Twijfels

28-11-2021 19:24 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wegens herkenbaar wegehaald.
Ben aan het daten met een man met schulden
zo-ik wijzigde dit bericht op 29-11-2021 10:09
91.83% gewijzigd
..........
Ik ben altijd verbaasd dat er zoveel mannen met allerlei problemen zijn die dan ook nog eens een relatie op weten te duikelen. Ik kom dit type eigenlijk nooit tegen. Maar ik houd absoluut niet van gedoe en zou daar nooit een klik mee kunnen hebben. Genoeg mannen zonder problemen voor een klik.
Zo-ik schreef:
28-11-2021 19:55
Mijn exen waren niet lief voor mij.
Deze man is wel lief voor mij. Echt heel anders. Maar hij heeft schulden

Als je blijft latten hoef jij daar geen last van te hebben. Alleen misschien leuke dingen of uitjes betalen? Hoe gaat dat nu dan?
I wanna live my life with the volume full!
Zo-ik schreef:
28-11-2021 20:22
Tuurlijk kan iemand ontslagen worden. Of neemt zelf onslag omdat het werk niet bij je past. Daar is niet mis mee. Alleen hij heeft nooit langer dan een jaar ergens gewerkt wat ik vreemd vind.
Ik ben ook ooit ontslagen, maar toen was ik op zoek naar een baan, niet naar een relatie.

Dat je onaardige exen had is vervelend, maar pas op dat je daarom meteen maar voor de eerste lieve en eerlijke man gaat. Een lieve man is geen zeldzaamheid. En geldproblemen kunnen een flinke zorg zijn, ook al zijn het niet jouw geldproblemen.
Proetel schreef:
28-11-2021 21:10
Een leuke lieve man met verschillende problemen? Dat klinkt voor mij als een contradictie...
Niet mee eens. Een man kan allerlei problemen hebben waar ik niet mee wil dealen, maar dan kan hij best nog steeds lief en leuk zijn.
Desalniettemin houdt het dan toch op, maar de man kan echt prima lief zijn én problemen hebben.
Je mag meer eisen dan enkel lief, lekker en leuk. Mannen moeten ook hun 'shit' op orde hebben. Het zegt iets over het karakter (georganiseerd, stabiel, verantwoordelijkheid). Je moet voor jezelf duidelijk hebben wat je zoekt in een partner en met welke gebreken je kunt leven. Voorlopig zou ik latten en hopen dat hij zijn leven op orde krijgt (of hem daarmee helpen als dat iets voor je is). Sterkte.
"Wees gewoon jezelf....maar in jouw geval dringend een ander"
Een schuld zou voor mij geen probleem zijn. Schukden kunnen op allerlei manieren zijn ontstaan. Het zou mij erom gaan hoe hij dit zou oplossen, dat zou me veel meer waard zijn.

Deze man behoudt nog geen jaar een baan, dan is er toch best wel iets mis. Als je schulden hebt dan zounje er jn mijn ogen alles aan moeten doen om dit op te lossen. Elk jaar een andere baan vind ik niet heel volwassen overkomen, niet met geld om kunnen gaan ook niet en je eigen puin niet opruimen en niet leren van een eerdere fout zou voor mij geen relatiemateriaal zijn.

TO een man kan nog zo lief zijn maar dit zijn toch wel zaken die geen positief toekomstbeeld hebben. Misschien zou je uit kunnen zoeken waarom je genoegen nam met mannen die je slecht behandelden waardoor je nu eigenlijk een man anatrekt die eigenmijk een puinhoop van zijn leven maakt maar "wel lief" voor je is.
To je klinkt als een verstandig iemand die niet meteen ergens in duikt. Vroeg of laat ga je hinder van zijn instelling ondervinden.

Dit wil niet zeggen dat je altijd alleen hoeft te blijven. Ik zou deze wel laten gaan..
Zo-ik schreef:
Tuurlijk kan iemand ontslagen worden. Of neemt zelf onslag omdat het werk niet bij je past. Daar is niet mis mee. Alleen hij heeft nooit langer dan een jaar ergens gewerkt wat ik vreemd vind.

Je hoeft ons niet te overtuigen hoor, dat dit iemand is met een hoop problemen en het dom is om ermee door te gaan.
Zo-ik schreef:
Geen idee hoe oud deze man is, maar het voorspelt weinig goeds. En als hij boven de 40 is al helemaal niet.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Waarom kijk je het gewoon niet nog even aan?

Ik denk dat het belangrijkste is dat je hem nooit geld geeft of helpt en dat alle afspraakjes nauwelijks geld kosten.
Next.

Kies betere potentiele partners. En dat ga je alleen doen als je niet zo per se een partner moet.
Schulden en geen stabiel jobverleden?
Is zijn relatieverleden gelijklopend?
Hoe oud zijn jullie? Want op een bepaalde leeftijd moet je toch wel wat stabiliteit kennen?

Hou je ogen toch maar lekker open en toets even af of er nog bijkomende 'red flags' zijn. Ik zou in elk geval op mijn hoede zijn ! Iemand met een gat in de hand, betekent achterdocht en controle voor de rest van je leven ... Dan mag hij nog zo lief, attent en lekker zijn als maar kan! :facepalm:
Wat ontzettend bijzonder. Eerst zitten janken bij de mods, dat het strontvervelend is dat mensen hun OP verwijderen, en of die optie mag worden weggehaald. En dan vervolgens zelf je OP wissen. Schijnheiligerd.
Nanouk schreef:
28-11-2021 22:15
Een schuld zou voor mij geen probleem zijn. Schukden kunnen op allerlei manieren zijn ontstaan. Het zou mij erom gaan hoe hij dit zou oplossen, dat zou me veel meer waard zijn.

Deze man behoudt nog geen jaar een baan, dan is er toch best wel iets mis. Als je schulden hebt dan zounje er jn mijn ogen alles aan moeten doen om dit op te lossen. Elk jaar een andere baan vind ik niet heel volwassen overkomen, niet met geld om kunnen gaan ook niet en je eigen puin niet opruimen en niet leren van een eerdere fout zou voor mij geen relatiemateriaal zijn.

TO een man kan nog zo lief zijn maar dit zijn toch wel zaken die geen positief toekomstbeeld hebben. Misschien zou je uit kunnen zoeken waarom je genoegen nam met mannen die je slecht behandelden waardoor je nu eigenlijk een man anatrekt die eigenmijk een puinhoop van zijn leven maakt maar "wel lief" voor je is.
Mwa ik werk bij detacheringsburos en werk meestal anderhalf jaar ergens. En dan hebben ze weer een smoes waarom ze niet verlengen (want dan word je duurder) maar mag je na een aantal maanden wel weer terugkomen. Gelukkig is er in mijn beroepsveld heel veel werk dus ik heb binnen no time weer een nieuwe opdracht. Toevallig heb ik nu net een contract gekregen bij een bedrijf zelf dus ik ben wel van plan om hier langer te blijven maar jn mijn beroepsveld wisselen mensen heel vaak van baan. Is eigenlijk niet echt een probleem, ik probeer elke keer weer wat meer te gaan verdienen als ik ergens anders ga werken. En zonder werk zit ik vrijwel nooit.

De date van to lijkt me eerlijk gezegd meer iemand die vaak ontslagen word om andere redenen. En het is dan nooit zijn schuld natuurlijk. De schulden ook niet. Dat type lijkt mij helemaal niks. Daar kan je niks mee opbouwen.

Ik heb ook ervaring met exen die niet lief zijn. Maar mijn huidige vriend is hartstikke lief. En dat is gewoon een basisvoorwaarde nu voor me. Als ik ooit nog uit elkaar zou gaan met hem zou ik nooit meer een man willen die niet lief is. Dan ben ik meteen pleite. Het lijkt nu alleen alsof to genoegen neemt met wat dan ook. Als ie maar lief is. En er zijn genoeg lieve mannen waar je echt geen relatie mee wilt hebben.
Ik zou gewoon het gesprek aan gaan. Waar komen de schulden vandaan? Hoe gaat hij ze oplossen? Waarom zit hij zo vaak zonder werk? Wat is de reden dat hij steeds ontslagen wordt? En daar dan je oordeel op baseren.
Als je niet van schulden houd, dan houdt dit topic meteen op.

Aangezien de helft van Nederland in de schulden zit - verborgen armoede- en taboe
Heeft het weinig zin dat voor te schotelen aan het viva panel

Je accepteert het ( samen - of hij of jij ) of niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven