Groei peuter (2 tot 3 jaar)

04-06-2009 17:56 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Gewoon voor de weet; hoeveel groeide jouw kind tussen zijn of haar tweede en derde verjaardag? De teller staat hier "al" op 300 gram (ongeveer halverwege het jaar). Lijkt mij wat weinig. (qua centimeters zijn er misschien 1 of 2 bij in dezelfde tijd).

Kom maar op met de cijfertjes.. En bedankt!
@Wiekje: nu niet meer, in haar eerste jaar wel. Ze heeft tot zestien maanden 62/68 gedragen.
quote:luna1 schreef op 06 juni 2009 @ 15:40:

Ze zit nu op ongeveer 600 cc per dag(5 bekers van 120 cc) en dat is ruim voldoende voor haar. Onder de 500 cc is medisch gezien te weinig, maar zelfs op 100 cc per dag hield ze het nog lang vol, maar ja, slecht vooral voor de nieren en haar darmen natuurlijk

* In principe zou 2 slaapkamers ook nog wel lukken, de jongens op 1 en wij en dochter op 1. Maar een beetje ruimte is ook wel prettig. We zien nog wel. Tijdens onze historische evenementen liggen we ook met z'n allen hutjemutje in een historisch correcte tent *

(Hm, als 500 ml al te weinig is..ik heb het er met de diëtiste over gehad en die zei niets over nierschade, wel dat 350 ml. te weinig was, maar zonder de consequenties te benoemen).

*In de kamer met 2 bedden kun je toch geen 3 jongens kwijt? En in de ouderslaapkamer staat een tweepersoonsbed, een kast en twee nachtkastjes aan weerszijden van het bed, de kamer is ongeveer 6m2 groot...en tussenin slapen is denk ik ook niet echt een optie , gezien de "breedte" van het bed. De eetkamertafel kan ook maar 4 personen bergen, dan moet je dus in shifts gaan eten haha*
Fleurtje, das inderdaad ieniminie, is cb altijd tevreden geweest? Die van mij is dus ook erg klein, kledingmaat weet ik niet meer, maar het boekje zegt dat ze rond 19 maanden 74,6 cm was (en 8,8kg). Sinds ze anderhalf is zit ze onder die -2,5 lijn. CB is vanaf dat ze 3 was bezorgd geworden.

Ze is nu 4,5 en ik moet altijd tegen iedereen vertellen dat ze écht al naar school gaat.
quote:Mirjam762 schreef op 06 juni 2009 @ 19:16:

[...]

(Hm, als 500 ml al te weinig is..ik heb het er met de diëtiste over gehad en die zei niets over nierschade, wel dat 350 ml. te weinig was, maar zonder de consequenties te benoemen).

*In de kamer met 2 bedden kun je toch geen 3 jongens kwijt? En in de ouderslaapkamer staat een tweepersoonsbed, een kast en twee nachtkastjes aan weerszijden van het bed, de kamer is ongeveer 6m2 groot...en tussenin slapen is denk ik ook niet echt een optie , gezien de "breedte" van het bed. De eetkamertafel kan ook maar 4 personen bergen, dan moet je dus in shifts gaan eten haha*

Onze kinderarts maakte zich destijds vooral zorgen over haar nieren, die worden zwaar belast met weinig vocht in een lijfje, ze moeten de boel tenslotte ontgiften en dat lukt niet goed dan.

*Het is krapjes ja En voor een vakantie ook niet te doen, we zullen idd drie slaapkamers moeten hebben. Maar daar komen we wel uit*
Maar merk je daar iets van, aan het kind zelf, als ze te weinig drinkt? Dat het op papier te weinig is, is wel duidelijk. Maar ontlasting is nog wel soepel en ze gedraagt zich verder normaal (vrolijk etc).

Moet je nog vaak op controle met haar?

Wiekje, hoe doet Wiekkipje het op school? Vindt ze het leuk? En wordt ze erg bemoederd door de grotere kleuters?
Bij dochter zag je het aan haar ogen, die gingen dieper liggen en ze kreeg wallen. Droge huid, mopperig en lamlendig. En je ziet het natuurlijk aan de luiers. Weinig tot niet plassen is niet goed en geconcentreerde urine stinkt. Bovendien heb je met zo weinig vocht sneller last van blaasontstekingen ed. En verstopping natuurlijk. Maar het is een goed teken dat je dochter nog wel soepele ontlasting heeft, toch een teken dat ze niet al te weinig vocht binnenkrijgt. Het hangt ook van de persoon af hoor. Sommige mensen kunnen met veel minder vocht toe dan anderen.

We hoeven niet vaak op controle. In maart is ze geweest en goed bevonden, in september hoeft ze pas weer. We hebben de vrije hand gekregen wbt de sonde, we mogen zelf bepalen of hij eruit mag en of hij er weer in moet. En hopelijk hoeft dat laatste niet meer, behalve het feit dat het vreselijk is om het ding te plaatsen is ze ook nog allergisch voor de pleisters geworden, zelfs van de aller-hypoallergeenste pleisters die leverbaar zijn lagen haar wangen binnen een paar dagen helemaal open en was alles ontstoken.
Ons dochtertje is ook een ukkie

0: 3,5 kg, 52 cm

1: 8,1 kg, 72 cm

2: 10 kg, 81 cm

2,5 (thuis gemeten) 10,5 kg, 85 cm

het cb noemt het zorgelijk, maar de kinderarts ziet geen problemen. Ze heeft koemelkallergie, maar verder lijkt er niets aan de hand te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven