Liedjes kindermobiel
dinsdag 7 april 2009 om 19:23
Aangezien ik een hekel heb aan Au claire de la lune (ofzo) ben ik op zoek gegaan naar andere melodietjes. Ik sloeg een beetje door en heb nu zeker een tiental van die muiekdingen, haha. Ik vind ze enig. Het mooiste muziekje is "Memory" uit Cats.
Ik heb ook een aantal met een slingertje eraan, de leukste daarvan is "La vie en rose".
Ik heb ook een aantal met een slingertje eraan, de leukste daarvan is "La vie en rose".
oh that purrrrrrrrrfect feeling
dinsdag 7 april 2009 om 21:44
Madelief: geen idee meer precies. Ik haal ze overal vandaan. Ik sta in babywinkels vaak alle muziekjes te beluisteren
Maar Babytalk in Heerhugowaard heeft er altijd een boel en ook aparte. Slingerspeeldoosjes haalde ik wel bij ApartDesign in Alkmaar, en in die stad heeft De Houten Trein ze ook.
Maar Babytalk in Heerhugowaard heeft er altijd een boel en ook aparte. Slingerspeeldoosjes haalde ik wel bij ApartDesign in Alkmaar, en in die stad heeft De Houten Trein ze ook.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
dinsdag 7 april 2009 om 21:49
@Zamirah: klassiekers houd ik ook van, maar als ze snerpend & hard uit een mobiel komen is het bij mij snel over met de liefde.
@Poezewoes: jammer genoeg zijn die steden een beetje te ver weg voor een Brabander.. Bedenk me nu net dat we hier ook een winkel hebben met apart (houten) speelgoed. Zal daar eens gaan kijken (luisteren).
@Poezewoes: jammer genoeg zijn die steden een beetje te ver weg voor een Brabander.. Bedenk me nu net dat we hier ook een winkel hebben met apart (houten) speelgoed. Zal daar eens gaan kijken (luisteren).
woensdag 8 april 2009 om 07:55
Kortjakje zou ik nog leuk vinden maar die van ons ( fisherprice rainforrest geval) speelt de hele tijd symphonieen van mozart of je hebt de optie vogeltjes getjilp.
En nu 2 jaar later ( de oudste kreeg hem en de jongste heeft hem nog hangen) gaat me dat echt onwijs vervelen terwijl ik dat minder heb met zo'n baby tv die we al 3 jaar hebben waar old mcdonald had a farm uitkomt.
Leukste is dat jongste nu door heeft hoe ze mobile zelf aan kan zetten dus word ook standaard wakker met mozart om 6 uur :S
Nu nummer 3 eraan komt ben ik echt op zoek naar iets anders nog een jaar mozart dat trek ik niet
En nu 2 jaar later ( de oudste kreeg hem en de jongste heeft hem nog hangen) gaat me dat echt onwijs vervelen terwijl ik dat minder heb met zo'n baby tv die we al 3 jaar hebben waar old mcdonald had a farm uitkomt.
Leukste is dat jongste nu door heeft hoe ze mobile zelf aan kan zetten dus word ook standaard wakker met mozart om 6 uur :S
Nu nummer 3 eraan komt ben ik echt op zoek naar iets anders nog een jaar mozart dat trek ik niet

woensdag 8 april 2009 om 08:12
Kortjakje is volgens mij het melodietje van het engelse 'twinkle twinkle little star'
Twinkle, twinkle, little star,
How I wonder what you are.
Up above the world so high,
Like a diamond in the sky.
How I wonder what you are
In the dark blue sky so deep
Through my curtains often peep
For you never close your eyes
’Til the morning sun does rise
Twinkle, twinkle, little star
Een engels slaapliedje.
Wij hadden elkaar beloofd dat wanneer het muziekdoosje overbodig zou worden we het kreng ritueel in de fik zouden steken. Maar hij was dus voor die tijd al gesneuveld (dochter houdt van slopen).
How I wonder what you are.
Up above the world so high,
Like a diamond in the sky.
In the dark blue sky so deep
Through my curtains often peep
For you never close your eyes
’Til the morning sun does rise
Een engels slaapliedje.
Wij hadden elkaar beloofd dat wanneer het muziekdoosje overbodig zou worden we het kreng ritueel in de fik zouden steken. Maar hij was dus voor die tijd al gesneuveld (dochter houdt van slopen).
woensdag 8 april 2009 om 20:03
Wij hadden dezelfde mobiel die Q ook heeft. Maar ik begin 'm ook wel zat te worden, ik kan alle symphonieen mee hummen....
Verder hebben we een muziekdoosje met "la li la" (zo heet het echt!), eentje met Cats (verschrikkelijk, sorry.. maar "memories" voor een baby?! En vals....) en mijn alltime favorite... Brahm's lullabay. die had ik als kind en mijn moeder heeft ten tijde van mijn eerste zw.schap alles afgezocht en 'm gevonden in de vorm van een schattig lieveheersbeestje.
Dus hier geen kortjakje of Fur Elise hoor. Gewoon even zoeken en je vindt wel wat alternatiefs.
Verder hebben we een muziekdoosje met "la li la" (zo heet het echt!), eentje met Cats (verschrikkelijk, sorry.. maar "memories" voor een baby?! En vals....) en mijn alltime favorite... Brahm's lullabay. die had ik als kind en mijn moeder heeft ten tijde van mijn eerste zw.schap alles afgezocht en 'm gevonden in de vorm van een schattig lieveheersbeestje.
Dus hier geen kortjakje of Fur Elise hoor. Gewoon even zoeken en je vindt wel wat alternatiefs.
woensdag 8 april 2009 om 20:33
woensdag 8 april 2009 om 20:42
quote:qwertu schreef op 08 april 2009 @ 17:12:
Qtie had een mobiel van Tiny Love (voor de die-hard nieuwsgierigerds: de Tinylove symphony-in-motion-deluxe-mobiel). Daar zaten drie muziekjes in (Beethoven, Bach en Mozart, geen idee alleen hoe de deuntjes heten ) die ook voor mij erg aangenaam waren om te horen. Bovendien, ook niet onbelangrijk, met afstandsbediening, zodat ik vanaf de bank het ding kon bedienen. Dus én het was fijn om naar te luisteren, én ik kon op mijn luie reet blijven zitten.
Ik kan het ding iedereen aanraden.
Die hadden wij ook.....zonder afstandsbediening welliswaar.
Maar zeker aangenaam om naar te luisteren!!
Qtie had een mobiel van Tiny Love (voor de die-hard nieuwsgierigerds: de Tinylove symphony-in-motion-deluxe-mobiel). Daar zaten drie muziekjes in (Beethoven, Bach en Mozart, geen idee alleen hoe de deuntjes heten ) die ook voor mij erg aangenaam waren om te horen. Bovendien, ook niet onbelangrijk, met afstandsbediening, zodat ik vanaf de bank het ding kon bedienen. Dus én het was fijn om naar te luisteren, én ik kon op mijn luie reet blijven zitten.
Die hadden wij ook.....zonder afstandsbediening welliswaar.
Maar zeker aangenaam om naar te luisteren!!
woensdag 8 april 2009 om 20:45
Hmmm, hier inmiddels verschillende muziekdoosjes... Zoon heeft er eentje met Old macDonald had a farm. Verder nog eentje met Twinkle, twinkle little star / Altijd is kortjakje ziek / olifantje in het bos (is allemaal hetzelfde melodietje ) en een met melodietje dat ik niet ken.
Dochter heeft er twee, You are my sunshine, en een stuk uit de Notekraker.
Dochter heeft er twee, You are my sunshine, en een stuk uit de Notekraker.

woensdag 8 april 2009 om 21:32
quote:qwertu schreef op 08 april 2009 @ 17:12:
Vond ik bij ons eerste kind ook, maar nu bij nummer 3 ben ik hem toch wel zat..... Is nu dan ook verkocht!
Vond ik bij ons eerste kind ook, maar nu bij nummer 3 ben ik hem toch wel zat..... Is nu dan ook verkocht!