Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.

Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.

Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Ik heb een blush die ik al een jaar bijna dagelijks gebruik, en daar nog geen pan in zicht. Zo raar. Er komt toch wel echt kleur af 😂
Surebaby schreef:
09-11-2021 07:54
Ik heb een blush die ik al een jaar bijna dagelijks gebruik, en daar nog geen pan in zicht. Zo raar. Er komt toch wel echt kleur af 😂
Ik heb het nu met een paar dingen... na lang gebruik eindelijk 'pan' in zicht en dan opeens gaat het heel hard. Ik heb het met een blush, de Hoola light bronzer (waar ik eigenlijk helemaal niet zo lyrisch over ben maar klaarblijkelijk gebruik ik em rijkelijk) en 1 lichtroze oogschaduw die ik lange tijd als basis heb gebruikt.

Van dit topic krijg ik makeup-lust. En ik heb de laatste tijd al zoveel gekocht waaronder een aantal miskopen (Baby Glam van ND, 2 cream blushers van MUA).
Ik heb gisteren de Dior Backstage Eye Palette (kleur cool neutrals) gekocht en MAN O MAN wat een prachtigheid! Er zit een primer in, een highlighter en een sculpting powder (wat IS dat eigenlijk, weet iemand dat?) en dan 3 matte en 3 glanzende tinten.

Echt enorm mooi, nu met 25% korting bij Douglas.
HobbeltVerder schreef:
08-11-2021 23:12
Doe dit nou niet.
Ja ik heb insta.
Nee ik ga er niet op zoeken. Ik ga de naam heel snel vergeten. Echt. :devil: :P maar een alles-in-1 is wel al zo'n beetje sinds ik besef kreeg van het bestaan van makeup 1 van mijn grootste dromen geweest en ik baal nog altijd dat ik niet die lancome of was het nu estee lauder schiphol special edition heb gekocht toen jaren en jaren terug zo'n alles in 1 super luxe reis dingetje. Weet iemand of dat nog gemaakt / verkocht wordt?

Het is volgens mij niet echt goedkoop. Waar ik net als LD jaren met oogschaduw doe, lijkt het erop dat je met seint geen jaren doet.

Je kan hulptroepen inzetten aka juf Joke. Want in die make up van Seint zitten goede ingr. maar volgens mij ook ingr die niet zo goed voor de huid zijn. Zoals talk en fenoxyethanol lees ik eea over dat het allergische reacties kan veroorzaken. Kan, hoeft niet maar wedden bij jou wel ;-).

Juf Joke: https://illuminatebeauty.co/2021/03/wha ... gredients/
Juliette schreef:
09-11-2021 09:57
Het is volgens mij niet echt goedkoop. Waar ik net als LD jaren met oogschaduw doe, lijkt het erop dat je met seint geen jaren doet.

Je kan hulptroepen inzetten aka juf Joke. Want in die make up van Seint zitten goede ingr. maar volgens mij ook ingr die niet zo goed voor de huid zijn. Zoals talk en fenoxyethanol lees ik eea over dat het allergische reacties kan veroorzaken. Kan, hoeft niet maar wedden bij jou wel ;-).

Ja dan zeker wel ;-D mijn huid wil nog weleens dingen niet leuk vinden die ik erop smeer.
Dat maakt het iig makkelijker om het niet te kopen! Thx! :high5:
LadyTramp schreef:
09-11-2021 09:52
Ik heb gisteren de Dior Backstage Eye Palette (kleur cool neutrals) gekocht en MAN O MAN wat een prachtigheid! Er zit een primer in, een highlighter en een sculpting powder (wat IS dat eigenlijk, weet iemand dat?) en dan 3 matte en 3 glanzende tinten.

Noooo, waarom heb ik deze opgezocht? :'(
apppie schreef:
09-11-2021 16:41
:rofl: :facepalm: :proud:

Al doende leert men. Ik ben blij dat er geen plaatje bij staat en ga het niet opzoeken.
Surebaby schreef:
Welke?
Mijn blush van Rimmel (palet met highlight en bronzer) ben ik al aan de derde volgens mij. En als ie op is koop ik hem gewoon weer opnieuw.

Edit; en ook deze (ook Rimmel) heb ik minimaal 2 maar misschien zelfs 3x gekocht als in; hij was op en I want more.
Afbeelding
Laatste x dat ik 'm kocht is inmiddels wel alweer jaren geleden, geen idee eigenlijk of het nog verkocht wordt.
hobbeltverder wijzigde dit bericht op 09-11-2021 16:49
Reden: aanvulling
32.53% gewijzigd
Ik heb werkelijk nog nooit een blush opgemaakt.
apppie schreef:
09-11-2021 16:41

:HA:
Surebaby schreef:
Bizar hoe lang zulke producten meegaan inderdaad. Vooral blush. Ik heb echt niet zo heel veel blush, maar toch zou ik er denk ik zo een decennium mee vooruit kunnen. Dat gaat maar niet op! Highlighter ook zoiets. Ik heb zo'n blush die ik al járen heb, en hij zal nu ongeveer half leeg zijn.
LadyTramp schreef:

Sculpting powder is een chique woord voor bronzer/contour. Je vormt er van die ingevallen wangen mee. Dus net onder je jukbeenderen en kaaklijn aanbrengen.
anoniem_677a6b2c79b65 wijzigde dit bericht op 09-11-2021 16:57
0.19% gewijzigd
Als je wilt dat je blush sneller op gaat moet je gaan make uppen met een 3-jarige.

Hoorde ik 'van een vriendin' :whistle:
Juliette schreef:
09-11-2021 09:57

Niet echt goedkoop, nee. Maar ik lees geen schadelijke ingrediënten.
Het enige wat ik een wat bijzondere keuze vind, is dat er in diverse producten lanoline zit. Schapenwol. Nou vind ik de geur van lanoline heel onaangenaam, maar goed, dat is persoonlijk en misschien is het maar zo weinig dat het niet opvalt. Maar er zijn wél relatief veel mensen allergisch voor lanoline.
Fenoxyethanol is een conserveringsmiddel waarvan inderdaad mogelijk schadelijke bijwerkingen zoals huidirritatie bekend zijn. Daarom is er een maximaal toegestane hoeveelheid van 1% vastgesteld, die als veilig beschouwd wordt.

Maar eerlijk....Qua ingrediënten is het allemaal wel goed, maar op één of andere manier spreekt het me toch niet zo aan. Dat alles-in-één concept is niets voor mij. Bovendien...ligt het aan mij of zien de producten er op de foto veelal wat vettig en plakkerig uit??
HobbeltVerder schreef:
09-11-2021 16:50
Als je wilt dat je blush sneller op gaat moet je gaan make uppen met een 3-jarige.

:HA:
HobbeltVerder schreef:

Uhuh…..😏😏😂
:fortune: Ik zit op dat nieuwe palette van Huda te kijken. Hij doet mee met de 25% korting bij ici. Zou er nog een betere deal ergens komen met Black Friday?

Ik ben even kwijt wat bijvoorbeeld CultBeauty elk jaar doet. Of Huda zelf.
Jufjoke schreef:
09-11-2021 16:56
Niet echt goedkoop, nee. Maar ik lees geen schadelijke ingrediënten.
Het enige wat ik een wat bijzondere keuze vind, is dat er in diverse producten lanoline zit. Schapenwol. Nou vind ik de geur van lanoline heel onaangenaam, maar goed, dat is persoonlijk en misschien is het maar zo weinig dat het niet opvalt. Maar er zijn wél relatief veel mensen allergisch voor lanoline.
Fenoxyethanol is een conserveringsmiddel waarvan inderdaad mogelijk schadelijke bijwerkingen zoals huidirritatie bekend zijn. Daarom is er een maximaal toegestane hoeveelheid van 1% vastgesteld, die als veilig beschouwd wordt.

Maar eerlijk....Qua ingrediënten is het allemaal wel goed, maar op één of andere manier spreekt het me toch niet zo aan. Dat alles-in-één concept is niets voor mij. Bovendien...ligt het aan mij of zien de producten er op de foto veelal wat vettig en plakkerig uit??

Ja jammer dat het prijzig is anders had ik het best een keer willen proberen. De insta filmpjes vind ik leuk.
Het is een vettig product, lijkt mij ook. Ik denk niet fijn voor elke dag maar dat kan ik zo niet beoordelen.
MrsDuck schreef:
09-11-2021 20:52
:fortune: Ik zit op dat nieuwe palette van Huda te kijken. Hij doet mee met de 25% korting bij ici. Zou er nog een betere deal ergens komen met Black Friday?

Ik ben even kwijt wat bijvoorbeeld CultBeauty elk jaar doet. Of Huda zelf.
Ik vind Cultbeauty altijd wel goed met goodiebags en samengestelde deals, maar niet zozeer met keiharde korting.
Huda zelf weet ik niet
Jufjoke schreef:
Sculpting powder is een chique woord voor bronzer/contour. Je vormt er van die ingevallen wangen mee. Dus net onder je jukbeenderen en kaaklijn aanbrengen.

Senks! Ik vroeg me eigenlijk vooral af waarom er sculpting powder in een oogschaduwpalet zou zitten.
Bij Bangerhead nu 25% korting op bijna alles. De Sigma oogschaduw primer is nu 11,20. Boven de 30 euro geen verzendkosten, daaronder is het 3,50.
LadyTramp schreef:

Volgens mij gebruik je een sculpting als je een schaduw wil aanbrengen, vaak een donkerder kleur. Sommige mensen veranderen daar hun hele vorm neus mee of creëren er jukbeenderen mee.

* Ik kijk niet naar dat pallette ik kijk niet oeps wat doet mijn Google nu ineens*
LadyTramp schreef:
10-11-2021 08:22
Senks! Ik vroeg me eigenlijk vooral af waarom er sculpting powder in een oogschaduwpalet zou zitten.
Voor in je arcadeboog, vermoed ik.
HobbeltVerder schreef:
09-11-2021 16:43
Welke?
Mijn blush van Rimmel (palet met highlight en bronzer) ben ik al aan de derde volgens mij. En als ie op is koop ik hem gewoon weer opnieuw.

Edit; en ook deze (ook Rimmel) heb ik minimaal 2 maar misschien zelfs 3x gekocht als in; hij was op en I want more.
Afbeelding
Laatste x dat ik 'm kocht is inmiddels wel alweer jaren geleden, geen idee eigenlijk of het nog verkocht wordt.
Essence. Die hebben soms van die thema dingen, ik ben nog bezig met 'fall 2018'😳. fantastische kleuren, het ruikt nog ok en ik ben de enige die het gebruikt...
Verder heb ik nog een andere met een iets donkerder bessen achtige kleur van CATRICE, ook zo'n doosje met highlights (die zijn flut) en blush, waarvan er dan eentje van de 4 bruikbaar is.
Ook heel fijn maar heb ik ook al een tijdje.
Zal wel niet mogen qua houdbaarheid maar mijn wangen zijn nog steeds tevreden.
Met blush en oogschaduw en andere poederige dingen let ik er niet zo op, die 'houdbaarheidsdatum' - behalve mascara. Die vervang ik wel veelvuldig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven