveel gaan. En doe ik m'n goede dagen weer deels teniet. Maar er is toch wat vanaf en ik voel me goed, dus wil niet te lang stil staan bij de getallen. En één eetbui per week is nog altijd beter dan 5x per week.
@ MoaningMyrtle: gefeliciteerd met je min tien!

@ klonkje: fijn dat je beter in je vel zit!

@ banba: wie weet zit je zomaar op je streefgewicht? ;)

Succes weer iedereen!
Hoi allemaal,

Banba, mijn weegschaal fluctueert ook soms meer dan een halve kilo maar hij is echt net nieuw. En daarnaast schommel ik zelf ook enorm. Gisteravond woog ik 74.1 maar vanmorgen 75.5. Terwijl ik toch echt niks gegeten had in de nacht ;-) .
Anyway, vanavond woog ik nog steeds 75.5 dus die mag in de tabel. 1 kilo eraf in twee weken...ik denk eerlijk gezegd dat het wat meer is want mijn buik is al platter en mijn kleding zit al wat minder strak.
@ Zenga zeker is 1 eetbui per week heel wat beter dan vijf keer per week. En soms sta je even stil en dan kan het opeens weer wat sneller gaan. Zaak is dat we hier allemaal proberen beter voor onszelf te zorgen.

@Miepje had ik ook altijd, en nu ik in de overgang ben heb ik ook periodes dat ik veel vocht vasthou. Hoe tegenstrijdig het ook klinkt, veel water drinken helpt, en vochtafdrijvend eten zoals ananas en bleekselderij. Moet je wel net lekker vinden natuurlijk...

@oh happy day wil je wat meer delen waarom je niet op gang komt? Hier schrijven helpt merk ik in ieder geval.

Succes allemaal weer!
zenga schreef:
27-09-2021 19:28

@ banba: wie weet zit je zomaar op je streefgewicht? ;)

Succes weer iedereen!
Whaha!

Nou, ik heb gisteren bij het omgooien van zomer- naar wintergarderobe nog even het een en ander doorgepast en meer dan de helft kon linea recta terug naar zolder. Ik kan je verzekeren dat ik zeker nog niet op mijn streefgewicht zit ;-D
The time is now
Oh je zult altijd zien dat je weegschaal het begeeft. Maar ja, ergens ook logisch want voordat de knop om is gaat iedereen de weegschaal uit de weg, en als je dan echt wat gaat doen wordt die veelvuldig gebruikt. Maar goed, ooit had ik dus ook zo’n periode en kocht ik een nieuwe. 3 kilo zwaarder (6) (6)
Maar goed, dat is wel de weegschaal die ik nu nog gebruik en ergens anders valt het dus altijd mee gelukkig want volgens mij is die iets te zwaar.

Miepje, ik heb eigenlijk de laatste maanden helemaal geen last ervan dat ik zwaarder ben als ik ongesteld ben. Of misschien een beetje maar ben ik dan toch wat afgevallen in die week dat het niet opvalt.
Ik slik normaal de pil maar ben tijdelijk gestopt want na de vaccinatie was alles helemaal van slag dus moest even stoppen van de huisarts. Ben benieuwd of dat nog verschil gaat maken als ik ongesteld wordt maar dat weet ik nu nog niet. (Maar het is verder wel normaal dat je meer vocht vasthoudt, 2 kilo vind ik wel veel maar dan val je daarna ook weer lekker hard af)

Verder allemaal minnetjes weer, gaat lekker met ons!

Ik heb dus afgelopen donderdag een teamuitje gehad en gewoon gegeten en gedronken waar ik zin in had. (Maar goed, dat is nog steeds niet heel veel want dat is mijn maag niet meer gewend) Alleen nu heb ik steeds zo’n hongergevoel de hele dag door. Volgens mij komt het omdat ik normaal kha eet en soms in keto ben en dat dus verpest heb. Kom er wel in terug maar het is wel even lastig nu. Ik heb chips, chocola en koek in de kast liggen, daar kan ik al 3 maanden vanaf blijven. En nu nog steeds hoor, vind het namelijk echt zonde om het te verpesten maar merk dat ik steeds iets zoek om te eten. Ik probeer het maar kha te houden dan neemt die behoefte denk ik vanzelf wel weer af. En ik zal maar denken aan mijn nieuwe jurkje waarbij het net wat mooier zit als ik er nog een kilo af krijg ipv eraan. Maar lastig nu even (pas het eerste moment in maanden hoor, vind het echt vervelend voor degenen die hier wekelijks mee worstelen, het is echt lastig)
Snap er helemaal niks van maar ben dus aangekomen.. 61.4 op de weegschaal :-( bah..
Ah dat is altijd naar Barbabella….. dat kan zoveel oorzaken hebben, misschien ben je morgen wel weer een kilo lichter. Als je gewoon op blijf letten met eten dan loont het vanzelf wel hoor. Aankomen werkt demotiverend maar juist doorzetten en misschien is er volgende week weer wat af!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven