Help: hoe vouw je een hema kinderspeeltentje op?

05-06-2009 17:00 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een cadeautje gekocht voor de verjaardag van mijn kleine nichtje. Een speeltentje van de hema. Heeft iemand deze ook en weet je hoe je deze weer in elkaar kan vouwen. Ben nu al ruim een uur bezig en krijg dat ding niet op de goede manier opgevouwen. En helaas, de instructie is niet zo duidelijk. Heb ook al zitten googelen, maar dat mocht ook niet baten.

Alvast hartelijk bedankt voor de hulp!
Is het ondertussen gelukt?

Neem aan dat je schoonbroer/zus nu wel heel dankbaar is voor dit eeeeehmmm handige cadeau.

Was gewoon even nieuwsgierig!!!
Okee. Visualiseer met me mee.

Je hebt dus nu twee platte stukken (het dak en het huisje)

Beiden worden op eenzelfde wijze opgevouwen.

Let op: mannen schijnen dit niet te kunnen (ik vouw m ook altijd op want manlief gooit het kreng na een kwartier in een hoek)

Precies doen wat ik zeg en geen stap overslaan.

Ook neit zelf gaan nadenken.

pak een van de delen, ga staan en zorg dat je het deel voor je hebt

vouw dan de beide zijkanten naar het midden.

bovenin komt er dan vanzelf een rondje, evenals onderin, je vouwt dus als het ware een kokertje.

Heb je beide zijkanten bijna tegen elkaar aan, dan duw je het bovenste rondje van het kokertje naar beneden en dan glijdt het als vanzelf langs elkaar heen in een achtje. Je linkerhand gaat dus iets omhoog en de rechter omlaag, of andersom. en dan heb je een plat rondje wat in het pakje past.

Hetzelfde met de andere helft.
Whopper, ik heb het echt gedaan zoals jij zegt hoor.

Maar ben niet zo heel groot (mijn dochter van 5 is nog maar 2 koppen kleiner dan ik.)..

En ik had echt 2 handen nodig om dat ding vast te houden als gleed ie uit mn handen en stond ie weer.

Na tig keer proberen vond ik het gezegend.

Heb em eerst nog in de tuin gepleurt en zag later dat ie aan de onderkant ook al gescheurd was en toen was ik er klaar mee.

Heb ook helemaal geen geduld voor dat soort dingen...
Hihihihihihi o o o wat een drama zo'n leuk tentje van de Hema...

Hoop dat t je inmiddels gelukt is!

Ik overweeg nu bijna ook zo'n tentje te kopen voor mijn kleine nichtje... misschien vertel ik er dan niet bij hoe het opvouwen moet ;)

Wel grappig ik zie het al helemaal voor me! Haha!

Heel veel succes ermee hoor! En veel binnenpret toegewenst bij het geven :p
Ik vraag me trouwens wel af of er mensen zijn die terug gegaan zijn naar de hema om te zeggen dat dat kreng helemaal niet zo makkelijk op te vouwen is als zij beweren...

Stond echt in de beschrijving: eenvoudig weer op te bergen (of zoiets).

Ja joh...tuurlijk...

Ben in ieder geval wel blij te lezen dat ik niet de enige ben die moeite had om dat ding weer in elkaar te krijgen.

Ben alleen wel de die hem uit frustratie heeft gesloopt geloof ik
quote:Kess schreef op 05 juni 2009 @ 17:02:

Doormidden knippen en dan dubbelvouwen. Past precies. Succes!

Die neiging begin ik wel steeds meer te krijgen.

Ik ben vanavond uit eten geweest en dus net weer thuis. Heb hem net samen met manlief in elkaar proberen te vouwen. Is nog niet gelukt.

Morgen weer een dag .....
quote:Toetiexx schreef op 05 juni 2009 @ 23:26:

Ik vraag me trouwens wel af of er mensen zijn die terug gegaan zijn naar de hema om te zeggen dat dat kreng helemaal niet zo makkelijk op te vouwen is als zij beweren...

Stond echt in de beschrijving: eenvoudig weer op te bergen (of zoiets).

Ja joh...tuurlijk...

Ben in ieder geval wel blij te lezen dat ik niet de enige ben die moeite had om dat ding weer in elkaar te krijgen.

Ben alleen wel de die hem uit frustratie heeft gesloopt geloof ik Ik heb anders ook behoorlijke sloopneigingen hoor.....
Is toch eigenlijk erg... dat zelfs 2 volwassen mensen niet eens in staat zijn zo'n tentje weer op te vouwen

Het was leuk bedacht van de Hema... maar werkt voor geen meter..

Of komt er nog iemand vertellen dat het hem/haar WEL is gelukt?!
Ik heb ook zo'n tentje van de Hema! Zit gewoon weer netjes in dat groene hoesje heur!

Zou 'm bijna opzetten om helemaal te beschrijven hoe je dat ding weer in elkaar krijgt... is t al gelukt?
Kletsmajoor,

Misschien heb jij een andere?? Die van mij zat in een rose hoesje..
Hm, zou kunnen... ik heb een soort kaboutertent, zeker weten van de Hema... maar ok dan wel van vorig jaar... met een soort stokjes met elastiek erin (ofzo?) zodat het heel makkelijk in te klappen/op te vouwen/weer klein te krijgen is...
@Kletsmajoor, jij hebt dan een ander tentje. Ik heb het tentje gekocht waar hier in het topic ook een plaatje van is.
Kletsmajoor heeft idd een andere...

Het tentje waar het hier over gaat heeft geen stokjes of elastiek... maar buigzaam... weet-ik-veel-wat-het-is (kunststof??metaal??)
Haha, ik kwam nog eens langs om te kijken of het wkz al gelukt was, maar niet echt, dus.

Ik heb even wat gezocht en ziehier:

filmpje

Deze meneer doet het opvouwen voor met een ander tentje, maar het is hetzelfde idee.

Nogmaals succes enne, laat je het even weten als het wel gelukt is?
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
quote:Gamuza schreef op 07 juni 2009 @ 12:56:

Haha, ik kwam nog eens langs om te kijken of het wkz al gelukt was, maar niet echt, dus.

Ik heb even wat gezocht en ziehier:

filmpje

Deze meneer doet het opvouwen voor met een ander tentje, maar het is hetzelfde idee.

Nogmaals succes enne, laat je het even weten als het wel gelukt is?

Wauw, dat is dus de oplossing!!!

Eindelijk snap ik het dan....

Helaas voor ons is het al te laat. Bij de laatste poging scheurde hij uit en vonden wij dat we hem niet meer cadeau konden geven. We hebben inmiddels een ander cadeautje gekocht voor mijn nichtje....
quote:wzk schreef op 08 juni 2009 @ 15:22:

[...]

Wauw, dat is dus de oplossing!!!

Eindelijk snap ik het dan....

Helaas voor ons is het al te laat. Bij de laatste poging scheurde hij uit en vonden wij dat we hem niet meer cadeau konden geven. We hebben inmiddels een ander cadeautje gekocht voor mijn nichtje....

Sorry hoor maar zie het al helemaal voor me. Jij hebt 100.000 keer geprobeerd om dat klotetentje op te vouwen. Helemaal blij dat het eindelijk gelukt is, is dat pokkeding stuk!

Nu iets gekocht dat je niet hoef op te vouwen/rollen whatever?
quote:Iris26 schreef op 08 juni 2009 @ 15:45:

[...]

Sorry hoor maar zie het al helemaal voor me. Jij hebt 100.000 keer geprobeerd om dat klotetentje op te vouwen. Helemaal blij dat het eindelijk gelukt is, is dat pokkeding stuk!

Nu iets gekocht dat je niet hoef op te vouwen/rollen whatever?

Heb opblaasmeubeltjes gekocht (ook weer bij hema). Was overigens erg geslaagd.
Heb nog niet alle reacties gelezen.. maar hier ook frustratie!

Ben er een keer een hele avond mee bezig geweest. Eerst in de tuin, maar toen de muggen me in de schemering lek begonnen te prikken verder gegaan in de woonkamer.

Uren mee bezig geweest.. het m o e s t e n z o u me lukken! Nou niet dus. En daarna nog ruzie gekregen met m'n man omdat ik geen tijd meer had om de beloofde film te kijken ..

grr.. nu ligt ie half onder de kast te wachten tot ik 'm mee neem naar de winkel (in mijn geval prenatal) om te vragen aan de juffer van de winkel of zij 't ff voor wil doen. Als ze dat niet kan, wil ik m'n geld terug!

:-)
Ah, dat filmpje ziet er goed uit..

Al vind ik de stap van die 'krakeling' naar het eindresultaat een soort van tovertruc...

Ga 't straks nog 's proberen
Nou ik heb het met volgens het filmpje geprobeerd, maar ook dat werkt niet. Ik heb hem wel wat platter kunnen vouwen en zo ligt ie nu boven op zolder.
Ik weet nu wat schoonzus krijgt voor haar kinderen op 5 december...gnagnagna
quote:Zwieber schreef op 11 juni 2009 @ 20:05:

Ik weet nu wat schoonzus krijgt voor haar kinderen op 5 december...gnagnagna Hahaha, dat idee had ik ook al!
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven