Het Bezemtopic

21-04-2009 15:43 3420 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....

De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.

Dus welkom, en pak een bezem.
Mogu Dames,

GL...heel veel plezier vandaag met je nieuwe auto!!

Hizzel...Guus is leuk!heb hem vorig jaar gesproken in kroeg van vriendin..lekker gewoon gebleven..

Het was gister druk op voetbal...hard gewerkt en veel gelachen..je ziet de mensen langzaam dronken worden...vraag me af hoe ze er zometeen uitzien..1e wedstrijd begint om half 9...

Hier doen kinderen niet mee aan Brakkenfestival,oudste 2 zijn nogal langslapers(hoera)en willen in vakantie lekker luieren..

Vandaag:

zoon naar feestje

werken op voetbal

boodschappen doen

bonbons halen(verkopen ze tegenwoordig ook in supermarkt,maar dan zijn ze niet zo vers heb ik het idee)
Oooh, naar Guus, leuk! In het Friesche Hizzel?

Zoon gaat vast wel een dagje naar het Brakkenfestival. Ik weet alleen nog niet of ik het fijn vind dat hij al alleen gaat.... twijfelpuntje....

Hihi, ik heb wat teweeg gebracht met de bonbonnetjes he En dan te bedenken dat ik vanuit mijn lokaal bijna de winkel kan zien

Maar wat je zegt Coebergh, uit de super lijken ze me ook stukken minder lekker. Raar he?

Vandaag:

- stofzuigen

- boodschappen

- laatste was wegwerken (en daarna niet, ik herhaal níet, omdraaien want dan ligt er weer één)

- ketel bijvullen

- goudvis verschonen

- bibliotheek

- badkamer

- vaatwasser uitruimen

maar nu eerst ontbijten

Fijne dag allemaal!
Ah Guus komt volgende maand op Bospop in Weert. 'k Heb altijd bandjes waar ik overal kan komen, doe er alleen nooit iets mee. Maar 'k geloof dat ik bij Guus even achter de schermen ga kijken.

En ik heb gisteren kaarten besteld voor Boudewijn de Groot in Venlo. Verdikkeme dat is altijd zo uitverkocht. Was er nog net op tijd bij. Geen 1e rang. Was er al niet meer. Dus 2e rang. Altijd geweldig die optredens. Ben er al vaker geweest.

Ohhh ik wou dat ik weer eens ouderwets kon lachen. Echt zodat ik buikpijn krijg. Lijkt me heerlijk.

De 13e is er een familie-etentje in Zuid-Holland. Ik ben manlief langzaam voor aan het bereiden dat ik daaaaar eigenlijk wel heen wil. Zitten we alleen met zijn verzorging 's morgens en 's avonds. Want als ik zaterdagmiddag ga kom ik zondagmiddag pas terug.

En gisteren drie keer een lakkage van zijn stoma. Verdikkeme daar wordt ie heel onzeker van en het gebeurt eigenlijk bijna nooit. Bovendien is zijn bloed helemaal niet goed. Stoma bloedde flink gisteren. Gebeurt wel vaker maar nooit zo erg als gisteren. Wilde al de SEH bellen toen ik het kon stoppen. Ik ben bang dat het vandaag wel spoedeisende hulp wordt. Hij slikt steeds 2 weken na de kuur via het infuus chemo-tabletten en dat zijn de boosdoeners. En zijn bloed was al niet helemaal oke bij de laatste chemo, toch is de kuur doorgegaan. We hebben nog net een weekje rust voor alle afspraken bij de oncoloog en de chirurg voor hem weer beginnen. Maar ik ben bang dat we dat dit keer niet gaan redden.

Vandaag MOET ik bezemen. Ieuw. Het is altijd zo lastig dat ik geen herrie kan maken tot manlief op is. Zo rond kwart over tien. Nou ja er hangt al een wasje buiten. Toch maar een lijstje dan kan ik strepen. Dat werkt beter.

Dus een hele lange lijst:

Keuken opruimen

Beneden alles stoffen - stofzuigen - dweilen

wc poetsen

Trap naar boven stofuigen en dweilen

Manlief's slaapkamer opruimen

Eigen slaapkamer opruimen

Stofzuigen en dweilen

Badkamer poetsen.

Wassen en drogen.

Oh ja en tussendoor boodschappen doen.

Dus mijn hele huis

Ben benieuwd hoeveel ik vanavond weg kan strepen.

Wish me luck dat het geen SEH wordt. Want dan kan ik mijn hele lijst vergeten.
Ik duim voor jullie Zoeb dat het geen SEH wordt...

Kan je niet een van jullie kinderen vragen of ze voor je man willen zorgen als jij er niet bent...of via thuiszorg iets regelen?Als ik wat dichterbij woonde had ik het met alle liefde een dagje van je overgenomen.

Juist ontspanning lijkt me voor jou zo belangrijk..

Zoon net weggebracht naar feestje...gaan met 14 jongens naar de Beekse Bergen...ben blij dat ik niet mee hoef...man wat een drukke boel was dat!
Schoondochter werkt bij de thuiszorg dus die kan het wel overnemen, maar manlief doet er moeilijk over. Hij wil niet dat ik wegga. Ik ben al vanaf november niet meer thuis geweest en wil er gewoon even uit. Maar dat snapt ie niet. Grr.

Nou ja, ik denk dat het weekend zowiezo spannend gaat worden.

Als het zo doorgaat moet hij een trombocyteninfuus en dan wordt het een opname. 't Is afwachten.
Gisteren was ik ziek, migraine + snot. Slechte combinatie.

Vandaag rustig aan dus. Zoon begeleiden bij zijn dwarsfluitles, als hij dat snertding wat niet doet wat hij wil weer durft op te pakken, that is. Dat soort werk dus. Andere zoon weer eens bewegen tot zijn trommelles. Echt leuk die hobbies.

Zoebie, wat een onrustige tijd voor je nu. Aan de ene kant wil je plannen, aan de andere kant weet je helemaal niet of je plannen wel doorgaan. Dikke knuf.

Mijn kinderen zijn nog niet naar het Brakkenfestival geweest in hun leven, Hizzel. Het zou wel kunnen, maar ook ik zie op tegen jongste in zo'n grote massa, alleen omdat de broertjes niet altijd op hem zullen letten.
Wat is Brakkenfestival?

En voel je je nu alweer een beetje beter Mamz?

Zoeb, wat klinkt dat heftig.

Na alles wat je voor je man doet verdien je wel eens een dagje uit. Wat jammer dat je man daar niet aan wil. Is het zijn onzekerheid, dat hij er niemand anders 'mee lastig wil vallen' behalve jou?

Hizzel, ik heb gisteren ook even tennis gekeken. Tjeeesis, wat kunnen die mannen meppen.

En inderdaad, heerlijk he, die films.

Ik vind Hugh altijd zo vreselijk lollig. Ook als ie bijv met die duikbril in de bios zit, zooow hilarisch.

Coebergh, hoe was het nou gegaan met het vertrek van je ex?

Nikki, een beetje blij dat je weer thuis bent?

Of totaal niet?

Oh Fuss, dat werkt bij jou dus precies hetzelfde met die wasmand.

Het is bijna Magie!!!!

MissM, troost je, ik ben ook een heel slechte huisvrouw. Je bent niet alleen

Pips, druk?

Tila druk?

Rainz, druk? (heb ik de foto's van de laatste taarten gemist of staan ze nog niet online?

Allis?

Niemand vergeten?

Tralalala, ik was net weer heel blij met de weegschaal!

Ik zit echt goed in mijn vel. Letterlijk en figuurlijk.

Ach wat, ik gooi er weer even een group tegenaan!

Tot later meisjes! (f)
Meiden ik ben er de komende tijd erg weinig. Het is hier haske druk. Mr Nilsson's plannen beginnen vorm te krijgen, er moet een hoop gedaan.

Dus werken, Mr Nilsson helpen en bezemen. En sporten, dat ook nog!

Van forummen zal weinig komen

Iedereen een dikke
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Vertrek van ex zet ik straks op hyves..

GL val je af door minder te snoepen of heb je speciaal dieet?bij mij mogen er ook wel wat kilos af ...moet ik natuurlijk geen bonbons kopen...

En is je nwe aanwinst er al?

HPL...heb niks meegekregen van plannen maar succes!!

Ik ga 2 uurtjes bonnen verkopen..

Liefs en een knuffel
quote:fussie schreef op 06 juni 2009 @ 09:14:

Vandaag:

- stofzuigen

- boodschappen

- laatste was wegwerken (en daarna niet, ik herhaal níet, omdraaien want dan ligt er weer één)

- ketel bijvullen

- goudvis verschonen

- bibliotheek

- badkamer

- vaatwasser uitruimen

- tafel opruimen

- zwemles Zoon is kijkles, dus ook blik werpen

maar nu eerst ontbijten lunchen als de mannen terug zijn van Zwemles

Fijne dag allemaal!
Pfjieuw, ik ben ook weer online.

Door het conflict met Telfort had ik geen internet meer thuis, en waren wij illegaal ingelogd bij de buurman. Maar die is vorige week verhuisd, en toen was het hier paniek want internetverslaafd, plus dat we niet meer aan mail konden.

Maar goed, ik heb vandaag een kabeltje getrokken en de komende twee weken zijn we gered. Daarna wordt ook deze verbinding opgeheven en moeten we twee weken wachten tot de nieuwe aangesloten wordt.

Zoebie, ik hoop dat het allemaal goed komt en dat je niet naar de SEH moet vandaag...

Wie is Guus-die-op-Bospop-komt? Guus Meeuwis?

Dadelijk moet ik ook even flink aan de slag, ik had het bezemen uitgesteld naar vandaag, maar doordat ik boodschappen heb gedaan en daarna met het internet heb zitten klooien is er verder niet zo veel gebeurd.

- boodschappen

- koken

- bed opmaken

- wassen, was in droger en opruimen

- stofzuigen

- swifferen

- vaatwasser uit- en inruimen
Och, vergeet ik het grote nieuws helemaal!

Ik ben vandaag ten huwelijk gevraagd!

Althans, zoiets

We hadden het over het de baby en erkennen en zo en toen zei James: "ja dat moeten we trouwens ook nog doen". Ik: "wat?"

James: "nou, trouwen".

Romantisch he
ben ik weer!

En hij staat te glimmen op de oprit en hij is mooier van kleur dan ik dacht!

Foto zet ik zometeen op Hyves.

Nee Coebergh, ik volg geen echt dieet, alleen wat richtlijnen die ik van de diëtiste heb meegekregen. dus voornamelijk beter, gezonder en minder eten (veel groenten en fruit) en minder snoepen.

Veel water drinken.

Net even op de kermis langs bij tante en oom, dus wel weer een zak oliebollen meegebracht .

Ach..als je jezelf niet kietelt kun je nooit lachen zeggen wij hier.

Pips, jammer dat we je minder gaan zien, maar fijn dat jullie zo goed bezig zijn in huize Kakelbont!

Laterrrrrr!!
Gefeliciteerd Miss M!

Ik vind het eigenlijk wel jammer dat we weer thuis zijn hoor.

Volgens mij hbben we bijna iedereen weer gezien, dus kunnen we wel weer gaan!

Ik ga straks even naar de hyve, ben benieuwd naar je auto Goldie.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Jammer Pips, dat we je even moeten missen, maar er zijn belangrijker dingen. Succes.

MM wat een verkapte tenhuwelijksvraag. gefeliciteerd. Gaaf zeg.

Gold en Couberh 'k ga straks snel op Hyves kijken.

We zijn nog steeds thuis dus niet op de SEH geweest. Valt mee. En we wachten maar af.

Guus is Guus Meeuwis.

Zo'n dieet moet ik dan ook maar eens ga volgen

Dus die hele lange lijst is een stuk korter geworden:

Keuken opruimen

Beneden alles stoffen - stofzuigen - dweilen

wc poetsen

Trap naar boven stofuigen en dweilen

Manlief's slaapkamer opruimen

Eigen slaapkamer opruimen

Stofzuigen en dweilen

Badkamer poetsen.

Wassen en drogen.

Boodschappen doen.

'k Heb ook nog de frietpan schoongemaakt. 't Was nodig. Maar ik vind het altijd zo'n vettig rot baantje. Dus stel ik het altijd uit en ga naar het frietkot. Maar nu dus eindelijk gedaan. Pfft gelukkig.

Mmm vind het eigenlijk wel genoeg voor vandaag.
Whahaaa! Nog een bruiloft? Wat leuk MissM!

Wat was jou reactie?

Heb je al ja gezegd?

En Coebergh, hoe staat het met jullie plannen?

Gelukkig dat een bezoekje aan de SEH niet nodig was Zoeb.

Als ik op de 'gewone' pc zit zal ik het dieet opzoeken en even op de hyves neerzetten.

Het Atoootje rijdt als een tiet hoor!
HPL, real life is prima natuurlijk. Hoop wel dat je snel weer inlogt.

MissM, wat een heerlijk romantisch aanzoek..

GL, hartstikke fijn, een nieuw wagentje -geen tijd om te hyven nu-

Brakkenfestival is een soort Jeugddorp, of hoe die evenementen ook mogen heten, waar alle kinderen van de stad verzameld worden in een loods waar ze kunnen knutselen etc.

Ik kreeg vandaag niet echt de kans om uit te zieken want mijn mams kwam langs en op het programma stond een forse wandeling naar de biologisch/dynamische boer, open dag.

Wel lekker natuurlijk dat wandelen, maar ben nu ook echt wel moe. Laten we zeggen dat ik blij ben dat ik morgen nog niet hoef te gaan werken.

Afwas gedaan trouwens. Toch nog wat gebezemd.
Hey dames! Was even 'druk' de afgelopen dagen, nieuwe auto ophalen, die uitgebreid uitproberen uiteraard, even wat familie en vrienden bezoeken die we al een tijdje niet meer gezien hebben en (schandalig, haha) Sims3 spelen.

Goldie, de foto's staan idd nog niet op hyves, wordt morgen gedaan, man had problemen met zijn computer en de kaartjes van de camera passen niet in mijn laptop. Problemen met computer zijn nu opgelost, dus morgen ga ik ze uploaden.

MissM, gefeliciteerd met je aanzoek, heb je ook ja gezegd?

Morgen niks bezemen, wel weer bij vrienden koffie drinken.
Hey ja Miss M heb je trouwens ja gezegd?

Gold succes vandaag.

Mamz ik hoop dat de wandeling je toch een beetje goed heeft gedaan.

Pfft zeg, manlief heeft de verwarming op 21 graden gezet. Ik kom beneden en zit hier gewoon te puffen. Hij heeft het de hele dag koud. Heb hem toch maar wat lager gezet. Gisteravond zag ik opeens overal blauwe plekken bij hem. Bloed is dus echt niet oke.

Ik moet het nu nog meer goed in de gaten houden. Kijken of we het tot morgen uit kunnen zingen. Op de SEH zitten is geen pretje. Ben je zo de hele dag mee kwijt.

En morgen heb ik de afspraak bij de chirurg. De bobbel zit er nog. Ik vind het wel een beetje eng. Niet dat die hele poespas nu opnieuw begint. Ik wil hier gewoon rust over. Geen heisa meer. Alleen nog wat antwoorden.

'k Ga straks de ontbijttafel dekken. Lekker croissants in de oven. Helaas ís het te koud om buiten te eten. Geen zonnetje te zien. 't Is koud buiten.

We hebben het geld van de belasting gisteren alsnog gekregen. Hardstikke fijn.

Stom stom, maar we hebben de doos van de nieuwe DVD speler al weggegooid. Normaal bewaar ik die altijd een tijdje. Maar gisteren is het oud papier opgehaald. Gaan we gisteren een film kijken hebben we erg blauw beeld. Straks maar eens even alles opnieuw aansluiten. Misschien zit er een stekkertje verkeerd. (Hoop ik dan maar).
Mogu dames

MissM gefeliciteerd met je huwelijksaanzoek!!Ook al zo origineel,over de telefoon...

Onze plannen zijn nog niet concreet,ik zou het het liefst heel klein houden met goede vrienden en familie en dan lekker weg met de kinderen.Vriend wil het juist heel groots aanpakken.Voor hem is het ook de eerste keer natuurlijk dus daar zijn we nog niet uit.

Mamzelle...hoop dat je opgeknapt ben na nachtje lekker slapen.

Rainz...sociale contacten onderhouden schiet er hier ook weleens bij in...dagen vliegen voorbij..gelukkig is er mail...

Vandaag:

uitnodigingen maken verjaardag ukkie(nog 3 weekjes en dan is ie 2)

500 broodjes snijden BBQ voetbal

naar oldtimerdag dorpje verderop

wassen1e draait..

Hier schijnt de zon!Ik hoop dat dat bij jullie ook allemaal zo is!!
anoniem_84316 wijzigde dit bericht op 07-06-2009 11:08
Reden: klaar!!
% gewijzigd
Zoeb, ik duim voor je!

MissM wat lief van james

Iedereen een dikke kus!!
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Zoeb..meestal ga ik wat eerder naar boven dan vriend(nachtbraker)en dan vind ik het zo smerig als ik s'ochtends beneden kom en de verwarming is nog aan...net of ik dan niet goed wakker kan worden....dus nu doe ik hem uit voor ik naar boven ga..

Ik duim nog steeds voor jullie hoor dat je niet naar SEH hoeft..

Wat goed dat je belastinggeld al terug hebt!!geniet er maar lekker van..

GL.. hoop dat het toch een mooie dag word voor je!en gefeliciteerd met je vader
Pyjamadag hier, dus ik bezem helemaal niets....

Fijne dag allemaal!
Zoeb, tuurlijk is het eng en ik duim met Pips mee.

Gelukkig kan je morgen bij een arts terecht!

Rainz, ook een ander autootje? Wat is het geworden?

Coebergh thanks, ik ga er vol goede moed heen. Het komt zoals het komt. We zullen wel zien hoe het gaat.
HPl..net je topic gelezen.

Succes met alle plannen!Dat al jullie dromen mogen uitkomen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven