Oorpiercing bij jonge kids

06-06-2009 11:03 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
n.a.v. het oorbellen topic...

Een raar iets...mensen die hun baby's oren laten piercen...Zie je zo'n leuk klein meisje, maar al wel met oorbellen in.

Wat vinden jullie daarvan?

Ik vind het niet kunnen. Ten eerste zou het eigen keus moeten zijn van een persoon of hij/zij wel gaten in haar/zijn lijf wil. Dus ik zou wachten tot het kind er zelf om vraagt.

Ben benieuwd wat jullie vinden.

Oorbellen bij een kind

Totaal aantal stemmen: 77

Ja, geen problemen mee (18%)
Nee, zou ik nooit doen (77%)
Weet niet (5%)
het is verstikkingsgevaar

Mijn dochter had altijd zilveren ringetjes toen ze klein was, van die hele kleintjes.
Dank u kip

Die ringentjes heeft mijn vriendin ook, die zitten zo goed vast. Daar gebeurt idd niks mee.

Maar soms zie je van die kinderen rondrennen met GIGANTISCHE oorbellen die zoooo gemakkelijk kunnen haken op een glijbaan, deurklink of wat dan ook.

Snappen die ouders dat dan niet vraag ik me af.
Ja, dat vind ik echt.
Nee hoor Mamasaar dat is nooit gebeurd.

Mijn dochter heeft weleens het een en ander in haar oor gestopt , kleine dingetjes die ze bij vrienden op de grond vond.

In haar gehooringang bedoel ik dan he.

Maar haar eigen oorbellen zaten en zitten altijd in haar oorlellen op de plek waar ze horen
Ja okee, maar dan heb ik het over die "leuke" grote neppers waarvan het steentje zo makkelijk loslaat. Daar zie ik ze in de stad ook wel eens mee langslopen.

Ik snapte je trouwens

Ikzelf bedoelde nu meer die grote ringen of zo'n grote sterren die open zijn van de binnenkant.
Ja, dat vind ik echt.
Ik vind oorbellen bij baby's afschuwelijk. Maar eigenlijk vind ik het tot een jaar of 12 een no go. Het maakt meisjes zo ordinair.

Vaak zijn het types die ook van die Delly Kelly schoenen dragen of cowboylaarsjes met hakjes.

Bij jongetjes vind ik oorbellen nooit kunnen.
Ik kreeg mn oorbellen toeni k mn Adiploma had gehaald, was dus vier of vijf. Ikv ond het toen echt super. Bij baby's vind ik het wel een beetje apart.
nah, wat een bizarre vooroordelen zeg.

ik woon in een wijk met veel buitenlanders en ik zie zo vaak babies met oorbellen. Doodgewoon. Vind het ook niet per se ordi, dat hangt erg af van de rest van de kleding etc.

Bij jongens kan het leuk zijn en ik ken zat volwassen kerels die er bepaald lekker uitzien met een ringetje oid in het oor.

Mijn dochters waren een jaar of drie toen ze oorbellen wilden, maar ze laten het steeds dichtgroeien. Heb ze nog 1 x laten schieten en de jongste heeft er nu nog eentje in. Ze zoeken het nu maar uit ik ga het niet meer betalen voor ze.

oh, en olie op het ordi-vuur: ik wil binnenkort een gaatje in mn neusvleugel!
Ik vind het vreselijk lelijk bij een jong kind en ik vind het ook kul om te zeggen dat zo'n kind er toch niets van voelt, want er wordt wel even een gat door een oor geschoten. Dat voel je echt wel even een paar dagen.
Ik vind het ook lelijk, maar een ander vindt het mooi. Kwestie van smaak.

En aso? Dat weet ik niet, ik zie ze meestal bij Hindoestaanse kindjes, die zien er dan verder totaal niet aso uit. Wel met van die vreselijke jurkjes met ruches enzo, maar das ook alweer een kwestie van smaak.
quote:Treintje82 schreef op 06 juni 2009 @ 11:22:

Mijn zoontje heeft sinds 2 maanden 1 oorbel een diamante oorknopje hij is bijna 3 en ik vind zoiets niet erg zelf heb ik ze gekregen met 3 maanden. als hij het later niet zou willen kan die het gemakkelijk eruit halenHet punt hiervan vind ik dat jij een gat in je kind zijn oor jaagt puur uit eigenbelang. Het kind heeft er niks aan, heeft nog niet eens wens om zoiets te willen hebben. Ik vind het inderdaad ook een tokkiegehalte hebben.
Ik ken een meisje die was 3 toen ze gaatjes in haar oren wilde. Ze bleef er zo lang over zeuren dat haar ouders haar meenamen naar de juwelier met het idee dat ze bij het zien van de apparatuur wel zou afhaken of na het eerste gaatje wel moord en brand zou schreeuwen en het daar bij zou blijven. Maar nee, met een trillend lipje doorstond ze het allemaal en kreeg apetrots twee gaatjes.

Motto : als een kind het zelf wil, waarom niet?
@pannetje op zijn peuterspeelzaal heeft 8 van de 10 kinderen gaatjes onder andere veel buitelandse kinderen waarbij het een traditie is maar ook veel nederlandse ik vind het zelf heel schattig en hij heeft mij ook meerdere keren gezegt dat die dat mooi vond en ook wilt, hij is er trots op en laat het ook aan iedereen zien en bij zijn vader in de familie is het ook een tradietie even als besnijdenis ( sierra leonse afkomst) en hoezo tokkie achtig je ziet tog ook wel een nette volwassen manen met een oorbel vind het bij de meeste erg mooi als het niet te overdreven is
ai..moet je niet zo sgrijve hoor want dan is het tokkie-etiket wel erg verleidelijk
Ik vind ordinair wel een groot woord voor kinderen met oorbellen.

Goeiegod wat zijn ze dan als ze 16 zijn en een tijgerlegging met een hoop bling-bling erbovenop?!
quote:Pannetje schreef op 06 juni 2009 @ 12:34:

[...]

Het punt hiervan vind ik dat jij een gat in je kind zijn oor jaagt puur uit eigenbelang. Het kind heeft er niks aan, heeft nog niet eens wens om zoiets te willen hebben. Ik vind het inderdaad ook een tokkiegehalte hebben.

Pff, mijn hemel zeg. Wat een gezemel. Ik zie soms kinderen met kleertjes waarvan ik denk, mijn hemel, kijk in de spiegel! Je kunt niet zelf de wens gehad hebben om dat aan te trekken! Beetje overdreven vergelijk misschien, maar maak het niet zo groot zeg.

Oorbellen zou ik zelf ook niet zo snel doen bij kleine kindertjes. Woon ook in een multiculti-wijk en inderdaad, hier veel kindertjes met oorbellen. Is in sommige culturen gewoon normaal om dat bij babietjes te doen.

Heb zelf trouwens een tongpiercing, dus zal ook wel een enorm tokkiegehalte hebben.
quote:RosieRo schreef op 06 juni 2009 @ 13:05:

ai..moet je niet zo sgrijve hoor want dan is het tokkie-etiket wel erg verleidelijk

Ik vind dat iedereen lekker zelf moet weten of zijn kind oorbellen krijgt en wanneer. In veel andere culturen horen oorbellen bij babymeisjes er ook gewoon bij.

Persoonlijk vind ik het niet mooi en zal ik (zeg ik nu) mijn dochters voor hun 12e geen oorbellen laten schieten. Maar als een van hen me de oren van de kop zeurt op haar 8e, kan ik me voorstellen dat ik dan toch overstag ga. Zo belangrijk vind ik het nou ook weer niet, dat wachten tot 12 jaar.

Ik zal ze alleen niet op het idee brengen Ook niet op hun 12e trouwens, als ze er dan nog niet om vragen. Liever helemaal geen oorbellen, ik houd er niet van, net zoals ik niet houd van alle soorten piercings en tatoeages. Ik kan het wel mooi vinden bij een ander, maar voor mezelf, mijn man of kind; nee dank u.

Neus- en navelpiercings (of piervings waar dan ook) vind ik weer wat anders, die krijgen ze echt never-nooit-niet zolang ze bij mij in huis wonen. En ook al zijn het allemaal piercings, ik vind dat toch echt wat anders dan oorbellen.
Whatever, I do what I want
quote:nut schreef op 06 juni 2009 @ 13:12:

Ik vind ordinair wel een groot woord voor kinderen met oorbellen.

Goeiegod wat zijn ze dan als ze 16 zijn en een tijgerlegging met een hoop bling-bling erbovenop?!hardstikke ordinair
Whatever, I do what I want
echt? grappig, ik snap die weerstand gewoon niet zo. van mij zouden ze het mogen, mits ze de wettelijke leeftijd hebben ervoor.

hun lijf, hun keus, hoewel ik ze wel zal afraden om al te grote/heftige dingen te doen als ze nog jong (<20) zijn.
Mijn dochter heeft ook oorbellen gekregen als baby. We waren toen op vakantie in het geboorteland van mijn man waar dit heel normaal is. Ik heb me toen een beetje laten meeslepen door mijn schoonzusjes. Eerst had ik er spijt van en wilde ze alweer laten dichtgroeien maar later vond ik het toch wel lief staan dus heb de gaatjes gewoon laten zitten. Overigens droeg ze als baby niet altijd oorbellen. Ik heb eerst die zweetknopjes er een paar maanden in laten zitten en daarna droeg ze af en toe oorbellen. Gaatjes waren/zijn goed open dus ik liet ook de oorbellen wel eens een week uit. Ze is nu 4 en vindt de oorbelletjes zelf ook geweldig. Meestal draagt ze inderdaad van die lieveheersbeestjes, hello kitty oorbellen of andere diertjes. Ze mag zelf kiezen maar alleen kleine oorbellen (geen hangers of grote ringen)

Onze zoontjes hebben (nog) geen oorbellen. Ik vind het bij jongens ook niet zo leuk staan maar als ze ouder zijn en het zelf graag willen mag het denk ik van mij wel. Ik hoop alleen dat ik het af kan houden. De oudste van bijna 7 vind oorbellen gelukkig iets voor meisjes. Bij hem op school lopen er ook heel weinig jongens rond met oorbellen.

Zoals ik er nu over denk piercings pas met 16 en tatoeages zeker niet voor ze 18 zijn. Dat is ook zoveel permanenter dan een neusring of zo. Ik vind neusringen ook niet mooi maar een 16jarige die dat graag wil zou het van mij wel mogen. Die kan je altijd weer uithalen. Met een tattoo kan dat niet.

Als mijn dochter nog meer gaatjes in haar oren wil als ze groter is dan ook pas vanaf 14/16 of zo. Ik heb zelf twee gaatjes per oor en met twee kleine oorbellen of een bijpassend set is dat best leuk. Hoewel ik zelf eigenlijk zelden meer dan 1 paar oorbellen draag. Ik gebruik die tweede gaatjes in het oor maar een paar keer per jaar.
Wij hebben nog helemaal niet bedacht of onze meiden (8 en 10) oorbellen zouden mogen. Ze hebben er nooit om gevraagd.
Ik vind het geen gezicht en begrijp ook absoluut niet dat ouders gaten in hun kind laten prikken. Laat kind lekker zelf beslissen.
Ik vind het ook geen vergelijk met 'afschuwelijke' kleding.
Ik kreeg ze toen ik bijna 7 was. Ik zeurde er al jaren om. Mocht wel enkel kleine oorbellen, dus knopjes. Later mocht ik grotere oorbellen (voor op de foto bij de schoolfotograaf). Heb er uiteindelijk in elk oor drie laten schieten en later nog een piercing bovenin het oor (en een tongpiercing, en een neuspiercing, en een navelpiercing..). Maar behalve de eerste gaatjes waar ik nette hangertjes in heb en mijn navelpiercing, is alles weg. Ja, behalve die 4 tattoos dan. Loop er elegant bij, maar zal toch wel een Tokkie zijn.
Ik heb er van mijn 4e tot mijn 8e jaar om gezeurd. Toen pas gekregen en ben er nog steeds blij mee.

Ik hoop dat mijn zoons nooit oorbellen willen. Geen gezicht bij mannen en jongens. Maar goed, ik ben dan ook zo iemand die tatoeages ordinair vindt staan...
quote:Treintje82 schreef op 06 juni 2009 @ 13:00:

je ziet tog ook wel een nette volwassen manen met een oorbel eigenlijk niet nee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven