Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.

Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.

Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Lady_Day schreef:
01-11-2021 15:40
E.L.F. is toch een aardig budgetmerk? Wel goed om te weten. Ik ben fan van Sigma en ik vind ze niet buitensporig duur maar ik heb gisteren een paar Morphekwasten de kliko in gedaan. De haartjes begonnen alle kanten op te staan. Het waren mijn minst favoriete kwasten en ik wil ze vervangen (anders moet ik vaker de kwasten schoonmaken).
Ja, kost echt niets.

Paar euro per kwastje, maar ik heb er nog 1 euro ps voor betaald.
Ik vind ze echt heel fijn. Vooral deze:

https://www.elfcosmetics.com/eu/eyeshad ... t=46&sz=72

https://www.elfcosmetics.com/eu/blendin ... t=11&sz=24
Goedemorgen!

Aangezien ik een vraag heb over make-up, gooi ik hem hier er even in. Wellicht dat een paar experts me kunnen helpen 😄.

Na jarenlang hetzelfde te hebben gebruikt, waarbij ik maar wat aanklooide en ik aan het einde van de dag niet tevreden was, heb ik een tijdje geleden bij Douglas me wat meer laten informeren. Vast niet de perfecte plek, maar ik ben een stuk meer tevreden! Alleen… ik heb de foundation van Estée Lauder, dubble wear nude. Dat is zo’n glazen flesje, waar ik zelf een pompje bij heb gekocht. Dat pompje verstopt alleen continu, en ik vroeg me af of jullie tips hebben: moet ik het pompje anders/beter schoonmaken? Is er een andere/handiger manier om het flesje te gebruiken?
Ik heb niet de nude versie, maar de gewone double wear met het pompje. Ik neem aan dat het dezelfde pompjes zijn?

Ik zou het niet schoonmaken. Als er water bij je foundation in het flesje komt gaat het rotten.
Ik koop zelf trouwens voor elk flesje een nieuw pompje, omdat ik dus niet wil schoonmaken.

Heb je de pomp goed op het flesje gedraaid. Soms moet ik er even aan morrelen omdat ik merk dat hij niet goed zit. Maar verstoppingen, nee dat heb ik nog nooit gehad eigenlijk. Misschien is je pomp gewoon stuk?
Ik denk ook dat je pompje gewoon stuk is. Ik zou terug gaan of een ander pompje kopen. Zelf heb ik op mijn Estee Lauder double wear een pompje van Mac, dat past ook. Maar dat is meer omdat ik die toevallig had.
Ik blijf me erover verbazen dat foundation van zo'n duur merk geen pompje heeft, dat je dat apart moet kopen. Maar goed, gieten is ook zo'n geklieder, dus heel veel keus heb je niet.
Idioot dat je een pompje lost moest kopen. Ik verbaasde me er ook over bij de Mac studiofix, een foundation waar ik totaal niet lyrisch over ben. Paar maanden geleden aangeschaft maar is geen favoriet hier. Ik houd meer van serum foundation.
Ik vind dat ook zo bizar om het pompje los te moeten kopen, maar ik doe het wel, want het werkt echt fijner.

Mijne verstopt niet, is bijna leeg en altijd goed gedaan.

Ik denk dat je pompje stuk is.
Dat met die losse pompjes is natuurlijk onder het mom van duurzaamheid, omdat je dus kunt navullen. Ik houd sowieso niet van dingen met pompjes. Doe mij maar een tube of flesje waar je in kunt knijpen.
Juliette schreef:
31-10-2021 15:55
Idd een inschattingsfoutje van haar. Krullen Krimpen ineen. En hoe korter, des te meer krimpt het in. Nu zou ik wel wensen dat de zwaartekracht eens ging werken. Maar goed op zich zit de krul er wel goed in dus ik denk dat als het weer 2 cm langer is het misschien nog wel heel goed zou kunnen zitten. We zullen zien. Dan maar veel sjaaltjes dragen want ik voel me zo naakt nu en leidt misschien ook wat af hoop ik.
Heb je daarna nog wel echt duidelijk gezegd dat je niet tevreden was?
Bedankt! Dan ga ik maar gewoon op jacht naar een nieuw pompje, want er zit nog meer dan genoeg in 😅
Over dure spullen gesproken, mijn Pat McGrath lipstick. Dure lipstick, zonder korting bijna 40 euro. Ik draag hem nu 3 dagen en de kleur is prachtig en staat me goed (al zeg ik het zelf). Maarrrrrr, droge lippen! En die heb ik echt zelden. Ik smeer elke avond mijn lippen in voor het slapen gaan. Maar nu halverwege de dag zit de lipstick nog prima, dus dat is zeer oké, maar mijn lippen voelen droog! Of het is het weer, maar dat geloof ik eigenlijk niet. Morgen eens kijken met een andere lipstick.
Wel tevreden hoor, maar dat is wel typisch die velletjes…..
Supersas, als een lipstick bij mij goed blijft zitten dan vind ik em per definitie drogend.

Mijn Maybelline Tattoo Ink (of zo) die kan ik momenteel niet meer gebruiken. Het blijft de hele dag zitten maar dan heb ik de vellen erbij hangen.
Ja, Supersas, dat herken ik ook. Het is altijd compromissen sluiten. Langer houdbaar betekent droger, minder droog zit prettiger, maar betekent minder lange houdbaarheid.
Lady day en juf, klopt natuurlijk als een bus. Misschien is dat ook de reden dat ik matte lipsticks niet zo prettig vind. Maar deze is eigenlijk niet mat, heeft een mooie shimmer maar droogt dus schijnbaar wel mat op ofzo. Ach ja, het is niet onoverkomelijk alleen irritant. En nog iets, de huls voelt zwaar door het laagje glitter met daar overheen een plastic doorzichtig laagje maar het is gewoon plastic. Dan voelt Charlotte Tilbury luxer aan. En geen magnetische sluiting. Ik weet het, ik weet het, allemaal bijzaak. Maar toch, voor een lipstick van 40 euries verwacht je gewoon die luxe. Dus levensveranderend en de hemel splijt open? Neuh…..😁
Supersas09 schreef:
03-11-2021 21:45
Lady day en juf, klopt natuurlijk als een bus. Misschien is dat ook de reden dat ik matte lipsticks niet zo prettig vind. Maar deze is eigenlijk niet mat, heeft een mooie shimmer maar droogt dus schijnbaar wel mat op ofzo. Ach ja, het is niet onoverkomelijk alleen irritant. En nog iets, de huls voelt zwaar door het laagje glitter met daar overheen een plastic doorzichtig laagje maar het is gewoon plastic. Dan voelt Charlotte Tilbury luxer aan. En geen magnetische sluiting. Ik weet het, ik weet het, allemaal bijzaak. Maar toch, voor een lipstick van 40 euries verwacht je gewoon die luxe. Dus levensveranderend en de hemel splijt open? Neuh…..😁
Tja. Maar goed, je leven is niet zozeer veranderd, er piesen geen engeltjes over je lippen, maar je hebt wel een toffe lipstick. Die is inderdaad prachtig, en ondanks dat droge ben ik er toch wel heel nieuwsgierig naar geworden. Ik hou niet van super droge lippen, maar ik hou óók niet van elk uur bijwerken. En ik verafschuw lipgloss. Ik hou niet van droog, maar ik háát plakkerig. Met een diepgewortelde passie!
Supersas09 schreef:
03-11-2021 17:17
Over dure spullen gesproken, mijn Pat McGrath lipstick. Dure lipstick, zonder korting bijna 40 euro. Ik draag hem nu 3 dagen en de kleur is prachtig en staat me goed (al zeg ik het zelf). Maarrrrrr, droge lippen! En die heb ik echt zelden. Ik smeer elke avond mijn lippen in voor het slapen gaan. Maar nu halverwege de dag zit de lipstick nog prima, dus dat is zeer oké, maar mijn lippen voelen droog! Of het is het weer, maar dat geloof ik eigenlijk niet. Morgen eens kijken met een andere lipstick.
Wel tevreden hoor, maar dat is wel typisch die velletjes…..
Herkenbaar.
Ik doe er weleens een lipbalsem of vaseline onder, maar dan verandert de textuur. En soms wordt het ook een toestand in je mondkapje dan.
De enige lipsticks waarmee ik dat niet heb is L'Oréal en dan de niet-matte versies. Die blijft lekker zitten en met een vettig laagje de hele dag.
Hij is inderdaad supertof! Ik ben blij dat ik hem heb en gebruik en draag hem met plezier! Wat ik vandaag deed was bij thuiskomst inderdaad smeren met lippenbalsem. Hè lekker! En dan is hij na het eten weg, so be it, ga toch nergens meer naartoe.
Ik kon het weer niet laten en er is weer één oogschaduw palette onderweg, dit maal van Zoeva, de cocoa blend. 50% korting bij de Douglas. Ik heb goede hoop dat hier de door mij gezochte paars/grijze tint hier in zit . Had een mooie tint, van de Hema nota bene, maar limited edition en nooit een waardige opvolger gevonden. Een komt in de is buurt, maar heeft simpelweg weinig pigment. Ben benieuwd hoe Zoeva uitpakt, de kleuren lijken heel mooi en gepigmenteerd.

Zag trouwens nog een artikel op de site wat ik niet kon duiden. Een soort van kunstof schotel met vakjes, op een voetje. Site geeft ook geen duidelijkheid dus rara wat is dit: https://www.douglas.nl/nl/p/5010346041.
Ik vermoed iets voor poeder.

Hoe hebben jullie trouwens jullie opmaakhoekje ingericht? Ik ga verhuizen van slaapkamer en wil het dit keer goed opzetten. Ik had een kastje voor een paspiegel met alles hierop uitgestald. Maar dat werd met het uitbreiden van de collectie steeds rommeliger dus zoek een leuke oplossing. Heb trouwens nu wel eea weggedaan :facepalm: .
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
MonkeyTown, dat ding uit je link is denk ik een soort siliconen ding om je penselen op schoon te maken. Je doet ze daar overheen met reiniger en dan gaat de troep er makkelijker af. Ze bestaan ook in handschoen-vorm, zag ik laatst ergens.

Ben benieuwd hoe je de Zoeva vindt en of het de juiste kleur is.
Vandaag is mijn (allereerste ooit) LookFantastic bestelling binnengekomen. Nog niets uit getest, maar dat ga ik wel snel doen. Ben heel benieuwd. Heb een oogschaduw palet met allemaal matte natuurtinten van Mac besteld, en 3 mini mac lipsticks.
Afbeelding

Afbeelding

Mijn make up gebeuren heb ik, heel luxe, boven op onze slaapkamer die 'over' is, een (eigen) wastafel. Ik heb daar een ruime spiegelkast (Ikea) met 2 deurtjes en een lamp erboven. Daar heb ik al m'n skincare, make up, brillen, lenzen, parfum en nagellak en-toebehoren staan. Naast die wastafel staat een open boekenkast waar ik op grijphoogte m'n haarspullen heb liggen. Föhn, stijltang, borstels, etc. Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat daar ook nog een (klein) koffertje met make up spullen in ligt die ik niet zo vaak gebruik maar wel in de buurt wil hebben. Nepwimpers, niet-standaard kleuren oogschaduw en oogpotlood, maar ook make up om met mijn kind af en toe te gebruiken etc. zit daarin. Dan heb ik nog een aparte hoge smalle kast met deur waar de haarlak, mousse, drogshampoo, en voorraad (shampoo douche spul maar ook reisflesjes en toilettassen) staan.
Voor de make up in de spiegelkast, die ik dus dagelijks gebruik, heb ik zo'n doorzichtige organizer met vakjes en lades gekocht op Amazon. Verder ligt in die kast alles los op de plankjes, wel zodat ik alles zie want wat ik niet zie vergeet ik dat ik heb.
Hobbelt, mooi palet van MAC. Staat ook op mijn verlanglijst. Ben ook fan van de MAC mini lipsticks. Ik heb er een stuk of 3. Mehr (mijn favoriet), Velvet Teddy en Twig.

Ik heb geen speciaal makeup hoekje. Ik heb een bakje van Ikea waar mijn spul in ligt en een glazen potje waar mijn kwasten in staan. Opmaken doe ik altijd in de keuken waar ik een erkertje heb met heel goed licht. Mijn badkamer heeft geen raam.

Monkeytown, mooi paletje van Zoeva. Ik heb zelfs niks van het merk maar zie het vaak voorbij komen. Mocht die kleur grijs/paars het niet helemaal zijn, ik heb er eentje van Nabla, capsize, die misschien is wat je zoekt (zijn singles, dus geen palet).
MonkeyTown schreef:
04-11-2021 13:49

Zag trouwens nog een artikel op de site wat ik niet kon duiden. Een soort van kunstof schotel met vakjes, op een voetje. Site geeft ook geen duidelijkheid dus rara wat is dit: https://www.douglas.nl/nl/p/5010346041.
Ik vermoed iets voor poeder.

Het is een borstelschoonmaakdinges...

Ik heb zoiets en ben daar helemaal kapot van:

Afbeelding
Hobbelt, Felidaes, dank voor het oplossen van het mysterie :-D.

Hobbelt, ik stel me nu een hele beautystudio bij jou voor :biggrin:. Heb nu ook een lage open boekenkast, maar bij mij wordt dat toch een rommeltje. Ik denk dat ik het liefst eigenlijk een ouderwetse kaptafel wil met lades met een schattig pluche stoeltje erbij. Dat lijk me wel wat.

Mooi palette van Mac zeg, zeker ook omdat het allemaal matte tinten zijn. Ideaal lijkt me dat.

Lady Day, een glazen potje voor je kwasten, hoe simpel kan een goed idee zijn. Nu staan ze mn make up organizer, maar vallen om de haverklap eruit.

Heb gekeken naar de Nabla Capsize, maar zoek iets koeler en donkerder. Ik laat weten hoe de Zoeva uitpakt!
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Lady_Day schreef:
04-11-2021 16:01
Hobbelt, mooi palet van MAC. Staat ook op mijn verlanglijst. Ben ook fan van de MAC mini lipsticks. Ik heb er een stuk of 3. Mehr (mijn favoriet), Velvet Teddy en Twig.

Ik heb geen speciaal makeup hoekje. Ik heb een bakje van Ikea waar mijn spul in ligt en een glazen potje waar mijn kwasten in staan. Opmaken doe ik altijd in de keuken waar ik een erkertje heb met heel goed licht. Mijn badkamer heeft geen raam.

Monkeytown, mooi paletje van Zoeva. Ik heb zelfs niks van het merk maar zie het vaak voorbij komen. Mocht die kleur grijs/paars het niet helemaal zijn, ik heb er eentje van Nabla, capsize, die misschien is wat je zoekt (zijn singles, dus geen palet).
Dat zijn 2 van de 3 lipsticks die ik nu ook heb! Ik heb whirl ipv twig. Gisteren Velvet Teddy voor het eerst geprobeerd, mooie kleur en fijne textuur. Lipstick houdt bij mij nooit heel lang en ik heb droge lippen, dus het is altijd de vraag hoe het uitpakt maar ik was hier alvast blij mee.
Ik had voordat ik ze bestelde, uitgebreid reviews ,en swatches bekeken. Het waren er 3 voor 32,95 dus dat is een prima prijs per stuk. Nu zijn ze weer 40,- zag ik.
Het palette ga ik dit weekend testen als ik mijn penselen schoon heb en de tijd heb om het even fatsoenlijk te doen.

Fijn dat je je make up kunt doen in daglicht! Ik sta met mijn rug naar het raam toe, helaas. Als ik echt even goed wil checken dan zet ik mijn dochter's sieradenkastje met spiegeldeur op tafel en kan ik met m'n gezicht naar het raam gaan zitten.
Ik had ook ooit Whirl maar die is te donker voor mij.

Wat ik tegenwoordig doe en wat echt het verschil maakt is oogschaduwprimer van Sigma (in zo'n potloodstickding). Ik heb er heel wat van Urban Decay getest maar dat maakte nooit een verschil bij mij. Die van Sigma wel. Maar goed, ik ben 50 en mijn oogleden zijn niet meer zo glad.
Klopt ja, primer op je oogleden kan wonderen doen. Die van Sigma noemde je laatst ook en ik wilde het daarom ook aanschaffen (ik vertrouw wel op jouw oordeel in dat opzicht) maar ze hadden niet de kleur die ik wilde, dus ik wacht even tot ie op voorraad en ergens in een NL webshop met korting te krijgen is. Mijn shopping budget voor deze maand is er alweer doorheen gevlogen :-o maar hij staat op m’n lijstje! Hij krijgt ook goede reviews van mensen met supergevoelige ogen en lenzendragers (ik allebei) dus dat vind ik erg belangrijk. Daarom is de primer van Mac bijv geen optie voor mij.

Ik vond Whirl ook wat donker ogen maar ik kan dat op zich prima hebben al neig ik naar mee roze tinten en whirl is richting bruin, dus even kijken hoe dat kleurt met mijn tanden, maar dat zal wel loslopen.
Ik koop mijn Sigma spullen bij Bangerhead. Daar hebben ze heel vaak 25% korting-acties. Momenteel even niet trouwens, maar wel een goeie om in gedachten te houden.

https://www.bangerhead.nl/sigma-beauty- ... -primer-nl

Whirl vind ik een prachtige kleur maar ik heb echt een lichte huid (Mac NC15/20) en ik kreeg er een soort goth-gevoel bij. En ja, ik wil ook altijd een lipstick met een neutrale of koele ondertoon. Ik had ooit een hele mooie rode lipstick maar met een warme ondertoon. Daar leken mijn tanden echt geel bij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven