Mode & Beauty alle pijlers

Onderhoud schoenen van geolied leer

14-10-2021 23:23 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik heb nieuwe schoenen van geolied leer (Wolky’s). Ik vind ze erg mooi en wil ze graag mooi houden. Is ledervet hier geschikt voor?
Knowledge speaks, but wisdom listens (Jimi Hendrix)
Vraag het bij een schoenmaker na, ik f bij de winkel waar je ze gekocht hebt.
Dit zegt Wolky zelf over hun geolied leer:

https://www.wolkyshop.com/gevet-en-geolied/
cleo schreef:
14-10-2021 23:28
Dit zegt Wolky zelf over hun geolied leer:

https://www.wolkyshop.com/gevet-en-geolied/

Dat heb ik gezien. Wolky wil me graag drie producten voor zo’n €34,- verkopen. Maar Wolky is natuurlijk een commercieel bedrijf, dus is dit echt nodig of werkt ledervet net zo goed? Als ik googel op onderhoud van geolied leer komt ledervet nl. ook voorbij. Dus ik hoop dat er lezers zijn die al jaren zulke schoenen hebben en me kunnen vertellen hoe zij hun schoenen mooi houden.
ninanoname schreef:
14-10-2021 23:25
Vraag het bij een schoenmaker na, ik f bij de winkel waar je ze gekocht hebt.

Schoenmaker vragen is een goed idee. Ik heb ze online bij Wolky gekocht, omdat de plaatselijke schoenenwinkels deze schoenen niet hadden.
Liesje68 schreef:
14-10-2021 23:49
Dat heb ik gezien. Wolky wil me graag drie producten voor zo’n €34,- verkopen. Maar Wolky is natuurlijk een commercieel bedrijf, dus is dit echt nodig of werkt ledervet net zo goed? Als ik googel op onderhoud van geolied leer komt ledervet nl. ook voorbij. Dus ik hoop dat er lezers zijn die al jaren zulke schoenen hebben en me kunnen vertellen hoe zij hun schoenen mooi houden.
Collonil is toch een heel normaal leer-onderhoudsmerk, gewoon wat de meeste schoenmakers ook voeren. Dat is niet speciaal iets van Wolky zelf. De tube vet kost €6,95.

Maar goed, ik heb een schoenendoos vol sprays en crèmes, dus bij mij komt zoiets wel op.
Loop even bij een ruiterspirtzaak/ Decathlon binnen voor wat zadelolie.
Door verkeerd onderhoud heb ik schoenen van geolied leer helemaal verpest. De schoenmaker kon me ook niet meer helpen. Ze zagen er niet meer uit. Ik zou de geadviseerde set aanschaffen.
cinneluv schreef:
15-10-2021 19:53
Door verkeerd onderhoud heb ik schoenen van geolied leer helemaal verpest. De schoenmaker kon me ook niet meer helpen. Ze zagen er niet meer uit. Ik zou de geadviseerde set aanschaffen.

Ik heb vandaag crème voor geolied leer gekocht bij de schoenmaker, maar voor alle zekerheid zal ik eerst uittesten op een onopvallende plek. Wat had jij dan gedaan met je schoenen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven