commentaar in huis
donderdag 4 juni 2009 om 21:12
Een vraag van mij. Wat vinden jullie ervan als er iemand is die elke keer als ze bij je op bezoek is commentaar heeft op jullie huis? De ene keer hangen de lampen te hoog, de andere keer is een schilderij niet haar smaak, weer een andere keer is je vloer niet haar ding, dan staan de beeldjes op je kast niet recht, dan weer staan de dozen op zolder verkeerd, dan heb je je afstandbediening niet goed schoon gemaakt. enz enz. Deze dingen worden dan gezegd onder de noemer advies. En dit is niet af en toe, maar echt elke keer als die persoon bij je in huis is.
Wat doe je in dit geval? Irriteer je je eraan of is dit normaal dat iemand deze dingen steeds in je eigen huis zegt?
Wat doe je in dit geval? Irriteer je je eraan of is dit normaal dat iemand deze dingen steeds in je eigen huis zegt?

donderdag 4 juni 2009 om 22:53
Ik zou zeggen: 'Als het je allemaal niet bevalt, ga je toch lekker terug naar je eigen huis waar dat prachtige schilderij hangt en waar de beeldjes waterpas staan en de afstandbediening blinkt en de lampen op perfecte hoogte hangen'
Volgens mij is dat mens echt jaloers ofzo.
Altijd op alles commentaar geven, dat is echt pure afgunst.
Volgens mij is dat mens echt jaloers ofzo.
Altijd op alles commentaar geven, dat is echt pure afgunst.
donderdag 4 juni 2009 om 23:01

donderdag 4 juni 2009 om 23:09
donderdag 4 juni 2009 om 23:16
quote:elske schreef op 04 juni 2009 @ 23:09:
helaas het is familie. Niet luisteren is lastig omdat ze echt heel heel heel erg overheersend is. Vriendlief gaat er altijd zo heerlijk op in ook, gaat zich echt verantwoorden, en doet gewoon wat ze zegt, dus niet luisteren is best een moeilijke optie.
dit komt me heel bekend voor,eerder had ik zo,n zus die ook zo was.bekaf waren we als ze weg was.
wij zeiden gewoon niets en begonnen over iets anders.ooit heb ik bij haar thuis hetzelfde gedaan ze was razend,toen werdt t van haar kant iets minder gelukkig.
nu hebben we helemaal geen last meer want de hele fam.gaat niet meer met haar om.lekker rustig.
helaas het is familie. Niet luisteren is lastig omdat ze echt heel heel heel erg overheersend is. Vriendlief gaat er altijd zo heerlijk op in ook, gaat zich echt verantwoorden, en doet gewoon wat ze zegt, dus niet luisteren is best een moeilijke optie.
dit komt me heel bekend voor,eerder had ik zo,n zus die ook zo was.bekaf waren we als ze weg was.
wij zeiden gewoon niets en begonnen over iets anders.ooit heb ik bij haar thuis hetzelfde gedaan ze was razend,toen werdt t van haar kant iets minder gelukkig.
nu hebben we helemaal geen last meer want de hele fam.gaat niet meer met haar om.lekker rustig.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
donderdag 4 juni 2009 om 23:22
Jamadi, ik heb er 2 die zo zijn. Vriend wordt heel erg ondergesneeuwd. In tegenstelling tot jouw verhaal hebben zij echt de overhand en is het niet zo dat ze worden genegeerd of zo.
Het klopt wel dat als je andersom commentaar hebt dat dat dan niet waar is of flauw of kinderachtig van ons is. Best vermoeiend.
Korenwolf, dit gaat al meer dan 30 jaar zo. Vriend is niet anders gewend. Gaat heel langzaam om het om te draaien, beetje bij beetje.
Het klopt wel dat als je andersom commentaar hebt dat dat dan niet waar is of flauw of kinderachtig van ons is. Best vermoeiend.
Korenwolf, dit gaat al meer dan 30 jaar zo. Vriend is niet anders gewend. Gaat heel langzaam om het om te draaien, beetje bij beetje.
anoniem_17079 wijzigde dit bericht op 04-06-2009 23:25
Reden: Correctie: er zijn er 3 die zo zijn. oma is er ook nog. die kraakt ook alles af.
Reden: Correctie: er zijn er 3 die zo zijn. oma is er ook nog. die kraakt ook alles af.
% gewijzigd
donderdag 4 juni 2009 om 23:58
Dat is wat ze vooral doet, emmeren tegen mijn vriend. Hij wordt totaal ondergesneeuwd. Vriendlief is niet assertief (mede hierdoor??) en slikt alles voor zoete koek. Mevrouw kan daarom alles doen en zeggen, bv dus bij ons in huis altijd overal commentaar op hebben. (maar dus ook vrienden van lief, gedrag/gewicht, gespreksonderwerpen van hem, kleding, kapsel, noem maar op, je kan het zo gek niet bedenken. Overal heeft ze commentaar op) Erg vermoeiend.
vrijdag 5 juni 2009 om 00:01
moet je vriend zeggen dat jij het zo wil , als jij beter bestand bent tegen gemekker .
En hij zou eens , als hij daar op bezoek komt kunnen beginnen met zijn vinger over de plinten te halen , of een stoel te pakken en boven op de keukenkastjes te kijken of er stof ligt . Doet het vast ook leuk .
En hij zou eens , als hij daar op bezoek komt kunnen beginnen met zijn vinger over de plinten te halen , of een stoel te pakken en boven op de keukenkastjes te kijken of er stof ligt . Doet het vast ook leuk .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 5 juni 2009 om 00:03
Ik moet er niets van hebben. Als het mijn familie was geweest had ik allang de deur dichtgegooid. Laat mij lekker leven hoe ik het wil en ga iemand anders commanderen. Koop een hond of zo.
Ik kan er totaal niet tegen.
Dat van die keukenkastjes heb ik allang aangegeven bij lief, maar hij durft dat gewoon niet te doen. Echt erg.
Ik kan er totaal niet tegen.
Dat van die keukenkastjes heb ik allang aangegeven bij lief, maar hij durft dat gewoon niet te doen. Echt erg.
vrijdag 5 juni 2009 om 07:50
Allereerst: mijn afstandbedieningen zijn schoon!!! Net als mijn telefoon etc....(klein beetje poetsdrang hier).
Ten tweede: waar bemoeit ze zich mee? Werkelijk schandalig.
Toch maar een keer reactie op terug geven. Dit hoort gewoon niet.
Mijn schoonmoeder presteerde het om commentaar te geven op de glijbaan van mijn zoon: "wat een milieuonvriendelijke kleur, dat blauw....". Echt ik heb het op video.
Ten tweede: waar bemoeit ze zich mee? Werkelijk schandalig.
Toch maar een keer reactie op terug geven. Dit hoort gewoon niet.
Mijn schoonmoeder presteerde het om commentaar te geven op de glijbaan van mijn zoon: "wat een milieuonvriendelijke kleur, dat blauw....". Echt ik heb het op video.
vrijdag 5 juni 2009 om 08:02
Mijn schoonmoeder zei ooit tegen ons op mijn verjaardag (huis vol visite) dat de TV nog vies was.
Ik ben naar de keuken gelopen en een emmer sop gepakt, naar haar toegebracht en gemeld dat ze mocht gaan schoonmaken als ze dat graag wilde..
Nooit meer wat gezegd..
Ik ben naar de keuken gelopen en een emmer sop gepakt, naar haar toegebracht en gemeld dat ze mocht gaan schoonmaken als ze dat graag wilde..
Nooit meer wat gezegd..
If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you
vrijdag 5 juni 2009 om 08:07
quote:Vl43inder schreef op 04 juni 2009 @ 21:26:
[...]
Mijn schoonmoeder doet zoiets niet, maar met zeikerds ga ik vaak dusdanig in hun verhaal mee, dat ze op een gegeven moment wel door hebben dat ik ze in de maling neem, op een gegeven moment vinden ze dat dan weer zo irritant dat ze ophouden.
Lijkt me nog de beste strategie, beter dan in de verdediging schieten!
Note to self: hieraan denken, de volgende keer dat ik weer commentaar krijg...
[...]
Mijn schoonmoeder doet zoiets niet, maar met zeikerds ga ik vaak dusdanig in hun verhaal mee, dat ze op een gegeven moment wel door hebben dat ik ze in de maling neem, op een gegeven moment vinden ze dat dan weer zo irritant dat ze ophouden.
Lijkt me nog de beste strategie, beter dan in de verdediging schieten!
Note to self: hieraan denken, de volgende keer dat ik weer commentaar krijg...
vrijdag 5 juni 2009 om 08:25
Afstandsbediening bron van ziektekiemen
Als je verkouden bent, laat je overal in huis ziekteverwekkers achter. Met name op de afstandsbediening van de televisie en het handvat van de koelkast. Volgens Amerikaanse onderzoekers kunnen ziekteverwekkers daar 48 uur blijven leven.
Afstandsbediening bron van ziektekiemenWetenschappers van de University of Virginia onderzochten de huizen van 30 mensen die vroege symptomen van een verkoudheid lieten zien. Hieruit bleek dat 4 van de 10 handvatten en deurknoppen waren besmet met ziekteverwekkers. Ook lichtknopjes, afstandsbedieningen, kranen en telefoons bleken nog sporen van verkoudheidsvirussen te vertonen.
Proefpersonen die met opzet ziektekiemen aan hun vingers gesmeerd kregen, liepen hier 2 dagen later nog mee rond. Hoe vaak mensen daadwerkelijk ziek worden van besmette oppervlakten, of bijvoorbeeld een handdruk van een verkouden persoon, weten doktoren niet. Maar ze kunnen zich wel voorstellen dat dit extra risico geeft. In vervolgonderzoek hopen de onderzoekers methoden te ontdekken hoe je van ziektekiemen af kan komen.
Wetenschappers van de University of Virginia onderzochten de huizen van 30 mensen die vroege symptomen van een verkoudheid lieten zien. Hieruit bleek dat 4 van de 10 handvatten en deurknoppen waren besmet met ziekteverwekkers. Ook lichtknopjes, afstandsbedieningen, kranen en telefoons bleken nog sporen van verkoudheidsvirussen te vertonen.
Proefpersonen die met opzet ziektekiemen aan hun vingers gesmeerd kregen, liepen hier 2 dagen later nog mee rond. Hoe vaak mensen daadwerkelijk ziek worden van besmette oppervlakten, of bijvoorbeeld een handdruk van een verkouden persoon, weten doktoren niet. Maar ze kunnen zich wel voorstellen dat dit extra risico geeft. In vervolgonderzoek hopen de onderzoekers methoden te ontdekken hoe je van ziektekiemen af kan komen
Als je verkouden bent, laat je overal in huis ziekteverwekkers achter. Met name op de afstandsbediening van de televisie en het handvat van de koelkast. Volgens Amerikaanse onderzoekers kunnen ziekteverwekkers daar 48 uur blijven leven.
Afstandsbediening bron van ziektekiemenWetenschappers van de University of Virginia onderzochten de huizen van 30 mensen die vroege symptomen van een verkoudheid lieten zien. Hieruit bleek dat 4 van de 10 handvatten en deurknoppen waren besmet met ziekteverwekkers. Ook lichtknopjes, afstandsbedieningen, kranen en telefoons bleken nog sporen van verkoudheidsvirussen te vertonen.
Proefpersonen die met opzet ziektekiemen aan hun vingers gesmeerd kregen, liepen hier 2 dagen later nog mee rond. Hoe vaak mensen daadwerkelijk ziek worden van besmette oppervlakten, of bijvoorbeeld een handdruk van een verkouden persoon, weten doktoren niet. Maar ze kunnen zich wel voorstellen dat dit extra risico geeft. In vervolgonderzoek hopen de onderzoekers methoden te ontdekken hoe je van ziektekiemen af kan komen.
Wetenschappers van de University of Virginia onderzochten de huizen van 30 mensen die vroege symptomen van een verkoudheid lieten zien. Hieruit bleek dat 4 van de 10 handvatten en deurknoppen waren besmet met ziekteverwekkers. Ook lichtknopjes, afstandsbedieningen, kranen en telefoons bleken nog sporen van verkoudheidsvirussen te vertonen.
Proefpersonen die met opzet ziektekiemen aan hun vingers gesmeerd kregen, liepen hier 2 dagen later nog mee rond. Hoe vaak mensen daadwerkelijk ziek worden van besmette oppervlakten, of bijvoorbeeld een handdruk van een verkouden persoon, weten doktoren niet. Maar ze kunnen zich wel voorstellen dat dit extra risico geeft. In vervolgonderzoek hopen de onderzoekers methoden te ontdekken hoe je van ziektekiemen af kan komen
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

vrijdag 5 juni 2009 om 08:34
quote:blijfgewoonbianca schreef op 05 juni 2009 @ 08:25:
(...)Ken je dat onderzoek over pinda's in cafés...?
(...)Ken je dat onderzoek over pinda's in cafés...?
anoniem_66929 wijzigde dit bericht op 05-06-2009 08:35
Reden: linkje klopte niet
Reden: linkje klopte niet
% gewijzigd