Groei peuter (2 tot 3 jaar)
donderdag 4 juni 2009 om 17:56
Beste allemaal,
Gewoon voor de weet; hoeveel groeide jouw kind tussen zijn of haar tweede en derde verjaardag? De teller staat hier "al" op 300 gram (ongeveer halverwege het jaar). Lijkt mij wat weinig. (qua centimeters zijn er misschien 1 of 2 bij in dezelfde tijd).
Kom maar op met de cijfertjes.. En bedankt!
Gewoon voor de weet; hoeveel groeide jouw kind tussen zijn of haar tweede en derde verjaardag? De teller staat hier "al" op 300 gram (ongeveer halverwege het jaar). Lijkt mij wat weinig. (qua centimeters zijn er misschien 1 of 2 bij in dezelfde tijd).
Kom maar op met de cijfertjes.. En bedankt!
donderdag 4 juni 2009 om 19:02
Wauw, wat een cijfertjes!
Dochter is van 0-1 jaar 5 kilo gegroeid, van 1 tot 2 jaar 3,5 kilo en nu blijft het dus steken. Ze is ooit al door de molen gegaan (vanwege gezondheidsklachten) en daar kwam alleen lactose-intolerantie uit. Ik heb nu wel contact gezocht met het consultatiebureau, hoewel ik niet kan bedenken wat er aan gedaan kan worden (behalve opletten hoe het verder gaat natuurlijk). Medisch is ze in orde, ze is ook gewoon gezellig en ontwikkelt zich goed. Het eten is nèt aan qua hoeveelheden, drinken onder de norm. Maar goed, ik krijg er niet meer in.
Ik ben ook niet echt bezorgd ofzo, maar vind het wel leuk/interessant om van anderen te horen hoeveel hun peuter dat jaar groeit.
Dochter is van 0-1 jaar 5 kilo gegroeid, van 1 tot 2 jaar 3,5 kilo en nu blijft het dus steken. Ze is ooit al door de molen gegaan (vanwege gezondheidsklachten) en daar kwam alleen lactose-intolerantie uit. Ik heb nu wel contact gezocht met het consultatiebureau, hoewel ik niet kan bedenken wat er aan gedaan kan worden (behalve opletten hoe het verder gaat natuurlijk). Medisch is ze in orde, ze is ook gewoon gezellig en ontwikkelt zich goed. Het eten is nèt aan qua hoeveelheden, drinken onder de norm. Maar goed, ik krijg er niet meer in.
Ik ben ook niet echt bezorgd ofzo, maar vind het wel leuk/interessant om van anderen te horen hoeveel hun peuter dat jaar groeit.
donderdag 4 juni 2009 om 19:50
donderdag 4 juni 2009 om 20:38
houden jullie dat allemaal bij? Dan ben ik blijkbaar een ontaarde moeder! Ik weeg mijn kind nooit. Meet hem ook niet, dat soort dingen doen ze op het consultatie/kleuterburo. En als hij goed eet en er niet slecht uitziet, niet ziek is dan gaat het goed. Ik zuo niet eens meer weten wat hij groeide tussen 2 en drie, terwijl dat wel in zijn boekje staat

donderdag 4 juni 2009 om 20:46
quote:Teigetje29 schreef op 04 juni 2009 @ 20:38:
houden jullie dat allemaal bij? Dan ben ik blijkbaar een ontaarde moeder! Ik weeg mijn kind nooit. Meet hem ook niet, dat soort dingen doen ze op het consultatie/kleuterburo. En als hij goed eet en er niet slecht uitziet, niet ziek is dan gaat het goed. Ik zuo niet eens meer weten wat hij groeide tussen 2 en drie, terwijl dat wel in zijn boekje staatIk heb net ook gewoon het cbboekje gepakt en het even nagekeken hoor, zo uit m'n hoofd nee natuurlijk weet ik dat niet . Nu dochter niet meer naar het cb gaat heb ik ook alleen maar een idee omdat ze af en toe zelf naast de groeimeter in d'r kamer gaat staan of op de weegschaal in de badkamer klimt (inmiddels ruim 4 jaar en dat is leuk )
houden jullie dat allemaal bij? Dan ben ik blijkbaar een ontaarde moeder! Ik weeg mijn kind nooit. Meet hem ook niet, dat soort dingen doen ze op het consultatie/kleuterburo. En als hij goed eet en er niet slecht uitziet, niet ziek is dan gaat het goed. Ik zuo niet eens meer weten wat hij groeide tussen 2 en drie, terwijl dat wel in zijn boekje staatIk heb net ook gewoon het cbboekje gepakt en het even nagekeken hoor, zo uit m'n hoofd nee natuurlijk weet ik dat niet . Nu dochter niet meer naar het cb gaat heb ik ook alleen maar een idee omdat ze af en toe zelf naast de groeimeter in d'r kamer gaat staan of op de weegschaal in de badkamer klimt (inmiddels ruim 4 jaar en dat is leuk )
donderdag 4 juni 2009 om 20:47
donderdag 4 juni 2009 om 21:12
quote:Mirjam762 schreef op 04 juni 2009 @ 20:36:
Bij de geboorte 3 kilo en 51 cm.
Bij 1 jaar 8 kilo en 75 cm
Bij 2 jaar 11,4 kilo en 90,5 cm
Bij bijna 2,5 jaar 11,7 kilo en 91 cm
Hoi Mirjam, heb ook even het boekje erbij gepakt:
bij geboorte 3,5 kilo en 50 cm
bij 11 maanden 7,3 kilo en 68 cm
bij 27 maanden 9,5 kilo en 84 cm.
Ook een klein meisje dus! Ze is de laatste 4 maanden flink in de lengte geschoten, gewicht is een beetje achter gebleven, maar dat zal nog wel bij trekken. Eten is inderdaad net aan qua norm, maar ze drinkt wel goed. (Ik geef op advies van het cb nog steeds peutergroeimelk). Eten is ook heel wisselend, tijdens die groeispurts had ze echt weken dat ze het dubbele at van wat ze normaal at (stond echt met m'n oren te klapperen toen ze de eerste keer om nog een boterham vroeg )
Ik maak me ook niet ongerust, omdat verder alles goed gaat, maar merk wel dat ik, als ze ziek is en dan niet eet, ik er toch wel erg op zit (voeg dan ook druivensuiker toe aan het drinken), en zodra ze weer wat eet al haar lievelingskostjes maak.
na ja, merk wel dat hoe meer ik het los laat, hoe beter het gaat en ik voor mijn gevoel vaker blij verrast wordt met lege bordjes....
Bij de geboorte 3 kilo en 51 cm.
Bij 1 jaar 8 kilo en 75 cm
Bij 2 jaar 11,4 kilo en 90,5 cm
Bij bijna 2,5 jaar 11,7 kilo en 91 cm
Hoi Mirjam, heb ook even het boekje erbij gepakt:
bij geboorte 3,5 kilo en 50 cm
bij 11 maanden 7,3 kilo en 68 cm
bij 27 maanden 9,5 kilo en 84 cm.
Ook een klein meisje dus! Ze is de laatste 4 maanden flink in de lengte geschoten, gewicht is een beetje achter gebleven, maar dat zal nog wel bij trekken. Eten is inderdaad net aan qua norm, maar ze drinkt wel goed. (Ik geef op advies van het cb nog steeds peutergroeimelk). Eten is ook heel wisselend, tijdens die groeispurts had ze echt weken dat ze het dubbele at van wat ze normaal at (stond echt met m'n oren te klapperen toen ze de eerste keer om nog een boterham vroeg )
Ik maak me ook niet ongerust, omdat verder alles goed gaat, maar merk wel dat ik, als ze ziek is en dan niet eet, ik er toch wel erg op zit (voeg dan ook druivensuiker toe aan het drinken), en zodra ze weer wat eet al haar lievelingskostjes maak.
na ja, merk wel dat hoe meer ik het los laat, hoe beter het gaat en ik voor mijn gevoel vaker blij verrast wordt met lege bordjes....

donderdag 4 juni 2009 om 21:16
Mijn poppeke:
Bij de geboorte: 3190 gram en 50 cm.
Met 1 jaar en 2 maanden: 8100 gram en 73 cm.
Met 2 jaar en 2 maanden was ze 10 kilo en 350 gram en 82 cm.
Met 3 jaar en 1 dag was ze 11,2 kilo en 89,4cm.
Met 4 jaar en een maand was ze 13,7 kilo en 97 cm.
Ze is nu bijna 6 en 16 kilo ofzo. Lengte weet ik echt niet.
Mijn bonkie:
Bij de geboorte: 4010 gram en 53 cm
Met 1 jaar en 2 maanden: 8980 gram en 73 cm.
Met 2 jaar en 1 maand: 11 kilo en 900 gram en 84 cm.
Met 3 jaar en 3 maanden: 14 kilo en 800 gram en 93,3 cm.
Hij wordt in oktober 4 en gok dat hij zijn zus ondertussen voorbij is in gewicht
Bij de geboorte: 3190 gram en 50 cm.
Met 1 jaar en 2 maanden: 8100 gram en 73 cm.
Met 2 jaar en 2 maanden was ze 10 kilo en 350 gram en 82 cm.
Met 3 jaar en 1 dag was ze 11,2 kilo en 89,4cm.
Met 4 jaar en een maand was ze 13,7 kilo en 97 cm.
Ze is nu bijna 6 en 16 kilo ofzo. Lengte weet ik echt niet.
Mijn bonkie:
Bij de geboorte: 4010 gram en 53 cm
Met 1 jaar en 2 maanden: 8980 gram en 73 cm.
Met 2 jaar en 1 maand: 11 kilo en 900 gram en 84 cm.
Met 3 jaar en 3 maanden: 14 kilo en 800 gram en 93,3 cm.
Hij wordt in oktober 4 en gok dat hij zijn zus ondertussen voorbij is in gewicht
donderdag 4 juni 2009 om 21:16
dochterlief is tussen 2 en 3 jaar ongeveer 8 cm gegroeid en ca. 2 kilo erbij.
Tussen de 3 en 4 ca. 6 cm en een kilo erbij.
Het laatste halfjaar ca. 2,5 cm en weer een kilo erbij (bollie )
Maar ze heeft ook maanden van bijna stilstand gehad.
Voorlopige tussenstand 95 cm en 14 kilo
Tussen de 3 en 4 ca. 6 cm en een kilo erbij.
Het laatste halfjaar ca. 2,5 cm en weer een kilo erbij (bollie )
Maar ze heeft ook maanden van bijna stilstand gehad.
Voorlopige tussenstand 95 cm en 14 kilo
anoniem_26395 wijzigde dit bericht op 04-06-2009 21:18
Reden: toevoeging
Reden: toevoeging
% gewijzigd
donderdag 4 juni 2009 om 21:28
He, bedankt voor al het opzoekwerk iedereen! Teigetje, ja, ik houd het allemaal bij (vooral het gewicht, lengte is lastiger vind ik). Ik let ook vooral op hoe ze overkomt (vrolijk, makkelijk, af en toe een "echte" peuter etc.), maar het valt me wel op dat ze dunner wordt. En dan is de weegschaal zo gepakt natuurlijk.
Even alle cijfertjes op me in laten werken nu.
Even alle cijfertjes op me in laten werken nu.
donderdag 4 juni 2009 om 21:35
Ik heb het idee dat de meeste kindjes hier harder groeiden tussen hun 3e en 4e jaar, dan tussen hun 2e en 3e jaar.
Zwieber, herken jij dus ook die periodes van stilstand? Waarom liep jij bij een diëtiste als ik vragen mag?
Pammie, Beer, jullie hebben ook echt kleine meisjes he!
En grappig he, die verschillen tussen de kinderen (in het geval van Pammie, en bij mij trouwens ook; zoon was op deze leeftijd ook 3 kilo zwaarder).
Zwieber, herken jij dus ook die periodes van stilstand? Waarom liep jij bij een diëtiste als ik vragen mag?
Pammie, Beer, jullie hebben ook echt kleine meisjes he!
En grappig he, die verschillen tussen de kinderen (in het geval van Pammie, en bij mij trouwens ook; zoon was op deze leeftijd ook 3 kilo zwaarder).

donderdag 4 juni 2009 om 21:35
Ik snap het ook niet
Zoon is niet dik alleen een stuk 'compacter'. Hij krijgt nu weer een bolle toet, en daarna zien we hem meestal de lucht weer inschieten en is hij ineens een stuk slanker.
Dochter is altijd slank, schiet dan de lucht en dan kunnen we weer ribbetjes tellen en zakt alles weer van haar kippekontje.
Zoon is niet dik alleen een stuk 'compacter'. Hij krijgt nu weer een bolle toet, en daarna zien we hem meestal de lucht weer inschieten en is hij ineens een stuk slanker.
Dochter is altijd slank, schiet dan de lucht en dan kunnen we weer ribbetjes tellen en zakt alles weer van haar kippekontje.