Welke draadloze oordopjes?

23-11-2021 07:11 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Door de bomen zie ik het bos niet meer, en in de winkels hebben ze vaak maar beperkte voorraad dus uitgebreid testen kan niet.

Ik wil al een tijdje draadloze oordopjes kopen en nu met de Black Friday kortingen lijkt dit me een goed moment. Maar welke? De meer premium oordopjes hebben allemaal redelijk vergelijkbare specs.

Voor mij zijn drie zaken heel belangrijk: noise cancelling, dat het vrijwel onmogelijk is dat ze uit mijn oren vallen en dat er heel goed geluid uitkomt (diepe bas, etc.). Ik heb nu een waanzinnig goede koptelefoon, maar die kan ik max. een uur dragen, dan gaat ‘ie klemmen.

Vrijwel alle oordopjes vallen uit mijn oren, en ik wil ze niet continu moeten aanduwen of van de grond moeten oprapen. Ik heb de Bose QuietComfort van mijn broer geprobeerd, dat zijn de duurste die er zijn, maar die bleven niet goed zitten. Vrij zwaar ook. Dat vond ik niets.

De Apple AirPods zijn in vergelijking vrij prijzig, aangezien ze minder lange accuduur hebben, maar de recensies zijn wel lovend.

Iemand hier die eigen ervaringen kan en wil delen? :)
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Ik heb juist de jabra elite 85T gekocht. Met hele dikke korting. Mooi diep geluid, zit goed. Noise cancelling is wel minder dan bij een over ear koptelefoon.
Heb je een hifi klubben in de buurt? Zij zijn heel deskundig en je kunt er veel uitproberen.
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... etversies/

Radar heeft er laatst een hoop getest. Kun je denk ik wel terugkijken.
Ik ben fan van de EarPods pro. Maar ook hierbij zijn er mensen bij wie ze uit de oren vallen.
Ik kan enkel melden dat ik enorm tevreden ben met mijn apple airpods pro. Heb ze aan het begin van de pandemie (april 2020 ergens) gekocht, en sinds dien neem ik ze altijd en overal mee naartoe. En ook nu na ruim anderhalf jaar vind ik de gebruiksduur nog meer dan prima.
Airpods pro hier en zeer tevreden over. Absoluut een aanrader wat mij betreft.
Jbl en ook tevreden.. behalve dat ik ze niet vaak gebruik en ze wel leeglopen.
Een baksteen is nooit alleen
Hier ook AirPods Pro en heel tevreden daarover.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
AirPods Pro fan! Vallen niet uit mijn kleine oren en alle anderen wel! Ben er zo blij mee
Hier ook team AirPods Pro!
Bij mij vallen juist de airpods binnen 2 seconden uit mijn oren. Ik kreeg ze kado ergens bij. Bij mijn man verloor laatst zijn bose oortjes met fietsen terwijl die goed zitten normaal gesproken.
Mijn oren zijn gewoon raar hoor , er blijft weinig hangen in die van mij. Wel die van JBL overigens. Maar ik heb nog de ouderwetse met een klein draadje , ik gebruik ze niet vaak en heb er dan geen last van
Ik kan mijn Samsungdingen alleen op de bank in.. en dan nog vallen ze uit na een uurtje.
Noisecanceling en geluid is prima. Doen ook geen pijn. Ze vallen alleen uit zodra ik mijn hoofd beweeg.
(Alle oordoppen doen dat bij mij. Ook met snoer. Ook Aldi en Apple en alles ertussenin.)
Woll*Stone schreef:
23-11-2021 07:30
Ik heb juist de jabra elite 85T gekocht. Met hele dikke korting. Mooi diep geluid, zit goed. Noise cancelling is wel minder dan bij een over ear koptelefoon.
Heb je een hifi klubben in de buurt? Zij zijn heel deskundig en je kunt er veel uitproberen.
Daar zit ik nu ook naar te kijken. Waar heb jij ze gekocht? Ik zie ze bij 2 webshops voor €150,- nu.
Ik heb de Galaxy Buds+ en deze bevallen heel goed. Zijn officieel niet noise-cancelling volgens mij, maar met die dingen in hoor ik niks meer om me heen. Vallen ook nooit uit door vleugeltjes die eraan zitten en geluid is goed.
Hier ook een recente test:
https://www.nu.nl/tech/6168501/getest-d ... opjes.html
Bedankt voor alle reacties! Ik heb geen idee of ik kleine of grote oren heb en wat er dan precies voor zorgt dat oordopjes uitvallen. Maar ik denk dat ik de Apple Airpods dan maar ga proberen :)
Salopette schreef:
23-11-2021 10:07
Daar zit ik nu ook naar te kijken. Waar heb jij ze gekocht? Ik zie ze bij 2 webshops voor €150,- nu.
Ik heb ze in de winkel bij hifi klubben gekocht.
Woll*Stone schreef:
23-11-2021 12:15
Ik heb ze in de winkel bij hifi klubben gekocht.
Dankje! Nooit van gehoord haha.
Jabra oortjes heb ik. Vallen niet uit de oren.
Perfect geluid en mooi design
Het zijn de Apple AirPods Pro geworden. Ze zitten goed, vallen niet uit, het geluid is heel goed en ik ben ook erg onder de indruk van de ruisonderdrukking. Absolute aanrader! :)
Wat fijn, gefeliciteerd ermee!
hanke321 schreef:
25-11-2021 20:34
Wat fijn, gefeliciteerd ermee!

Wat lief, dankjewel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven