Mode & Beauty alle pijlers

Vinden jullie het raar als…

30-11-2021 17:00 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
… iemand opeens heel andere kleding draagt dan je gewend bent van diegene?

Het zit zo: vroeger, toen ik tussen de 15 en 25 was, was ik heel erg van de uitbundige alto- en hippiekleding en de laatste jaren daarvan meer metal/gothic. Daarna ging ik werken in een kantoorbaan met klantcontact en kocht ik eigenlijk vooral kleding die ik ook naar mijn werk aan kon. Netjes en vrij saai. Ik had ook nog wel wat andere dingen, maar het werd steeds minder. Toen ik een tijdje geleden (ben nu bijna halverwege de 40) een baan kreeg waar het niet meer voor nodig was, ben ik eigenlijk vooral skinnies en flares met truien of vesten gaan dragen, want lekker warm en makkelijk en ik was toch veel thuis.

En nu ben ik het zat. Op zich zijn de dingen die ik heb echt niet lelijk of oubollig en soms ook best hip, maar ik wil me gewoon weer uitbundiger kleden met een behoorlijk andere kledingstijl. Niet als een ouwe hippie hoor, op mijn leeftijd, maar ik heb wat meer opvallende kledingstukken besteld. Ook dingen die anderen misschien meer naar een speciale gelegenheid aantrekken en waar ik dan op een doordeweekse ochtend mee in de supermarkt ga lopen of zo. Eigenlijk moet ik me er niks van aantrekken, maar toch vraag ik me dan af wat mensen denken als ik opeens zo rondloop. Zouden jullie dat raar vinden of juist leuk? Of zou het je niet eens opvallen, kan ook nog. Ik wil niet dat iedereen denkt dat ik een midlife crisis heb of zo :mrgreen:
Star⁴ schreef:
30-11-2021 17:15
Ja tssssssk, beetje dooie mus hoor zo dit topic :mrgreen:
Haha, sorry!
Ik zie liever iemand met een eigen stijl die de
mijne niet is, dan dodelijk saai.

Dus gewoon doen. Sowieso, wat maakt het uit wat een ander ervan vindt?
pamelacourson schreef:
30-11-2021 17:21
Haha, sorry!
Wat voor stijl wordt het?
Cateautje schreef:
30-11-2021 17:24
Nog steeds niet echt 1 stijl hoor, ik draag nu ook al elke dag heel verschillende dingen.
Doen!
Cateautje schreef:
30-11-2021 17:24
Passend bij mijn 70’s bank denk ik :rofl: :yes:
Leuk!! Gewoon doen :)
pamelacourson schreef:
30-11-2021 17:30
Nog steeds niet echt 1 stijl hoor, ik draag nu ook al elke dag heel verschillende dingen.
Zo doe ik het ook. Niet 1 stijl maar gewoon wat ik zelf leuk vindt en wat leuk staat.
Ik ben niet zo bezig met andere mensen. Ik heb ook wel vrienden die in hun glitterjurk naar de aldi gaan...ze doen er verder niemand kwaad mee.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik ben dol op mensen met een eigen stijl. :heart:
Ttroeteltje schreef:
Een Frans barretje……beetje schuin….leuk.
Lijkt me best zwaar, een bar op je hoofd😬
Wanna grow up to be
Be a debaser
Je kledingstijl mag toch veranderen, zelf ben je toch ook niet meer hetzelfde als 10 jaar geleden. Als je jezelf er prettig bij voelt, prima, En wil je over een tijd weer wat anders, ook goed.(om het niet in de papieren te laten lopen dan, is een andere combinatie met wat je hebt ook al anders
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
TO, niet raar. Leuk juist. Ik wordt altijd vrolijk van creativiteit.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Leuk! Ik herken het. Ik ben dan wel 27 maar draag ook vaak 'grijze muis' kleding. Trui en een spijkerbroek. Wil ook iets stijlvoller en unieker kleden. Maar snap wel, ben ook bang dat mn collega's het 'raar vinden ofzo.
Chienandalou schreef:
30-11-2021 17:52
Lijkt me best zwaar, een bar op je hoofd😬
Nou ja, onderscheidend is het wel…..misschien passen er ook nog krukjes bij.
Ttroeteltje schreef:
Een Frans barretje……beetje schuin….leuk.

Ohw gezellig! Afbeelding
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nee, vind ik niet raar. Heerlijk als iemand een eigen stijl heeft. Doen!
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Fotooooos!
Het boeit mij 0,0 wat anderen aanhebben, ben sowieso niet van de mode dus dat is niet iets waar ik op let. Als het erg in het oog springt dan kijk ik misschien een paar seconden en klaar.
Als mensen nooit meer veranderen dan heb ik medelijden met ze, dan zijn ze gestopt met leren en leven. In mijn leven ben ik denk ik 4 keer volledig van stijl veranderd omdat ik ben veranderd. Soms kom je tot inzichten, soms heb je gewoon behoefte aan iets anders. Niks mis mee.
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.
nou en dan denken zij dat je een midlifecrises hebt. So what?
Lekker aantrekken waar je zin in hebt en waar je je senang in voelt...

En voor die hotterthanmydaughter types kan ik ook nog wel respect hebben. Doe je niemand kwaad mee toch? :lol:
pokkewijf schreef:
30-11-2021 18:45
nou en dan denken zij dat je een midlifecrises hebt. So what?
Lekker aantrekken waar je zin in hebt en waar je je senang in voelt...

En voor die hotterthanmydaughter types kan ik ook nog wel respect hebben. Doe je niemand kwaad mee toch? :lol:
Je kind wel denk ik, verder kan mij ook niet boeien.

Ook niet of je joggingbroek aan hebt.
Gewoon doen!

Ik draag ook cocktailjurkjes naar mijn werk in een beroepsgroep waar de meesten gewoon in spijkerbroek lopen. Ik had ooit een collega, toen ik nog stage liep, die een nette jurk aantrok en zei: 'elke dag is een feestje!' Toen dacht ik: ja, helemaal mee eens. Sindsdien trek ik ook gewoon mijn nette jurkjes aan.

Soms krijg ik wel opmerkingen van: 'heb je iets speciaals vandaag' maargoed, ik vind het leuk om er mooi bij te lopen en ik moet het leven zelf leuker maken.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Eigenlijk is een hele cocktailbar dan nóg leuker.

Maar ik bedoel deze:

https://shop.falconseamen.com/barret.html
Ttroeteltje schreef:
30-11-2021 19:01
Eigenlijk is een hele cocktailbar dan nóg leuker.

Maar ik bedoel deze:

https://shop.falconseamen.com/barret.html
Ja, dat snap ik. Dat is een baret.

Heb nu wel het liedje raspberry beret in mijn hoofd en ik ben niet eens echt dol op Prince.
Wanna grow up to be
Be a debaser

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven