wintermuts en lang haar dilemma
donderdag 25 november 2021 om 17:08
Hi,
Omdat het nu frisser begint te worden en ik vaak overal heen fiets wil ik een muts voor als het straks nog kouder buiten wordt.
Het lastige is is dat ik erg lang haar heb en wintermutsen hoe-dan-ook naar boven willen kruipen zodat mijn oren niet bedekt blijven. Of ik nou mijn haar in een vlecht doe of opsteek, die muts wil niet blijven zitten. Mijn haar los met muts op is al helemaal een ramp.
Hoe doen andere vrouwen dat met lang haar en muts, en is het raar als ik een wintersjaal eerst om mijn hoofd wikkel en dan hals/nek? Bijvoorbeeld als een soort brede haarband over mijn oren naar achter en dan de sjaal om mijn hals wikkelen.
Omdat het nu frisser begint te worden en ik vaak overal heen fiets wil ik een muts voor als het straks nog kouder buiten wordt.
Het lastige is is dat ik erg lang haar heb en wintermutsen hoe-dan-ook naar boven willen kruipen zodat mijn oren niet bedekt blijven. Of ik nou mijn haar in een vlecht doe of opsteek, die muts wil niet blijven zitten. Mijn haar los met muts op is al helemaal een ramp.
Hoe doen andere vrouwen dat met lang haar en muts, en is het raar als ik een wintersjaal eerst om mijn hoofd wikkel en dan hals/nek? Bijvoorbeeld als een soort brede haarband over mijn oren naar achter en dan de sjaal om mijn hals wikkelen.
donderdag 25 november 2021 om 17:19
donderdag 25 november 2021 om 17:21
donderdag 25 november 2021 om 17:21
het heeft volgens mij niks met lengte van haar te maken maar de muts die weer terug wil naar originele formaat
Ik heb een muts met een fleece rand binnen in, daar gebeurt het niet/minder bij
anoniem_6666bc69b907a wijzigde dit bericht op 25-11-2021 17:23
1.29% gewijzigd
donderdag 25 november 2021 om 17:23
Ja mij ookHenk-and-Roelie schreef: ↑25-11-2021 17:21Mensen praten er niet graag over, hahaha!
Zo'n haarband is me te 'Tineke gaat Nordic walken' sorry![]()
donderdag 25 november 2021 om 17:23
I know,...maar ik voel me toch fijner in kleding waar ik me lekker in voel, geldt ook voor een muts. Anders kan ik net zo goed een Russische legermuts op mijn hoofd zetten
donderdag 25 november 2021 om 17:27
Dus ook met kort haar.
Ja mijn haar is wel erg glad tijdens vriesweer, misschien ligt het daaraan dan?
donderdag 25 november 2021 om 17:30
Nee, een vriendin van mij had zo'n muts en dacht dé uitvinding van het jaar te hebben gevonden maar tijdens het schaatsen bleef haar vlecht mooi zitten maar kroop de muts vanaf haar voorhoofd naar bovenlizenlotte schreef: ↑25-11-2021 17:21Ik zag op fb een muts met uitsparing voor een paardestaart voorbij komen, is dat wat?
donderdag 25 november 2021 om 17:30
Zelf trendsetter worden, is dat nog een optie? Gewoon die legermuts op je hoofd.Henk-and-Roelie schreef: ↑25-11-2021 17:23I know,...maar ik voel me toch fijner in kleding waar ik me lekker in voel, geldt ook voor een muts. Anders kan ik net zo goed een Russische legermuts op mijn hoofd zettenZoiets heb ik wel in mijn lade liggen wachtend op een lijkende modetrend.
Hier geen mutsen. Ik duik gewoon tot over mijn oren in een sjaal.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
donderdag 25 november 2021 om 17:35
Ik ook. Het interesseert me geen moer hoe ik er op straat uitzie. Er is in de winter echt geen hond die daarnaar kijkt. En zo wel: weet je hoeveel rustiger het is wanneer je er op straat níet aantrekkelijk uitziet? Echt heerlijk is dat.
donderdag 25 november 2021 om 17:46
https://nl.grandado.com/products/oor-ge ... gKQgfD_BwE
Zoiets dan
Maar even serieus, volgens mij heeft het niets met de lengte van je haar te maken, maar met de dikte van je haar én de grote van je hoofd. Veel mutsen zijn one size, maar vallen vaak klein.
Zoiets dan
Maar even serieus, volgens mij heeft het niets met de lengte van je haar te maken, maar met de dikte van je haar én de grote van je hoofd. Veel mutsen zijn one size, maar vallen vaak klein.
donderdag 25 november 2021 om 17:52
viva-life22 schreef: ↑25-11-2021 17:46https://nl.grandado.com/products/oor-ge ... gKQgfD_BwE
Zoiets dan![]()
Wat is dat trouwens met die oortjes trend? Ik ging laatst shoppen met een vriendin die nog sokken moest dus snel nog naar de Action, sokken gekocht, bleek thuis dat er kleine oortjes op genaaid waren
donderdag 25 november 2021 om 18:16
Ik heb zelf zo’n ‘kap’ gebreid waar een sjaal aan vast zit. Dit idee: https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=2139&cid=7
Dus misschien kunnen Henk-en-Roelie en ik een Russische trend beginnen. De legerlook en de ‘ik sta al drie uur in de rij in de vrieskou aan te schuiven voor een banaan’ look. Maar wel lekker warm en muurvast en winddicht. Eventueel combineren met een mondkapje als je je echt schaamt en niemand herkent je meer
Dus misschien kunnen Henk-en-Roelie en ik een Russische trend beginnen. De legerlook en de ‘ik sta al drie uur in de rij in de vrieskou aan te schuiven voor een banaan’ look. Maar wel lekker warm en muurvast en winddicht. Eventueel combineren met een mondkapje als je je echt schaamt en niemand herkent je meer