Vinden jullie het raar als…
dinsdag 30 november 2021 om 17:00
… iemand opeens heel andere kleding draagt dan je gewend bent van diegene?
Het zit zo: vroeger, toen ik tussen de 15 en 25 was, was ik heel erg van de uitbundige alto- en hippiekleding en de laatste jaren daarvan meer metal/gothic. Daarna ging ik werken in een kantoorbaan met klantcontact en kocht ik eigenlijk vooral kleding die ik ook naar mijn werk aan kon. Netjes en vrij saai. Ik had ook nog wel wat andere dingen, maar het werd steeds minder. Toen ik een tijdje geleden (ben nu bijna halverwege de 40) een baan kreeg waar het niet meer voor nodig was, ben ik eigenlijk vooral skinnies en flares met truien of vesten gaan dragen, want lekker warm en makkelijk en ik was toch veel thuis.
En nu ben ik het zat. Op zich zijn de dingen die ik heb echt niet lelijk of oubollig en soms ook best hip, maar ik wil me gewoon weer uitbundiger kleden met een behoorlijk andere kledingstijl. Niet als een ouwe hippie hoor, op mijn leeftijd, maar ik heb wat meer opvallende kledingstukken besteld. Ook dingen die anderen misschien meer naar een speciale gelegenheid aantrekken en waar ik dan op een doordeweekse ochtend mee in de supermarkt ga lopen of zo. Eigenlijk moet ik me er niks van aantrekken, maar toch vraag ik me dan af wat mensen denken als ik opeens zo rondloop. Zouden jullie dat raar vinden of juist leuk? Of zou het je niet eens opvallen, kan ook nog. Ik wil niet dat iedereen denkt dat ik een midlife crisis heb of zo
Het zit zo: vroeger, toen ik tussen de 15 en 25 was, was ik heel erg van de uitbundige alto- en hippiekleding en de laatste jaren daarvan meer metal/gothic. Daarna ging ik werken in een kantoorbaan met klantcontact en kocht ik eigenlijk vooral kleding die ik ook naar mijn werk aan kon. Netjes en vrij saai. Ik had ook nog wel wat andere dingen, maar het werd steeds minder. Toen ik een tijdje geleden (ben nu bijna halverwege de 40) een baan kreeg waar het niet meer voor nodig was, ben ik eigenlijk vooral skinnies en flares met truien of vesten gaan dragen, want lekker warm en makkelijk en ik was toch veel thuis.
En nu ben ik het zat. Op zich zijn de dingen die ik heb echt niet lelijk of oubollig en soms ook best hip, maar ik wil me gewoon weer uitbundiger kleden met een behoorlijk andere kledingstijl. Niet als een ouwe hippie hoor, op mijn leeftijd, maar ik heb wat meer opvallende kledingstukken besteld. Ook dingen die anderen misschien meer naar een speciale gelegenheid aantrekken en waar ik dan op een doordeweekse ochtend mee in de supermarkt ga lopen of zo. Eigenlijk moet ik me er niks van aantrekken, maar toch vraag ik me dan af wat mensen denken als ik opeens zo rondloop. Zouden jullie dat raar vinden of juist leuk? Of zou het je niet eens opvallen, kan ook nog. Ik wil niet dat iedereen denkt dat ik een midlife crisis heb of zo
dinsdag 30 november 2021 om 17:07
Nee hoor. Mij boeit sowieso niet heel erg wat anderen aan hebben, lekker aandoen wat je wil. En zolang je niet een hotter than my daughter moeder bent, zal wel loslopen.
Dan heb je namelijk iemand die er last van kan hebben, maar anders... lekker doen.
Dan heb je namelijk iemand die er last van kan hebben, maar anders... lekker doen.
anoniem_404927 wijzigde dit bericht op 30-11-2021 17:09
2.63% gewijzigd
dinsdag 30 november 2021 om 17:09
Dat is zeker waar. Ik heb ook het idee dat nu door corona iedereen nog minder moeite doet. Spreek ik met mijn zus en zwager af, dan lopen ze zelfs allebei in joggingpak. Zouden ze een paar jaar geleden niet gedaan hebben.StevieNicks schreef: ↑30-11-2021 17:04DOEN!
Het straatbeeld is zoveel leuker op die manier. Het is een behoorlijke eenheidsworst momenteel. Ik kan er echt van genieten als ik iemand op straat eruit zie springen.![]()
dinsdag 30 november 2021 om 17:09
Als Billy Eilish het kan, kan jij het ook.
Ik draag sowieso alle stijlen, ik zou nooit de hele tijd een stijl kunnen hebben. Van rocker, tot hippy, super sexy of heel corporate, ik heb alles in de kast hangen. Buiten werk herkennen mensen mij soms nauwelijks!
Maar in zijn algemeenheid, ja, natuurlijk kun je van stijl veranderen. Lijkt me normaal. Zo stijlvast als Inez Weski is bijna niemand.
Ik draag sowieso alle stijlen, ik zou nooit de hele tijd een stijl kunnen hebben. Van rocker, tot hippy, super sexy of heel corporate, ik heb alles in de kast hangen. Buiten werk herkennen mensen mij soms nauwelijks!
Maar in zijn algemeenheid, ja, natuurlijk kun je van stijl veranderen. Lijkt me normaal. Zo stijlvast als Inez Weski is bijna niemand.
anoniem_407909 wijzigde dit bericht op 30-11-2021 17:10
5.88% gewijzigd
dinsdag 30 november 2021 om 17:11
dinsdag 30 november 2021 om 17:11
Ik laat het liever niet zien ivm herkenbaarheid… maar mocht je binnenkort iemand tegenkomen die zich anders dan anders kleedt, zou ik het zomaar kunnen zijn
dinsdag 30 november 2021 om 17:12
Voor thuis prima maar toch niet als je bezoek hebt?pamelacourson schreef: ↑30-11-2021 17:09Dat is zeker waar. Ik heb ook het idee dat nu door corona iedereen nog minder moeite doet. Spreek ik met mijn zus en zwager af, dan lopen ze zelfs allebei in joggingpak. Zouden ze een paar jaar geleden niet gedaan hebben.
Gezien je stijl, waar shop je zoal? Ik was laatst bij de grote ketens aan het kijken maar het lijkt alsof die door Corona ook minder moeite doen iets leuks te ontwerpen…
dinsdag 30 november 2021 om 17:12
Klopt, ik loop er nu ook elke dag anders bij en ik heb de ene dag meer zin om moeite te doen dan de andere.cleo schreef: ↑30-11-2021 17:09Als Billy Eilish het kan, kan jij het ook.
dinsdag 30 november 2021 om 17:13
Leuk! Hoeden staan mij helaas niet, anders zou ik die ook opzetten.prada schreef: ↑30-11-2021 17:11Gewoon doen. Ik had laatst een lange rok aan met tijgerprint en daaronder bruine cowboylaarzen met een hak. Een zwart vest en een bruine hoed op mijn kop.
Kreeg alleen maar leuke commentaren.
Ik draag graag wat uitbundigere kleding, ook als ik om 8.00 uur naar de supermarkt ga.
dinsdag 30 november 2021 om 17:14
Dan herkennen we elkaar zoals motorrijders. Een knikje en een opgestoken hand.pamelacourson schreef: ↑30-11-2021 17:11Ik laat het liever niet zien ivm herkenbaarheid… maar mocht je binnenkort iemand tegenkomen die zich anders dan anders kleedt, zou ik het zomaar kunnen zijn![]()
Heerlijk, overal een feestje van maken.
dinsdag 30 november 2021 om 17:14
Ik stuur je even een pb.StevieNicks schreef: ↑30-11-2021 17:12Voor thuis prima maar toch niet als je bezoek hebt?
Gezien je stijl, waar shop je zoal? Ik was laatst bij de grote ketens aan het kijken maar het lijkt alsof die door Corona ook minder moeite doen iets leuks te ontwerpen…
dinsdag 30 november 2021 om 17:15
Ja tssssssk, beetje dooie mus hoor zo dit topicpamelacourson schreef: ↑30-11-2021 17:11Ik laat het liever niet zien ivm herkenbaarheid… maar mocht je binnenkort iemand tegenkomen die zich anders dan anders kleedt, zou ik het zomaar kunnen zijn![]()
dinsdag 30 november 2021 om 17:16
Geen ene hoed? Ik heb echt een hele collectie. Van hele grote zomerhoeden tot wollen caps en van die potjes. Misschien eens wat dingen uitproberen.pamelacourson schreef: ↑30-11-2021 17:13Leuk! Hoeden staan mij helaas niet, anders zou ik die ook opzetten.
dinsdag 30 november 2021 om 17:20
Misschien als ik aan de kleding gewend ben, dat ik het dan nog eens probeer. Maar over het algemeen staan hoeden (en brillen) mij niet zo.
dinsdag 30 november 2021 om 17:21
Een Frans barretje……beetje schuin….leuk.pamelacourson schreef: ↑30-11-2021 17:13Leuk! Hoeden staan mij helaas niet, anders zou ik die ook opzetten.