Liedjes kindermobiel

07-04-2009 18:57 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Vraagje van mijn moeder: waarom hebben de kindermobielen (die aan het plafond dus) meestal het liedje 'kortjakje' of in hemelsnaam 'Für Elise'. Kortjakje is nog leuk om 100x te beluisteren, maar 'Für Elise'.....

Thanks!

Groet,

M74
.
Die van Moppekind speelt de Mickey Mouse March.

http://www.youtube.com/watch?v=lGFd3cKhIG8

Godzijdank had ik er twee, de ene is inmiddels gesneuveld (na zes jaar) maar hij geniet er nog elke avond van. Als iemand een verkoopadres (desnoods via het web) weet in Nederland, dan houd ik me aanbevolen. Ongeveer 25 centimeter groot, en hij draagt de kleertjes van dit filmpje.

http://www.youtube.com/watch?v=IErXg5kBXXg

Mijn konijntje speelde vroeger het wiegelied van Brahms.
quote:tieger schreef op 08 april 2009 @ 20:45:

Hmmm, hier inmiddels verschillende muziekdoosjes... Zoon heeft er eentje met Old macDonald had a farm. Verder nog eentje met Twinkle, twinkle little star / Altijd is kortjakje ziek / olifantje in het bos (is allemaal hetzelfde melodietje ) en een met melodietje dat ik niet ken.

Dochter heeft er twee, You are my sunshine, en een stuk uit de Notekraker.

Hoi!

Weet iemand van jullie (Tieger, misschien jij wel!) waar ik een mobiel kan vinden met You are my sunshine? Ik ben nogal fan van dat nummer... dus zou het geinig vinden op de babykamer!

Als je iets weet houd ik me aanbevolen!
quote:miekie28 schreef op 31 mei 2009 @ 22:28:

[...]

Hoi!

Weet iemand van jullie (Tieger, misschien jij wel!) waar ik een mobiel kan vinden met You are my sunshine? Ik ben nogal fan van dat nummer... dus zou het geinig vinden op de babykamer!

Als je iets weet houd ik me aanbevolen!

Miekie, dochter heeft 'm als speeldoosje, dus niet voor aan het plafond of aan het bedje, maar om neer te zetten op iets horizontaals.

Als je dat wilt, kun je eens kijken in Utrecht bij Pinokkio, in de Vinkeburgstraat. In Den Haag bij Pro-Special, op de Herengracht vlak bij het station. In Zutphen bij Hawi, op de Houtwal, en in Rotterdam bij de Beukeboom, aan de Roderijselaan. Dit zijn over het algemeen winkels waar ze veel houten speelgoed verkopen, en heel veel andere leuke hebbedingetjes.
Hee Tieger

dankjewel! Ik woon in Utrecht dus ga zeker eens even bij Pinokkio langs.

En anders wordt het toch slaap kindje slaap of twinkle twinkle...

X Mariek
Wij hebben ook een mobiel met Kleine ster. Dat is een heel oud liedje en het gaat ongeveer zo....

Kleine ster,

daar heel ver,

waar vandaan dromen komen

(en dan een stukje dat ik niet ken)

en dan iets van woorden van zilver... ofzo. Vond het altijd een erg mooi liedje.
Ik heb er eentje met mijn persoonlijke favoriet: "On top of the world" van de Carpenters. Die zit in een trekpopje van Nijntje.

Voor de jongste heb ik een mobiel van Woezel en Pip gekregen, die hun liedje speelt, ik geloof dat het iets is als : "lalala lalalalalala lalalalalalalalalalala" Of zo.............
..
Heb er hier ook een paar maar zijn bijna allemaal hetzelfde liedje idd kortjakje en fur elise. Maar wat ik mij afvraag waarom zijn die dingen allemaal vals?
Hier ook fan van het wiegenlied van Brahms, nog steeds erg mooi.
favoriet hier is "danny boy"
Whatever, I do what I want
deze dus

http://www.youtube.com/watch?v=OCbuRA_D3KU

of deze maar dan niet zo sloom

http://www.youtube.com/watch?v=-Jgma--0WYU&NR=1
Ha, ik heb net onze afgrijselijk valse blikken versie van für elise naar zolder verbannen, god thank!!!
Ik heb een muziekdoosje die Stairway to Heaven speelt. Helaas moet je hem zelf draaien; ik had 'm graag gehad als zo'n muziekding-met-trekkoord voor de kinderen.

Je kunt ze niet vroeg genoeg met goede muziek in aanraking brengen.
Wij hebben een winkel die een heleboel verschillende muziekdoosjes verkoopt, van die speeldozen met zo'n draaipoppetje erin en van die trekpoppen met een liedje. Echt, ik word helemaal hebberig in die winkel, maar dochter heeft 6 speeldoosjes en een muziekmobiel, dus het is wel genoeg...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven