Hoe nu
dinsdag 2 november 2021 om 08:43
een paar weken geleden iemand leren kennen via mijn werk. Een paar dates gehad en allemaal even leuk. Hij zegt dit ook te vinden.
Maar nu.... een familielid van hem ligt best met ernstige klachten in het ziekenhuis. Logischerwijs heeft hij nu geen tijd voor mij.
Maar oh wat zou ik graag met hem praten en een nieuwe date afspreken.
Ik voel mij hier naar onder, natuurlijk zeg ik dit niet tegen hem. Ik steun hem en vraag hoe het gaat.. Maar hoe kom ik nu van dit gevoel af
Maar nu.... een familielid van hem ligt best met ernstige klachten in het ziekenhuis. Logischerwijs heeft hij nu geen tijd voor mij.
Maar oh wat zou ik graag met hem praten en een nieuwe date afspreken.
Ik voel mij hier naar onder, natuurlijk zeg ik dit niet tegen hem. Ik steun hem en vraag hoe het gaat.. Maar hoe kom ik nu van dit gevoel af
dinsdag 2 november 2021 om 10:43
dinsdag 2 november 2021 om 10:46
Hangt er vanaf hoe ver dat familielid van hem af staat en welke zorg hij moet leveren als deze persoon in het ziekenhuis ligt.
Best ernstig als in direct levensbedreigend?
Moet hij elke dag daar uren doorbrengen? Er is normaal gesproken tijd genoeg voor de rest van iemands leven lijkt me.
Als hij je leuk genoeg zou vinden kunnen er minimaal wat appverkeer of belletjes af. Ik vermoed dat hij jou niet leuk genoeg vindt.
Best ernstig als in direct levensbedreigend?
Moet hij elke dag daar uren doorbrengen? Er is normaal gesproken tijd genoeg voor de rest van iemands leven lijkt me.
Als hij je leuk genoeg zou vinden kunnen er minimaal wat appverkeer of belletjes af. Ik vermoed dat hij jou niet leuk genoeg vindt.
dinsdag 2 november 2021 om 11:21
Een familielid in het ziekenhuis betekent meestal niet dat je voor weken van de radar verdwijnt. Een uurtje naar het ziekenhuis en een uurtje met jou koffie drinken is toch niet onredelijk?Herewegoagain schreef: ↑02-11-2021 11:14Ik verbaas mij een beetje over de negativiteit hier.
Zoals ik het lees is elke man die iets heeft not that into you
Anyway hij heeft net een appje gestuurd en ja het is afwachten
Ik snap dat je niet teveel informatie wil weggeven maar dan krijg je ook reacties die in jouw ogen negatief zijn.
dinsdag 2 november 2021 om 11:25
Kan best dat je dan een tijdje van de radar verdwijnt. Er kan een hoop op je af komen in zo'n situatie. Misschien steunt hij familie die een nauwere band hebben met het familielid in het ziekenhuis (broer/zus/ouder/kind), en daarnaast werkt ie vast ook nog. Je tijd wordt zo opgeslokt. Daarnaast lijkt me ook dat je het in de date-fase niet zo prettig vindt om meteen zo'n ernstige situatie te delen, want je kent degene met wie je date nog niet zo goed en het is niet zo vrolijk en gezellig, wat meestal wel wordt verwacht in de date-fase.
dinsdag 2 november 2021 om 11:30
Je kent iemand een paar weken en bent een paar keer op date geweest.Herewegoagain schreef: ↑02-11-2021 11:14Ik verbaas mij een beetje over de negativiteit hier.
Nu meld hij geen tijd voor je te hebben vanwege persoonlijke omstandigheden.
Jij bent niet meer dan 20 jaar met hem getrouwd en hebt niet een heel verleden met hem.
Ik zou niet teveel zijn aandacht vragen, anders had hij net zo goed nog een keer met je op date gekund.
Ken je plek is het dus eigenlijk.
dinsdag 2 november 2021 om 12:12
Herewegoagain schreef: ↑02-11-2021 11:14Ik verbaas mij een beetje over de negativiteit hier.
Vind ik meevallen, zitten goede tips tussen.
I wanna live my life with the volume full!
dinsdag 2 november 2021 om 12:15
dinsdag 2 november 2021 om 12:24
Gaat het om een eerste graads familielid gaat die op sterven ligt?Herewegoagain schreef: ↑02-11-2021 08:59We werken bij hetzelfde bedrijf maar komen niet met elkaar in contact. Hij werkt ook niet heeft verlof nu
Wat doet hij de hele week als hij niet in het ziekenhuis is? Ik blijf het een raar verhaal vinden.
dinsdag 2 november 2021 om 12:26
Misschien is hij wel gewoon het grootste deel van de tijd in het ziekenhuis, of bezig dingen te regelen. Het zal vast wel een heel naast familielid zijn dat erg ziek is, want hij zal wel geen verlof krijgen voor zijn neef die zijn amandelen laat knippen. Ik snap dat wantrouwende gedoe eigenlijk niet zo goed.
Misschien is het wel een gescheiden man en is het zijn kind, weet jij veel.
Misschien is het wel een gescheiden man en is het zijn kind, weet jij veel.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
dinsdag 2 november 2021 om 12:39
Als diegene het niet fijn vond had hij me natuurlijk niet meegenomen. Diegene heeft het overleefd en ik heb er zelfs nog steeds contact mee.
Maar goed, terug naar TO.
menta wijzigde dit bericht op 02-11-2021 12:43
3.12% gewijzigd
dinsdag 2 november 2021 om 12:41
Start dan geen topic waar je om hulp vraagt om van een bepaald gevoel af te komen als de omstandigheden nogal uitmaken.
In het algemeen zou ik zeggen; respecteer iemands behoeften en ga door met je leven. Als hij (even) geen contact wil, nou dan niet, ongeacht de reden.
dinsdag 2 november 2021 om 12:42
Dat is niet zo. Maar het is ook niet uit je OP duidelijk dat hij verlof heeft en niet werkt vanwege deze situatie.Herewegoagain schreef: ↑02-11-2021 11:14Ik verbaas mij een beetje over de negativiteit hier.
dinsdag 2 november 2021 om 12:44
Ja dit.Pioen00 schreef: ↑02-11-2021 12:41Start dan geen topic waar je om hulp vraagt om van een bepaald gevoel af te komen als de omstandigheden nogal uitmaken.
In het algemeen zou ik zeggen; respecteer iemands behoeften en ga door met je leven. Als hij (even) geen contact wil, nou dan niet, ongeacht de reden.
dinsdag 2 november 2021 om 12:55
Precies, ken je plek.
Ik heb het andersom meegemaakt: ik had een paar leuke dates gehad met een man en toen werd mijn vader ineens zeer ernstig ziek. Opgenomen in het ziekenhuis, en na een week overleed hij daar. De man waarmee ik aan het daten was, drong zich erg op: stuurde dagelijks appjes met "hoe gaat het nu?" en "zal ik je hond even uitlaten?" en "weet je al iets meer?" en "ik denk veel aan je, bel me als je wilt praten".
Ik had helemaal niet het idee dat hij mij nou echt wilde steunen: hij was gewoon aan het drammen. Had totaal niet door dat ik in de omstandigheden waarin ik zat, geen enkele ruimte had voor iemand die ik niet kende. Dat ik voor steun wel gewoon mijn vrienden benaderde. Totaal afgeknapt dus.
TO: nu niks meer doen. Als hij in rustiger vaarwater zit, meldt hij zich wel weer. Of niet, en dan is het wat het is.
dinsdag 2 november 2021 om 13:13
Prima, maar doe niet net alsof dat normaal zou moeten zijn.
I wanna live my life with the volume full!
dinsdag 2 november 2021 om 13:25
Het gaat in dit geval om een ouder.
En ja hij heeft ook nog een kinder met co-ouderschap maar dat zal nu wel niet van toepassing zijn .
Ik wil mij inderdaad niet opdringen, kan mij voorstellen dat je daar niet op zit te wachten als iemand heel slecht ligt in het ziekenhuis.
en ja wilde het met opzet vaag houden maar dat maakt nu even niet meer uit,
Hij is de oudste in het gezin en veel komt op zijn schouders terecht
ik hou het er maar op dat hij wanneer alles in rustiger vaarwater is wel weer goed komt.
En ja hij heeft ook nog een kinder met co-ouderschap maar dat zal nu wel niet van toepassing zijn .
Ik wil mij inderdaad niet opdringen, kan mij voorstellen dat je daar niet op zit te wachten als iemand heel slecht ligt in het ziekenhuis.
en ja wilde het met opzet vaag houden maar dat maakt nu even niet meer uit,
Hij is de oudste in het gezin en veel komt op zijn schouders terecht
ik hou het er maar op dat hij wanneer alles in rustiger vaarwater is wel weer goed komt.
dinsdag 2 november 2021 om 13:34
Dan vind ik echt dat je nu een forse stap achteruit moet doen.
Hij heeft dus echt veel op zijn bordje. Opvangen andere ouder misschien, andere boers/zussen, zijn eigen kinderen. Misschien moeten er wel roosters gemaakt worden voor ondersteuning en bezoek, zeker in Coronatijd.
Klinkt ook alsof er voldoende net om hem heen zit om hem te steunen en helpen.
Jij bent op dit moment op hetzelfde niveau als de buurvrouw, qua nabijheid. Gedraag je daar naar.
Hij heeft dus echt veel op zijn bordje. Opvangen andere ouder misschien, andere boers/zussen, zijn eigen kinderen. Misschien moeten er wel roosters gemaakt worden voor ondersteuning en bezoek, zeker in Coronatijd.
Jij bent op dit moment op hetzelfde niveau als de buurvrouw, qua nabijheid. Gedraag je daar naar.
dinsdag 2 november 2021 om 13:40
Dat is dus ook precies de reden waarom ik hem met rust laat, hij heeft inderdaad een netwerk etc. En ik ben daar (nog geen) onderdeel van.Doreia* schreef: ↑02-11-2021 13:34Dan vind ik echt dat je nu een forse stap achteruit moet doen.
Zoals ik al zei kan en wil ik niks afdwingen, maar ook ik wil even spuien
dinsdag 2 november 2021 om 13:40
Dat is dus ook precies de reden waarom ik hem met rust laat, hij heeft inderdaad een netwerk etc. En ik ben daar (nog geen) onderdeel van.Doreia* schreef: ↑02-11-2021 13:34Dan vind ik echt dat je nu een forse stap achteruit moet doen.
Zoals ik al zei kan en wil ik niks afdwingen, maar ook ik wil even spuien
dinsdag 2 november 2021 om 13:41
Ongeacht hoe ze het in zijn familie regelen: hij heeft blijkbaar een rol die nu geen ruimte over laat om met je te daten.Herewegoagain schreef: ↑02-11-2021 13:25Hij is de oudste in het gezin en veel komt op zijn schouders terecht
Waarom geeft jou dat zo'n vervelend gevoel?
dinsdag 2 november 2021 om 15:27
Nou, een update af en toe hoe het er voor staat met de ouder moet toch kunnen? Hij zal dit ook doen naar andere familieleden lijkt mij. Je zit tenslotte niet 24/7 aan iemands bed. Je moet ook eten, plassen, whatever.
Helaas meerdere keren meegemaakt in mijn datingverleden, ziekenhuisopnames op de dag van de date, zelfs dodelijke ongelukken van naaste familieleden, je verzint het niet.
Het kan aan mij liggen natuurlijk....
Helaas meerdere keren meegemaakt in mijn datingverleden, ziekenhuisopnames op de dag van de date, zelfs dodelijke ongelukken van naaste familieleden, je verzint het niet.
Het kan aan mij liggen natuurlijk....