Oorpiercing bij jonge kids
zaterdag 6 juni 2009 om 11:03
n.a.v. het oorbellen topic...
Een raar iets...mensen die hun baby's oren laten piercen...Zie je zo'n leuk klein meisje, maar al wel met oorbellen in.
Wat vinden jullie daarvan?
Ik vind het niet kunnen. Ten eerste zou het eigen keus moeten zijn van een persoon of hij/zij wel gaten in haar/zijn lijf wil. Dus ik zou wachten tot het kind er zelf om vraagt.
Ben benieuwd wat jullie vinden.
Een raar iets...mensen die hun baby's oren laten piercen...Zie je zo'n leuk klein meisje, maar al wel met oorbellen in.
Wat vinden jullie daarvan?
Ik vind het niet kunnen. Ten eerste zou het eigen keus moeten zijn van een persoon of hij/zij wel gaten in haar/zijn lijf wil. Dus ik zou wachten tot het kind er zelf om vraagt.
Ben benieuwd wat jullie vinden.

zaterdag 6 juni 2009 om 14:56
quote:crini schreef op 06 juni 2009 @ 13:25:
[...]
Neus- en navelpiercings (of piervings waar dan ook) vind ik weer wat anders, die krijgen ze echt never-nooit-niet zolang ze bij mij in huis wonen. En ook al zijn het allemaal piercings, ik vind dat toch echt wat anders dan oorbellen.Want? Ga je je dan schamen voor je kinderen?
[...]
Neus- en navelpiercings (of piervings waar dan ook) vind ik weer wat anders, die krijgen ze echt never-nooit-niet zolang ze bij mij in huis wonen. En ook al zijn het allemaal piercings, ik vind dat toch echt wat anders dan oorbellen.Want? Ga je je dan schamen voor je kinderen?

zaterdag 6 juni 2009 om 15:32
Ik vind het geen gezicht en ze kunnen zeuren wat ze willen maar niet voor hun 16de.
Was trouwens vorig jaar op Bali met 11 mnd dochter en ook al was ze compleet gekleed in het roze, ze dachten allemaal dat het een jongetje was. Omdat ze dus geen oorbel heeft. Is dus toch wel erg cultureel bepaald. Blauw en roze zegt hun dus weer helemaal niks. Je kunt dit dus niet zomaar veroordelen. IK vind het ook geen pan maar dat komt omdat ik hier woon.
Was trouwens vorig jaar op Bali met 11 mnd dochter en ook al was ze compleet gekleed in het roze, ze dachten allemaal dat het een jongetje was. Omdat ze dus geen oorbel heeft. Is dus toch wel erg cultureel bepaald. Blauw en roze zegt hun dus weer helemaal niks. Je kunt dit dus niet zomaar veroordelen. IK vind het ook geen pan maar dat komt omdat ik hier woon.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen

zaterdag 6 juni 2009 om 15:35
quote:yoyo2 schreef op 06 juni 2009 @ 12:28:
Ik vind het vreselijk lelijk bij een jong kind en ik vind het ook kul om te zeggen dat zo'n kind er toch niets van voelt, want er wordt wel even een gat door een oor geschoten. Dat voel je echt wel even een paar dagen.Het kind gaf geen krimp, niet na het schieten, en ook niet de dagen er na.
Ik vind het vreselijk lelijk bij een jong kind en ik vind het ook kul om te zeggen dat zo'n kind er toch niets van voelt, want er wordt wel even een gat door een oor geschoten. Dat voel je echt wel even een paar dagen.Het kind gaf geen krimp, niet na het schieten, en ook niet de dagen er na.

zaterdag 6 juni 2009 om 16:07

zaterdag 6 juni 2009 om 16:10
zaterdag 6 juni 2009 om 16:10
zaterdag 6 juni 2009 om 16:15
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 juni 2009 @ 16:10:
[...]
En ze is nu een jaar ? Ach ja , hopen / dromen kan altijd ......mening bijstellen ook trouwens .
Jajajajajaaaaaaaaa ik weet het, het zal allemaal wel heeeel anders lopen. Maar je moet toch ergens beginnen met je principes toch?
Ze is trouwens nu ruim 19 mnd. Weer een extra 9 mnd overleefd zonder oorbel, das mooi meegenomen
[...]
En ze is nu een jaar ? Ach ja , hopen / dromen kan altijd ......mening bijstellen ook trouwens .
Jajajajajaaaaaaaaa ik weet het, het zal allemaal wel heeeel anders lopen. Maar je moet toch ergens beginnen met je principes toch?
Ze is trouwens nu ruim 19 mnd. Weer een extra 9 mnd overleefd zonder oorbel, das mooi meegenomen
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
zaterdag 6 juni 2009 om 16:45
Ik geloof dat ik er hier de extreemste mening op na houd, maar mocht ik ooit een dochter krijgen, dan mag ze echt pas oorbellen als ze volwassen is. Strikt genomen vind ik gaatjes in de oren laten schieten verminking, en ik wil dat niet voor mijn kind beslissen en ik vind ook dat een kind die keuze niet mag maken. Ner als het laten zetten van een tatoeage bijvoorbeeld.
Zelf heb ik oorbellen vanaf m'n elfde geloof ik, en ik was de laatste van de klas. Nu, op volwassen leeftijd zou ik ze niet meer laten schieten, hoewel ik 't wel best mooi vind.
Zelf heb ik oorbellen vanaf m'n elfde geloof ik, en ik was de laatste van de klas. Nu, op volwassen leeftijd zou ik ze niet meer laten schieten, hoewel ik 't wel best mooi vind.
zaterdag 6 juni 2009 om 17:30
Ik was zelf 9 maanden toen ik oorbelletjes kreeg. Mijn ouders woonde toen op Aruba en alle kindjes hadden daar al vroeg oorbellen. Ik heb zelf ook altijd gezegd dat als ik een dochter zou krijgen ze vroeg oorbellen zou krijgen, maar ze is nu bijna 8 maanden en het moet nog maar niet! Haar tandjes beginnen nu door te komen en daar heeft ze al meer dan genoeg last van (vooral veel last van haar oortjes). Maar ik vind het wel mooi kleine kindjes met oorbelletjes
zaterdag 6 juni 2009 om 19:10
quote:MissKaatje schreef op 06 juni 2009 @ 14:56:
[...]
Want? Ga je je dan schamen voor je kinderen?
In mijn huis gelden mijn regels en als ze vinden dat ze groot genoeg zijn voor piercing elders dan oor, waar dan ook, dan zijn ze ook groot genoeg om op zichzelf te wonen. En als ze dat nog niet kunnen/willen, dan is de consequentie dus; geen piercing. Overigens, ik kan me wel voorstellen dat als ze 16 zijn ik overstag ga voor bijv. een neusknopje (bij een meisje dan), (dat vind ik ook nog wel mooi) maar tongpiercings, tepelpiercings? No way!
Als ze als ze niet meer thuis wonen en het toch doen, betekent dat natuurlijk niet dat ik er niet naast ga lopen op straat, of ze aan de kop zeuren om het er uit te halen, maar mooi zal ik het echt niet vinden.
[...]
Want? Ga je je dan schamen voor je kinderen?
In mijn huis gelden mijn regels en als ze vinden dat ze groot genoeg zijn voor piercing elders dan oor, waar dan ook, dan zijn ze ook groot genoeg om op zichzelf te wonen. En als ze dat nog niet kunnen/willen, dan is de consequentie dus; geen piercing. Overigens, ik kan me wel voorstellen dat als ze 16 zijn ik overstag ga voor bijv. een neusknopje (bij een meisje dan), (dat vind ik ook nog wel mooi) maar tongpiercings, tepelpiercings? No way!
Als ze als ze niet meer thuis wonen en het toch doen, betekent dat natuurlijk niet dat ik er niet naast ga lopen op straat, of ze aan de kop zeuren om het er uit te halen, maar mooi zal ik het echt niet vinden.
Whatever, I do what I want
zaterdag 6 juni 2009 om 19:20
Mijn dochter mag best oorbellen als ze dat zelf wil, maar niet eerder dan wanneer ze 6 is.
Wat die héle kleintjes met 'orebellies' betreft, daar ben ik een beetje dubbel in. Hmmm, ik ga voor schattinair, vind het namelijk een beetje ordinair, maar ook wel weer schattig (mits van die hele kleine knopjes, alles groter dan dat vind ik weer zum kotzen)
Wat die héle kleintjes met 'orebellies' betreft, daar ben ik een beetje dubbel in. Hmmm, ik ga voor schattinair, vind het namelijk een beetje ordinair, maar ook wel weer schattig (mits van die hele kleine knopjes, alles groter dan dat vind ik weer zum kotzen)
zaterdag 6 juni 2009 om 19:23
zaterdag 6 juni 2009 om 20:27
Dochterlief (4,5) krijgt pas oorbellen als ze uit de 'sloop-fase' is. Ze peutert nog aan vanalles en nogwat, sloopt wat ze in haar handen krijgt dus die bellen liggen er na een halve dag al uit. Ook kleine knopjes (juist kleine knopjes) Bovendien is het nogal een wildebras dus ik zie gebeuren dat ze met haar oorbellen in van alles blijft hangen en haken. Niet erg veilig dus bij m'n kleine rauwdouwer.
donderdag 2 februari 2012 om 17:46
quote:-nora- schreef op 02 februari 2012 @ 13:42:
Naar aanleiding van een blog deze toch weer even omhoog:
Ik vind het kindermishandeling!
Kindermishandeling vind ik wel meer dan overdreven hoor!
Maar zelf vind ik het niet mooi, noch bij meisjes noch bij jongens.
Ik zelf een zoon van 8 en hij kan hoog of laag springen, maar hij krijgt geen oorbel. Vind het afschuwelijk bij jongens. En alleen leuk bij oudere meisjes.
Naar aanleiding van een blog deze toch weer even omhoog:
Ik vind het kindermishandeling!
Kindermishandeling vind ik wel meer dan overdreven hoor!
Maar zelf vind ik het niet mooi, noch bij meisjes noch bij jongens.
Ik zelf een zoon van 8 en hij kan hoog of laag springen, maar hij krijgt geen oorbel. Vind het afschuwelijk bij jongens. En alleen leuk bij oudere meisjes.
donderdag 2 februari 2012 om 17:52
donderdag 2 februari 2012 om 18:00
Hier wordt bij de juwelier niet eerder gaatjes geschoten dan als het kind minimaal 8 jaar is. Zelf vind ik dat ook wel een mooie leeftijd waarop ze het zelf kunnen beslissen.
En dat zelf beslissen vind ik toch wel heel belangrijk. Mishandeling is misschien een groot woord maar in feite is het wel een soort van verminking dus in die zin buiten wil van kind om inderdaad een vorm van mishandeling.
Oudste dochter heeft op haar 11de gaatjes laten schieten. Heeft ze een jaar later weer dicht laten groeien omdat ze steeds allergisch reageerde op wat voor oorbellen dan ook.
Jongste dochter van acht heb ik er nog niet over gehoord.
En dat zelf beslissen vind ik toch wel heel belangrijk. Mishandeling is misschien een groot woord maar in feite is het wel een soort van verminking dus in die zin buiten wil van kind om inderdaad een vorm van mishandeling.
Oudste dochter heeft op haar 11de gaatjes laten schieten. Heeft ze een jaar later weer dicht laten groeien omdat ze steeds allergisch reageerde op wat voor oorbellen dan ook.
Jongste dochter van acht heb ik er nog niet over gehoord.
donderdag 2 februari 2012 om 18:17
Verminking is een beter woord ja. Het is toch abnormaal, je gaat toch geen gaten in een baby prikken?! Net als dat je ze ook niet tatoeeert, of een schotel door hun onderlip jast. Ik vind mensen die dat doen écht betoeterd en kan daar echt niet bij
Im the root of all thats evil but you can call me cookie