Mode & Beauty alle pijlers

BH onder bruidsjurk?

05-11-2021 20:15 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag vraag ik hulp van ervaringsdeskundigen :)
Laatst heb ik mijn trouwjurk uitgezocht en de dame die me hielp was vrij serieus over de bh die eronder zou moeten. Ze kwam met een torselet aan (van €150) maar ze zei dat een strapless balkonette ook zou kunnen. Ik ben niet zo heel lingeriegericht, dus dat waren nieuwe termen voor mij :D Ik was wel een beetje verbaasd (maar goed, zij is de expert, ik niet), want normaal draag ik niet per se een bh onder jurken die goed strak zitten boven. Omdat ik €150 wel wat gortig vind (we hebben een heel kleine en korte bruiloft, geen dansfeest ook) heb ik gekeken naar die balkonettes en nu ik ze gepast heb begrijp ik eerlijk gezegd het nut er niet zo van. Het is niet echt zo dat mijn borsten daarmee stevig op hun plek zitten, maar misschien dat iemand me hier kan verlichten?
Mijn jurk is in de basis strapless (het lijfje heeft allemaal plooien), maar er worden schouderbandjes aan gemaakt.
Ik heb bij 3 vriendinnen die redelijk recent getrouwd zijn nagevraagd en alle drie hadden zij geen bh aan onder hun trouwjurk (en 2 van de 3 hebben grotere borsten dan ik). Ik heb het atelier van de jurk proberen te bellen, maar nog niet te pakken gekregen.

Ik zie op marktplaats en vinted best een aantal van die torselets staan (na 1x dragen :P) dus ook die lijken toch best gebruikelijk. Ik ben benieuwd naar jullie ervaring, droegen jullie een bh/korset onder je trouwjurk en waarom wel/niet?
Ik droeg geen bh onder mijn trouwjurk. Ik had een strapless jurk met korset, dus een bh was totaal niet praktisch.
Hangt toch ook van de stof van de bruidsjurk én de maat (en stevigheid) van je borsten af?

Ik zou onder bepaalde stoffen toch echt "iets" aantrekken.
Of als je pakweg een F-cup hebt.

En misschien vinden zij de jurk dan ook mooier vallen?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik had een strapless push up bh aan. Hierdoor zag ik er mooier uit. De bh was maar 30 euro en daarna nog wel eens gedragen. Ik ga echt geen bh van 150 euro kopen.
Ik had een strapless bh aan. Geen torselette ivm zwangere buik. Maar door de zwangerschap wel zware borsten. Wel gewoon van hunkemoller trouwens.
Ligt helemaal aan je lijf en de jurk. Ik heb een smal bovenlijf met een b cup en draag ‘formele’ jurken van niet te dunne stof zonder bh/torselet/korset. Trouwjurk was niet strapless dus daar droeg ik een normale (kanten) bh onder.
Wat je zelf wil en fijn vindt
Ik had geen bh aan, mijn achterkant was open dus het kon ook niet. Maar ik heb cup b en ik de jurk zaten van die cupjes, dus het was ook werkelijk nergens voor nodig.

Die vrouw wil natuurlijk maar al te graag wat extra’s verkopen, goed dat je kritisch na blijft denken.
Ga naar een goeie lingerie zaak en laat je daar adviseren.

Evt foto van welke bandjes je jurk krijgt meenemen.

Soms kan fashion tape ook handig zijn.
Been there, done that, got the T-shirt.
Ik had zo'n opplakbh omdat ik "iets" tussen m'n borsten en jurk wilde, maar had een open achterkant, dus een bh was geen optie. Beter had ik inderdaad niets gedaan, want die plakbh maakte m'n flinke D, een soort dubbel G (wat me natuurlijk pas achteraf op foto's opviel :facepalm: )

Dus als jij gewend bent om niets te dragen onder jurken, en het ziet er gewoon mooi uit als je je bruidsjurk aan hebt, en je voelt je er goed in, gewoon "commando" gaan dus ;)
Torselet (niet zulke stevige borsten). Zat fijn.
Dank jullie voor de reacties. Veel verschillen lees ik, goed voor mijn overwegingen :) Ik heb ook heel slechte ervaring met zo'n opplakbh, het zag er echt niet uit... Wellicht ziet het er inderdaad gewoon mooier uit met een strapless bh, ik moet hem (wat die 'hem' ook wordt) eind december meenemen als de jurk klaar is (schoenen ook) en dan worden de laatste aanpassingen gedaan.
gardening.angel schreef:
05-11-2021 21:23
Torselet (niet zulke stevige borsten). Zat fijn.
Dank! Zat dat specifiek fijn bij je borsten of meer daaronder (in je taille) of allebei? Het lijkt mij wat krap als je gaat zitten bij de ceremonie, maar misschien heb ik dat helemaal mis.
Mijn jurk was strapless.
Ik heb wel zo'n ding erbij gekocht dat goed onder mijn jurk zat en ondersteuning gaf, geen bh maar soort lijfje.

Ik kan echt niet zonder bh/iets ondersteunds want best grote cup en doet pijn anders, maar als jij dat vaker doet zou ik ook denken, laat lekker :)
Kijk ook even hoe een en ander zich gedraagt als je ermee gaat bewegen. Bruidsfotograaf hier en je wilt niet weten hoe vaak ik tepels of lelijke vouwen zie als een bruid gaat zitten, of voorover buigt om haar handtekening te zetten of als ze door iedereen gefeliciteerd wordt en haar armen dan steeds omhoog doet.

Alleen voor de spiegel staan en een keertje je achterkant bekijken is absoluut niet genoeg!
Als je wil weten wat je wil, moet je kijken naar wat je doet.
Hier wel iets eronder. De jurk zelf had ook wel baleinen en binnenin van die extra banden om hem vast te maken, maar had er toch nog een torselet onder. Daardoor zat de jurk veel beter.
Heb het bij iemand ooit mis zien gaan. Vrij grote boezem, in de auto was de veter aan de achterkant van de jurk los gegaan. Toen ze uit de auto stapte (in het zicht van iedereen die stond te wachten) zakte de jurk ontzettend af en hing haar boezem er half uit. Moeder heeft ter plekke de jurk opnieuw staan insnoeren, maar ze heeft de hele dag lopen heisen. Was geen succes. Vandaar ook dat ik er echt iets onder wilde en een halter er aan heb laten zetten. Er zaten cups in de jurk genaaid en ook een corset. Maar dit was echt niet genoeg qua steun.
irregular_choice wijzigde dit bericht op 05-11-2021 23:09
6.73% gewijzigd
In mijn jurk waren cups genaaid. Dat vond ik ideaal geen gedoe met bandjes of een strapless bh wat ik niet lekker vind zitten
Ik had een plak bh aan, stevige borsten 70B. Puur gedaan om ze iets bij elkaar te drukken voor net een mooier decolleté in mijn jurk. Ik had een jurk van stevige stof met een v hals en bandjes en daar overheen een kanten jurk ook met v hals.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Ik droeg er een torselette met jarretels onder mijn trouwjurk. Die jurk had een behoorlijke decolleté zodat geen bh absoluut geen optie was. Het hangt inderdaad ook van het model jurk af wat de mogelijkheden zijn.
Ik heb ook een torselet gedragen. Echt niet comfortabel. Wel sloot daardoor het lijfje mooi aan (ben van mijzelf niet strak). Als je zelf het idee hebt dat je jurk zonder bh prima zit, is het niet nodig. Pas dus de jurk met en zonder en kies dan wat voor jou het prettigst zit .
Hangt denk ik ook een beetje van de jurk af, als je daar al redelijk ingesnoerd zit, zie ik de noodzaak ook minder.

Ik had een halter met redelijk lage rug, daar had ik een torselet onder. Was ook wel nodig,
heb cup E. Werd ook aan de binnenkant met drukknopen aan de jurk gezet, zodat alles op z'n plaats bleef.
Dank voor alle reacties! Leuk en goed ook om vanuit het perspectief van een bruidsfotograaf te lezen :) Ik heb inmiddels de balkonettes in verschillende maten nog eens aangehad en de beste gekozen, maar het blijft een gevoel van hijsen en dat vind ik oncomfortabel. Ik hou sowieso niet van strapless, ik mis dan echt de bandjes :) Maar misschien dat dat met eenmaal de jurk aan wel mee valt. Het stukje stof onder de bh (blijkbaar waardoor het een balkonnette heet :)) kruipt ook de hele tijd op (bij alle maten trouwens).
22 december is de jurk klaar en dan moet ik voor het passen ook de gekozen bh of torselet meenemen, dus helaas op voorhand iets kopen zonder dat ik nog goed weet hoe het gaat zitten. Misschien dan toch ook maar een torselet op marktplaats op vinted kopen op goed geluk qua maat en dan kijken wat het beste zit ;)
Omdat de bruiloft zo klein en kort is heb ik goed nagedacht over waaraan ik wel of niet veel geld wil uitgeven en een bh voor een paar uur valt onder de tweede categorie :D Daarom ben ik blij met jullie (heel verschillende) input!
Oh ook goed om te weten bij torselet, daar heb je dat afzakken dus niet omdat die steun uit het hele lijfje komt.
Altijd jammer om te bezuinigen op goed ondergoed onder je jurk
Dat kan je jurk maken of breken.
Wij zijn pas getrouwd (ook klein en redelijk eenvoudig). Mijn trouwjurk had een kanten rug dus ik heb voor hetzelfde dilemma gestaan. Ik heb uiteindelijk een plak BH van de Hunkemöller gekocht. Werkte echt prima. Toen ik hem aantrok dacht ik “hmmm” maar vervolgens heb ik hem de hele dag niet gevoeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven