Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Testen Corona

23-10-2021 19:24 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Op het werk heerst weer Corona (zorg).
Ik test mij elke dag met zelfresten, tot nu toe alles negatief.
Nu zit ik morgen al op de zesde dag dat ik voor het laatst in contact ben geweest met die personen. Toch wil ik voor de zekerheid nog een test laten doen, voordat ik naar een verjaardag ga morgen. Bij de GGD is even geen optie, ivm lange wachten.

Nu wilde ik net een spoedtest boeken (€50,-), maar een collega zei dat ik net zo goed een “testen voor toegang” kan aanvragen, gezien dat gratis is.
Is dat net zo betrouwbaar, dus prima? Neem aan van wel, maar toch even fijn om hier te checken.

Ben overigens gevaccineerd. Dus kans is klein, maar de kans ís er en wil geen enkel risico lopen om andere (kwetsbare) mensen te besmetten.
Ja hoor, dat is een reguliere test dus zeker een goed idee :). Succes!
Ja lijkt mij van wel. Maar 100% zekerheid heb je sowieso nooit. Je kan ook een verkoudheidsvirus bij je dragen of noro.
De keer dat ik moest “testen voor toegang” zag ik dat ze gewoon van die testen gebruiken die ik thuis ook heb.
Dan kun je dus net zo goed een zelftest doen.
Testen voor toegang maakt gebruik van antigeen sneltesten. Dat is volgens mij hetzelfde als wat je thuis kunt doen en die zijn minder betrouwbaar dan een PCR test, dus het hangt er ook een beetje vanaf hoe zeker je wilt zijn van je uitslag.
Lang wachten bij de GGD? Op veel plekken kan je nog steeds zonder afspraak heen. of bedoel je de uitslagtijd?
FeeLucifer01 schreef:
23-10-2021 20:42
Lang wachten bij de GGD? Op veel plekken kan je nog steeds zonder afspraak heen. of bedoel je de uitslagtijd?
Ik had de laatste keer de uitslag binnen 8 uur.
Mijn partner 25 uur. Gisterenochtend zonder afspraak en vandaag gebeld.

Maar is ook omdat hij wel een digiD heeft maar nog geen smscontrole heeft geactiveerd :roll: , dus waarschijnlijk had hij het wel nog wat eerder kunnen weten.
Bellen duurt gewoon langer.
Ik heb mij vanochtend laten testen bij de GGD en na 4 uur had ik de uitslag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven