Groei peuter (2 tot 3 jaar)
donderdag 4 juni 2009 om 17:56
Beste allemaal,
Gewoon voor de weet; hoeveel groeide jouw kind tussen zijn of haar tweede en derde verjaardag? De teller staat hier "al" op 300 gram (ongeveer halverwege het jaar). Lijkt mij wat weinig. (qua centimeters zijn er misschien 1 of 2 bij in dezelfde tijd).
Kom maar op met de cijfertjes.. En bedankt!
Gewoon voor de weet; hoeveel groeide jouw kind tussen zijn of haar tweede en derde verjaardag? De teller staat hier "al" op 300 gram (ongeveer halverwege het jaar). Lijkt mij wat weinig. (qua centimeters zijn er misschien 1 of 2 bij in dezelfde tijd).
Kom maar op met de cijfertjes.. En bedankt!
donderdag 4 juni 2009 om 22:26

donderdag 4 juni 2009 om 22:32

vrijdag 5 juni 2009 om 08:01
Ik kan het boekje nergens vinden, maar weet wel dat zoon tussen 2 en 3 jaar bijna alleen maar in lengte is bijgekomen, niet in gewicht. Hij is nu 3 jaar en 3 maanden en weegt 12,5 kilo bij een lengte van ruim een meter. Echt een spriet dus! Hij eet als een bootwerker, maar is gewoon heel actief. Hij heeft trouwens ook wel periodes dat hij amper iets eet. Dat baart me dan wel zorgen, hij is al zo mager, maar ik weet ook dat het wel weer overgaat.
Ik zou me er niet teveel zorgen over maken als je dochter wel gewoon vrolijk, alert en beweeglijk is. Drinken is wel belangrijk, maar dat kun je natuurlijk niet afdwingen.
Ik zou me er niet teveel zorgen over maken als je dochter wel gewoon vrolijk, alert en beweeglijk is. Drinken is wel belangrijk, maar dat kun je natuurlijk niet afdwingen.

vrijdag 5 juni 2009 om 12:24
Zo, heb ik me even vergist. Dacht dat ze niet in gewicht was aangekomen, maar op de dag af een jaar geleden is ze ook gewogen en gemeten en (jahaaaaa, het mocht vandaag, ze vond het zelfs leuk) ze is 1.5kg aangekomen. Opzich niet heel raar dat het me niet echt opviel, want ze is ook 10cm langer geworden.
Nog een grappig verschil:
Dochter 1 met 14 maanden: 72cm en 9665gr
Dochter 2 met 08 maanden: 74cm en 9700gr
Nog een grappig verschil:
Dochter 1 met 14 maanden: 72cm en 9665gr
Dochter 2 met 08 maanden: 74cm en 9700gr
vrijdag 5 juni 2009 om 20:35
Süzme yöghurt Mirjam, 10% vet blauw emmertje, dat groene emmertje is halfvol. Ik dacht dat yoghurt minder problemen opleverde met lactoseintolerantie,maar daar weet jij ongetwijfeld meer van.
Creme fraiche wordt hier ook erg gebliefd, krijgt ze af en toe 2 eetlepels van, met dille. Culinair wonder houdt niet zo van groente maar wel van kruiden (bossen dille en koriander gaan er in, ze krijgt ze soms als groente, bizar he).
Hoe zit ze trouwens op die gewicht vs. lengte curve (soort bm?i curve) die gehanteerd wordt op het cb? Past ze daar nog op?
Creme fraiche wordt hier ook erg gebliefd, krijgt ze af en toe 2 eetlepels van, met dille. Culinair wonder houdt niet zo van groente maar wel van kruiden (bossen dille en koriander gaan er in, ze krijgt ze soms als groente, bizar he).
Hoe zit ze trouwens op die gewicht vs. lengte curve (soort bm?i curve) die gehanteerd wordt op het cb? Past ze daar nog op?
vrijdag 5 juni 2009 om 21:28
quote:wiekje schreef op 05 juni 2009 @ 20:35:
Süzme yöghurt Mirjam, 10% vet blauw emmertje, dat groene emmertje is halfvol. Ik dacht dat yoghurt minder problemen opleverde met lactoseintolerantie,maar daar weet jij ongetwijfeld meer van.
Wiekje, juist die yoghurt hebben wij standaard in huis. Wel vrij duur, maar zoooo lekker. Als ik wel eens een zoet toetje neem zelf, wil ik toch altijd nog een lepeltje Turkse yoghurt, voor de frissige, romige smaak.
We geven haar ook wel eens een beetje slagroom (op haar toetje) en ik roer meestal een klontje roomboter door haar pap. Toch groeit ze nu dus bijna niet, al 5 maanden lang.
Ik heb geen cb-curve, maar houd wel de bv-curve bij en daar buigen beide lijntjes nu een beetje af.
Wiekje, juist die yoghurt hebben wij standaard in huis. Wel vrij duur, maar zoooo lekker. Als ik wel eens een zoet toetje neem zelf, wil ik toch altijd nog een lepeltje Turkse yoghurt, voor de frissige, romige smaak.
We geven haar ook wel eens een beetje slagroom (op haar toetje) en ik roer meestal een klontje roomboter door haar pap. Toch groeit ze nu dus bijna niet, al 5 maanden lang.
Ik heb geen cb-curve, maar houd wel de bv-curve bij en daar buigen beide lijntjes nu een beetje af.

zaterdag 6 juni 2009 om 09:03
quote:Mirjam762 schreef op 05 juni 2009 @ 19:51:
Keurig toch Fleurtje! Is ze nu dan eindelijker wat langer (ja, duh, 10 cm, maar ik bedoel; ze was altijd nogal klein)?
En jouw tweede is dus veel meer een bolletje dan de eerste.
Ze zit nog steeds onder de curves, maar ze is idd eindelijk wat gegroeid!
De jongste noem ik vaak bollie, maar eigenlijk is ze dat helemaal niet: ze zit met alles ver boven de curves, dus alles is wel in verhouding. Maar wat een verschil met nr 1.... Heb zojuist weer stapels kleren uit haar kast gehaald voor Marktplaats, gaat zo hard. Bij de oudste deed ik rustig een half jaar met die kleertjes...
Keurig toch Fleurtje! Is ze nu dan eindelijker wat langer (ja, duh, 10 cm, maar ik bedoel; ze was altijd nogal klein)?
En jouw tweede is dus veel meer een bolletje dan de eerste.
Ze zit nog steeds onder de curves, maar ze is idd eindelijk wat gegroeid!
De jongste noem ik vaak bollie, maar eigenlijk is ze dat helemaal niet: ze zit met alles ver boven de curves, dus alles is wel in verhouding. Maar wat een verschil met nr 1.... Heb zojuist weer stapels kleren uit haar kast gehaald voor Marktplaats, gaat zo hard. Bij de oudste deed ik rustig een half jaar met die kleertjes...
zaterdag 6 juni 2009 om 11:00
Lekker is die yoghurt, we halen 'm bij de turkse groenteboer.
Misschien bereidt ze zich wel voor op een groeispurtje Mirjam.
Dit is trouwens die cb curve die ik bedoel (de bovenste, lengte vs. gewicht). http://www.ouders.nl/pdf/groeicurve_j_1-21jr1.pdf
Fleurtje, groeit jouw oudste ook onder de -2,5 lijn?
Misschien bereidt ze zich wel voor op een groeispurtje Mirjam.
Dit is trouwens die cb curve die ik bedoel (de bovenste, lengte vs. gewicht). http://www.ouders.nl/pdf/groeicurve_j_1-21jr1.pdf
Fleurtje, groeit jouw oudste ook onder de -2,5 lijn?
zaterdag 6 juni 2009 om 11:29
Dochter was bij de laatste controle bij de kinderarts in maart(toen net 2) 11 kilo en 86 centimeter. Qua gewicht keurig, qua lengte iets onder het lijntje. Ik vermoed dat ze de laatste weken wel wat aangekomen is omdat ze eindelijk is gaan drinken. Ze heeft met tussenpozen meer dan een jaar een sonde gehad omdat ze weigerde te drinken. Het kwartje lijkt nu gevallen te zijn, ze heeft nu door dat drinken betekent dat ze geen sonde meer in hoeft. Niet dat ze enorm veel drinkt, maar ze redt het er mee.
Door de sonde kreeg ze alleen water, nu drinkt ze yomild, sap en ijsthee, waar natuurlijk suiker in zit en dat zet aan.
Door de sonde kreeg ze alleen water, nu drinkt ze yomild, sap en ijsthee, waar natuurlijk suiker in zit en dat zet aan.
zaterdag 6 juni 2009 om 12:45
Ja, de sonde is er nu ruim twee weken uit en wat wij haar geven drinkt ze op, soms met frisse tegenzin, maar ze zegt dan zelf al "staart(=sonde) uit, mij drinken", dus ze heeft het door.
*Ja, het weer was niet super he, hadden wij vorig jaar wel. Dezelfde ervaring als wij dus wbt de natuur en de mensen. Dit jaar lukt een Schotlandvakantie niet ivm verhuizen, maar volgend jaar hopelijk wel. Ik vond jullie huisje hartstikke leuk, heb de link bewaard.*
*Ja, het weer was niet super he, hadden wij vorig jaar wel. Dezelfde ervaring als wij dus wbt de natuur en de mensen. Dit jaar lukt een Schotlandvakantie niet ivm verhuizen, maar volgend jaar hopelijk wel. Ik vond jullie huisje hartstikke leuk, heb de link bewaard.*
zaterdag 6 juni 2009 om 13:35
Haha, dat ze het "staart" noemt. Knappe meid hoor, dat het nu wel lukt. Aan welke hoeveelheden vocht zit zij nu zo'n beetje per dag. Op basis van wat Hanna drinkt, zou ze ook wel bijna een sonde mogen denk ik..
*Het huisjes was ook leuk, alleen wel te klein voor jullie gezin denk ik? Slechts 2 slaapkamers, maar ik dacht dat er ook huisjes met 3 kamers waren?*
*Het huisjes was ook leuk, alleen wel te klein voor jullie gezin denk ik? Slechts 2 slaapkamers, maar ik dacht dat er ook huisjes met 3 kamers waren?*
zaterdag 6 juni 2009 om 15:40
Ze zit nu op ongeveer 600 cc per dag(5 bekers van 120 cc) en dat is ruim voldoende voor haar. Onder de 500 cc is medisch gezien te weinig, maar zelfs op 100 cc per dag hield ze het nog lang vol, maar ja, slecht vooral voor de nieren en haar darmen natuurlijk
* In principe zou 2 slaapkamers ook nog wel lukken, de jongens op 1 en wij en dochter op 1. Maar een beetje ruimte is ook wel prettig. We zien nog wel. Tijdens onze historische evenementen liggen we ook met z'n allen hutjemutje in een historisch correcte tent *
* In principe zou 2 slaapkamers ook nog wel lukken, de jongens op 1 en wij en dochter op 1. Maar een beetje ruimte is ook wel prettig. We zien nog wel. Tijdens onze historische evenementen liggen we ook met z'n allen hutjemutje in een historisch correcte tent *