Online seks gehad met iemand anders dan mijn partner

dinsdag 16 november 2021 om 22:06
Hoi allemaal,
Ik heb sinds 2 jaar een relatie met mijn vriend, en ik ben super gelukkig met hem en onze relatie. Nu heb ik alleen iets heel stoms gedaan...
Ik heb nu al 2x in een dronken opgewonden bui online via een webcam site seks gehad met een random persoon. De eerste keer gebeurde denk ik een half jaar geleden, en de laatste keer 3 dagen geleden. Op de een of andere manier besefte ik de eerste keer niet dat ik iets deed wat niet zou mogen of wat mijn vriend niet leuk zou vinden. Ik was het ook eigenlijk helemaal vergeten, zelfs de dag erna omdat ik dronken was, tot ik het de laatste keer weer had gedaan. Daarna dacht ik langzaam ineens dat het eigenlijk best erg was wat ik had gedaan, en dat ik het echt niet leuk had gevonden als hij dat had gedaan. Ik heb het gister aan hem verteld, en hij heeft het er wel erg moeilijk mee. Ik heb het er sindsdien ook heel erg moeilijk mee, omdat ik hem er veel pijn mee heb gedaan maar ook omdat ik me heel erg schaam voor wat ik heb gedaan. Ik durf het daarom ook aan niemand anders te vertellen, terwijl over mijn problemen praten me normaal heel erg helpt.
Ik wil er ook bij vermelden dat ik echt niks mis in mijn relatie op dit vlak. De voornaamste reden waarom ik het heb gedaan is omdat ik veel bevestiging nodig heb van anderen.
Vinden jullie dit vreemdgaan? Hebben jullie tips voor mij of mijn vriend? Herkent iemand zich hierin? Ik voel me echt ontzettend schuldig en verdrietig, en weet niet zo goed hoe ik ermee om moet gaan, dus ik zou graag jullie adviezen willen.
Groetjes, Suzanne (21)
Ik heb sinds 2 jaar een relatie met mijn vriend, en ik ben super gelukkig met hem en onze relatie. Nu heb ik alleen iets heel stoms gedaan...
Ik heb nu al 2x in een dronken opgewonden bui online via een webcam site seks gehad met een random persoon. De eerste keer gebeurde denk ik een half jaar geleden, en de laatste keer 3 dagen geleden. Op de een of andere manier besefte ik de eerste keer niet dat ik iets deed wat niet zou mogen of wat mijn vriend niet leuk zou vinden. Ik was het ook eigenlijk helemaal vergeten, zelfs de dag erna omdat ik dronken was, tot ik het de laatste keer weer had gedaan. Daarna dacht ik langzaam ineens dat het eigenlijk best erg was wat ik had gedaan, en dat ik het echt niet leuk had gevonden als hij dat had gedaan. Ik heb het gister aan hem verteld, en hij heeft het er wel erg moeilijk mee. Ik heb het er sindsdien ook heel erg moeilijk mee, omdat ik hem er veel pijn mee heb gedaan maar ook omdat ik me heel erg schaam voor wat ik heb gedaan. Ik durf het daarom ook aan niemand anders te vertellen, terwijl over mijn problemen praten me normaal heel erg helpt.
Ik wil er ook bij vermelden dat ik echt niks mis in mijn relatie op dit vlak. De voornaamste reden waarom ik het heb gedaan is omdat ik veel bevestiging nodig heb van anderen.
Vinden jullie dit vreemdgaan? Hebben jullie tips voor mij of mijn vriend? Herkent iemand zich hierin? Ik voel me echt ontzettend schuldig en verdrietig, en weet niet zo goed hoe ik ermee om moet gaan, dus ik zou graag jullie adviezen willen.
Groetjes, Suzanne (21)

woensdag 17 november 2021 om 10:17
Niet helemaal mee eens. Op je 21e kun je nog heel anders kijken naar mannelijke aandacht, helemaal als je het niet echt gehad hebt in je leven en nu ineens wel. Ik keur het webcammen niet goed en ik zie het ook als vreemdgaan, maar hier kun je niet uit opmaken dat TO op een latere leeftijd ook vreemd zou gaan. Ben je eigenlijk al wel toe aan een vaste relatie of heb je behoefte om eerst 'rond te kijken?'Saivash schreef: ↑17-11-2021 09:54Het feit dat je zoiets zo lange tijd als normaal beschouwt en het feit dat je zo veel aandacht van mannen nodig hebt, lijken mij genoeg redenen om eens flink met jezelf aan het werk te gaan.
Je wil later toch geen gezinnetje hebben en dan nog steeds zo veel aandacht ban mensen nodig hebben om je goed te kunnen voelen?
In mijn relatie zou dit al onder vreemdgaan vallen. En ik zou, mede door de dingen die jij aangeeft als reden dat je dit hebt gedaan, niet raar opkijken als je in latere relaties in je leven ook fysiek vreemd zou gaan.
woensdag 17 november 2021 om 10:20
‘Ik heb sinds 2 jaar een relatie met mijn vriend, en ik ben super gelukkig met hem’….werkelijk? Als dat echt zo was zou je toch niet gedaan hebben wat je deed? Dwz, of jij vindt hem wel erg leuk, maar jezelf niet zo heel erg. Wat je deed klinkt nl vrij zelfdestructief. Je drinkt teveel, waarom? Als je barst van geluk zou je dat niet doen. Zuipen is toch meestal een vlucht in de vergetelheid. Even niet voelen. Zoals anderen al aangeven weet je niet wie aan de andere kant zit, online. En evenmin of bv jouw acties gefilmd zijn. Volgens mij moet je eens uitvissen waarom jij niet lekker in je vel zit en wat je daaraan kunt doen. Evt met hulp van een pro.
woensdag 17 november 2021 om 10:34
Gaat het op een gegeven moment niet gewoon over de 'druk' van buitenaf? Het lijkt wel alsof iedere vrouw of meid tegenwoordig een cammodel is of een insta slet of wat dan ook, en vrouwen lijken hierdoor op een voor hun bijna onweerstaanbare manier aangetrokken tot dit soort expressie.
Wie ben jij dan nog om braaf te zijn zogezegd? Dat breekt uiteraard op, want 'iedereen' doet het 'spannende' en jij niet...
Wie ben jij dan nog om braaf te zijn zogezegd? Dat breekt uiteraard op, want 'iedereen' doet het 'spannende' en jij niet...

woensdag 17 november 2021 om 10:42
Eh, nee.Voiceofreason schreef: ↑17-11-2021 10:34Gaat het op een gegeven moment niet gewoon over de 'druk' van buitenaf? Het lijkt wel alsof iedere vrouw of meid tegenwoordig een cammodel is of een insta slet of wat dan ook, en vrouwen lijken hierdoor op een voor hun bijna onweerstaanbare manier aangetrokken tot dit soort expressie.
woensdag 17 november 2021 om 10:43
Dit is misschien het domste wat ik op het forum gelezen heb, en dat zegt wat.Voiceofreason schreef: ↑17-11-2021 10:34Gaat het op een gegeven moment niet gewoon over de 'druk' van buitenaf? Het lijkt wel alsof iedere vrouw of meid tegenwoordig een cammodel is of een insta slet of wat dan ook, en vrouwen lijken hierdoor op een voor hun bijna onweerstaanbare manier aangetrokken tot dit soort expressie.
woensdag 17 november 2021 om 10:45
Uh, ja...
Hele generaties gaan er onder gebukt. Niet dat men het zo ziet uiteraard, want men is aan het winnen.
woensdag 17 november 2021 om 10:46
Het zegt meer over jouw onbegrip over de wereld.vampierprinsesje schreef: ↑17-11-2021 10:43Dit is misschien het domste wat ik op het forum gelezen heb, en dat zegt wat.

woensdag 17 november 2021 om 11:10
Men?Voiceofreason schreef: ↑17-11-2021 10:45Uh, ja...
Hele generaties gaan er onder gebukt. Niet dat men het zo ziet uiteraard, want men is aan het winnen.
En wat aan het winnen?
woensdag 17 november 2021 om 13:10
Of het zegt iets over het feit dat je beter een andere, meer toepasselijke nick had kunnen kiezen

woensdag 17 november 2021 om 13:34
Het is niet zo dat je zo ineens oeps, naakt aan het webcammen bent, met een vreemde. Daar gaan nog een paar doelgerichte acties aan vooraf. En als je dronken was, dan heb je er al eerder over nagedacht naar welke site je moet, enz. Het was niet per ongeluk. Jij hebt er voor gekozen om bepaalde grenzen over te gaan.
Maar goed, wat maakt het verder uit? Voor mij zou het einde relatie zijn, omdat ik dit te ver vind gaan. Maar jullie zijn nog jong, mensen doen domme dingen, enz... Als je vriend het je kan vergeven en jij wil ook oprecht verder zonder dit soort ongein, dan zou ik er voor gaan en me niet teveel bezig houden met wat een ander er van zou vinden. En voortaan goed bedenken waar je prioriteit ligt. Bij een relatie waarin je elkaar kan vertrouwen of bij leuke seksuele uitstapjes, op wat voor manier dan ook?
Maar goed, wat maakt het verder uit? Voor mij zou het einde relatie zijn, omdat ik dit te ver vind gaan. Maar jullie zijn nog jong, mensen doen domme dingen, enz... Als je vriend het je kan vergeven en jij wil ook oprecht verder zonder dit soort ongein, dan zou ik er voor gaan en me niet teveel bezig houden met wat een ander er van zou vinden. En voortaan goed bedenken waar je prioriteit ligt. Bij een relatie waarin je elkaar kan vertrouwen of bij leuke seksuele uitstapjes, op wat voor manier dan ook?
♥
woensdag 17 november 2021 om 13:45
Man zeker? Rare redenatie dit.Voiceofreason schreef: ↑17-11-2021 10:34Gaat het op een gegeven moment niet gewoon over de 'druk' van buitenaf? Het lijkt wel alsof iedere vrouw of meid tegenwoordig een cammodel is of een insta slet of wat dan ook, en vrouwen lijken hierdoor op een voor hun bijna onweerstaanbare manier aangetrokken tot dit soort expressie.
There is always something happening, and it's usually right now
woensdag 17 november 2021 om 13:46
Waarom heb je veel bevestiging van anderen nodig, TO?
Ik denk dat als je pas 21 bent je nog niet echt goed gevolgen van bepaald gedrag kunt overzien. Alsof TO een giga (drank)probleem heeft. Vervelende is dat tegenwoordig alles digitaal is (smartphone, tablets, internet, social media). En dus ook veel meer zichtbaar. Veel mensen realiseren zich niet dat alles op internet zo z'n sporen na kan laten. Laat staan als je onder invloed bent. Als we allemaal super verantwoordelijke mensen zouden zijn, dan zou niemand ook dit soort dingen doen en weet ik veel wat nog meer aan online onhandige activiteiten. Beetje krom om iemand dat na te gaan dragen denk ik dan.
Enne, overdadige alcoholinname hoeft helemaal niet altijd per definitie op een probleem te duiden.
Ik heb vroeger ook weleens momenten gehad dat ik bijvoorbeeld tijdens stapavonden meer had gedronken dan eigenlijk goed voor me was en dingen had gedaan (nothing shocking btw) waarvan ik nu, nu ik achterin de 30 ben, zou zeggen: nee, doe maar niet meer. Iemand van 21 heeft dat overzicht nog niet zo. Daar is veroudering voor nodig. Ik kan me ook voorstellen dat bijvoorbeeld over 5 jaar TO anders in het leven kan staan dan nu op d'r 21e.
Ik vind het wel goed, want dat stond er nl. ook in, dat je in je openingspost vermeldt dat je het je vriend hebt verteld. Ik vind eerlijkheid persoonlijk wel een belangrijke waarde.En ja, berouw komt altijd na de zonde. Zo gaat dat altijd. Niks nieuws aan.
Misschien kun je met psychotherapie iets doen aan de (emotionele) afhankelijkheid die je naar anderen toe hebt? Die afhankelijkheid lijkt me niet echt handig, ook niet in je latere leven. Nu op jonge leeftijd kun je er nog geruime tijd iets aan veranderen. D.w.z.: op jonge leeftijd gedrag afleren waar je nog hopelijk decennia lang plezier van zult hebben: meer zelfinzicht - en reflectie
Ik denk dat als je pas 21 bent je nog niet echt goed gevolgen van bepaald gedrag kunt overzien. Alsof TO een giga (drank)probleem heeft. Vervelende is dat tegenwoordig alles digitaal is (smartphone, tablets, internet, social media). En dus ook veel meer zichtbaar. Veel mensen realiseren zich niet dat alles op internet zo z'n sporen na kan laten. Laat staan als je onder invloed bent. Als we allemaal super verantwoordelijke mensen zouden zijn, dan zou niemand ook dit soort dingen doen en weet ik veel wat nog meer aan online onhandige activiteiten. Beetje krom om iemand dat na te gaan dragen denk ik dan.
Enne, overdadige alcoholinname hoeft helemaal niet altijd per definitie op een probleem te duiden.
Ik heb vroeger ook weleens momenten gehad dat ik bijvoorbeeld tijdens stapavonden meer had gedronken dan eigenlijk goed voor me was en dingen had gedaan (nothing shocking btw) waarvan ik nu, nu ik achterin de 30 ben, zou zeggen: nee, doe maar niet meer. Iemand van 21 heeft dat overzicht nog niet zo. Daar is veroudering voor nodig. Ik kan me ook voorstellen dat bijvoorbeeld over 5 jaar TO anders in het leven kan staan dan nu op d'r 21e.
Ik vind het wel goed, want dat stond er nl. ook in, dat je in je openingspost vermeldt dat je het je vriend hebt verteld. Ik vind eerlijkheid persoonlijk wel een belangrijke waarde.En ja, berouw komt altijd na de zonde. Zo gaat dat altijd. Niks nieuws aan.
Misschien kun je met psychotherapie iets doen aan de (emotionele) afhankelijkheid die je naar anderen toe hebt? Die afhankelijkheid lijkt me niet echt handig, ook niet in je latere leven. Nu op jonge leeftijd kun je er nog geruime tijd iets aan veranderen. D.w.z.: op jonge leeftijd gedrag afleren waar je nog hopelijk decennia lang plezier van zult hebben: meer zelfinzicht - en reflectie

woensdag 17 november 2021 om 15:19
Bedankt voor jullie reacties!
Ik zal het verhaal nog even wat verduidelijken: ik ben inderdaad erg onzeker en de bevestiging die ik zoek heeft niks te maken met hoeveel bevestiging mijn vriend mij geeft; voor mij zal de bevestiging in feite nooit voldoende zijn, terwijl voor een ander met een normaal zelfbeeld mijn vriend meer dan genoeg bevestiging zou geven. Onder andere hiervoor zit ik ook in therapie. Ik heb het er vanmiddag ook met mijn psycholoog over gehad (niet zo uitgebreid als hier, want dat durf ik nog niet, maar wel in de grote lijnen).
Ik wil het totaal niet goedpraten, maar dit is wel een verklaring voor mijn gedrag.
Wat betreft mijn alcoholgebruik weet ik niet zeker of dit door mijn onzekerheid komt. Ik vind het ook gewoon leuk om een avondje veel te drinken. Echter moet ik inderdaad wel nog leren hier verantwoordelijker mee om te gaan als dit soort acties het gevolg ervan zijn.
Er waren ook een paar reacties over of ik wel toe ben aan een serieuze relatie, en niet om nog even rond te kijken. Hier heb ik ook wel eens over nagedacht, en een open relatie is ook bespreekbaar binnen mijn relatie. Mijn vriend en ik hebben allebei al een keer met iemand anders gezoend (wat ook mocht en helemaal oke was), en toen ben ik erachter gekomen dat ik voorlopig in ieder geval geen open relatie zou hoeven. Maar van mijn vriends kant af zou dat zeker een optie zijn als ik dat zou willen. Ik denk dus niet dat wat ik heb gedaan uit een gevoel van single willen zijn komt, maar dus meer uit een gevoel van bevestiging zoeken.
Ik zal het verhaal nog even wat verduidelijken: ik ben inderdaad erg onzeker en de bevestiging die ik zoek heeft niks te maken met hoeveel bevestiging mijn vriend mij geeft; voor mij zal de bevestiging in feite nooit voldoende zijn, terwijl voor een ander met een normaal zelfbeeld mijn vriend meer dan genoeg bevestiging zou geven. Onder andere hiervoor zit ik ook in therapie. Ik heb het er vanmiddag ook met mijn psycholoog over gehad (niet zo uitgebreid als hier, want dat durf ik nog niet, maar wel in de grote lijnen).
Ik wil het totaal niet goedpraten, maar dit is wel een verklaring voor mijn gedrag.
Wat betreft mijn alcoholgebruik weet ik niet zeker of dit door mijn onzekerheid komt. Ik vind het ook gewoon leuk om een avondje veel te drinken. Echter moet ik inderdaad wel nog leren hier verantwoordelijker mee om te gaan als dit soort acties het gevolg ervan zijn.
Er waren ook een paar reacties over of ik wel toe ben aan een serieuze relatie, en niet om nog even rond te kijken. Hier heb ik ook wel eens over nagedacht, en een open relatie is ook bespreekbaar binnen mijn relatie. Mijn vriend en ik hebben allebei al een keer met iemand anders gezoend (wat ook mocht en helemaal oke was), en toen ben ik erachter gekomen dat ik voorlopig in ieder geval geen open relatie zou hoeven. Maar van mijn vriends kant af zou dat zeker een optie zijn als ik dat zou willen. Ik denk dus niet dat wat ik heb gedaan uit een gevoel van single willen zijn komt, maar dus meer uit een gevoel van bevestiging zoeken.
woensdag 17 november 2021 om 15:27
woensdag 17 november 2021 om 15:32
Internet seks is de bevestiging dat je beschikbaar/bruikbaar bent meer niet.
Leren verantwoordelijk met drinken om te gaan, wat wil je nog meer leren? Het is duidelijk blijkbaar ben jij dronken geen leuk persoon naar jezelf en ook niet naar iemand om wie je zou moeten geven. Dat je zuipen (niet drinken ik kies het woord zuipen bewust omdat je een grens overgaat) als leuk ziet ondanks de gevolgen tjah als er geen traumatische oorzaak achter zit eigen keuze dan dat je in zulke situaties komt.
Zou het topic laten lezen aan je psycholoog open kaart spelen is daar wel van belang.
Leren verantwoordelijk met drinken om te gaan, wat wil je nog meer leren? Het is duidelijk blijkbaar ben jij dronken geen leuk persoon naar jezelf en ook niet naar iemand om wie je zou moeten geven. Dat je zuipen (niet drinken ik kies het woord zuipen bewust omdat je een grens overgaat) als leuk ziet ondanks de gevolgen tjah als er geen traumatische oorzaak achter zit eigen keuze dan dat je in zulke situaties komt.
Zou het topic laten lezen aan je psycholoog open kaart spelen is daar wel van belang.
woensdag 17 november 2021 om 15:47
Lillian_ schreef: ↑17-11-2021 15:32Internet seks is de bevestiging dat je beschikbaar/bruikbaar bent meer niet.
Leren verantwoordelijk met drinken om te gaan, wat wil je nog meer leren? Het is duidelijk blijkbaar ben jij dronken geen leuk persoon naar jezelf en ook niet naar iemand om wie je zou moeten geven. Op basis van een paar keer dronken zijn trek je die conclusie over TO? Dat je zuipen (niet drinken ik kies het woord zuipen bewust omdat je een grens overgaat) als leuk ziet ondanks de gevolgen tjah als er geen traumatische oorzaak achter zit eigen keuze dan dat je in zulke situaties komt.Dit vind ik best wel een waardeoordeel. Iedereen, oké uitzonderingen daargelaten, heeft vast weleens een keer/keren flink gezopen en daarin dingen gedaan die achteraf misschien niet zo fraai zijn, maar om dit zo buitenproportioneel op te blazen gaat mij wat te ver. Verschil met cybersex is i.t.t. real life (sex) is dat het nu zichtbaar is en er meer risico aan kleeft op een vervelende nasleep doordat je sporen op internet moeilijker kunt wissen en iedereen ervan kennis kan nemen. Ja, van real life sex kun je óók een vervelende nasleep overhouden (denk aan soa's, ongewenste zwangerschap, heimelijk gefilmd worden etc.) alleen op internet kan dus iedereen die dat wil het zien (reputatieschade noem ik dat). Ik zou dat anders vinden als iemand van pak en beet een jaar of 40 ofzo nog steeds doet. Daar leg ik wel een grens. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik dat wat TO beschrijft wil vergoelijken, maar het opblazen vind ik ook weer niet nodig. Zoveel mensen doen in hun vroege adolescentie domme dingen. Iemand van 21 vind ik nog niet echt volwassen. Door schade en schande wordt je wijzer en nergens lees ik dat TO geen eigen verantwoordelijkheid hier in neemt.
Zou het topic laten lezen aan je psycholoog open kaart spelen is daar wel van belang. Dát ben ik zeker met je eens. Halve waarheden vertellen is niet effectief m.b.t. het te halen resultaat van psychotherapie.

woensdag 17 november 2021 om 16:01
Dankje!
Wat betreft de psycholoog: ik heb in principe wel alles verteld, behalve dat ik iets online heb gedaan. Ik heb gezegd dat ik op een feestje verder was gegaan dan zoenen. Ik schaam me er heel erg voor, en dat zou ik ook hebben gedaan als ik single was geweest. Daarom vind ik het niet fijn om te vertellen.
Wat betreft de psycholoog: ik heb in principe wel alles verteld, behalve dat ik iets online heb gedaan. Ik heb gezegd dat ik op een feestje verder was gegaan dan zoenen. Ik schaam me er heel erg voor, en dat zou ik ook hebben gedaan als ik single was geweest. Daarom vind ik het niet fijn om te vertellen.
woensdag 17 november 2021 om 16:49
woensdag 17 november 2021 om 17:27
Een psycholoog zou ik het juist wel vertellen, omdat hij/zij beroepsgeheim heeft en er dus discreet mee omgaat. Ik kan me nog voorstellen dat je dit zo vertelt aan vrienden of kennissen.sjezzz schreef: ↑17-11-2021 16:01Dankje!

woensdag 17 november 2021 om 17:58
Echt? Vind je dit hetzelfde als porno kijken? Nee, dat vind ik echt niet. In een dronken bui (nu al twee dronken buien) met een willekeurige vreemde via je webcam lange-afstand-seks hebben vind ik echt een compleet andere situatie dan porno kijken.
Ik zou het niet grappig vinden als mijn man dat eerste zou doen.

woensdag 17 november 2021 om 18:01
Denk je dat echt? Dat denk ik echt totaal niet.Voiceofreason schreef: ↑17-11-2021 10:34Gaat het op een gegeven moment niet gewoon over de 'druk' van buitenaf? Het lijkt wel alsof iedere vrouw of meid tegenwoordig een cammodel is of een insta slet of wat dan ook, en vrouwen lijken hierdoor op een voor hun bijna onweerstaanbare manier aangetrokken tot dit soort expressie.
Ik vind het trouwens ook ontzettend ordinair om met je dronken kop spontaan een wildvreemde kerel te lange-afstand-neuken terwijl je een relatie hebt. Niet erg sjiek.
woensdag 17 november 2021 om 19:19
Probleem met dit soort topics is dat elke forummer dit soort kwesties "beoordeeld" naar de eigen normen en waarden. Wat ik veelal voorbij zie komen is onuitgesproken norm "binnen een monogame (heteroseksuele) relatie geeft het geen pas om porno te kijken/webcamsex te hebben. Dat is vreemdgaan!" en de bijbehorende waarden kunnen zijn "trouw en eerlijkheid."
Ik denk dat we het er wel over eens kunnen zijn dat een waarde als bijv. 'eerlijkheid' wel van belang is. Temeer uit respect naar je partner toe én je eigen gemoedsrust, mocht je een vaste relatie hebben. Niet iedereen heeft dezelfde normen als het gaat om het hebben van een liefdesrelatie. De norm is nog steeds in Nederland de monogame relatie. Dan komt bijv. in geval van TO de ontboezeming van webcamsex te hebben gehad en on top of that óók nog eens onder invloed als een botsing met sommige normen en waarden van anderen hier. TO heeft het haar partner wél verteld en als zij er uit kunnen komen lijkt mij niet zoveel aan de hand te zijn. Nogmaals: iedereen doet op z'n 21e wel iets stoms en helaas leven we inmiddels in een zeer gedigitaliseerde samenleving waarbij alles ineens zichtbaar wordt.
Ik denk dat we het er wel over eens kunnen zijn dat een waarde als bijv. 'eerlijkheid' wel van belang is. Temeer uit respect naar je partner toe én je eigen gemoedsrust, mocht je een vaste relatie hebben. Niet iedereen heeft dezelfde normen als het gaat om het hebben van een liefdesrelatie. De norm is nog steeds in Nederland de monogame relatie. Dan komt bijv. in geval van TO de ontboezeming van webcamsex te hebben gehad en on top of that óók nog eens onder invloed als een botsing met sommige normen en waarden van anderen hier. TO heeft het haar partner wél verteld en als zij er uit kunnen komen lijkt mij niet zoveel aan de hand te zijn. Nogmaals: iedereen doet op z'n 21e wel iets stoms en helaas leven we inmiddels in een zeer gedigitaliseerde samenleving waarbij alles ineens zichtbaar wordt.